hirdetés
batthyany-ter-megujitasa-varnegyed-mysecretbudapest-10.jpg

Átalakítanák a Batthyány teret - most a helyiek is beleszólhatnak, milyen legyen

És abba is, hogy milyen funkciókat várnak a helytől.
My Secret Budapest - szmo.hu
2020. június 06.


hirdetés

"Ez egy szép, barokk hangulatú tér, szemben a Parlamenttel, és kicsit méltatlan, hogy buszok parkoljanak a tér közepén"

– mondta 2018 végén az első kerület akkori polgármestere, Nagy Gábor Tamás.

Akkor az volt a terv, hogy a következő éveben, vagyis 2019-ben átalakul a Batthyány tér, és a buszok kikerülnek onnan.

A buszok a tervek szerint a Duna-part felőli részen álltak volna meg, a forgalomszervezést pedig úgy oldották volna meg, hogy a buszok másik végállomáson várják meg az indulást, a Batthyány téren a megállókat érintsék, és továbbhajtsanak.

Szó volt 2018-ban a zöldfelületek növeléséről is, és arról, hogy a tér közepén modern, ám a hangulathoz illeszkedő, nagy közösségi park lenne díszburkolatokkal, "kiemelve az ott található értékeket, szobrokat".

hirdetés

Az itt élők számára az egyik kérdés ezzel kapcsolatban az volt, hogy ugyanolyan kényelmes marad-e ezután is a közlekedés, mint eddig. A tér ugyanis hosszú ideje közlekedési csomópont, metrókapcsolattal a pesti oldalhoz, és ezt a funkcióját még jobban erősíti az, hogy itt halad át a fonódó villamos. A másik, hogy az átalakítás után is ugyanúgy elérhetők-e a jelenlegi szolgáltatások, a megszokott helyek (üzlet, kávézó stb.), továbbá hol és hogyan lehet parkolni, illetve mi lesz a biciklisekkel.

A Batthyány tér átalakításának szándéka 2018-nál régebbre nyúlik vissza, 2010 óta foglalkoztatja ez a gondolat az első kerületet.

Néhány évvel ezelőtt egy korábbi tervdokumentációval pályázott is az akkori önkormányzat a TÉR-KÖZ fővárosi támogatásra. A műemlékekhez méltó gyalogos tereket álmodtak, a buszfordulót kisebb területre kívánták visszaszorítani, a Szent Anna templom előtt megszüntették volna az autósforgalmat, a Fő utca Batthyány teret átszelő részén - a Casanova-háznál - járdaszintre emelkedett volna az útpálya, a barokk épületeket pedig kiszabadították volna az előttük húzódó "árokból".

A nyertes pályázat után kiírtak egy közbeszerzést a tervezésre - a tervet pedig V. Naszályi Márta blogbejegyzésben bírálta:

"A Batthyány tér legfontosabb kérdései közül csak egyre ad választ a terv: a buszvégállomásra, ami szerviz utakkal veszi körbe a teret. Ez fontos előrelépés, de önmagában kevés. Kézenfekvő, hogy a tér kapcsolatát a körülvevő épületekkel annak alapján lehet megtervezni, ha tudjuk, mit gondolnak, mit akarnak az ott élők, ott dolgozók, arra járók."

A blogbejegyzésben az is szerepelt, hogy a tér "leglátványosabb problémaköre a sok turista és az itt tanyázó hajlék nélküliek okozta terhelés". És bár a közterek átalakításával szociális gondokat nem lehet megoldani, V. Naszályi Márta úgy vélte, nem lehetséges úgy megújítani a Batthyány teret, hogy figyelmen kívül hagyjuk a legégetőbb problémákat.

"Szükség lenne tehát egy éjjel-nappal nyitva tartó, akadálymentesen megközelíthető nyilvános vécére és sok, jól elhelyezett hulladékgyűjtőre. Elfogadhatatlan az is, hogy ennyi kötöttpályás vonal csomópontjában nem vezet lift az aluljáróba."

A posztban problémának nevezte meg azt is, hogy a térnek nincsen élő kapcsolata a folyóval, mivel az úttest és a fonódó villamos a tér és a parti sétány kapcsolatát is elvágja, valamint rontja az összképet a BKV múlt századból itt maradt üvegépülete is, amely nem képvisel építészeti értéket. Szükség van szolgáltatókra (reggeliző büfé például) és minőségi utastájékoztatásra is.

2019-ben nem történt változás a téren, az önkormányzati választás után pedig új polgármestere lett a kerületnek: V. Naszályi Márta.

A korábbi terv, a Batthyány tér átalakítása viszont újra terítékre került, ezúttal a helyiek bevonásával.

Az I. kerületi önkormányzat most online ötletpályázatot írt ki a Batthyány tér megújításához "A Mi Batyink- tervezzük újra közösen" címmel.

"A Batthyány tér felújítása, átépítése nem történhet meg az ott élő, dolgozó, naponta arra közlekedő emberek megkérdezése nélkül" - írják az erről szóló Facebook-posztban.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
romai-part-karanten-utan-junius-mysecretbudapest-arado-duna-nyitokep-20200627-budapest.jpg

Annyian vannak a Rómain az első forró, nyári hétvégén, mintha nem lenne járványveszély

A megszokott helyek túlnyomó többsége is kinyitott már.
My Secret Budapest - szmo.hu
2020. június 27.


hirdetés

Családok, szerelmesek, kutyások, biciklisek, szülinapozók, munkából érkezők. Tele volt velük a Római part péntek este.

Bár nem láttam a korábbi években nyári estéken megszokott tömeget, így is sokan voltak ahhoz képest, hogy még nem múlt el a járványveszély.

Pár hely bezárt, de túlnyomó többségük működik, beleértve a kedvenceinket: a YU szerb grillt, a Két Rombuszt, a Fellinit, a Római Platánt és a Nap bácsit.

Minden évben teszünk egy kört júniusban, aztán nyáron amikor csak tudunk, ide menekülünk, amikor arra vágyunk, hogy a víz hullámai, a hideg fröccsök, a kavicsdobálás vagy a mezítlábas séták kimossák belőlünk a stresszt.

hirdetés

Mit láttunk most a Római parton? Gyertek velünk, fotókon mutatjuk meg.

Este 6 és 7 között kezd megtelni a Római, egyre többen jönnek, sokan kifejezetten hekkezni

A szerelmesek imádják

Órákig lehet üldögélni a parton

Lapozz még több képért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
budapest-biciklisav.jpg

Hétfőtől a Baross utcában is lesz kerékpársáv

Folytatódnak a biciklizést megkönnyítő fejlesztések Budapesten.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 29.


hirdetés

Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik el hétfőn a VIII. kerületi Baross utcában - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

A közlemény szerint

az önálló kerékpársávok a Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán lesznek, bizonyos részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki.

Hozzátették, hogy nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek.

Közölték azt is, Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve (a Budapesti Mobilitási Terv) szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés.

hirdetés

A korábban kitűzött célokkal összhangban a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten.

A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő - a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt - Múzeum körúti biciklisáv forgalmát: naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.

Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta - tették hozzá.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
ivokut-3asmetro-kekmetro-budapest-lehelter-husito-budapest-4.jpg

Ivókutakat raktak a 3-as metró 8 állomására a hőség miatt

A Lehel téren át is adták az egyiket. Rozsdamentes acélból készült, palack töltésére is alkalmas ivókutak.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 30.


hirdetés

Új szolgáltatást indítottak Budapesten a közösségi közlekedésben az M3 vonalán.

Nyolc állomáson szereltek fel rozsdamentes acélból készült, palack töltésére is alkalmas ivókutakat.

Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes, valamint Héri József metró üzemigazgató a Lehel tér metróállomáson adta át ünnepélyesen az egyik kutat a Hűsítő Budapest programban.

További hét állomáson, Dózsa György út, Göncz Árpád Városközpont, Forgách utca, Gyöngyösi utca, Újpest-Városkapu, Újpest-Központ, Nagyvárad téri állomásokon olthatod szomjadat.

Dorosz Dávid beszédében hangsúlyozta: a klímakatasztrófa már ma is hatással van Budapestre és ez ellen harcolni kell. Ezért kezdődött a múlt héten a Béke téri tehermentesítő főgyűjtőcsatorna építése, amely a villámárvizek ellen nyújt védelmet.

hirdetés

Lapozz a képekért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
bpimazsfilm.jpg

Új imázsfilm népszerűsíti Budapestet az Ivan & The Parazol zenéjével

A Magyar Turisztikai Ügynökség a fiatalokat hívná Budapestre Európából.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 26.


hirdetés

Budapest 365 címmel jelent meg a Spice Of Europe kampány legújabb, immár negyedik imázsfilmje, ami valamennyi évszak idején megmutatja Budapestet - írja a We Love Budapest.

A videóban felbukkan többek közt Széll Tamás, Hosszú Katinka és Kálló Péter fotós Esernyős Embere is, a helyszínek a téli Andrássy út, a Gellért fürdő vagy a Madách tér.

A Magyar Turisztikai Ügynökség a fiatalokat hívná Budapestre - Ausztriában, Németországban, Franciaországban, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Szerbiában és Izraelben fogják népszerűsíteni a magyar fővárost.


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!