hirdetés
IMG_0810-2.jpg

Amerikában futott be a magyar huszonévesek taxis startupja

Réti Virág és Simon András előbb a tömegközlekedést használó nagybevásárlók életét akarta megkönnyíteni. Mikor kiderült, hogy az ötlet nem életképes, váltottak.
Berei Dániel - szmo.hu
2017. március 23.


hirdetés

Nashville-ben és Oklahoma Cityben már 3 taxitársaság használja a Réti Virág és Simon András által alapított Cabsolutely rendszerét. A magyar huszonévesek által alapított startup egyszerre szolgálja ki a diszpécsereket és az utasokat, ami viszonylag újdonság a piacon.

Egyelőre az USA a célpiac, de nem kizárt, hogy egyszer Európába is “visszatérnek”. Réti Virág most is Coloradóban van, ezért Skype-on adott interjút.

- Miért utaztatok az USA-ba?

Az SXSW (a világ egyik legnagyobb startupfesztiválja, amit évente tartanak Austinban - a szerk.) miatt utaztunk Amerikába. Amúgy is jöttünk volna, üzletfejlesztés céljából, taxiscégekkel tárgyalni, partnerekkel, befektetőkkel kapcsolatot tartani, de így a Kereskedőház Innotrade-programján keresztül a fesztivál határozta meg a pontos kiutazási időt.

- Mit értetek el a fesztiválon?

A magyar csapatoknak a fesztivál egyik legfontosabb része a nemzetközi akcelerátor pitch-versenye, ami az első pár nap alatt zajlott le.

Száz és kétszáz közötti nevező közül a hetedik helyet értük el.

Több olyan emberrel is találkoztunk, aki jó mentorunk lehet, illetve üzletileg érdekes kapcsolat is elkezdett kialakulni. Bár ezeknek még a mélyére kell ásni.

- Mi pontosan a Cabsolutely?

Mi a taxitársaságok számára hasznos terméket fejlesztünk és értékesítünk. A termékünk egy utas-, sofőr- és diszpécseroldali alkalmazásokból álló rendszer. Az benne a tuti és az egyedi, hogy nem csak utasokat, hanem a diszpécsereket is kiszolgáljuk, így ha valaki telefonon rendel taxit, ugyanabba rendszerbe kerül be, mintha online, egy alkalmazáson keresztül hívott volna kocsit. Például, miután a diszpécser bevitte az adatokat, az alkalmazást kiszolgáló intelligencia választja ki a legközelebbi autót. 
Nagyon sok taxitársaság az egyik szoftvert innen vásárolja meg, a másikat onnan, aztán valahogy egybegyúrják.

Az viszonylag újdonság, hogy egy cégtől jön minden oldalra a szoftveres háttér, azaz ugyanabba a rendszerbe kerül be az, aki az appon keresztül hív taxit, és az is, aki telefonon.

- Nem ez volt az alapötlet, amivel elindultatok Amerikába 4 évvel ezelőtt, ugye?

Andrással, aki társalapító a cégben 2013 őszén vágtunk bele egy startupba. Én akkortájt végeztem az egyetemen, a kutatói munka viszont túl nyugis volt nekem. Sokkal kevésbé vagyok türelmes, mint amennyire egy kutatónak illik lennie. Éppen ezért indítottuk el a céget Andrással, aki szintén mérnök. Az első probléma, amit meg akartunk oldani, hogy sok városi ember például egy IKEA-s nagybevásárlás után az óriási csomagokkal a hóna alatt kénytelen tömegközlekedéssel visszautazni a városba, ez pedig nagy nehézség. Megoldásként a fuvarmegosztást találtuk ki. Kidolgoztuk az ötletet, majd bejutottunk vele egy memphisi akcelerációs programba, de ott kiderült, hogy az amerikai piacra teljesen életképtelen az ötletünk, mivel az USA-ban mindenkinek van autója, sőt, van hely, ahol a tömegközlekedés is ciki.

IMG_1611

Réti Virág ad elő az SXSW-n. Fotó: Design Terminal, Kereskedőház


Tennesseeben úgy döntöttünk, hogy átdolgozzuk az ötletet. Addigra már kialakult bennünk egy másik megoldandó probléma is: a reptereken gyakran ugyanoda (szállodákhoz, bulinegyedbe) tartó emberek állnak sorba a taxikért. Pedig ehelyett egy autóba ülhetnének, amivel időt és pénzt spórolnának. Nagy tömegeket megmozgató helyek, rendezvények, bulinegyed, közlekedési csomópontok környékére képzeltük el az appot. Sikeres is volt a korai fázisában: beszéltünk taxitársaságokkal, sofőrökkel, utasokkal, repterekkel, konferenciaközpontokkal, mindenkinek tetszett. El is kezdtünk dolgozni egy taxitársasággal, viszont azt vettük észre, hogy a mi új rendszerünket nem lehet integrálni az övékkel, mert amit használnak, az kis túlzással idősebb mint te vagy én. Ekkor terveztük el, hogy majd mi kifejlesztjük az egész rendszert a taxisoknak, mert szükségük van rá.

- Az USA-ban sincs meg a technológiai háttér a taxitársaságoknál?

Ekkor 2014-ben jártunk, amikor az Uber erősen terjeszkedni kezdett és megjelent Tennesseeben is. Azt láttuk, hogy a taxitársaságok dühösen keresik a megoldást. Mi elmondtuk nekik, hogy azért nem tudják tartani a lépést az Uberrel, mert nincs megfelelő technológiájuk. Pontosabban azért, mert azt hiszik hogy van, közben meg nincs.

- Andrással lényegében ketten viszitek a Cabsolutely-t. Ki mihez ért?

Mindketten mérnökök vagyunk, ő szoftverfejlesztőként végzett a BME-n, én pedig a Pázmányon molekuláris bionikus mérnökként. Ezen a szakon tökéletesen megtanítottak, hogy egy kevésbé szoftverközpontú réteg (orvosok, kutatók) és a mérnökök közé egy képzeletbeli hidat képezzünk. Ennek rengeteg hasznát veszem még ma is, amikor a taxisokkal tárgyalok. Egyébként András vezeti a fejlesztést, a nagy részét ő is végzi el, én pedig felelek az értékesítésért, üzletfejlesztésért, kommunikációért. Csapatként működünk, még négyen segítenek be.

- Mi az üzleti modell?

A taxitársaságok havidíjat fizetnek nekünk a rendszerhasználatért, és az utasoldali applikáció használóitól is szedünk némi kényelmi díjat, ez Amerikában bevett szokás.

- Hogy sikerült meggyőzni a három taxitársaságot, amik ma is a partnereitek, hogy érdemes a rendszereteket használni?

Rátapintottunk a problémáikra, és mivel nyitott fülekre találtunk, könnyű volt meggyőzni őket. A rendszer minősége és a csapat elszántsága is nyomott a latban. Én úgy látom, hogy a versenytársainkhoz képest mi nagyobb hangsúlyt fektetünk az ügyfélszolgálatra. Ami vonzó, mert a taxitársaságokban nem feltétlenül olyan emberek ülnek, akik okostelefonnal kelnek-fekszenek, mint te vagy én.

- A hazai társaságoknál is nyitott fülekre találnátok? Vagy a jogszabályok nem engedik az ilyen típusú fejlődést?

Magyarországon is próbáltunk partnerségeket kötni. Volt, aki nyitott volt, de a társaságok nagy része elkényelmesedett akkor, amikor az Ubert kirúgták az országból.

Egyszerűen nem érzik szükségét a technológiai fejlesztéseknek, mert nincsenek rákényszerítve.

- Mindenhol az Uber az oka a fejlődésnek?

Az egész világban monopolhelyzetben voltak a taxitársaságok. A saját szabályaik szerint működtek és törvény védte őket. Jött az Uber, az egészet felkavarta, és hirtelen fejéhez kapott az egész taxisvilág, hogy valamit nekik is lépniük kellene.

IMG_9748 (2)

Fotó: Design Terminal, Kereskedőház

- Európában is megjelenik egyszer a Cabsolutely?

Tervezzük, hogy Európában terjeszkedjünk, de az elsődleges cél, hogy megvessük a lábunkat az USA-ban. Egyrészt, amikor belépünk arra a piacra, kell majd egy felmutatható, jól működő referencia, másrészt nem szeretnénk elaprózni az erőforrásainkat. Távolabbi víziónk, hogy a taxisvilágot ellássuk technológiával. Szeretnénk egy olyan applikációt, amivel utasként bármilyen városban, bármilyen taxitársaságtól tudsz fuvart kérni.

Mert az egyszerűen nonszensz, hogy beutazol egy új városba és 10 appot kell letöltened, majd összehasonlítgatni, hogy melyikkel, mikorra és mennyiért tudsz fuvart rendelni.

Arról nem beszélve, hogy 25 helyre kell megadnod a bankkártya adataid.


Ezért Amerika középső régiójában akarunk továbbterjeszkedni, egyre kijjebb és kijjebb. A két óceánpart nagyvárosaiba is lehet, hogy eljutunk egyszer. Viszont ha ott tartunk, majd döntenünk kell, hogy Európa vagy a part menti városok felé megyünk tovább. A piac akkori helyzete alapján döntünk a következő lépésről.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
ifju-termeszetfotos-fussi-nagy-rego.jpg

Tizenéves magyar fiú nyert egy nemzetközi természetfotós pályázaton

Füssi-Nagy Regő egy füsti fecskés képpel lett a 15-17 éves kategória legjobbja.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 20.



Az olasz Asferico International Nature Photography Competition pályázatán egy magyar fiú, Füssi-Nagy Regő lett a legjobb a 15-17 évesek kategóriájában.

Mint arról a Turistamagazin beszámolt,

azzal a füsti fecskés fotóval nyerte el a zsűri tetszését, amelyikért 2018-ban megkapta itton Az Év Ifjú Természetfotósa címet.

Az ifjú természetfotós egy tanyán él szüleivel és a testvéreivel Sárospatak mellett, a Bodrogközben, ahol szülei egy kis biogazdaságot vezetnek.

Füssi-Nagy Regő pár éve kezdett el fotózni. Besegít a szüleinek a gazdaságban, ám amikor csak szabadideje van, fogja a fényképezőgépét és a képek segítségével próbálja bemutatni a Bodrogköz szépségét és élővilágát. Fotóir rendszeresen beküldi különböző pályázatokra.

Mint azt a Turistamagazinnak elmondta, tervei között szerepel egy kiállítás, amit majd Sárospatakon szeretne megnyitni.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
hosszu-katinka.jpg

Hosszú Katinka vezet a világkupa-sorozatban, Szingapúrban is arannyal zárt

Jakabos Zsuzsanna és Szabó Szebasztián is jól állnak. Októberben folytatják Budapesten az úszók pénzdíjas versenysorozatát.
MTI, a fotó illusztráció - szmo.hu
2019. augusztus 17.



Hosszú Katinka aranyéremmel fejezte be szereplését az úszók világkupa-sorozatának szingapúri állomásán, emellett a szombati zárónapon Jakabos Zsuzsanna két, Szabó Szebasztián pedig egy ezüstöt szerzett.

Hosszú - a viadal eredményközlője szerint - ezúttal 200 méter vegyesen bizonyult legyőzhetetlennek (2:08.63 p), miután a háromszoros olimpiai bajnok magyar csütörtökön nyert 200 méter pillangón, pénteken pedig 400 méter vegyesen.

A szombati vegyesdöntőben Hosszú mögött másodikként Jakabos csapott célba (2:13.64). Jakabos, aki előző nap a 200 méter gyors fináléjában diadalmaskodott, a befejező napon még egy ezüsthöz jutott: ezt a 100 méter pillangó fináléjában érdemelte ki (58.43 mp).

A férfiaknál Szabó Szebasztián, aki csütörtökön 100 m pillangón, pénteken pedig 100 méter gyorson lett második, szombaton 50 méter pillangón nyert ezüstérmet (23.14 mp).

A kvangdzsui világbajnokság után az úszók a pénzdíjas vk-sorozat három részből álló ázsiai állomásán vettek részt, a sorozat második szakasza október 4. és 6. között a budapesti Duna Arénában indul, öt nappal később pedig Berlinben folytatódik. A harmadik részben Kazany (november 1-3.) és Doha (november 7-9.) látja vendégül az úszókat.

Az ázsiai etapon a teljes női mezőnyt tekintve Hosszú teljesített a legjobban, a három versenyen gyűjtött 156 pontjával vezet két ausztrál, Cate Campbell (150 pont) és Emily Seebohm (105) előtt.

Jakabos 63 pontjával jelenleg a hatodik, akárcsak a férfiaknál a 78 ponttal álló Szabó Szebasztián.

A vk-élcsoport állása:

nők:

1. Hosszú Katinka 156 pont

2. Cate Campbell (ausztrál) 150

3. Emily Seebohm (ausztrál) 105

...6. Jakabos Zsuzsanna 63

férfiak:

1. Vlagyimir Morozov (orosz) 156 pont

2. Andrew Wilson (amerikai) 129

3. Danas Rapsys (litván) 111

...6. Szabó Szebasztián 78


KÖVESS MINKET:




hirdetés
roska.png

Roska Botond neurobiológus kapta a legmagasabb állami kitüntetést idén

Roska Botond professzor kollégáival az emberi látás megismeréséért és betegségének gyógyításáért dolgozik.
MTI - szmo.hu
2019. augusztus 20.



Roska Botond neurobiológus kutatóorvos vehette át idén a Magyar Szent István-rend kitüntetést Áder János köztársasági elnöktől kedden a Sándor-palotában.

Az államfő beszédében azt mondta, államalapító királyunk ünnepén évről évre együtt örülünk azoknak a magyaroknak, akik kimagasló tehetségükkel, sikereikkel, eredményeikkel - tudatosan vagy észrevétlenül - sokak boldogságát, boldogulását szolgálják.

"Kiválóságuk abban áll, hogy sosem elégednek meg a meglévő tudással. Ők ismerőssé akarják tenni az ismeretlent, magasra teszik a mércét, minden idegszálukkal fejlődni, gyógyítani, oktatni vagy alkotni akarnak" - tette hozzá a köztársasági elnök.

A professzort méltatva Áder János úgy fogalmazott, a Szent István-rend idei kitüntetettje nem a műtőben, hanem a laboratóriumban foglalkozik életünk egyik legértékesebb, mégis törékeny kincsével: a látással. Roska Botond olyan orvos, aki nem maga gyógyít, de lehetővé teszi, hogy mások az ő kutatási eredményeit felhasználva gyógyítani tudjanak - közölte az államfő.

A köztársasági elnök úgy fogalmazott: Roska Botond éppúgy a remény apostola, mint Batthyány-Strattmann László szemészorvos volt egykor.

Szólt arról, Roska Botond a tudomány egyik legszűkebb ösvényén jár: az elmélettől a gyakorlat kapujáig viszi a megoldást, amelyről tudja, működni már mások által, mások kezében fog.

Áder János utalt arra, hogy a professzor génterápiás módszere mára a klinikai kipróbálás fázisába jutott.

A látás-visszaállító génterápia korszakalkotó, világraszóló módszer lesz - hangsúlyozta az államfő, hozzátéve, Roska Botond felfedezése hamarosan közös tudássá, a közös tudás pedig egyetemes kinccsé válik.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Lubics-Szilvia-Bátor-Tábor.jpg

13 ezer méter szintkülönbség, 330 kilométeres táv – Lubics Szilvia teljesítette az egyik legkeményebb futóversenyt

Viharos esőzés, alvásmegvonás, hallucináció – ezekből mind kijutott a magyar versenyzőnek a Bigfoot 200-on, élete legnagyobb próbatételén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 17.



Ugyan két héttel ezelőtt még úgy volt, hogy Lubics Szilvia a kínai Ultra Gobin áll rajthoz, a külföldi versenyzőket napokkal a start előtt eltiltották az indulástól. Ezután Lubics egyetlen hétvége alatt átszervezte az útitervet és végül az amerikai Bigfoot 200-on, a világ egyik legkeményebb ultramaratonján állt rajthoz.

A Cascade-hegységet átszelő, 330 km hosszú Bigfoot 200 augusztus 9-én startolt el. A verseny a maga 13 ezer méteres szintkülönbségével és egyenetlen tereptalajával Lubics szerint élete eddigi legnagyobb megpróbáltatása volt. Korábban a Badwater Ultramaratont tartotta karrierje legnehezebb versenyének, ám mint mondta, az a Bigfoothoz képest „egy óvodás futás, gyerekek is mehetnének.” A verseny nehézségét bizonyítja az is, hogy az indulók harmada feladta a küzdelmet.

„Az alvásmegvonás brutális volt. Négy nap alatt 4,5 órát aludtam”

– mondta, hozzátéve: „Egy idő után nem tudtam elkülöníteni a valóságot és a képzeletet… láttam az erdő közepén télapót és esküvői fátyolos kecskét is. Azon gondolkodtam, mit keresnek ott?!”

A futónő végül 3 nap 23 óra 51 perc alatt tette meg a távot, amivel a 12. helyen ért célba a női indulók közül.

Lapozz a továbbiakért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x