hirdetés
Az új Aladdin egy CGI-orgia, néha gyönyörű, mint Jázmin, néha förtelmesen fest, mint Jafar
Megérkezett a mozikba a Disney 1992-es Aladdin rajzfilmjének az élőszereplős feldolgozása, de sikerül-e átültetni az eredeti történet humorát és varázslatát új technológiák segítségével? Röviden: Nem.
B.M. fotók: YouTube - szmo.hu
2019. május 26.


hirdetés

Érdekes választás volt Guy Ritchie a rendezői pozícióra. Az angol fenegyerek az utóbbi időben nem muzsikál olyan jól: a 2017-es Arthur király az év legnagyobb bukása volt - bár szerény véleményem szerint egy csiszolatlan gyémánt -, de a 2015-ös Az U.N.C.L.E. embere sem volt kasszasiker. Így egyértelműen bátor döntés volt a Disneytől az amúgy markáns stílusú rendező szerződtetése. Attól különleges rendező Ritchie, hogy az akció ritmusával, a vágással és a zenével nagyon tud játszani. Sajnos mindebből nem sok látszik az Aladdinban. Egy-egy jelenet jellemző Richie-re: kreatív vágásokkal, ügyes kameramozgással vagy menő harccal operál. Csakhogy szinte minden olyan, mintha a Disney előírta volna, hogy: „itt bizony minden a nagykönyv szerint van megírva és ezen nem nagyon változtathatsz!” Ami valószínűleg így is történt, mert

a film hűen követi az eredeti rajzfilm cselekményét,

egyetlen apró politikai színezéssel és viszonylag kevés eltéréssel. Ez inkább egy 2016-os A dzsungel könyve, vagy egy 2017-es Szépség és a Szörnyeteg, mint egy Guy Ritchie-kalandfilm. Ami szomorú, mert megnéztem volna, hogy mit tud kezdeni ezzel az alapanyaggal és szabad kézzel egy egyedi stílusú rendező.

A másik nagy kérdés Will Smith Dzsinnje volt: fel tud-e nőni Robin Williamshez? Természetesen erre a kérdésre is nem a válasz. Egészen más oldalról kellett megközelítenie a karaktert, hiszen Robin Williamsből csak egy volt, és utánozni nem lett volna szép.

Én attól még kedveltem Will Smith-t Dzsiniként.

Szórakoztató volt, nem ripacskodott és láthatóan élvezte a forgatást. Hasonlóan a rendezőhöz, neki is sokáig kell kutatni a filmográfiájában a legutóbbi, kritikailag is sikeres filmjéig, de itt, úgy gondolom, hozta a kötelezőt, sőt még hozzá is adott a karakterhez – olyan Will Smith-esen szerethető lett a Dzsinn, nem csak egy Williams-utánzat. A kinézete már hagy némi kivetnivalót maga után: kék, "eredeti Dzsini"-kinézete van, ami valahogy nagyon mű. Nem tudom, mi a zavaró benne, de bántja a szemet az arányok felborulása, Smith arca nagyon elüt a testétől.

A többi szereplő is kiváló választás, az Aladdint játszó Mena Massoud kicsit jellegtelen a film elején, de felnő a feladathoz, mindemellett piszok jó táncos. Naomi Scott Jázminja gyönyörű és erős karakter, remek párt alkotnak Aladdinnal, működik köztük a kémia, és még a Jafart játszó Marwan Kenzari is elképesztően jó volt. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen fiatal színész képes visszaadni azt a szintű gyűlöletet és hatalomvágyat, amit a rajzfilm már-már röhejes főgonosza hozott, de le a kalappal Mr. Kenzari előtt. Hatalmas és félelmetes még a csúf külső nélkül is.

Ennyi pozitívum? Akkor miért írtam, hogy nem sikerült a varázslatot és a humort átültetni? Mert valahogy nem állt össze az egész egy koherens történetté. Mintha leforgatták volna az eredeti forgatókönyvből az amúgy 90 perces filmet és hozzáadtak volna egy csomó felesleges sallangot, hogy kihúzzák a játékidőt 2 órára. Az eredeti Aladdin egy tökéletes kis kaland-musical volt, látványos és varázslatos. Az új Aladdin egy CGI-orgia, néha gyönyörű, mint Jázmin, néha förtelmesen fest, mint az eredeti mese Jafarja, ráadásul teljesen kétélű fegyver volt a film kezében a komputer animáció. Több egészen hosszú jelenetsorban igazából élő embert nem mutat a kamera, amivel nem is lenne gond, de nagyon látszik, hogy minden mű. Máskor azonban a ténylegesen megépített díszletek mesések.

Érezhetően politikai üzenetet is próbál átadni a film, és nincs is probléma a női egyenjogúság hangsúlyozásával. A filmben viszont sajnos ez túl erőteljesen van jelen,

már-már zavaróan az orrunk alá dörgöli az üzenetét,

ami sajnos nem árulkodik minőségi forgatókönyvről. Értem, hogy ez 2019-ben egy fontos gondolat, de valahogy ezt a Disney-nek sosem sikerül jól átadnia – gondolok itt Captain Marvel kapcsán Brie Larson interjúkban történő kifakadásaira, vagy az új Bosszúállók „női szakasz harci jelenetére”, ami inkább volt kínos, mint „empowering”.

Az új dalok sem voltak igazán jók, egy-egy számba mintha belenyúltak volna az eredeti szövegkönyvhöz képest, illetve valahogy a hangzás sem volt az igazi. A magyar változatban szinkronszínészek énekelték fel a dalokat, Will Smith első dala pedig néha már bántóan hamisnak hangzott. Nem tudom, milyen lehet az eredeti, de úgy tartják, hogy a magyar szinkron elsőrangú - itt viszont bizonyos esetekben inkább az eredeti hangot hallgattam volna. Engem nagyon zavart, hogy a szájmozgás nem volt szinkronban a hanggal, de ez elkerülhetetlen egy szinkronizált musical esetében. Egyébként a klasszikus dalok mind visszaköszönnek, ha Disney-fanatikusok is ülnek a teremben, lehet hallani, hogy a filmmel énekelnek.

Azt írtam az elején, hogy nem sikerült a régi rajzfilm magasra tett lécét megugrani, hiszen ezt lehetetlen lett volna. Úgy gondolom ettől függetlenül is, hogy az Aladdin jó kis családi móka, kellemes zenével, remek színészekkel és rendezővel, akit kicsit visszafogott a stúdió gyeplője. Ha szereted a musicaleket, és egy látványos esti-délutáni mozizásra vágysz, nyugodtan adhatsz az új Aladdinnak is egy esélyt.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Újraszámolták az Eurovíziós Dalfesztivál pontjait, Pápai Joci elődöntős voksait is
A fehérorosz zsűrit felfüggesztették.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 25.



Újraszámolták az Eurovíziós Dalfesztivál pontjait, mert hibás volt a pontszámítás - közölte az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége.

A közlemény szerint

a fehérorosz zsűrit felfüggesztették,

mert idő előtt hozta nyilvánosságra az első elődöntőre vonatkozó voksaikat. Ebben a körben esett ki Pápai Joci.

A szervezők ezt követően egy listát generáltak, amelynek alapja azoknak az országoknak a szavazási eredménye volt, amelyek egy tömbben voltak Fehéroroszországgal, és hasonlóak voltak a szavazási mintái. Ezt vették figyelembe a döntőben is. Megállapították, hogy a telefonos szavazásnál nem voltak gondok.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
„A Shrek 2-ben benne van a Trónok harca 8 évada” - elképesztő hasonlóságokat fedeztek fel a rajongók
A szereplők, a ruhák, egyes tárgyak, sőt még a kamerabeállítások is kísérteties módon megegyeznek vagy legalább hasonlítanak az animációs filmben és a sárkányos sorozatban. Szerintetek is?
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 23.



Azok után, hogy kiderült, a Simpson család már 2017-ben megjósolta, mi fog történni a Trónok harca utolsó évadában egy kísértetiesen hasonló jelenettel, a rajongók most újabb érdekes párhuzamra lettek figyelmesek. De nem a Simpson családdal, hanem a Shrek című animációs filmmel!

A szemfülesek kiszúrták, hogy az HBO sorozatának szereplőit azonosítani lehet a Shrek karaktereivel, akiknek egyes jelenetekben még az arckifejezéseik és a ruháik is hasonlóak. Sőt, a kamerabeállítások és a hátterek is megegyeznek.

Egy Trónok-harca rajongó elképesztő hullámot indított el a Twitteren, miután kiírta, hogy "a Trónok harca igazából a Shrek élőben", ennek bizonyítására pedig jó néhány jelenetképet posztolt.

Az ohmytargaryen nevű felhasználó szerint

a Shrekben szereplő gonosz király, Lord Farquaad Tyrion Lannister a Trónok harcában, Fiona hercegnő pedig Sansa Stark. Jaime Lannistert a Szőke Herceghez hasonlította, Cerseit pedig a Tündérkeresztanyához és egy szőke hercegnőhöz.

Ha végignézed a képeket, te is észreveheted a hasonlóságot:

Ezután többen is megosztottak hasonló képeket és animációkat, amiken szintén észrevehető a párhuzam. Valaki azt is írta, hogy annyira döbbenetes a hasonlóság, hogy a Shrek 2. részében tulajdonképpen benne van a Trónok harca 8 évada.

A legélesebb szemű rajongók még azt is felfedezték, hogy az animációs filmben és a sorozatban is megjelent egy Starbucks-pohár.

Ha kíváncsi vagy még több képre, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Valódi emberek vagy kitalált szereplők a Csernobil című ütős sorozat hősei?
Képpárokon mutatjuk meg a szereplőket, hogyan néztek ki a valóságban és a most, a filmen.
Orosz Emese cikke - szmo.hu
2019. május 24.



A HBO új öt részes minisorozata, a Csernobil a 20. század legszörnyűbb nukleáris katasztrófájának körülményeit mutatja be. A készítők nagy hangsúlyt fektettek a történelmi hitelességre.

Már most lehet tudni: a Csernobil az év sorozata.

A főszereplők többsége így olyan tudós vagy döntéshozó, akik a való életben is a katasztrófa elhárításán dolgoztak. Sőt még a tűzoltó házaspárt szomorú története sem kitaláció. Van viszont egy kitalált karakter is a főbb szereplők között.

Képpárokon mutatjuk meg, mely szereplőket mintázták valós személyekről, és felfedjük, ki kitalált karakter.

Amikor a csernobili atomerőmű 4-es számú reaktora 1986. április 26-án felrobbant, a radioaktív sugárzás pedig százezrek életét követelte. A sorozatról ITT, katasztrófa eltitkolásáról pedig ITT írtunk részletesen.

Valerij Legaszov

A Kurchatov Atomenergia Intézet első igazgatóhelyettese.

balra Jared Harris Legaszov szerepében, jobbra az igazi Valerij Legaszov

Legaszovot körülbelül 12 órával a robbanás után választották a csernobili katasztrófát vizsgáló bizottság vezetőjévé. A helyszínre küldték, és azon kevesek közé tartozott, akik azonnal felismerték, mekkora veszélyt jelent a robbanás. Ahogy a sorozatban, úgy a való életben is ragaszkodott hozzá, hogy a közeli Pripjaty város teljes lakosságát azonnal evakuálják. Ez közel 43 ezer embert jelentett, akik átlagéletkora alig 27 év volt.

Bár Legaszov nagy mennyiségű sugárzásnak volt kitéve, halálát nem ez okozta. Ahogy az HBO sorozatában is láthattuk, a mérnök 1988. április 27-én, a csernobili atomerőmű balesetének második évfordulóján felakasztotta magát saját lakásában. Ám halála előtt magnetofonra vette a katasztrófával kapcsolatos kevésbé ismert tényeket.

Borisz Scserbina

Miniszterelnök-helyettes, a mentési és helyreállítási munkálatokat irányító bizottság elnöke

Scserbina szerepében Stellan Skarsgard, mellette az igazi Borisz Scserbina

Legaszov a tudományok embere, vele szemben a másik főszereplő, Scserbina a kelletlen szovjet kormányt képviseli a sorozatban. Scserbina a való életben is inkább a szőnyeg alá akarta söpörni a csernobili katasztrófát, ahelyett, hogy ténylegesen foglalkozott volna a következményekkel.

Ugyanazzal a repülővel érkezett Kijevbe, mint Legaszov, és eleinte “riogatással” vádolta azokat, akik az evakuálást sürgették. A tűz oltására Scserbina vizet akart használni, de a szakértők elmondták neki, hogy nukleáris tűz esetén ez csak fokozza a lángokat.

A sorozatban Legaszov azt mondja neki, hogy 5 éven belül mindketten halottak lesznek. Nagyon keveset tudni az igazi Scserbináról, de ez a tény sajnos igaz. Scserbina a katasztrófa után négy évvel meghalt.

Anatolij Gyatlov

Helyettes főmérnök Csernobilban

Gyatovot Paul Ritter játssza, tőle jobbra az igazi Anatolij Gyatlov

Gyatlov felügyelete alatt történt a katasztrofális kísérlet, amely a robbanást eredményezte. Amikor kollégái figyelmeztették, hogy fel kellene függeszteni a kísérletet, Gyatlov a való életben is figyelmen kívül hagyta aggályaikat, és nem volt hajlandó elhinni, hogy a reaktor felrobbant. Még akkor is úgy gondolta, hogy a reaktor ép, amikor látta az erőmű körül szétszóródott üzemanyagot és grafitot.

A Szovjetunió Legfelsőbb Bírósága 1987-ben mint a tragédia egyik közvetlen felelősét 10 év munkatáborra ítélte (ebből öt évet töltött le). Gyatov annak ellenére, hogy nagy mennyiségű sugárterhelésnek volt kitéve, 1995-ig élt. Végül a radioaktív sugárterhelés okozta szívelégtelenségben halt meg.

Vaszilij és Ludmilla Ignatyenko

A tűzoltó és felesége

Jobbra Vaszilij Ignatyenko, balra az őt megformáló Adam Nagaitis
Jessie Buckley Ludmilla szerepében, balra Ludmilla Ignatyenko az esküvői fotóján

Az HBO sorozata nem csak tudósok és döntéshozók szemszögéből mutatja be az eseményeket, hanem a hétköznapi embert érintő tragédiaként is. Az Ignatenko házaspár azokat képviselik a sorozatban, akik a katasztrófa alatt a piszkos munkát végezték, és ezért kellett szenvedniük.

Vaszilij Ignatyenko tűzoltó valóban az elsők között volt, akiket a helyszínre küldtek.

Halálos sugárterhelést szenvedett, és a robbanást követő hetekben szörnyű halált halt a 6-os számú moszkvai kórházban. Felesége, Ludmilla szintén valós személy, aki Szvetlana Alekszijevics 1997-es könyvében (Voices from Chernobyl: The Oral History of a Nuclear Disaster) beszámol férje halálának szörnyű folyamatáról. Mint elmondta, nem volt jelen a halál beálltakor, de előtte két héten keresztül férje mellett volt, míg vívta haláltusáját.

Ludmilla csupán 23 éves volt és 8 hónapos terhes, amikor férjét elvesztette. A gyereket Natasenkának nevezte el férje kívánságára. Ám a kisbaba négy órával születése után meghalt májelégtelenségben és a veleszületett szívbetegségben. A hadsereg az ő testét is elszállította.

Uljana Komjuk

Atomfizikusnő

Emily Watson Ulana Khomjuk szerepében

Az Emily Watson altal játszott karaktert a sorozat készítői találták ki, és vélhetően több közreműködőt gyúrtak össze az alakjában.

Az HBO leírás szerint Khomjuk feladata volt, hogy a halálos baleset okainak mélyére ásson.

A sorozatban ő szimbolizálja azokat a tudós nőket, akiknek a számottevő munkája láthatatlan volt a Szovjetunió patriarchális társadalmában.

Forrás: Wikipédia, HBO, imdb, Newsweek.com, mirror.co.uk, bustle.com, businessinsider.com, HVG, Index, ok.ru


KÖVESS MINKET:




hirdetés
40 év után elárulta, hogyan szúrta el MAJDNEM az Alien mellkasból kimászós jelenetét Ridley Scott
Már az is elképesztő, hogy a kultikus sci-fi negyven éves. Erre kiderül, hogy a legfontosabb jelenetét majdnem elsinkófálták...
Independent - szmo.hu
2019. május 25.



Négy évtizede riogat minket a filmtörténelem talán legtökéletesebben megtervezett, földönkívüli szörnye, az Alien (az 1979-ben készült, első film magyarul A nyolcadik utas: a Halál címen futott). A tulajdonképpen egyetlen alapötletre épülő kultfilm négy részt élt meg Sigourney Weaver főszereplésével, és további kettő folytatást, azaz tulajdonképpen előzményfilmet, és mindegyik olyan elképesztő siker volt, hogy gyaníthatóan messze van még a vége.

Az ikonikus első rész 40. születésnapja alkalmából a rendezője, Ridley Scott interjút adott a The Hollywood Reporternek, és a jeles évfordulón úgy döntött, elárulja:

majdnem romba döntötte az egész filmet, ugyanis hishíján elszúrta a híres jelenetet, amikor a szörny először mászik ki a legénység egyik tagjának a mellkasából.

"Négy vagy öt kamera volt beállítva aznap, annyi szögből vettük fel. Rengeteg lámpa, gépek, amik a művért meg a nyálkát fröcskölték szét. Szegény John Hurt órák óta feküdt az asztalon, a maszkmesterek által készített nehéz műmellkas a hasán, rajta a póló, ugye ott bújt volna ki a szörny.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x