hirdetés
cicic.jpg

Az új Honda Civic két arca

A tizedik generációs Civic négy- és ötajtós változatát is vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 18.


hirdetés

[caption id="attachment_1228992" align="alignnone" width="1000"] 2018 Civic i-DTEC Diesel[/caption]

Közel ötven éve, egészen pontosan 1972 óta gyártja a Honda a Civicet, amely talán nem véletlenül egyet jelent magával a márkával – Európában legalábbis biztosan, ez számít ugyanis az öreg kontinensen a legkelendőbb modellnek a kínálatukból.

Tíz nemzedékkel ezelőtt egy igencsak egyszerű, ám korhű autónak számított a Civic, s a kezdetekhez képest óriási ívet járt be a típus. A tizedik generáció már négy- és ötajtós változatban is kapható, előbbit a Honda törökországi üzemében szerelik össze, utóbbi a Honda angliai gyáregységében készül.

A tizedik Honda Civic lendületes, már az alapverzióban is igencsak sportos megjelenésű, amelynél a karosszériaszerkezet, az aerodinamika és a futómű kapcsán is új gondolkodásmódot honosítottak meg annak érdekében, hogy versenyképes áron, alacsony fogyasztással és hatékony gyártási folyamat eredményeként értékesíthessék a modelleket. Az atletikus alkat egyebek mellett az alacsony és széles kialakításnak, illetve az ebből fakadó szélesebb nyomtávnak köszönhető. Az új ötajtós Civic 30 mm-rel szélesebb, 136 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel alacsonyabb, mint a korábbi modellváltozat, míg az elődjénél szintén 20 mm-rel alacsonyabb négyajtós kivitel esetén 46 mm-rel nőtt a szélesség és 74-gyel a hosszúság. Ezek a méretek még egyedibbé és sportosabbá teszik az összhatást, egyszersmind a menetdinamikára és az utastér helykínálatára is jótékony hatással vannak.

Egymás után két hetet tölthettünk az új Civic-ek fedélzetén, először a négyajtós, utána pedig az ötajtós modell járt nálunk. Bár a kocsik orra megegyező, előbbi a konzervatív, utóbbi pedig a sportos megjelenést kedvelőknek lehet szimpatikusabb. A legnagyobb különbséget a két autó között a hátsó traktus jelenti, a négyajtós a klasszikus limuzin formát hozza mindenféle manír nélkül, az ötajtós modell viszont óriás műanyagbetétekkel, hátsó szpoilerrel díszített, szóval sokkal feltűnőbb.

Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belső tér kategóriájában első helykínálattal büszkélkedhet. Az első sor válltere 10 mm-rel nőtt, valamint a két első ülés közötti távolságot is gyarapították. A hátsó válltérnél 20, a hátsó lábtérnél 95 mm növekedéssel számolhatnak az ötajtós kivitel vásárlói (négyajtós: 45 mm), és 45 mm-rel nagyobb hely várja a térdeket a második sorban (négyajtós: 55 mm).

Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, s bár néhol hagy kívánnivalót a felhasznált anyagok minősége, összességében japán autóhoz képest kellemes a benyomás a beltérben is. A műszerfal viszont továbbra is elmarad az összes versenytárstól, az európai gyártók modelljei egyértelműen előrébb járnak a dizájn terén: a három részre osztott, részben digitális kijelző ugyanis igencsak idejét múlt. Hozzáteszem, ez a mindennapi használat során persze nem okoz problémát, csak ne azt várjuk, hogy a legmodernebb, európai autóknál megszokott megoldást kapjuk a pénzünkért cserébe. Persze a Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja alkalmas arra, hogy Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatot alakítsunk ki, tehát technológiailag megfelel az elvárásoknak.

Az egyik legnagyobb különbség a kilencedik generációhoz viszonyítva, hogy a vezetőülés lejjebb került, ezáltal közvetlenebb a kapcsolat az autóval, nem mellesleg jelentősen nőtt a szabad látómező. Érzésre gyarapodott a beltér és a csomagtartó befogadóképessége, ami alapesetben 420, pótkerék nélkül 478 literes.

A 2018-as Civicben egy vadonatúj, 120 lóerős, 1.6 i-DTEC erőforrás debütált, amely 10,5 másodperc alatt gyorsítja a kocsit álló helyzetből 100 km/órára, s a gyári adatok szerint kéziváltóval akár 3,5 literes fogyasztásra is alkalmas. Ezt az erőforrást a tesztidőszak alatt két konfigurációban is vezethettük, s alapvetően pozitív benyomást tett ránk. A 300 Nm-es nyomaték 2000-es fordulaton áll rendelkezésre, s az étvágya inkább 7 liter körüli volt kéziváltóval, mely a szokásos, Hondás precizitást hozta. Az ötajtós modell esetében ehhez a motorhoz egy 9-fokozatú automatát rendeltek, a gyors, egyúttal lágy kapcsolásnak köszönhetően egyenletes teljesítményleadás, illetve gyorsulás jellemzi a modellt. Az automatával 11 másodperces a százas sprint, a gyári fogyasztás pedig 4,1 liter, ami a hétköznapokban inkább 7,5 körüli volt.

A Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár, ebben benne van a  ütközés erejét mérséklő fékrendszer, a ráfutás megelőző-, a sávelhagyásra- és az útpálya elhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat és az intelligens sebesség asszisztens, ami a jelzőtábla felismerő funkcióval együttműködve mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett. Szintén alapfelszereltség a menetstabilizáló rendszer és a guminyomás-ellenőrző is. De a vásárlók rendelhetnek emellett holttérfigyelőt, kitolatás segítő rendszert, s több fokban beállítható külső tükröt, ami tolatásnál automatikusan állítja a látószöget.

Az ötajtós Civic az 1.6-os dízellel négy (S, Comfort, Elegance és Executive), míg a négyajtós változat három felszereltségi szinttel (Comfort, Elegance és Executive) érhető el, előbbi alapára az 1.0 literes benzinmotorral 5,85 millió forint, a dízel 6,39 millióról indul. Utóbbi esetében a belépő modellnek az 1.6-os dízel számít, mely 6,7 millióért vásárolható meg, a benzines palettán pedig csak az 1.5-ös variáns rendelhető, melynek 6,9 millió forint a legolcsóbb változata.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.



Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x