hirdetés
IMG_3917.jpg

"Az élet nem mese" – Farkas Franciska és Nagy Dániel Viktor a Brazilokról

Interjúnk a már 60 ezer nézőnél járó magyar film két fiatal főszereplőjével.
Hegedüs Márk írása - szmo.hu
2017. május 04.


hirdetés

Az utóbbi hónapokban egymást érték a jobbnál jobb magyar filmek a mozikban. Ezek közül a Brazilok volt az egyik legemlékezetesebb: egy lélekemelő, mesebeli fordulatokkal élő vígjátékról van szó, amely nem kerüli meg a komoly társadalmi problémákat sem.

A film nemcsak nekünk, a nézőknek is tetszett, a hétvégén már majdnem elérte a 60 ezres nézőszámot, ami kiemelkedőnek számít egy magyar film esetében.

A film kapcsán elbeszélgettünk a két főszereplővel, Farkas Franciskával és Nagy Dániel Viktorral. Franciskát a Viktória - A zürichi expressz című filmben láthattátok, Dániellel viszont még csak most ismerkednek a hazai mozinézők.

- A Brazilok című új magyar filmben rengeteg amatőr és profi, ismert színész szerepel együtt. A két központi főszereplőt ti - két hivatásos, de a mozinézők által talán kevésbé ismert fiatal színész - alakítjátok. Mindketten gyerekkorotok óta szerepeltek színházban, a mozivásznon azonban csak most kezdtek ismertté válni. Franciska, neked ez a második mozifilmes főszereped, Daninak pedig az első. Könnyen hozzászoktatok a filmes világhoz?

Nagy Dániel Viktor: A forgatás nyilván új helyzet volt, de alapvetően nagyon sokat dolgoztam már színművész közegben, ezért nem volt annyira ismeretlen a terep. Nyilván más az, amikor egy pusztában sminkelnek, vagy eleinte furcsa, hogy állandóan vigyázni kell a ruhádra, de a művészközeg miatt mégsem idegen a dolog. Én nagyon jól éreztem magam a forgatáson. Borzasztó meleg volt, ezt mindig elmondjuk, a 40 fokkal meg kellett küzdeni, de alapvetően otthonosan éreztem magam, még így is, hogy az első filmemet forgattam.

hirdetés

Farkas Franciska: Én nagyon örültem neki, hogy újra forgatok, erre vártam a Viktória óta. Azután a film után volt egy kvázi másfél éves szünetem, ami alatt nem kizárólagosan színészettel foglalkoztam. Nekem nagyon hiányzott a forgatás, és úgy gondolom, nagyon könnyen hozzá lehet szokni a filmezés világához.IMG_4023

Képek: Mervai Márk

- Franciska, te több interjúdban is elmondtad, hogy nehéz körülmények közül küzdötted fel magad, hogy színész lehess, és eleinte még a családod sem igen támogatott a karrieredben. A filmbeli Rozit is a kitörés lehetőségei foglalkoztatják. Ezen felül is van valami közös bennetek?

F.F.: A hátterem és a színészi karrierem két külön dolog. Nagyon nehéz volt képzettség nélkül bekerülni ebbe a szakmába, de ez nem függ össze azzal, hogy milyen nehéz volt a helyzetem a kamaszkoromtól kezdve egészen a felnőttkoromig. Nyilván van köze a kettőnek egymáshoz, de a szakmai nehézségekbe alapvetően nem szóltak bele az anyagi körülmények. A színészi karrierem szempontjából tehát nem jelent semmit, hogy milyen körülmények közül jövök, ide bejutni mindenki másnak is ugyanilyen nehéz.

Rozi és köztem egyébként nem látok komolyabb párhuzamot. Én Budapesten nőttem fel, városi lány vagyok. Egyedül a változtatás vágya közös bennünk, illetve az, hogy én is nagyon szeretem a testvéreimet, és szeretek velük törődni. De Rozi nagyon más típusú lány mint én. Ő egy tűzről pattant, cserfes, nagyszájú, harsány lány, én pedig ennek az ellentéte vagyok: visszahúzódó, gondolkodós típus.0030936

Kép: InterCom

- Korábban azt nyilatkoztad az Aranyélet kapcsán, hogy unod már, hogy folyamatosan a roma származásodról kérdeznek. Eddig azonban mindkét főszereped hangsúlyozottan roma színésznőre írt szerep volt, még ha a két szerep lényegesen el is tért egymástól. Nem félsz, hogy beskatulyáznak mint színésznőt?

F.F.: Annyit tudok mondani, hogy nagyon örülök, hogy ezt a hiányt betölthetem, és annak is, hogy ezen a karakteren belül többféle színt mutathatok meg.

"
Örülök, hogy a szerepeken keresztül formálhatom az emberek véleményét. Büszke vagyok rá, hogy ez a lehetőség a kezemben van, és kihívásként tekintek a dologra."

- Ha jól tudom, jelenleg drámapedagógiát tanulsz, és hátrányos helyzetű gyerekekkel is foglalkozol. Hogy jut minderre időd?

F.F.: A szabadúszóknak olyan az életük, hogy vagy minden egyszerre jön, vagy egy csomó ideig semmi. Én azért szeretem, ha valami rendszeresen leköt. Tehetséggondozással régóta foglalkozom a Tudás 6alom keretein belül, de szerettem volna kapni ehhez egy szakmai hátteret is. Ezért aztán elkezdtem egy tanfolyamot februárban a Magyar Drámapedagógiai Társaságnál, ezt Kaposi László tartja. Itt óraadó drámatanárként fogok végezni májusban.

Úgy érzem, ez egy olyan dolog, amit egyfelől szeretek is csinálni, másfelől pedig összeegyeztethető a színészettel is. Egyedül a nyári forgatások jelenthetnek majd problémát, amik ütközhetnek a táborokkal, de azt hiszem, ezt meg fogom tudni oldani.IMG_3976

- Dani, te többször is játszottál már roma szereplőket (a Brazilok mellett például a Cigánykerékben), illetve többször alakítottál már melegeket is. Szerepeiden keresztül gyakran foglalkozol tehát a kisebbséggel és a mássággal. Tudatosan választod ezeket a szerepeket?

N.D.V.: A szerepeket nem én választom, tehát ilyen értelemben tudatosságról nem beszélhetünk. Ellenben, hasonlóan Franciskához, magam is baromi jó dolognak tartom, hogy ezeken a szerepeken keresztül szólhatok bizonyos társadalmi rétegek vagy kirekesztett kisebbségek érdekében.

"
Ezáltal lesz több a munkánk puszta szórakoztatásnál."IMG_3928

- Orlai Tibornál eddig leginkább zenés-szórakoztató darabokban szerepeltél. Ehhez képest nagy váltás a Brazilok, amelyben egy vad, harcias fiút, a falu bikáját formálod meg. De a monodrámád is, a Leszámolás velem, amelyben pedig egy visszahúzódó, feminin meleg srácot alakítasz. Mekkora kihívást jelentettek ezek az újfajta szerepek?

N.D.V.: Örülök, hogy egy csomó vígjátéki bohócszerep után két ennyire különböző szerepet is megformálhattam. Eljátszhattam egy vad, harcias srácot a filmben, aztán egy meleg fiú felnövekvés történetét monodrámában. Azt gondolom, ez is szorosan kapcsolódik ahhoz a sokszínűséghez, amit egyébként szabadúszóként képviselek. Most jött ki az első filmem, a színház mellett pedig zenével is foglalkozom, most pedig saját projektet csinálunk „100 Szóban a Város” címmel a Mozsár Műhelyben. Szuper dolog ez.

- Ha jól tudom, a Vígszínház szeretett volna szerződtetni, de visszautasítottad az ajánlatot. Többet jelent számodra a függetlenség, mintha kőszínházban szerepelnél?

N.D.V.: Igen, ebben a profilban sokkal inkább megtalálom azt, amit szeretnék. Természetesen én sem vagyok teljesen független például Orlai Tibortól, nála jelenleg hat előadásban játszom, tehát számomra ez elsősorban életmódbeli különbség. Van lehetőségem átgondolni, hogy mit vállalok el, és merrefelé szeretném, ha tartana a pályám. Ezért választottam a szabadúszást ahelyett, hogy a Vígszínházban maradtam volna szerződéssel.

- A Brazilok mesebeli fordulatokkal operáló vígjáték, ami nem kínál, pontosabban nem is akar megoldást kínálni a filmben ábrázolt társadalmi problémákra. A film üzenete mégis pozitív: „nem szabad beszarni”, vagyis nem szabad feladni, kitartással ugyanis bármit el lehet érni. Nyilvánvalóan nektek is megvan a véleményetek a filmben tárgyalt társadalmi kérdésekről, a rasszizmusról, a kirekesztésről, a kitörés nehézségeiről. Mit gondoltok erről az üzenetről?

N.D.V.: Hát az élet az nem mese, ennyit gondolok erről. Nyilván a filmnek nem feladata választ adni a különböző kisebbségek és a többségi társadalom együttélésének problémáira, mert nem ez a lényeg benne. A mesés elemek a történet érzelmi kibontakozását segítik. Azt, hogy a film az álmaink melletti kitartást hirdeti, egyébként nagyon szerencsésnek tartom, mert hamar el lehet veszni a romák és a magyarok közötti ellentétben, annyiféle szegmense van ennek a dolognak. De: az élet nem mese.

F.F.: Arany János-emlékév van, így én egy Arany-idézettel válaszolnék: „Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben.”

N.D.V.: Az ember úgy áll fel ezután a film után, hogy a magyarok, a romák, a polgármester, a takarítónő, mind-mind emberek.

"
Sokan mondták már nekem, hogy számukra ez a legfontosabb üzenete a filmnek: hogy mindenki ember, ugyanolyanok vagyunk, nem számít milyen a bőrünk színe."

Ez nagyon bagatell dolognak tűnhet, de közben mégis újra és újra rá kell erre jönni, és rá kell ébreszteni az embereket. Ezért jó, hogy ez a film megszületett.IMG_3947

- A fimben együtt dolgoztatok a legismertebb, legnagyobb nevű magyar színészekkel, ugyanakkor sok közös jelenetetek volt fiatal amatőrökkel is. Milyen volt a közös munka? Hogyan jött ki a stáb?

F.F.: Ami a szereplőgárdát illeti, ebben a filmben mindenki profi volt, nem voltak „amatőrök”. De csodálatos volt látni azt, hogy ezek az óriási, nagynevű színészek milyen hihetetlen alázattal és profizmussal játszották el az egy-két mondatos szerepeket. Ezt nagyon motiválónak találtam, és szerintem nagyon jó hangulatot eredményezett a forgatáson. Egyébként van egy Brazilok Facebook-csoport is, ahol a stábbal a mai napig tartjuk a kapcsolatot.

N.D.V.: Amikor nem hivatásos színészekkel dolgozom, a saját jeleneteim mellett azt is nagyon fontosnak tartom, hogy minden úton és módon segítsem őket, hogy a lehető legjobban ki tudjanak bontakozni. A filmet megelőzően jártunk fociedzésekre, itt ismerkedtem meg a színésztársaimmal. Ők nyilván tartottak valamennyire attól, hogy hirtelen színészként kellett helytállniuk. Furcsa lehetett nekik, hogy én ezt egy másik szinten, hivatásszerűen csinálom, ahogyan az is, hogy teljesen más környezetből jövök. Ezt a távolságot a kezdetektől igyekeztem szűkíteni. Biztattam őket, amikor színészetre került a sor, és barátkoztam, amikor együtt töltöttünk időt. Azon voltam, hogy kiépüljön egyfajta bizalmi viszony, hogy ez is segítsen minket a közös cél érdekében.

- Lakatos Erik kimagaslott a nem hivatásos szereplők közül. A filmet eleve az ő szemüvegén keresztül látjuk, de egyébként is szokatlanul emlékezetes volt az alakítása, pláne egy gyerekszínészhez képest. Milyen volt vele a munka?

N.D.V.: Korához és képességeihez mérten maximálisan teljesítette a feladatot, és mindennel meg tudott küzdeni, ami elsőre problémát okozott neki. Ő aztán tényleg „nem szart be”. Még serdülő sem volt amikor forgattunk, és nagyon jól vette az akadályokat.

F.F.: Rezzenéstelenül nyomta végig a 12 órás forgatási napokat. Volt, hogy már mi is nyavalyogtunk a fáradtságtól, de ő szó nélkül bírta. Olyan profi volt, hogy csak néztünk, hogy ki ez. Hihetetlenül tehetséges, és nagyon jól kezelt mindent, ami a szereppel jár. Azt hallottam az anyukájától, hogy nem is nagyon dicsekedett el vele a suliban, hogy mozifilmben szerepelt. Remélem, ez az élmény lendületet ad majd neki ahhoz, hogy folytassa. Nagyon jó színész lenne belőle.

N.D.V.: A sajtóvetítésen egyébként el is mondta, komolyan elgondolkodott rajta, hogy színész legyen a jövőben.

F.F.: Én egyébként tartom vele a kapcsolatot, néha rá szoktam nézni. Rendszeresen látom, mivel az ő iskolájába járok tanítani.0029051

Nagy Dániel Viktor és Lakatos Erik. Kép: InterCom

- A filmben egy-egy pillanatra feltűnik Szilágyi István, akiről nagyon sokat cikkezett mostanában a magyar sajtó. Milyen volt vele a munka? Csak vendég volt a forgatáson, vagy azért volt vele valamilyen kapcsolatotok?

F.F.: Én találkoztam vele, csináltunk egy közös fényképet, amire nagyon büszke voltam, egyből meg is osztottam. Nem volt közös jelenetünk, ezért csak egyszer-egyszer találkoztam vele, de nagyon örültem neki, hogy ott van, és nagyon sajnálom, hogy ilyen rossz helyzetbe került.ff szi

- A filmnek rendhagyó módon két rendezője van (Rohonyi Gábor és M. Kiss Csaba). Milyen volt velük a munka? Hogyan dolgoztak együtt?

N.D.V.: Én semmilyen konfliktust nem érzékeltem köztük, szerintem nagyon jól felosztották maguk között, hogy ki mibe szól bele és mikor. Többnyire Csaba instruált minket, ő foglalkozott a karakterábrázolással, a technikai dolgokat pedig tapasztaltabb filmrendezőként általában Gábor mondta el nekünk. Ha lehet felosztást mondani, talán így volt, de talán ez sem mondható általános érvényűnek. A mi munkánkat biztosan nem nehezítette meg, hogy két rendezővel kellett dolgoznunk.

F.F.: Tényleg nem. Szerintem elég jól kiegészítették egymást, pontosan emiatt, hogy a Csaba hozta a történetet, a Gábor pedig szépen formába öntötte. Szerintem ez így teljesen jól működött.

- A Kincsem rekordokat döntöget, jelenleg a Vajna-korszak legnézettebb magyar filmje. A Brazilokra is sokan voltak kíváncsiak: már csaknem 60 ezer néző váltott rá jegyet. Mit gondoltok, ezentúl többen szavaznak majd bizalmat a magyar filmeknek?

F.F.: Biztosan, mivel most tényleg egymást érik a magyar filmes sikerek. A Saul fia után a Mindenki is Oscar-díjat kapott, a Testről és Lélekről pedig Arany Medvét.

N.D.V.:

"
Csak azt lehet látni, hogy sikert sikerre halmoznak a magyar filmek."

Egyébként nekem azt mondták, a Brazilok is ékes példája annak, hogy újra érdemes magyar filmet nézni a moziban. Ezt azért elég jó hallani. A kritikák többsége is nagyon pozitív volt.IMG_3984

- Franciska, mesélnél egy kicsit az önálló színházi estedről?

F.F.: Ez egy Gorkij-novella, a Makar Csudra feldolgozása. Ez az előadás felkérésre született: Karafiáth Orsolya kért meg rá, hogy álljak elő egy önálló esttel a Harmadik Hely nevű lakásszínházban. Nagyon sokáig izgultam rajta, hogy mit adjak elő. Azért döntöttem a Gorkij-novella mellett, mert egyfelől egy nagyon komoly, magas irodalmi műről van szó, fantasztikus szereplőkkel, üzenettel és szöveggel, másfelől pedig nagyon kevesen ismerik, szeretném népszerűsíteni egy kicsit. Nagyjából kitaláltam, hogyan szeretném megvalósítani, aztán megkértem Soós Attilát, hogy segítsen összehozni a dolgot. Március 9-én volt a bemutató, Május 23-án pedig a Műcsarnokban is előadom, szeretettel várok rá mindenkit!

- Mi a helyzet az aktuális filmeddel Szász Attilával? Mekkora a szereped?

F.F.: Vége a forgatásnak, most fejeztük be, 2018. februárjára várható a bemutató, a címe Örök tél. Nagyon komoly menet volt, minden szempontból. Mellékszerepről van szó, de fontos mellékszerepről. Ez – akárcsak Attila korábbi filmjei - egy történelmi dráma, a második világháború idején játszódik, és megtörtént eseményeket dolgoz fel. Nagyon nyomasztó volt a forgatás a történet miatt, remélem, ez nem látszik majd a vásznon. Nagyon várom, szerintem gyönyörű szép film lesz.IMG_3967

- Dani, mesélj egy kicsit a mostani produkciódról, a 100 szóban a Városról!

N.D.V.: Egy páros stand-upról van szó, nagyon rövid, 100 szavas budapesti történeteket adunk elő Szilágyi Csengével. Ezeket egyébként a 100 szóban Budapest pályázatra beküldött történetekből válogattuk ki. Néhányat megzenésítettem, ezeket adjuk elő másfél órában egy szünettel. A sajtóbemutatón úgy éreztem, nagyon átment a dolog, nagyon fogják szeretni. A tervem egyébként az, hogy utaztatni fogjuk az előadást, mert ezek a történetek annyira emberiek, hogy nemcsak a budapestiekhez kellene, hogy eljussanak. Most ez az első számú projektem. Ezenkívül Mészáros Blankával nemrégen mutattunk be egy zenés darabot Stop címmel. Ehhez csináltunk egy videoklipet is, azelőtt pedig a monodrámát csináltam. Ha ehhez hozzávesszük a Brazilok bemutatóját, látszik, hogy nagyon sűrű volt nekem ez a tavasz. Ezért most jön egy kis pihenés, nyáron aztán megint dolgozni fogok természetesen.

- Mozifilmes szereped nincs most kilátásban?

N.D.V.: Egyelőre nincsen.IMG_3924

A Brazilokról írt kritikánkat ITT tudjátok elolvasni!


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
bika.jpg

Álarcos énekes: A Bika lepleződött le

A nyomozók megint tévúton jártak, egyikük tippje sem volt jó, sőt korábban sem merült fel az álarc mögött megbújó énekes neve.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 18.


hirdetés

Nagy Zsolt, Kovács Koko Istán, Növényi Norbert, Mészáros Árpád Zsolt neve is felmerült a Bikával kapcsolatban. Ám a végén

Kozsó bújt ki az álarc alól.

VIDEÓ: A Bika produkciója

VIDEÓ: Leleplezve! Ő volt a Bika álarc alatt


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
tv-adas.png

Megszűnik az RTL Spike, tiniknek szóló csatorna indul helyette

A TeenNick a Viacom negyedik „gyerekcsatornája” lesz.
Illusztráció: Pixabay - szmo.hu
2020. október 20.


hirdetés

Megszünteti a Viacom az RTL Spike-ot, tiniknek szóló tévét indítanak helyette - számolt be róla a SorozatWiki.

A közel négy éve, 2016 decemberében debütált RTL Spike-on az utóbbi időben szinte csak amerikai szériák voltak láthatók, nézettsége az elmúlt két évben már nagyon alacsony volt, feltehetőleg ez az oka a döntésnek.

Az RTL Spike helyett TeenNick néven új, tiniknek szóló tévét indítanak, mely a Nickelodeon, a Nick Jr és a Nicktoons után a Viacom negyedik „gyerekcsatornája” lesz

- jelentette be Harsányi Gábor, a ViacomCBS Networks International közép-kelet-európai és izraeli vezérigazgatója.

Az új adón élőszereplős vígjáték-sorozatok lesznek. A nemzetközi vezérigazgató egyelőre arról nem beszélt, hogy mikor cserélik le a Spike-ot a TeenNickre.

hirdetés

A Viacom másik tévécsatornáját, a Paramount Channelt érintő fontos változást is bejelentettek, melyet Paramount Networkre neveznek át.

Harsányi Gábor azt is elmondta, hogy a Paramount+ videótáruk egyre sikeresebb és 2020 első 7 hónapjában kétszer annyi tartalmat fogyasztottak rajta, mint 2019-ben. Bejelentette továbbá, hogy a video-on-demand szolgáltatás az ősz végére az Antenna Hungaria Mindig TV ügyfelei számára is elérhetővé válik.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
apatigris.jpg

Visszatér az Apatigris sorozat, amiből eddig csak egy részt adtak le a tévében

A mi kis falunk szünetre megy, helyette Scherer Péter vígjátéksorozatát láthatjuk szombat esténként az RTL Klubon.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 17.


hirdetés

Október 17-től ismét képernyőre kerül az Apatigris című sorozat az RTL Klubon, amely először áprilisban debütált a csatornán. Akkor azonban csak az első részt adták le a tévében, a többi epizódot az RTL Most+-on lehetett megnézni.

Az RTL szerint azonban most eljött az idő, hogy a tévé képernyőjén is taroljon a teljes egészében saját fejlesztésű heti vígjátéksorozat.

Most szombaton A mi kis falunk című sorozat után, este 9-kor kerül adásba az Apatigris első része, jövő héttől pedig már a sikeres falus széria helyett, este 8 órakor kezdődik majd minden szombaton.

A mi kis falunk ugyanis most egy ideig szünetelni fog. A most futó ötödik évadból eddig négy rész ment le a tévében, ma lesz az ötödik, a többi epizódot pedig várhatóan majd a jövő év első felében láthatják a rajongók, ahogy eddig is.

Scherer Péter a Válótársak után az Apatigrisben is megnevetteti a nézőket:

hirdetés

Az Apatigris főszereplője Péter (Scherer Péter), az egyedülálló apa, aki egész életét annak szentelte, hogy három lányát apatigrisként felnevelje. Most, hogy Vivien (Rujder Vivien), Laura (Schmidt Sára) és Szandra (Michl Juli) kirepülnek és önálló életet kezdenek, Pétert is megcsapja a szabadság szele, és „az ötven az új harminc” jegyében maga is elszánt párkeresésbe kezd. Online és offline, szárazon és vízen, vicces és kínos szituációkban keresi azt a bizonyos tűt a szénakazalban. Szerelmes lesz, csalódik, de megy tovább, ismerkedik, randizik, remél, miközben lányai ugyancsak szerelmi bánatukban egyesével visszaköltöznek hozzá.

Íme egy kis ízelőt az Apatigris első részéből:


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
1-2.jpg

A chicagói 7-ek tárgyalása – 7 ok, amiért ne hagyd ki az év egyik legjobb filmjét

A valós sztori alapján készült moziban Sacha Baron Cohen hatalmasat alakít.
Szajki-Vörös Adél, fotó: Netflix - szmo.hu
2020. október 21.


hirdetés

Tárgyalótermi dráma, vígjátéki elemek, vagány dialógusok, katartikus, hatalmas súllyal megnyomott drámai pillanatok? Aaron Sorkin korábban forgatókönyvíróként vívta ki magának Hollywood egyik legelismertebb szkriptírója címét egyedi, csak rá jellemző, pattogós párbeszédeivel. Aki emlékszik az Egy becsületbeli ügyre - ezzel a filmmel kapásból befutott Hollywoodban -, annak biztos megvannak a tárgyalótermi jelenetei Tom Cruise és Jack Nicholson között, ami alatt még mi is visszatartottuk a lélegzetünket. Különösen ez:

Most összegyűjtöttünk pár okot, ami miatt semmiképp ne hagyd ki Sorkin netflixes filmjét, A chicagói 7-ek tárgyalását, ami egyértelműen az év egyik legizgalmasabb mozija. Mind kivitelezésében - Sorkin ezúttal maga rendezte is a mozit - , mind üzenet-jellegében és aktuális áthallásaiban zseniális.

Mert igaz történet

1968-ban Amerikában - eddigre túl voltak John F. Kennedy, Marthin Luther és Bonny Kennedy, a vietnami háború nagy ellenzőinek lemészárlásán - a chicagói demokrata párti gyűlésre elindult az ország különböző pontjairól úgy tízezer ember. Békével mentek, de tüntetni: a háború ellen, a béke mellett. Ez persze volt, akinek nem tetszett. Ami ebből eszkalálódott, rengeteg, rendőrök által megsebesített tüntető, egy nagyon csúnya koncepciós per, ami végül az egyik legszórakoztatóbb és legigazabb találkozóvá alakult azok között, akik az egyik és a másik oldalon álltak.

Mert szinte mesei a sztori

hirdetés

Hét ember, mind más háttérből, egy céllal és egy védőügyvéd, aki annyira nagy pofájú, hogy állandóan figyelmeztetni kell. Egy olyan bűntény vádja, ami a történelemben először került bíróság elé - és azóta sem. Egy bíró, aki szűk látókörű, és az "elutasítom" instrukcióját már vele együtt skandálja a per közönsége a huszadik naptól, annyira kiszámítható. Egy ügyész - Joseph Gordon-Levitt formában van, pedig nagyon nehéz a karaktere - , aki csak azért vállalja a vádlottak börtönbe juttatását, mert muszáj neki. És a háttérben egy nemzet, akiknek már rohadtul elegük van a felesleges halottaikból és a tízezerszámra frontra küldött, kisorsolva toborzott, kiszolgáltatott katonasorsokból.

Mert Aaron Sorkin nagyon tud rendezni is

Ez persze nem újdonság, de az Oscar-díjas forgatókönyvíró eredeti profilja az volt, hogy zseniálisan okos szkripteket szállított a legnagyobb rendezőknek - Oscarját például David Fincher filmjéért, a Social Network - A közösségi hálóért kapta. A chicagói hetek tárgyalása ugyanolyan pontos ritmusú, sodró lendületű, mint amilyenek Sorkin forgatókönyvei. Nincs egy üres pillanat, sőt, figyelni kell, mert poén poént, fontos információ fontos információt követ

Mert Sacha Baron Cohen óriási színész

Azt például tudtad róla, hogy a társadalomtudomány antiszemita szegmensével foglalkozott az egyetemen és diplomamunkáját is hasonló témából írta, mint amiről a film szól? Ettől persze még nem lesz valaki jó színész, de évekkel ezelőtt, amikor még Spielberg volt a film rendezője - később kiszállt - maga kérte fel Cohent, mert minden benne van, ami filmbeli karakteréhez kellett: lázadó, óriási az igazságérzete és mindezt humorba csomagolja.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!