hirdetés
 
 
Az Opel a budapesti kátyúkat gúnyolja legújabb, német reklámjában
Ez nem éppen az a fajta hírnév, ami emelné az országimázst.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 11.


hirdetés

Ez talán nem az a fajta dicsőség, amiről kis hazánk álmodna, te tény, hogy magyar utak kaptak szerepelt a tekintélyes autóipari cég új reklámfilmjében.

Az Opel legújabb reklámszpotját Budapesten forgatták. Üzenete lényegében az, hogy a magyar főváros valóban meglehetősen szép, de kissé hepehupás. Átrobogni rajta autóval közel sem egy leányálom. Ezzel szemben a legújabb Grundland modell aktív ülésének köszönhetően habkönnyen siklik a legproblémásabb útszakaszok felett is.

A végén még meg is köszönik Budapestnek, hogy szükség van ezekre a ruganyos ülésekre. A Facebookra feltöltött videóhoz számos komment érkezett, többen megjegyezték, hogy kátyúkért nem kell Budapestig menni, akad belőlük Németországban is.


KÖVESS MINKET:




Leszámol a MÁV a színvonaltalan bódékkal a Keletiben és a Nyugatiban
Azt ígérik, összesen ötven állomást tesznek csinosabbá.
Fotó: MÁV Zrt. - szmo.hu
2019. február 16.


hirdetés

"A MÁV kiemelt figyelmet kíván fordítani az állomásokon az utasforgalom korábbiaknál magasabb színvonalú kiszolgálására" - írja a Magyar Államvasutak hozzánk eljuttatott közleményében. "Ennek érdekében

elkezdődik a Nyugati és a Keleti pályaudvaron a kereskedelmi szolgáltatások fejlesztése, a koncepcióba nem illő pavilonok elbontása."

Mint arról korábban beszámoltunk, első lépésként a Nyugati pályaudvari aluljáró bérleti szerződéseit mondták fel, és elkezdték a MÁV üzemeltetésében álló keresztfolyosó rendbehozatalát. A nem működő felvonót már korábban befalazták.

A MÁV következő lépése az, hogy a Keleti pályaudvaron tapasztalható állapotok megszüntetésére

az állomás látképét romboló vagy nem megfelelő színvonalú szolgáltatásokat nyújtó tizenkét bérlő bérleti szerződését felmondták.

Azt írták a közleményben, hogy a pályaudvaron azért továbbra is maradnak olyan üzlethelyiségek, ahol ételt, italt, újságot tudtok venni vagy pénzt tudtok váltani. A későbbiekben utascentrum kialakítását tervezik a Keletiben, megújulnak a tervek szerint az utasforgalmi területek. Az épületben már tavaly nyár óta modern, akadálymentes kormányablak működik.

Elindult a kiemelt, legnagyobb utasforgalmat lebonyolító és más felújítással nem érintett állomások megújulása is, ez 50 állomást érint, és ehhez kapcsolódva vizsgálják meg az állomási funkciókat és a szolgáltatásokat.

A fejlesztési terv első ütemében 2019-ben részben megújul a Bicske alsó; Alsógöd; Felsőgöd; Nagymaros-Visegrád; Szob; Sződ-Sződliget és Albertirsa megállóhely. Rákospalota-Újpest állomáson tavasszal lebontják a raktárépületet és nyáron a vágányhálózatot is karbantartják. Dunakeszi-Gyártelep állomáson P+R parkoló épül az önkormányzattal közösen.

"A beavatkozások alapvető célja az adott helyszínek utasforgalom számára meghatározó arculatának javítása, lehetőség szerint közösségi közlekedési csomópont feltételeinek megteremtése és javítása. A helyszínek mindegyikén vizsgálják az állomás, illetve megállóhely területén elhelyezkedő épületek és építmények állapotát és kihasználtságát. A rossz állagú, nem hasznosítható, az arculatot rontó épületek, illetve építményeket a lehetőségeknek megfelelően elbontják. Azokon a helyszíneken, ahol az épületek és építmények kihasználtsága megfelelő, indokolt esetben karbantartás, illetve felújítás várható."


KÖVESS MINKET:



Hétfőtől megszűnik az Arany János utcai trolimegálló, park lesz a helyén
Városi ligetet terveznek a nagyforgalmú Bajcsy-Zsilinszky út mellé, a Podmaniczky térre.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 14.


hirdetés

Hétfőn megszűnik a trolibusz-végállomás a budapesti Arany János utcai metróállomásnál lévő Podmaniczky téren. A járművekre ezen túl a tér túloldalán, a Bajcsy-Zsilinszky úton lehet majd felszállni - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Az V. kerületi Podmaniczky teret az önkormányzat közösségi térré, városi ligetté alakítja át, a Fővárosi Önkormányzat támogatásával. Emiatt helyezik át a 72-es és a 73-as trolibusz végállomását.

Az Arany János utcai metrómegállónál lévő tér felújításáról Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület polgármestere nemrég tartott tájékoztatóján azt mondta: a trolibusz végállomás helyén 82 új fát ültetnek, megújul a közvilágítás, és természetes kőburkolattal látják el a területet. A cél az, hogy a Podmaniczky tér központi része valóságos városi ligetté váljon.

A Podmaniczky tér rekonstrukciója mintegy 1,2 milliárdból fővárosi támogatással valósul meg. A munkálatok a tervek szerint augusztus 31-ig befejeződnek.


KÖVESS MINKET:




Tovább csúszhat a 3-as metró felújítása a szakszervezet szerint – a BKV cáfol
Tavaly december volt az első céldátum.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 13.


hirdetés

Még tart a 3-as metró felújítása. 2017. november 6-án kezdődtek a munkák, akkor zárták le a vonal északi szakaszát a Lehel tértől Újpestig. Az érintett szakaszon azóta is metrópótló autóbuszok közlekednek, és hétvégenként a 3-as metró teljes szakasza le van zárva.

"A megújult Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György út állomásokon várhatóan 2019. első negyedév végén indul újra az utasforgalom" - írta 2018 októberében a Portfólió megkeresésére a BKV.

A Világgazdaság című lap azt közölte a Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének hírlevelére hivatkozva, hogy

elmaradások vannak a munkában, így előfordulhatnak csúszások a céldátumokban.

"Olyan munkák csúsznak, amelyek a színfalak mögött is elvégezhetők, és nem zavarják az utasokat – mondta a Metró KDSZ elnöke a Világgazdaságnak. Gulyás Attila szerint ez megszokott az ilyen rekonstrukcióknál. A minimális követelmények, így a pályabiztosító, a gépészeti és a szellőzőberendezések, valamint a tűzvédelem működésének tesztelése március elején kezdődhet, amikor feszültség alá helyezik a pályát. A szakasz átadása után a tervek szerint egy hétig a 3-as metró teljes vonalán közlekednek a szerelvények, majd ezután zárják le a déli részt a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér megálló között. Az északi szakaszon normál üzemidőben zajlik a közlekedés, de a középsőn vasárnaponként vágányzár lesz a pályafelújítás folyamatossága miatt" - írja a lap.

A BKV-tól információt kértünk a fenti hírrel és a felújítási munkákkal kapcsolatban, a következő választ kaptuk Bolla Tibor elnök-vezérigazgatótól:

"Valótlan, hogy tényként kezeljük: az M3-as metróvonal infrastruktúra rekonstrukciójánál késésekkel kellene számolni.

A szakszervezetek szakmailag nem jogosultak a BKV Zrt. nevében megnyilvánulni, nyilatkozatokat adni és nem kompetensek szakmai kérdésekben a nyilvánosság előtt állást foglalni.

Kizárólag a BKV Zrt. által közölt hírek, közlemények tekinthetők hivatalos információnak, vagyis a közösségi média felületeken - Facebook csoportokban - megjelenő ismertetők, értesítők, hírlevelek, nem a BKV Zrt. hivatalos állásfoglalását tükrözik.

A kivitelező biztosította a BKV Zrt.-t a szerződés szerinti határidőre történő befejezésről."


KÖVESS MINKET:




Átadták a Nemzeti Táncszínház új épületét
Különleges fotósorozat készült az avatásra, amellyel azt sugallják: az épület mindannyiunk közös játéktere lehet.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 15.


hirdetés

A korábban a The New York Times-ban is publikáló Juhász Norbert fotóst kérte fel a TSPC Csoport annak a képsorozatnak az elkészítésére, amelyen a Nemzeti Táncszínház most átadott új épületének terei különleges hangulatban láthatók. A táncosok a balett, a néptánc és a latin tánc lépéseivel járják körbe az épületet és mutatják meg annak szépségét.

A fotós arra kérte a képeken szereplő táncosokat, hogy a Táncszínház színpadára illő mozdulataikat az építkezés "díszleteiben" mutassák meg. Így került például a balerina mellé egy létra.

A Nemzeti Táncszínház azért költözött a Millenárisra, hogy a táncművészet előadásait a korábbinál jóval hangsúlyosabban bekapcsolja a város vérkeringésébe. Az egykori Ganz-gyár épületében helyet kapó Millenáris Teátrumot Zoboki Gábor és a ZDA építésziroda tervei szerint alakították át.

Az ipari műemléképület kiegészítéseként létrejött legyezőtetős előcsarnok különleges játszóteret hoz létre, hiszen az itt megtartott előadások a város mindennapi életével egy szintben láthatók majd. A nívós előadótermek kialakítása mellett fontos az is, hogy a Táncszínházat igazgató Ertl Péter és társulata a szakmai teljesítményükhöz méltó, modern próbatermekben, öltözőkben és technikai háttérrel készülhetnek majd az előadásra.

Fotók: www.tspc.hu


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x