hirdetés
KGY_20140526Mupa_089.jpg

Akiknek Cipő az utolsó dalát írta

A Baltazár színház az egyetlen értelmi sérültekből álló társulat Magyarországon. Nemrég Hobóval és Kiss Tibivel is felléptek.
Láng Dávid, fotók: Bege Nóra és Koncz György - szmo.hu
2014. július 17.


hirdetés

Az egyedülálló kezdeményezés története a '90-es évek közepére nyúlik vissza. Művészeti vezetőjük, Elek Dóra színházszakra járt Párizsban, és egy ottani fesztiválon látott egy hasonló összetételű társulatot. Akkor fogalmazódott meg benne először, hogy ha valaha saját társulata lesz, ilyen emberekből fog állni.

Olyanokból, akikről senki nem gondolná, hogy nagy színészek lehetnek a színpadon, ha például szembejönnek az utcán, vagy vásárolni látják őket egy boltban. Pedig ez a helyzet: hiába vannak fogyatékosságaik, spiritualitásuk és más készségeik sokszorosan ellensúlyozzák ezeket.

Miután elvégezte az egyetemet és hazajött, egyszer csak megérezte, hogy itt az idő. Alig egy hét alatt összeszedte a tagokat különféle otthonokból és fogyatékosokkal foglalkozó intézményekből. 1998-at írtunk ekkor.Bege_aranylepeswerk1

Így kezdődött a közös munka

A mostani társulat többsége már a kezdetek óta részt vesz a közös munkában: Vörös Ferenc, Horváth Szilvia és Rafael Erzsébet az első perctől fogva. Erdős Balázs alig egy hónappal később csatlakozott, Janzsó Cecília, Keresztes Anna, Medetz Attila és Szilvási Marci pedig néhány évvel később. Ma összesen tizenhárman vannak.

hirdetés

Az újdonsült színészek teljesen nulláról indultak. "Erzsike a csömöri fogyatékos intézmény konyhalánya volt, onnan hívtam el, Balázst a kertészetből és így tovább."

Balázs úgy emlékszik vissza, okozott neki némi tépelődést a dolog, mivel eredetileg nem készült színésznek. Szavalni viszont mindig is szeretett, így miután összebarátkozott a többiekkel, megjött hozzá a kedve. "Úgy voltam vele, hogy egyszer mindent ki kell próbálni, hát nézzük meg, milyen. És bejött."

Ennyi év elteltével gyakorlatilag már olyanok, mint egy nagy család. Különösen igaz ez rá és Cilire, hiszen ők valóban egy párt alkotnak, néhány éve össze is házasodtak. „Egy öltözőben vannak a fiúk meg a lányok, de ez egyáltalán nem ciki. Annál pedig mindenképp jobb, mintha egyáltalán nem lenne öltözőnk” – mondja nagy meggyőződéssel.

A színház eddigi előadásai

Ébredések (1998)

Tollasbál (2000)

Gondolj rám szívesen (2001)

Beckett-Szimfónia (2002)

Repülési engedély – angyaloknak (2003)

Múló Rúzs (2004)

Aki nevetve született (2005)

"Picasso avagy A világ teremtése" (2007)

Kőválasz (2008)

Fiúk, lányok (2009)

Arany lépés (2010)

Baltazáréji álom (2011)

Baltazaricum (2012)

Graffaló (2013)

Boldog Óra (2014)

2008-tól három nem sérült tagja is van a társulatnak

Kecskés Karina, Varga Klára és Müller Péter Sziámi csatlakozott a társulathoz. Pétert Elek Dóra kereste meg azzal, hogy szeretné, ha elvállalná az akkor készülő előadás egyik szerepét, mivel különösen illene a személyéhez.

Bár korábban is ismerte már a színházat és nagyon nagyra tartotta, kezdetben voltak kételyei a részvétellel kapcsolatban. Főként saját maga felől, mert korábbi rendezői tapasztalataira építve úgy gondolta, nehezen tudná felvenni azt az attitűdöt, amire színészként szüksége lenne. Nem is beszélve a rock n’ rollban edződött énjéről, amely végképp mindig spontán módon a maga ura volt.Bege_boldogora1

Dórában viszont nagyon bízott, ezért azt felelte neki, "ha biztos vagy benne, hogy ez a szerep annak ellenére nekem való, hogy nem vagyok színész, akkor örömmel." Az első darab, amiben részt vett, a Kőválasz volt, azóta pedig az előadások többségében jutott neki feladat.

Mint mondja, "remélem, hogy sok olyan dolgot is megtanultam tőlük, amit talán ösztönösen jobban tudnak a végzett színészeknél." Volt is rá alkalma, hiszen a színház az a hely, ahol az otthona után legtöbb időt tölti.

Küzdenek az előítéletek ellen

Muszáj szót ejteni az előítéletek kérdéséről is. Ezen a téren sajnos nem lehet büszke magára a magyar szakma, illetve a társadalom – tisztelet a kivételnek. A POSZT (Pécsi Országos Színházi Találkozó) szervezőivel például 16 éve nem sikerül megértetni, hogy ne valamilyen kegyelemnek szánt, versenyen kívüli státuszban hívják meg a Baltazárt, hiszen produkcióik többsége bármikor versenyre kelhet bármelyik professzionális társulattal.Bege_boldogora2

Ehelyett legtöbbször még mindig csak egy lenéző mosolyban van részük, hogy "jajj, nem szívesen hoznánk benneteket kellemetlen helyzetbe." Sziámi szerint ez komoly probléma, hiszen "az még talán oké, hogy mondjuk a Nyírségből egy bolti pénztárosnak előítéletei vannak, de hogy az ország legrangosabb színházi fesztiváljának szervezői ennyire korlátoltak legyenek, számomra nagyon meglepő és egyben kiábrándító."

Szemeik előtt az a fő cél lebeg, hogy mindenki úgy gondolkodjon egy előadás után: ez tényleg jó volt, de nem "ahhoz képest", hanem a színészek fogyatékosságait maximálisan elfeledve.

Egyébként aki megnézi a társulat bármelyik produkcióját, 10-ből 9-szer elájul attól, milyen jó színházat látott. Inkább abban áll a dolog neheze, hogy egyáltalán ráhangolják őket arra, hogy beüljenek valamelyik darabra. Tehát a küszöb átlépése az elsődleges feladat, emiatt 2003-ban utcaszínházi előadásokkal is próbálkoztak.

Nemzetközi szereplések

Míg itthon gyakran ütköznek falakba fellépési lehetőségek terén, külföldön ennek leginkább csak véges kapacitásaik szabnak határt. A legnevesebb színházi fesztiválok nagy részét például egyelőre ki kell hagyniuk, mivel hiába lenne rá módjuk, egyszerűen nem tudnak annyi felé szakadni, hogy bekerüljenek a vérkeringésbe.

Ez a terület tehát még messze nincs kiaknázva, pedig kétség sem fér hozzá, hogy hatalmas sikerük lenne: Dóra tavaly Bécsben például megnézett egy hasonló ausztrál társulatot, akiknek produkcióját annak ellenére fogadta ovációval a színültig telt nézőtér, hogy személyes szakmai véleménye szerint nem érték el a Baltazár színvonalát. Ennyit tesz a nyitottság.

Mindenesetre így is rengeteg meghívásnak tesznek eleget, Európát gyakorlatilag teljesen bejárták, de a világ számos más pontján is vendégszerepeltek, volt ahol 40 perces állótapsot kivívva produkciójukkal. Az előadásokat feliratozzák, így a nyelvi akadályok sem jelentenek problémát.

Így készülnek az előadások

Hogy mennyi idő alatt áll össze egy produkció, teljesen változó. A Szép Ernő műveire épülő 30 perces, kabaréjellegű Fiúk, lányok másfél hónap alatt megvolt, a nagyobb szabású előadások esetében viszont a kigondolástól a megíráson át a bemutatóig akár egy év is lehet.

A darabokat többnyire Vörös István íróval közösen alkotják meg, miután felmerül egy alapötlet, leülnek vele megbeszélni, hogyan kéne kidolgozni. Ő persze jól ismeri a társulat tagjait, így az adott szerepeket általában kimondottan rájuk írja. Maguk a színészek is gyakran kiveszik a részüket a munkából, például saját verseik beépítése révén.

Anyagi források terén a teljes bizonytalanság a jellemző. A színészeknek mindazonáltal az első perctől fogva bejelentett munkaviszonyuk van, a stáb többi tagját pedig megbízási szerződésekkel foglalkoztatják.

Részlet a Fiúk, lányok című előadásból:Bege_boldogora3

Állandó szponzoruk nincs, az előadásokra egyenként, pályázatok segítségével próbálnak pénzt szerezni. Így tettek szert hosszas előkészületek után a színház otthonára, az Aquincumnál található Baltazár Házra is. A régi rómaiak szelleme által belengett helyszín azóta már egy darabot is ihletett Baltazaricum címmel.

A színészek általában fél 10-től délután 3-ig, fél 4-ig vannak bent. Foglalkozásaik között akad tánc, ének-zene, balett, jóga és beszédtechnika óra is. Persze csak akkor, amikor nincs próbaidőszak – utóbbi esetben ez tölti ki a napjuk nagy részét, minden másra csak kiegészítő jelleggel kerül sor, az adott darab szerkezetéhez kapcsolódóan. A már említett Fiúk, lányok próbáinak idején például a sztepptáncórák számát emelték meg.

Ugyancsak a kísérő foglalkozások közül nőtt ki a Baltazár dalműhely, amelyhez a társulat egyik legnagyobb szabású produkciója fűződött az idei évben. Az ötletgazda Müller Péter Sziámi volt egy olyan periódusban, 2012 nyár végén, amikor átmenetileg nehezebben tudták finanszírozni a tanárokat.Bege_boldogora4

Bege_mupa2

"Először csak annyit tudtam, hogy valahogyan eltöltök majd velük heti szinten egy bizonyos mennyiségű időt" – mondja Péter, akinek zenészi és szerzői énje mellett az is kapóra jött, hogy korábban pedagógusként már foglalkozott állami gondozott, illetve sérült gyerekekkel.

Végül azért döntött a közös dalszövegírás mellett, mert ez a nyelvi és ritmikai készségek fejlesztésére, illetve beszédgyakorlatként is remekül hasznosítható. A résztvevők szabadon elmondhatták ötleteiket, akár egy korábban feldobott témához kapcsolódóan, akár előzmények nélkül. Ezeket aztán ő öntötte formába, illetve egészítette ki rímelő, teljes dalszövegeké.

Ilyen ötlet volt például a Marci Hevesen, amit Szilvásy Marci talált ki és gyakorlatilag róla szól. Éjszakákba nyúló e-mailezéseket folytatott Péterrel, mire összeállt a végleges verzió. A Festem, festem című szerzeményt Keresztes Anna ihlette, aki gyakran éli ki ecsettel művészi hajlamait, a No cigarette című dal alapja pedig egyikőjüknek az a mondata volt, hogy "nagyon szeretném, ha anyu leszokna a dohányzásról."

Másfél év alatt összejött 21 szám, mégpedig úgy, hogy megzenésítésüket és eléneklésüket Péter felkérésére a hazai zenésszakma legnagyobb nevei vállalták el. Bródy Jánostól kezdve a hiperkarmás Bérczesi Róberten és a Quimby-s Kiss Tibin át Zoránig mindenki örömmel vett részt a közös munkában.KGY_20140526Mupa_109

Így volt ezzel Koncz Zsuzsa is, aki a Republic tavaly elhunyt frontemberét, Bódi László Cipőt hívta el, hogy zenésítse meg az általa előadott Árad a szeretet című dalt. A sors úgy hozta, hogy ez lett Cipő legutolsó szerzeménye, amit aztán a repertoárból megjelenő lemez címadó dalának választottak.

Az Árad a szeretet lemez teljes dallistájáért, szerzőiért és előadóiért KATT IDE.

Az albumhoz egyszeri és megismételhetetlen "Emberi minimum koncert" is társult, amelyet május végén tartottak a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, teltház előtt. Az est folyamán az összes előadó színpadra lépett, a kivetítőn még Cipő szellemét is megidézték.

Az egyes dalokhoz kapcsolódó performansz-szerű jelenetekkel a Baltazár színészei is tevékenyen részt vettek a produkcióban. A végén mindenki egyszerre hajolt meg, bebizonyítva, hogy a színpadon teljesen egyenrangú félként voltak jelen a társulat tagjai, illetve a magyar zenei élet több generációja.KGY_20140526Mupa_085Bege_mupa1

A színészek a tavaly ősz óta tartó fokozott tempó után most egy kis pihenőt kapnak, a háttérstáb azonban már a nyáron is tervezi a következő évadot. Annyi biztos, hogy ismét jó néhány nagy dobással készülnek.

Céljuk továbbra is az, hogy elgondolkodtassák és nyitottabbá tegyék közönségüket. Tapasztalataik szerint pedig az előadásokról mindenki kicsit más emberként távozik: olyan is akadt, aki sírva ment haza. Ha valamiért, hát ezért megéri csinálni.

Ha érdekes volt a cikk, nyomj egy lájkot!


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
fokep.jpg

Hol Michelin-csillagos étteremben, hol meztelen testen készíti a tányérdesszerteket

Molnár Molli egy extravagáns cukrász, aki hamar végigjárta a szakmai ranglétrát. Szemkápráztatóan morbid finomságaira a legnívósabb éttermek és fétispartik egyaránt igényt tartanak.
Tóth Noémi interjúja - szmo.hu
2020. október 21.


hirdetés

Nehéz nem felfigyelni erre a magas, csinos lányra, aki ráadásul az öltözködésével is tesz róla, hogy minden szem rá szegeződjön. Molnár Mollit a goth-metal szubkultúrából ismerem, és amikor kiderült, egy elhivatott, tehetséges cukrászról van szó – aki ráadásul nem akármilyen területeken szokott alkotni –, feltétlenül ki kellett faggatnom.

– Hogyan és mikor csöppentél bele a cukrászat világába?

– Gimnazista koromban először orvosira készültem, pszichiáternek. Nővérem abban az időben tanult szintén orvosnak, és látva ezt a folyamatot, úgy döntöttem fél évvel az érettségi előtt, hogy nem szeretnék 30 éves koromig tanulni, hanem inkább csinálnék valami olyasmit, aminek kézzelfogható eredménye is van, belátható időn belül. Arra már nem emlékszem pontosan, hogyan is ugrott be épp a cukrászat, mint ötlet, de az biztos, hogy egészen kisgyerekkorom óta szerettem a konyhában segíteni, sütni-főzni.

– Hogyhogy pont a bonbonokra és tányérdesszertekre specializálódtál?

– A bonbonozást a cukrászképzésem közben szerettem meg. Akkor annyira magával ragadott a csokoládéval való foglalkozás, hogy karácsonyra mindenki bonbont kapott tőlem, úgy 200 darabot gyártottam le itthon. Azóta is az egyik kedvenc elfoglaltságom bonbonokat készíteni.

hirdetés

Sokan nehéznek gondolják a csokizást, de szerintem mindössze annyi a titka – a sok gyakorláson túl –, hogy az ember elfogadja, hogy a csokoládénak önálló „akarata” van, és ezt alázattal kezelje, onnantól sima ügy.

A tányérdesszertekről nem igazán tanultunk sokat az iskolában, akkor még nem figyeltem fel erre a területre. Majd az iskola végeztével elkezdtem Kocsis Zsolttal, a mentorommal dolgozni, aki pont ezen a vonalon mozgott, így én is átvettem tőle. Hamar beleszerettem, és onnantól elképzelni sem tudtam volna mást magamnak.

– Fiatal korod ellenére hamar felküzdötted magadat a gasztronómiai ranglétrán: a legnívósabb éttermekben dolgozol, illetve tartottál már fine dining tányérdesszert-kurzust is Fehér Judit győri mestercukrásszal együtt. Mesélnél kicsit a szakmai előmeneteledről, hogy hol tanultál és dolgoztál eddig?

– Említettem a mentoromat, Zsoltot. Neki köszönhetem, hogy ott tartok szakmailag, ahol. Érettségi után egy OKJ-s képzést kezdtem el a Gödöllői Szakképző Magániskolában. Remek választás volt! A két tanév közötti nyáron sikerült kijutnom négy hónapra Ciprusra dolgozni. Sajnos azóta az iskola már megszűnt, de én nagyon örülök, hogy nekem még sikerült ott tanulnom.

A második évben egyszer csak Zsolt bejött hozzánk az osztályba, és mondta, hogy keres maga mellé egy tanulót, valakit, aki szívesen dolgozna vele külföldön. Három másik osztálytársammal együtt én is felkaptam a fejem a lehetőségre, végül Zsolt engem választott.

A képzésem lezárulása után egyből mentem is ki Mallorcára, ott kezdtük meg a mentorommal a közös munkát. Három éven keresztül dolgoztunk együtt Európa-szerte (Mallorca, Írország, Ausztria, Málta, Németország) a legelegánsabb hotelekben, valamint fine dining éttermekben. Ezalatt a 3 év alatt többet tudtam tanulni, mint más 6-8 év alatt.

Sajnos a mi szakmánkban is még mindig jellemző a szakmai irigység. Emiatt egyedül nagyon nehezen tud fejlődni bárki, mert sokan nem hajlandóak tanítani a kezdőket. Nekem ezért volt nagy mázlim Zsolttal, mert ő kifejezetten tanítani akart. Mikor pedig már volt némi tapasztalatom, akkor hagyott kibontakozni: ha kitaláltam egy új desszertet, azt meg is csinálhattam, kísérletezhettem új dolgokkal, és teljesen szabad kezet kaptam. Egyenlő félként kezelt, nekem is volt beleszólásom a munkába, hogy miket csináljunk.

– A csoki-szignód egy pókháló, és lehet tudni rólad, hogy a sötét zenék iránt vonzódsz, bár az öltözködésed eleve árulkodó. Hogyan fogadta a szakma és a vendégkör, hogy bevonod a szakmádba a hobbidat is?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
rabeya.jpg

Elvégezték a koponyarekonstrukciós műtétet a magyar orvosok a szétválasztott bangladesi ikerpár egyikén

Bangladesben operálták meg Rabeyát.
MTI - szmo.hu
2020. október 27.


hirdetés

A nyár óta halasztott műtétet Csókay András, az Operation Freedom idegsebészcsapatának vezetője, Pataki Gergely, a plasztikai sebészek és az Operation Freedom műtétsorozat vezetője és Csapody Marcell, az aneszteziológusok vezetője irányította és végezte. A család és a gyermekek állapotának felméréséért, jövőjük további megszervezéséért és a kinti orvosokkal történő konzultációért Császár Zsuzsanna gyermekklinikai szakpszichológus is felel.

Rabeya a műtét előtt aktív volt, sokat tanult, beszélt és játszott. Jelenleg állapota stabil, de később szövődmények lehetnek.

Az ikerpár másik tagjának, Rukayának - aki a végső szétválasztó műtétet követő 33. napon agyvérzést kapott - az állapota a vártnál jobb. A rehabilitációja szintén magyar vezetéssel történik. A kislány egyre jobban érdeklődik a külvilág iránt, alkalmanként a környezet eseményeire megfelelő érzelmi válaszokkal reagál, mosolyog, de beszélni nem tud.

Az ikreknek a következő években kisebb plasztikai sebészeti műtétekre, hegkezelésre lehet még szükségük, ezeket Dakkában Pataki Gergely vezetésével fogja végezni az alapítvány.

hirdetés

A Cselekvés Alapítvány magyar orvoscsapatát 2017-ben kérték fel az akkor másfél éves Rabeya és Rukaya szétválasztására. A teljes egészében magyar tervezésű és kivitelezésű Operation Freedom műtétsorozat első fázisát a közös agyi fő szállítóérszakasz szétválasztása jelentette Hudák István vezetésével, 2018-ban Dakkában. A második - plasztikai sebészeti - fázis, a speciális magyar tervezésű szövettágító implantátum-rendszer beültetése és fél évig tartó fokozatos tágítása Budapesten zajlott Pataki Gergely vezetésével. Az augusztus eleji végső szétválasztás a műtétsorozat harmadik fázisa volt, Csókay András vezetésével.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
kapus2.jpg

Rekorder a 20 diplomás magyar férfi: legutóbb horgászvizsgát tett, de sminkelni is tud

„A tizenötödik diplomáig igazából nem is éreztem, hogy ez valami rekord, vagy valami különlegesség lenne, de azóta is hajt a tudásvágy” – mondja Kapus Krisztián, aki nemrég vehette át huszadik oklevelét.
Dobó Maitz Petra cikke - szmo.hu
2020. október 14.


hirdetés

Egyértelmű, hogy az első kérdésünk az volt hozzá, mi motiválta őt és egyáltalán miért végzett el húsz különböző felsőfokú képzést.

Kapus Krisztián: Kicsi gyerekkorom óta hajt a tudásszomj. Én már általános iskolában és középiskolában is a könyvtárban éreztem leginkább otthon magam. Piarista középiskolába jártam, ahol piarista szerzetesek tanítottak, és ez rengeteg inspirációt adott, hogy soha, egy percig ne enyhüljön bennem a kíváncsiság.

Hatodikos voltam, amikor versem jelent meg, tagja voltam a nyolcvanas években oly népszerű kincskeresők csapatának. Felnőttként pedig bármi, ami felkeltette az érdeklődésemet arra sarkalt, tudjak meg még többet róla. És ha befejeztem egy iskolát, addigra már újabb és újabb tudományok is izgatták a fantáziámat.

– Amikor bemutatkozol, mit mondasz magadról egy ismeretlen társaságban? Kicsoda Kapus Krisztián, ha egy hivatást is oda kell biggyesztened a neved mögé?

– Talán pedagógusnak vagy ifjúsági közösségszervezőnek titulálnám magam.

hirdetés

A pedagógus szó számomra azt jelenti: nem tantárgyakat tanítok, inkább embereket nevelek.

A legtöbb időmet fiatalokkal töltöm, táborokat szervezek, rádióztunk, újságot írtunk. Elvégeztem egy ifjúsági szakértői képzést is, de ilyen nagy szavakat, mint szakértő, inkább nem használnék.

– A mai fiatalok egy fura évezred első éveiben vannak, amikor érezzük, a régimódi iskolatípusok, a maradibb berögzülések helyett muszáj nyitni az új felé. Amikor már nyelvet nem a szótárfüzet bemagolásával tanulunk, amikor a tananyagról beszélgetni, azt tovább kutatni a kihívás, és nem visszaadni szóról szóra azt, amit a tankönyvek írnak. Mit tudnál mondani egy mai fiatalnak arról, hogyan is kell tanulni? Hiszen tudjuk jól, ez az, amire a diákokat még nem tanították meg, és ez az idei év otthontanulásos időszakában markánsan meg is mutatkozott.

– A gyerekekben még zsigerből megvan az a tudásvágy, az az elemi erő, hogy majd ők megválthatják a világot. Ez az, amit nem szabad belőlük kiölni. Fel kell kelteni az érdeklődést és hagyni kell őket, hogy kutakodjanak a témában, hogy ki tudják fejezni önmagukat az adott témakörben és meg is tudják találni benne a saját motivációikat. Ha pedig megvan ez az alap érdeklődés, akkor az magával vonzza a vágyat, hogy még többet tudjanak.

– Mennyire menő az, ha valakinek van húsz diplomája? Értem ez alatt azt, hogy láttam, többen írnak a teljesítményed kapcsán negatív hozzászólásokat is.

– Igen, menetrendszerűen megérkezett a vélemény, miszerint én 28 éve az állam pénzén ingyenélősködöm, de meg kell nyugtatnom mindenkit: dolgozom és a tanulmányaimat emellett végzem.

Az sem igaz, miszerint egy sápatag, kocka, csúcsfejű lény lennék, aki közel három évtizede el sem hagyta az otthonát. Hovatovább három gyermekes családapa is vagyok, akinek az egyik lánya épp jogot tanul Szegeden.

– Hogyan fogadod ezeket a véleményeket?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
magyar-kislany-siker-ck.jpg

Lerajzolta a jövő autóját – egy magyar kislány is nyert a Rolls-Royce nemzetközi versenyén

A 11 éves Léna is megrajzolta, milyen lesz a jövő autója. Alkotása pedig a négy kategória közül az egyik legjobbja lett.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 12.


hirdetés

16 évesnél fiatalabb gyerekeknek hirdetett versenyt a Rolls-Royce. A Young Designer Competition néven futó versenyen a gyerekeknek a jövő autóját kellett lerajzolniuk. A pályázatra 80 országból összesen 5 ezer alkotás érkezett.

A szakmai zsűri 4 kategóriában hirdetett győztest,

a "FUN" nevű kategória nyertese pedig egy 11 éves magyar kislány lett.

Léna egy igazán különleges autót tervezett.

A nyertes műveket, így Lénáét, és további három, külön elismeréssel díjazott alkotást is a Rolls-Royce Design Team csodálatos, digitális illusztrációként is elkészítette. A csapat ugyanazokkal a szoftverekkel és folyamatokkal dolgozott, amelyekkel a valódi Rolls-Royce-ok tervein is szoktak.

hirdetés

A Kínából, Japánból, Franciaországból és Magyarországról származó nyertesek pedig a közeljövőben egy sofőrös Rolls-Royce luxusautóval mehetnek majd iskolába a legjobb barátjuk társaságában.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!