hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
Vannak titokzatos helyek a Földön, ahol a gravitáció másképp működik?
És a lejtőn FELFELÉ mennek az autók? Utánajártunk.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. június 22.


hirdetés

A misztikus(nak tűnő) dolgokra szakosodott külföldi oldalak előszeretettel mesélnek a titokzatos indiai helyről, a Mágneshegyről.

Állításuk szerint a hegy mágneses ereje olyan nagy, hogy ha az idelátogatók leállítják a motort a kocsiban, akkor a gravitáció törvényei ellenére a kocsi magától elindul, és gurul felfelé a hegy csúcsa felé, mintha csak mágnes vonzaná.

Más cikkek olyan helyekről szólnak, ahol nem működik a Föld gravitációja, ahol másképp működik vagy éppen fordított a gravitáció, és egyesek képesek azt is leírni, hogy a ledobott tárgyak felfelé esnek.

Az indiai Magnetic Hillnek viszonylag nagy forgalma, külföldi turisták is gyakran eljönnek ide, hogy saját maguk tapasztalják meg a hegy mágikus erejét.

Azután egy részük csalódott bejegyzéseket ír a különböző közösségi oldalakra, például azt, hogy az égvilágon semmi, de semmi érdekes nincsen ott.

Mások pedig azt is leírják, hogy ez valami érzéki csalódás, nem csoda, nem a föld gravitációja változik.

És nekik van igazuk.

Tényleg optikai csalódás veri át a látgatók szemét, vagy inkább agyát. Fizikusok GPS mérésekkel is igazolták, hogy a különös hatást a táj által keltett illúziók okzzák. Ebbe beletartoznak a lejtők, a fák helyzete, a horizont stb. és mi

hibásan úgy érzékeljük, hogy lejtőn lefelé mozgó dolgok, például autók vagy labdák lejtőn felfelé mozognak.

A fordított gravitációs vagy mágnesesnek nevezett helyeken egyszerűen másképp érzékeljük mi magunk a lejtőket, mint amilyenek valójában. Egy amerikai fizikus például azt állapította meg egy tanulmányában, hogy bizonyos szögben álló lejtők látványa olyan hatást kelt bennünk,

mintha a tárgyak felfele mennének a hegyen, pedig valójában lefelé mennek, és csak az agyunk kelti azt a benyomást, hogy maguktól felfelé haladnának emelkedőkön.

A pszichológusok szerint ennek az illúziónak az egyik oka az, hogy ha a horizont takarásban van, megváltozik a viszonyítási pontunk. Ha egy lejtőn állunk, és az egész vidék ugyanolyan szögben lejt csak az út kisebb mértékben, akkor az érzéki csalódás miatt úgy tűnik, hogy az út nem a lejtővel megegyező, hanem az ellenkező irányba tart.

Tehát – mint ahogyan egy kommentelő leírta az egyik misztikus, mágneses hely értékelésénél: teljesen felesleges a csodáért odautazni, mert csoda az pont nem fog történni.


KÖVESS MINKET:





Megszületett az okoságy, amelyben a párok nem tudják kitúrni egymást saját helyükről
Szép dolog egy ágyban aludni párunkkal, de komoly gondokat okozhat, ha egyikük annyit mocorog álmában, hogy a másikat szinte lelöki a fekhelyről.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 18.


hirdetés

Ki gondolná, hogy e súlyos problémát orvosolni hivatott újítás a Fordtól származik? Pedig a patinás detroiti cégtől eddig sem volt idegen az autós technológia más irányú felhasználása. Ilyen volt például a Max Motor Dreams nevű gyerekágy, amely az autó rugózását utánzó mozgással ringatta el a kicsiket, vagy a zajszűrő kutyakennel – írta a Verge.

A legújabb találmányt, a Lane Keeping Bedet a Ford sávbeállító technológiája ihlette. Egy olyan „futószalaggal” szerelték fel az ágyakat, amely egy nyomásérzékelő szenzorral jelzi, ha az egyik fél megsérti álmában a másik felségterületét. Ilyenkor ez a „futószalag” finoman visszatereli a nyugtalan alvót saját „sávjába”, ahogyan az autó irányát is korrigálja a megfelelő műszer. Erre nagy szükség van, mert a legéberebb alvók akár hússzor is helyet változtatnak egyetlen éjszaka.

Bár még csak prototípusról van szó, máris úgy emlegetik ezt az „okos ágyat”, mint amely megmenthet sok párkapcsolatot.

Dr. Neil Stanley amerikai álomspecialista szerint ugyanis az emberi szervezetet úgy programozták, hogy ha valami váratlan dolog éri álmában, azonnal felébred, mert bekapcsol a védekező mechanizmusa.

A saját helyéről kitúrt fél egy idő után teljesen kimerül, mert képtelen kipihenni magát, miközben a forgolódó esetleg fel sem ébred, és előbb-utóbb külön ágyba kénytelenek költözni. Ezt pedig sok pár elhidegülésük kezdetének tekinti.


KÖVESS MINKET:




Hóhold: 2019 leglátványosabb szuperholdját figyelhetjük meg az égen kedden este
A februári teliholdat a köznyelvben gyakran hóholdnak is hívják.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Ma érkezik az év legnagyobb szuperholdja, a hóhold, írja a CNN. A portál cikkéből kiderül: szuperholdnak nevezi a köznyelv, amikor a telihold fázisa az ellipszis alakú holdpálya Földhöz legközelebbi pontján következik be, ilyenkor lesz a Hold Földről látható látszólagos mérete a legnagyobb.Ilyenkor a Hold akár 30 százalékkal fényesebb és 14 százalékkal nagyobbnak is látszódhat az átlagosnál.

A jelenség feltétele, hogy éppen telihold legyen és a Hold a keringési pályáján éppen a legközelebb legyen a Földhöz.

A februári teliholdat a köznyelvben gyakran hóholdnak is hívják, ehhez hasonló, febuári telihold csak 19 évente fordul elő.


KÖVESS MINKET:





A NASA lefotózta a kínaiak holdjáróját a Hold túloldalán
Január 3-án szállt le az űrszonda, belőle gurult ki a holdjáró.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 21.


hirdetés

Mint azt mi is megírtuk, leszállt a Hold Földről nem látható túloldalán a Csang'o-4 kínai űrszonda, amely a leszállóegységből és a holdjáróból állt.

Az űrszonda landolása 12 percig tartott, és a művelet nehézségét az adta, hogy míg a korábbi kínai űrszonda,a Hold Föld felé eső oldalára érkezett,

a Csang'o-4 a Hold sötét oldalán, a 10 kilométer magas hegyekkel övezett, Tódor Kármán magyar-amerikai fizikus, repülőmérnök nevét viselő Von Kármán-kráterben szállt le.

A leszállásról videó is készült. Később arról is beszámoltunk, hogy a kínai holdjáró felvételeket is küldött. Így a kutatók elvégezhették a landolási hely körüli felszín topográfiájának előzetes elemzését a holdjáró kamerájának felvétele alapján, és panorámakép készült 80 fotóból.

Mint arról a hvg.hu most beszámolt, a tudományos munkát a NASA is figyelemmel kíséri, és február 1-jén készítettek képet, amikor a Holdat pásztázó űrszondájuk elrepült a Csang'o-4 felett. "Az LRO 51 mérföldes, vagyis nagyjából 82 km-es magasságból leste meg a holdjárót és a leszállóegységet."


KÖVESS MINKET:





Kiderült, hogyan bányászták ki a Stonehenge kék köveit?
Külszíni fejtésből származnak a Stonehenge kövei, amelyeket a szárazföldön szállítottak a Salisbury-fennsíkra.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Ez a legújabb felfedezés ellentmond annak a korábbi népszerű elméletnek, mely szerint a mintegy 80 hatalmas követ tengeren szállították a misztikus építmény helyszínére a Bristoli-csatornán keresztül.

A Carn Goedog és Craig Rhos-y-felin néven ismert walesi külszíni bányákban könnyen hozzá lehetett jutni a természetes, függőleges, kék árnyalatú oszlopokhoz.

A kr.e. 3000-ben folyó bányászatot a kutatók a mindkét helyen lelt faszénnyomokban látják bizonyítottnak – írta a Daily Mail.

Azt sem tartják kizártnak, hogy Stonehenge prototípusát a bányáktól alig 3 km-re lévő Waun Mawn-nál építették fel. Elképzelhető, hogy itt már kipróbáltak egy egyszerű kör alakú struktúrát, majd szétszedték és elszállították a köveket a jelenlegi helyükre.

Korábbi tanulmányok szerint szarvasmarhák és más nagy testű háziállatok segítettek az újkőkori embereknek a kövek szállításában. Hogy miért vállalkoztak erre minden logisztikai nehézség ellenére, ma is rejtély a történészek előtt. Az európai neolitikus emlékművek egyike sincsen messzebb néhány kilométernél a kövek lelőhelyétől, míg a Stonehenge esetében ez a távolság közel 300 km.


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x