hirdetés
 
 
Az új Honda Civic két arca
A tizedik generációs Civic négy- és ötajtós változatát is vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 18.


hirdetés

[caption id="attachment_1228992" align="alignnone" width="1000"] 2018 Civic i-DTEC Diesel[/caption]

Közel ötven éve, egészen pontosan 1972 óta gyártja a Honda a Civicet, amely talán nem véletlenül egyet jelent magával a márkával – Európában legalábbis biztosan, ez számít ugyanis az öreg kontinensen a legkelendőbb modellnek a kínálatukból.

Tíz nemzedékkel ezelőtt egy igencsak egyszerű, ám korhű autónak számított a Civic, s a kezdetekhez képest óriási ívet járt be a típus. A tizedik generáció már négy- és ötajtós változatban is kapható, előbbit a Honda törökországi üzemében szerelik össze, utóbbi a Honda angliai gyáregységében készül.

A tizedik Honda Civic lendületes, már az alapverzióban is igencsak sportos megjelenésű, amelynél a karosszériaszerkezet, az aerodinamika és a futómű kapcsán is új gondolkodásmódot honosítottak meg annak érdekében, hogy versenyképes áron, alacsony fogyasztással és hatékony gyártási folyamat eredményeként értékesíthessék a modelleket. Az atletikus alkat egyebek mellett az alacsony és széles kialakításnak, illetve az ebből fakadó szélesebb nyomtávnak köszönhető. Az új ötajtós Civic 30 mm-rel szélesebb, 136 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel alacsonyabb, mint a korábbi modellváltozat, míg az elődjénél szintén 20 mm-rel alacsonyabb négyajtós kivitel esetén 46 mm-rel nőtt a szélesség és 74-gyel a hosszúság. Ezek a méretek még egyedibbé és sportosabbá teszik az összhatást, egyszersmind a menetdinamikára és az utastér helykínálatára is jótékony hatással vannak.

Egymás után két hetet tölthettünk az új Civic-ek fedélzetén, először a négyajtós, utána pedig az ötajtós modell járt nálunk. Bár a kocsik orra megegyező, előbbi a konzervatív, utóbbi pedig a sportos megjelenést kedvelőknek lehet szimpatikusabb. A legnagyobb különbséget a két autó között a hátsó traktus jelenti, a négyajtós a klasszikus limuzin formát hozza mindenféle manír nélkül, az ötajtós modell viszont óriás műanyagbetétekkel, hátsó szpoilerrel díszített, szóval sokkal feltűnőbb.

Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belső tér kategóriájában első helykínálattal büszkélkedhet. Az első sor válltere 10 mm-rel nőtt, valamint a két első ülés közötti távolságot is gyarapították. A hátsó válltérnél 20, a hátsó lábtérnél 95 mm növekedéssel számolhatnak az ötajtós kivitel vásárlói (négyajtós: 45 mm), és 45 mm-rel nagyobb hely várja a térdeket a második sorban (négyajtós: 55 mm).

Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, s bár néhol hagy kívánnivalót a felhasznált anyagok minősége, összességében japán autóhoz képest kellemes a benyomás a beltérben is. A műszerfal viszont továbbra is elmarad az összes versenytárstól, az európai gyártók modelljei egyértelműen előrébb járnak a dizájn terén: a három részre osztott, részben digitális kijelző ugyanis igencsak idejét múlt. Hozzáteszem, ez a mindennapi használat során persze nem okoz problémát, csak ne azt várjuk, hogy a legmodernebb, európai autóknál megszokott megoldást kapjuk a pénzünkért cserébe. Persze a Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja alkalmas arra, hogy Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatot alakítsunk ki, tehát technológiailag megfelel az elvárásoknak.

Az egyik legnagyobb különbség a kilencedik generációhoz viszonyítva, hogy a vezetőülés lejjebb került, ezáltal közvetlenebb a kapcsolat az autóval, nem mellesleg jelentősen nőtt a szabad látómező. Érzésre gyarapodott a beltér és a csomagtartó befogadóképessége, ami alapesetben 420, pótkerék nélkül 478 literes.

A 2018-as Civicben egy vadonatúj, 120 lóerős, 1.6 i-DTEC erőforrás debütált, amely 10,5 másodperc alatt gyorsítja a kocsit álló helyzetből 100 km/órára, s a gyári adatok szerint kéziváltóval akár 3,5 literes fogyasztásra is alkalmas. Ezt az erőforrást a tesztidőszak alatt két konfigurációban is vezethettük, s alapvetően pozitív benyomást tett ránk. A 300 Nm-es nyomaték 2000-es fordulaton áll rendelkezésre, s az étvágya inkább 7 liter körüli volt kéziváltóval, mely a szokásos, Hondás precizitást hozta. Az ötajtós modell esetében ehhez a motorhoz egy 9-fokozatú automatát rendeltek, a gyors, egyúttal lágy kapcsolásnak köszönhetően egyenletes teljesítményleadás, illetve gyorsulás jellemzi a modellt. Az automatával 11 másodperces a százas sprint, a gyári fogyasztás pedig 4,1 liter, ami a hétköznapokban inkább 7,5 körüli volt.

A Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár, ebben benne van a  ütközés erejét mérséklő fékrendszer, a ráfutás megelőző-, a sávelhagyásra- és az útpálya elhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat és az intelligens sebesség asszisztens, ami a jelzőtábla felismerő funkcióval együttműködve mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett. Szintén alapfelszereltség a menetstabilizáló rendszer és a guminyomás-ellenőrző is. De a vásárlók rendelhetnek emellett holttérfigyelőt, kitolatás segítő rendszert, s több fokban beállítható külső tükröt, ami tolatásnál automatikusan állítja a látószöget.

Az ötajtós Civic az 1.6-os dízellel négy (S, Comfort, Elegance és Executive), míg a négyajtós változat három felszereltségi szinttel (Comfort, Elegance és Executive) érhető el, előbbi alapára az 1.0 literes benzinmotorral 5,85 millió forint, a dízel 6,39 millióról indul. Utóbbi esetében a belépő modellnek az 1.6-os dízel számít, mely 6,7 millióért vásárolható meg, a benzines palettán pedig csak az 1.5-ös variáns rendelhető, melynek 6,9 millió forint a legolcsóbb változata.


KÖVESS MINKET:




Erre a Mercire büszkék lehetünk
A kecskeméti gyártmányú A-osztály járt nálunk, amely minden eddiginél vagányabb, és hemzseg a digitális megoldásoktól.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. december 26.


hirdetés

Negyedik generációját tapossa a Mercedes-Benz A-osztályú modellje, amely az elődhöz hasonlóan szintén Kecskeméten készül. A nyáron bemutatott kocsi fiatalos és dinamikus megjelenésű, a mélyre húzott motorháztető, valamint a krómelemekkel és egyedi nappali menetfénnyel ellátott LED-fényszórók elölnézetből progresszív, határozott kiállást eredményeznek. A markáns csillag a gyémánt hűtőrács lefelé szétnyíló sziluettjével együtt szintén a gépjármű sportos megjelenését fokozza. A megnövelt tengelytávolságnak és az átdolgozott oldalsó karaktervonalnak köszönhetően az autó optikailag hosszabbnak tűnik. Az új A-osztály motorháztetője az elődmodelléhez képest előrefelé jobban lejt, kihangsúlyozva a dinamikus, meredek frontrészt. A hátsó traktus optikailag szintén szélesebb hatást kelt, amiben fontos szerepük van a széles vállaknak, valamint a lökhárítónak. A keskeny, két részre osztott hátsó lámpatestek hátulnézetből is egyedinek hatnak.

Az autó utastere igazán modernre sikerült, ráadásul a térérzet is igencsak bőséges. Az egyedülálló térkihasználás elsősorban a műszerfalon jelentkezik: a tervezők egyszerűen elhagyták a műszercsoport felső ívét. A Widescreen cockpit most már teljesen szabadon álló kialakítást kapott. A digitális műszerfal három konfigurációban választható: két 7 colos (17,78 centiméteres képátlójú) képernyővel, egy 7 colos és egy 10,25 colos (26 centiméter) kijelzővel, vagy akár két 10,25 colos képernyővel.

Az új A-osztály a Mercedes-Benz modellek között elsőként kapta meg a vadonatúj, MBUX koncepciójú multimédiás rendszert, amely új korszakot nyit a Mercedes me connect szolgáltatások terén. A rendszer jellegzetessége a mesterséges intelligenciát használó tanulóképesség. Az MBUX a felhasználó igényeinek megfelelően személyre szabható, ezáltal emocionális kapcsolatot létesít a gépjármű, a járművezető, valamint az utasok között.

A váll-, könyök- és fejtér tágasabb lett a harmadik generációhoz hasonlítva, és a hátsó tér is nőtt, s ugyan még mindig alacsonyra kell ülni a kocsiba, a be-és kiszállás is kényelmesebbé vált. A mérnökök 29 literrel 370 literesre növelték a csomagteret, és 20 centivel szélesedett a csomagtér nyílása. Az utastérben kialakított tárolóhelyek szintén az utasok kényelmét szolgálják: a váltókar előtti tároló például a korábbinál jóval nagyobb.

A modell kínálatában jelenleg hat benzin- (109-306 lóerő között) és három dízelmotor (116-190 lóerő között) található, és motorváltozattól függően 6-fokozatú kézi vagy 7-fokozatú duplakuplungos automataváltót konfigurálhatunk. Újdonságot jelent a kínálatban az új európai károsanyag mérési szabványok miatt megalkotott, hengerlekapcsolós 1,33 literes erőforrás, és szintén újdonság az 1,5 literes négyhengeres dízelmotor is, akár 116 lóerős teljesítménnyel és 260 Nm-rel.

Az új A-osztály kínálata nem lenne teljes összkerékhajtás nélkül, így három benzines modellhez is kérhetünk 4Matic hajtást. A motorváltozat, illetve a konfiguráció függvényében az A-osztály különböző futóművekkel érhető el. Szériában 16 colos kerekek járnak a modellhez és a Dynamic Select is az alapfelszereltség része, amellyel  a menetdinamika állítható.

A kocsi a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A modellben első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén használható részben autonóm vezetés, és immáron a szériafelszereltség része a kibővített Aktív fékasszisztens. A rendszer hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli és felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is.

A belépő példány a kis benzinmotorral 7 945 120 millió forintért vásárolható meg, s ugyan Nyugat-Európában a fiatalok autója az A-osztály, itthon az ára miatt inkább a 40-es korosztály számára elérhető.


KÖVESS MINKET:



Volkswagen Touareg – mindent tud, ami egy XXI. századi autóba kell
A VW Touareg minden szempontból lenyűgöző. Kinézetre, belső tulajdonságokra, menetdinamikára. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ilyen egy tökéletes SUV. Egyedül csak az ára lehetne egy 'picit' kedvezőbb...
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 27.


hirdetés

A 2018 őszén bemutatott Touareg a Volkswagen történetének legnagyobb piaci offenzívájának talán legkarakteresebb modellje, s vele együtt már négy tagot (T-Rock, Tiguan, Tiguan Allspace) számlál a márka SUV kínálata Európában. Idén tovább bővül a paletta a T-Rocknál kisebb T-Crosszal, és 2020-tól kapható lesz az I.D. CROZZ, a márka első, teljesen elektromos szabadidő autója is.

A Touareg első, és a 2010-től megvásárolható második generációs modelljéből összesen egymillió példány talált gazdára. A harmadik generációnak ezt a sikeres utat kell folytatnia, amihez alapvetően minden tulajdonsága adott: a jelenkor technológiai innovációk mindegyike elérhető a Touaregben, amihez egy elegáns, ám mégis kifejezetten dinamikus dizájn, mindemellett pedig mindennapos használhatóság, s akár 3,5 tonnás vontathatóság párosul.

Azt hiszem, túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az új Touareggel a Volkswagen újabb szintet lépett, a márka csúcsmodellje még magasabb minőségi nívóra repíti a wolfsburgiakat. A korábbi modellek is népszerűek voltak a vásárlók körében, az első és a második generációból összesen egymillió példány fogyott világszerte. A jó széria várhatóan folytatódik a harmadik sorozat esetében is, hiszen az autóban minden olyan megoldás megtalálható, ami a XXI. századi autógyártás csúcsát jelenti: konnektivitás, asszisztens rendszerek, komfort szolgáltatások, infotainment, LED-világítás, amiknek a hálózatba integrálása hozza el a jövőt a jelenbe a méretes szabadidő autó fedélzetén. Mindemellett persze az új Touareg külleme is megnyerő: letisztult, dinamikus, elegáns, de megőrizte sportos vonásait is. Amíg a Touareg első generációjánál az Off-Road képességeken volt a hangsúly, addig a második sorozat és a harmadik példány esetében inkább a progresszivitás, az exkluzivitás került a középpontba, persze most sem utolsó szempont, hogy a modell akár szélsőséges útviszonyok között is használható, és járatlan ösvényeken is eljuthatunk vele a kiszemelt célunkhoz.

A harmadik generációs modell az elődhöz képest 44 milliméterrel szélesebb (1.984 mm) és 77 milliméterrel hosszabb, ellenben 7 milliméterrel alacsonyabb lett (1.702 mm) és a vegyes anyagfelhasználásnak (alumínium/acél) köszönhetően 1106 kilóval könnyebbé is vált.

A Touareg orrészre rendkívül kifejezően határozza meg az összhatást, a méretes hűtőrács karakteres vonalakkal vértezi fel az SUV-t. A légbeömlők fémes rácselemei a fényszóróig futnak, s azok körül folytatódnak. Az oldalsó felületek a hátszélben megfeszülő vitorlák rajzolatát idézik. Oldalnézetből hangsúlyosak a kerékívek, s a hátsó izmos váll élek nyomatékosítják a modell egyediségét minden terepen. Nagyon stílusosak továbbá az ellentétesen futó ablak ívék és a kocsi oldalára rajzolt élek. A tetővonal szintén feltűnő, mely a markáns oldalsó vonalakra épít alapvetően, s egy dinamikus íven fut egészen a meredeken előre dőlő C-oszlopig. Ezt a fajta sportosságot támasztják alá a modellhez választható felnik is, amik 18-21 colos méretben kaphatóak.

A hátsó kerekek fölötti széles vállak karakteres megjelenést kölcsönöznek a Touaregnek, az autó egyedi dizájnját a LED hátsó lámpák teszik teljessé. Ezek vizuálisan szélesítik a járművet, és L-alakú formájuk visszaidézik az első lámpatestek LED-csíkjait. Az esztétikus formavilág csöppet sem megy a funkcionalitás rovására, a csomagtartó ajtaja a könnyű pakolhatóság érdekében szinte a kocsi teljes szélességét lefedi, azonban egyáltalán nem szembetűnő, hogy milyen széles a rakodónyílás, így ebben a szekcióban is megmarad a Touareg dinamizmusa.

A Touareg belsejének mérnökei egy teljesen új koncepció szerint, a digitális kor elvárásai alapján alakították ki az utasteret. Éppen ezért, ahol lehetett digitális kijelzőkre és kezelőkre cserélték le a hagyományos elemeket – amelyek természetesen felszereltségtől függően érhetőek el. Igény esetén, - mint például a tesztautónkban is -, 12 colos, digitális műszerfalat rendelhetünk és ezt egy 15 colos, interaktív kijelzővel egészíthetjük ki a középkonzolon. Ezen a felületen minden járműinformációt megtalálunk és a legfontosabb komfort-, asszisztens-, illetve szórakoztató rendszerek beállításait is kezelhetjük. A két digitális felület alkotja közösen az Innovision Cockpitet, amely egy új időszakot hoz el a Volkswagennél, soha korábban nem volt ugyanis ennyi digitális kijelző egy wolfsburgi modellben sem. A Touaregben elől két USB-porton csatlakoztathatjuk okostelefonunkat a rendszerhez, illetve induktív telefontöltőt is rendelhetünk. MirrorLinken, Apple CarPlayen és Android Autón keresztül tükrözhetjük a vezetés során hasznos applikációkat a fedélzetre. WLAN-hotspotot is konfigurálhatunk a kocsiba, így akár nyolc készüléken használhatjuk a wifi-t. Az Innovision Cockpit még kiegészíthető „Head-up-Display“ funkcióval is, ami a sofőr elé, a szélvédőre vetíti a legfontosabb vezetéssel kapcsolatos információkat.

Az új méretadottságok természetesen a belső helykínálatot is befolyásolták, a hossznövekedésnek köszönhetően például 697 literről 810 literesre nőtt a csomagtartó mérete. Az utastér hangulatát három felszereltségi szint szerint választhatjuk ki, a nálunk járt R-Line a sportosságot sugallja. Új ülésrendszert is kapott a kocsi, s amellett, hogy rendkívül kényelmesek a járműbe szerelt ülések, új fejlesztésű funkcióval is bírnak. Igény esetén az opcionálisan elektromosan állítható első ülések légpárnás masszázs funkciót kínálnak, összesen hat programmal - ezt a megoldást először alkalmazzák egyébként a Touaregben. A hátsó üléssor 160 milliméteres spektrumban állítható előre-hátra, így még nagyon helyet biztosíthatunk a hátul ülőknek. Növeli a kényelemérzetet, hogy állítható a hátsó ülések háttámlája. A tesztautónkban a Volkswagen történetének legnagyobb elhúzható panoráma tetején keresztül jutott be a természetes fény, az átlátszó tetőnyílás 1.270 milliméter hosszú és 825 milliméter széles, amit egy négyállású kapcsolóval vezérelhetünk. Az utastér hangulatát az új fejlesztésű LED hangulatvilágítással tehetjük kellemesebbé, opcionális 30 szín közül választhatjuk ki az megvilágítást.

Az új Touaregben a Volkswagen modellek történetének legtöbb asszisztens-, menetdinamikai- és  komfortrendszere érhető el, köztük számos újdonság is érkezik a kínálatba. Ilyen például a "Nightvision" éjjellátó asszisztens rendszer, ami egy hőkamera segítségével jelzi sötétben a felbukkanó állatokat és embereket; a közlekedési torlódás asszisztens, ami 60 kilométeres sebességig részben automatizált vezetést biztosít; az útkereszteződés-asszisztens, amely a keresztirányú forgalmat figyeli előttünk. De ide sorolhatjuk az aktív összkerék-kormányzást, (általa 37 kilométeres sebesség alatt egymással ellentétesen irányba hatnak az első-, hátsó kerekek, így 12,19 méterről 11,19 méterre csökken a fordulókör és jelentősen javul a manőverezhetőség) vagy például Iz IQ.Light LED-fényszórókat és a közvetlenül a szélvédőre kivetített Head-up-Displayt. A kocsi elektromosan szabályozható légrugókkal rendelhető opcionálisan, amivel 25 milliméterrel magasabb a terepszint már alapesetben is, de a legmagasabb pozícióban akár 70 milliméterrel magasabb terepszintet is állíthatunk. 120 kilométeres sebességnél a kedvezőbb légellenállási mutatók érdekében a kocsi 25-35 milliméteres hasmagasságúra süllyed, de a rendszer pakoláskor is lejjebb ereszkedik 50 milliméterrel, hogy könnyebben tudjuk elhelyezni a holminkat a csomagtartóban.

A modellt jelenleg hazánkban két motorral kapható, a belépő változatnak, amit csak az alap felszereltséghez választhatunk, a 231 lóerős, 3.0 literes, V6-os TDI számít, az összes többi szinten a 3.0 literes, V6-os, 285 lóerős dízel konfigurálható, később elvileg benzines motor is érkezik majd a kínálatba. A tesztautónkban a R-Line csúcsfelszereltség miatt a nagyobb gázolajjal hajtott erőforrás dolgozott, s talán nem is kell annál többet mondanunk erről a motorról, hogy maximális forgatónyomatéka 600 Nm, amely megdöbbentő erővel mozgatja a 2 tonnás testet. A kocsi a harmadik generáció esetében is 4Motion összkerékhajtással, és egy 8 fokozatú automataváltóval kapható szériafelszereltségben, opcionálisan 4MOTION Active Controlt is rendelhetünk, mely az adott körülményekhez illeszkedő menetprofilt kínál, amit manuálisan is állíthatunk, összesen 8 opciónk van.

A Volkswagen Touareg jelenleg valamivel 16 millió forint alatt indul, az R-Line legolcsóbban 19,8 millióért vásárolható meg.


KÖVESS MINKET:




Vezettük Európa egyik legnépszerűbb prémium SUV modelljét
15 év alatt 1,5 millió példány fogyott a BMW X3-ból, ami egy prémium, rétegautótól igencsak szép eredmény. A legújabb, harmadik generációs példány járt nálunk ezúttal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. december 19.


hirdetés

Immáron 2003-óta kapható a BMW palettáján az X3, a bajor prémiumgyártó az első két modellgenerációból világszerte összesen több mint 1,5 millió példányt értékesített. Tavaly ősszel mutatkozott be hazánkban a harmadik generációs modell, amely minden korábbinál lendületesebb karakterével, látványos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével folytatta a típus történetét.

Az X3 méretét tekintve harmadik a BMW SUV palettáján az X1 és az X2 fölött. Az ismerős karosszéria-arányok már első ránézésre kihangsúlyozzák a modell első és hátsó tengely közötti 50 : 50 arányú terhelés-elosztását, miközben szemből nézve a jelentős mértékben megnövelt hűtőrácsok és a hatszög alakú ködlámpák erőteljes teljesítményére utalnak. Hátul a háromdimenziós LED-lámpák és a meredeken lejtő légterelő szárny, valamint a dupla kipufogóvég kerül a figyelem középpontjába.

A közepes méretű SUV három felszereltségi csomaggal (xLine, Luxury Line, illetve M Sport) kapható, de a belső minőséget alapvetően nem ez, hanem a BMW-re jellemző precizitás határozza meg, hiszen minden esetben prémium minőségű anyagok fogadják az utasokat, és az illesztések is tökéletesek. A menetkomfortról számos innovatív opció gondoskodik, például a háromzónás automata légkondicionáló, az Ambient Air légfrissítő csomag, az aktív ülésszellőztetés, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor, valamint a nyitható panoráma üvegtető. Az alapesetben 550 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 600 literig bővíthető. A BMW X3 opcionálisan elérhető BMW Display Key okos kulccsal is, amely nem csupán az ajtózárak nyitására és zárására szolgál, de számos járműfunkció, így például a kiegészítő fűtés állapotának távoli megjelenítésére és működtetésére is képes.

A BMW X3 három benzines és öt dízelmotorral kapható, mindehhez olyan futómű-opciók társulnak, mint az M sportfutómű, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás, az M sport fékrendszer és a változó áttételű kormányrásegítés. A bajorok már az alapfelszereltség részeként mindegyik változathoz a nyolcsebességes Steptronic automataváltó optimalizált változatát társítják.

A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával, valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst, a sávváltást segítő asszisztenst és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert is magába foglaló Driving Assistant Plus biztonsági csomaggal is felszerelhető.

A BMW ConnectedDrive második alappillére a megannyi intelligens szolgáltatás és okosalkalmazás, amelyeknek köszönhetően az új BMW X3 modellhez a BMW Connected teljes szolgáltatás-palettája elérhetővé válik. Az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra épülő, járműbe integrált digitális koncepció számos okoseszköz rendszerbe kapcsolásával segíti a bajor prémiumgyártó ügyfelének személyes mobilitását. A technológia például folyamatosan figyeli a BMW ügyfelének okostelefonjában elmentett naptár-bejegyzéseket, az előre egyeztetett találkozókat pedig úti célként emeli át a jármű navigációs rendszerébe. Indulás előtt a szolgáltatás feldolgozza a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat, a pontos célba érkezéshez pedig időben figyelmezteti a felhasználót az indulásra. A BMW saját rendszere egyébként jó, de azért elgondolkodtató, hogy a bajorok, miért nem engedik be a kocsijukba az AppleCarplayt és társait.

A modell alapára 13,5 millió forint, a csúcsmodellt az M40i változat jelenti, ennek az induló ára 20.620.000 forint


KÖVESS MINKET:




Az SUV-piac egyik legvagányabb modelljét, a BMW X2-t teszteltük
Márciusban debütált hazánkban a BMW X modellcsalád legújabb tagja, a BMW X2, amely dizájn és technikai megoldások terén is rengeteg izgalmas innovációt hozott.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. november 02.


hirdetés

Idén tavasszal újabb típussal bővült a BMW X családja, amely által a bajor prémiumgyártó tovább szegmentálta az SUV kínálatát. A BMW az X2-vel az X1 és az X3 közötti rést szüntette meg, a feltűnően karakteres újdonság az egyediséget kereső vásárlóknak kedvezhet egyedi sziluettjével.

Az új BMW X2 minden szögből különleges eleganciát sugall, miközben fellépése igencsak erőteljes – a BMW X modellcsalád jellegzetesen karakteres habitusával és a kupé modellek kecses vonalvezetésével karöltve. A formanyelv összhangját a lekerekített kerékjárati ívek, a látványos kipufogóvégek, a hangsúlyos küszöbök, az elegánsan lejtő tetőív, a könnyed vonalvezetés és a keskeny ablaksáv egysége adja meg.

A BMW TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrások magabiztos alapot nyújtanak az új BMW X2 lendületesen sportos karakterének. A modell motorpalettáján két benzines (140 Le, 192 Le) és három dízelüzemű (150 Le, 190 Le, 231 Le) hajtáslánc-változat kerül fel.

A két nagyobbik dízelmotort már az alapfelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással és nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítja a gyártó, a belépő dízel esetében választhatunk kéziváltót is, míg a kisebbik benzinmotorhoz manuális, a nagyobbikhoz a duplakuplungos, hétsebességes Steptronic automataváltó jár.

A hajtáslánc-változatokban rejlő agilitást és lendületes teljesítményt az új BMW X2 sportosra hangolt futóműve továbbítja az úttestre. A modellhez elérhető M Sport és M Sport X felszereltségi csomagok eközben már az alapfelszereltség részeként magukba foglalják a BMW M sport futóművet, amely feszesebb rugó- és lengéscsillapító-beállításokkal, valamint alacsonyabb hasmagassággal fokozza a vezetés élményét. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindez az új BMW X2 bármelyik hajtáslánc-változatához elérhető. Az ugyancsak opcionálisan megrendelhető Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás további 10 milliméter hasmagasság-csökkentést kínál, amelyet ügyfeleink vezetési stílusa szerint személyre szabható, egyedi futómű-beállítási lehetőségek egészítenek ki.

A bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség szintjén prémium minőséggel kényezteti ügyfeleit. Az M Sport és M Sport X felszereltségi csomagok utastéri kiváltságai között az Alcantara-borítással kiegészített, látványos kontraszt-varrással ellátott, apró hatszög-mintázatú antracit szövetkárpit is megtalálható, amely a műszerfalra és a középkonzolra is kiterjed. A BMW digitális technológiák terén felhalmozott átfogó szakértelmét a látványos műszerfal és a nagyméretű kijelzők harmóniája hirdeti. Az opcionális extrafelszereltség részeként ráadásul az újdonsághoz nem csupán a színes BMW Head-Up kijelző, de a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive teljes szolgáltatás-palettája is elérhető.

Az új BMW X2 mindezeken felül csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerekkel teszi egyszerre könnyebbé és biztonságosabbá a vezetést. Zsúfolt autópálya-szakaszokon például a torlódás-asszisztens veszi le a sofőr válláról a monoton araszolás terhét. Az intelligens technológia az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomag része, számos kamera-alapú vezetést támogató rendszer társaságában. Az új BMW X2 vezetőjének életét az ugyancsak opcionálisan megrendelhető parkolóasszisztens  is jelentős mértékben megkönnyíti, hiszen párhuzamos parkolás esetén automatikusan megtalálja a számára elegendő méretű helyet, ahova igény szerint magától be is manőverezi az autót.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x