hirdetés
itiportre-05.jpg

Akik lyukat vágtak a kádba - Intim Torna Illegál

Igazi bulihangulat és hajmeresztő színpadi show jellemzi az Intim Torna Illegál koncertjeit, amivel rajongók tízezreit hódították meg alig pár év alatt.
Láng Dávid - szmo.hu
2014. február 28.


hirdetés

Szombat este van a budafoki Barba Negra klubban, a bejáratnál kint a telt ház tábla: 1600 ember tombol odabent. A színpadon egymás után hangzik fel a Hipnotizőr király, a Nézz rám a buszon, az Albérletem, valamint az Intim Torna Illegál eddigi négy évének összes slágere. Az ő születésnapi bulijukon járunk ugyanis, amely a Világveleje fesztivál kereteit kinőve idén először került megrendezésre a bő másfél ezer fős befogadóképességű helyen – és nagyon úgy tűnik, jövőre ismét tágasabb helyszín után kell nézniük.

Több mint egy héttel a koncert után jóval nyugodtabb körülmények között, a Madách téri Castro Bisztróban találkozom a csapat tagjaival. Hosszú évek óta ez a törzshelyük: itt készítettem velük első interjúmat 2010 januárjában, és gyakorlatilag karrierjük minden sorsfordító pontjáról is itt döntöttek. Az elején néhány alkalommal még fel is léptek a kis kávézóban, de már jó ideje kinőtték – vendégként ezzel együtt máig hetente többször felbukkannak.

Az ITI pályája üstökösként ível felfelé négy évvel ezelőtti bemutatkozásuk óta: szisztematikusan építkezve jutottak el az ígéretes újonc státuszából a legjelentősebb klubok és fesztiválok nagyszínpadaira. Emellett egész brandet húztak fel maguk köré, saját tornacipővel, pólókkal, pálinkával, dobverővel, és még hosszan lehetne sorolni. Facebookos követőik száma csak az elmúlt két hónap során ötezerrel nőtt, nemrég lépte át a 30 ezret.

Intim Torna Illegál - Hipnotizőr király (a legelső sláger)

Intim Torna Illegál - Vágjál lyukat a kádba

A kezdetek

Dorogi Péter – gitár/ének, Gálos Ádám – dob, Kiss Sándor – basszusgitár és menedzsment, Nádasdi Janó – ütőhangszerek: a tagok válaszaiból kiderül, hogy mindannyian lefutották a szokásos gimnáziumi köröket, de a kezdetek ennél is régebbre nyúlnak vissza.

Petit az első inspiráció Balatonföldváron érte, az édesanyja által üzemeltetett és lakásukkal szomszédos Nosztalgia bárnak köszönhetően. A korszak összes sztárja fellépett itt, ő maga pedig már négyévesen kiérdemelte a vendégektől a táncparkett ördöge becenevet. Első hangszere érdekes módon a dob volt, hatéves korában zeneiskolába is beíratták, de elmondása szerint tíz percig bírta. Kisebb kitérőket leszámítva azóta is autodidakta módon fejlődik – némi visszaesést mindössze az hozott magával, mikor kilencévesen annyira önfeledten próbált elzúzni egy Skid Row számot az ágyon ugrálva, hogy összetörte apja héthúros orosz gitárját. De nem sokáig szakadt meg a lendület: gimnazistaként már napi négy-öt órákat gyakorolt, ekkor azonban még frontemberi ambíciók nélkül, így a hangját is csak később kezdte képezni.

Janó ötéves korában kapta első akusztikus gitárját az unokatestvérétől, de gyerekként furulyán és klarinéton is próbálkozott. A színpad emellett a szülei által irányított néptánc- és drámacsoportnak köszönhetően is hamar élete részévé vált. Meghatározó élménye, mikor 8-9 évesen odaültették keresztapja esküvői bandájában a dobszerkó mögé. Innentől egyértelmű volt számára, hogy dobos akar lenni. Játszott közös zenekarban öccsével, majd Angliába kikerülve ott is több formációban részt vett. Hazatérve a Kistehénben aztán az ütőhangszeres szerepét kapta, de ezt sem érezte visszalépésnek, ma pedig végképp elégedett a posztjával.

Ádám doboskarrierje szintén korán, ötéves korában vette kezdetét, bár először még felfordított vödrök és fakanalak segítségével nyilvánult meg. Hamarosan zeneiskolában kötött ki, és meg is maradt mellette: négyük közül egyedül neki van zenei végzettsége, annak ellenére, hogy családjában sosem töltött be különösebb szerepet a zene. Érdekesség, hogy elmondása szerint mindig is nála idősebbekkel játszott együtt, amiből néha vicces szituációk adódtak: „A tizenötödik születésnapomra például az akkori zenésztársaim laposüvegekkel felszerelkezve állítottak be, aztán jól meglepődtek, mikor meglátták a tortán a gyertyákat.”

Sanyi celldömölki származásúként rendszeresen átjárt koncertekre a régió kulturális központjának számító Sárvárra, leginkább a Lord zenekar volt rá inspiráló hatással. Nyolcadik osztályos korára fáradságos munkával sikerült összespórolnia kétezer forintot, ami akkoriban már jelentős összegnek számított. Ezzel a zsebében indult el Szombathelyre gitárt venni, azonban a legolcsóbb darabok is minimum dupla ennyibe kerültek. A szerencse végül egy 1990 forintba kerülő, használt Orfeus basszusgitár képében mosolygott rá – nem mérlegelt, rögtön lecsapott rá. „Nagyjából itt dőlt el a dolog, ha akkor tangóharmonikát találok ennyiért, talán máig az lenne a hangszerem”, mondja nosztalgiázva.

itiportre-02

A legelső zenekari fotó 2010 januárjából

A kistehenes évek

Négyük pályája a 2000-es évek elején alakult Kistehén tánczenekarban találkozott. Peti ide alapító tagként került, Sanyi pedig nem sokkal később, az ő ajánlására csatlakozott, mivel egy közös zenésztársukon keresztül már ismerték egymást. Janó szintén az ő ismeretségi körébe tartozott és rajongóként rendszeresen járt Kistehén-koncertekre, így mikor a zenekar akkori kongása kiszállt, kézenfekvő volt, hogy ő kerüljön a helyére. Igaz, addig mindig a dobok mögött ült, de házibulikban rendszeresen megmutatta, hogy ütőhangszereken is ösztönösen elboldogul.

Ádám helyzete eltér a többiektől, ő hirdetésre jelentkezve egy többkörös válogató legjobbjaként lett a csapat tagja 2009-ben. „Senkit nem ismertem azelőtt, sőt a zenekarnak is épphogy csak a nevét hallottam. De pont befejeztem az iskolát, nem volt semmi dolgom, szóval úgy gondoltam, miért ne próbálhatnám ki magam” – emlékszik vissza. Alig egy évet töltött csak ott, de ez annál mozgalmasabb volt: európai és amerikai turné, itthon fesztivál-nagyszínpadok, 22 évesen nem sokaknak adatik meg ilyesmi.

Az Intim Torna Illegál 2010 januárjában jött létre, miután a Kistehén tánczenekarból Kollár-Klemencz László frontemberen kívül az összes tag kiszállt, szakmai és személyes konfliktusokra hivatkozva. Új zenekaruk első repertoárját alig három hét alatt rakták össze, bemutatkozó koncertjük ugyanis már le volt kötve a Világveleje fesztiválon.

A kezdeti izgalmak után hamar nyilvánvalóvá vált, hogy van igény az általuk képviselt stílusra: már az első nyáron felléphettek szinte az összes jelentős fesztiválon, hamarosan pedig szponzorokra is szert tettek.

Első születésnapjukat ugyanazon a helyszínen, a Gödör klubban ünnepelték. Ekkorra készültek el Cirkusz című nagylemezükkel is, amit idehaza ritkaságszámba menő színpadképpel és fellépőruhákkal turbóztak fel.

itiportre-07

A Kísérlet lemez ismét teljes megújulást hozott

itiportre-09

Fotó: Boldizsár Márk

itiportre-10

Fotó: Boldizsár Márk

Hogy mi az oka a köztük lévő, különösen erős köteléknek? Elsőre szokásosan elviccelik a dolgot: „Ugyanaz a cipő- és ruhaméretünk, így bármit könnyen cserélgethetünk egymás között.” Sanyi aztán komolyabbra fordítja: minden társaságnak van egy közös sztorija, őket négyüket pedig annyira összekovácsolta lelkileg a Kistehénből való kiválás, ami végképp megpecsételte addig is meglévő barátságukat. Enélkül valószínűleg már az első évben elvéreztek volna, hiszen akkor még egyfajta hátizsákként cipelték azt, hogy addigi sikereiket elhagyva szó szerint mindent nulláról kellett újrakezdeniük. A közös elhatározás viszont annyira erős volt, hogy ez sem jelentett akadályt számukra.

Privát életük is szinte teljesen összemosódott már a zenekarival, nem túlzás azt állítani, hogy több időt töltenek egymás társaságában, mint a családjukkal. Ez persze hatalmas empátiát kíván hozzátartozóik részéről, de Sanyi és Janó is megerősíti, hogy maximálisan támogatják őket: „Mázlisták vagyunk, mert ha nem lennének ott, hogy kipihenhessük mellettük az állandó hajtást, aligha tudnánk csinálni.”

„Határ a csillagos ég”

Sejtettétek-e már a kezdetekkor, hogy ez a zenekar ennyivel nagyobbat fog szólni az összes korábbinál? – teszem fel a következő kérdést, amire egybehangzó igennel felelnek. Janó azért hozzáteszi, az elején voltak kétségeik, de rettentő erősen bíztak benne, hogy sikerül áttörniük az ismeretlenség gátját. „Csak azt érheted el, amiről álmodsz, mi pedig mertünk nagyot álmodni.”

Ennek ellenére, ha négy évvel ezelőtt valaki azt mondja nekik, hogy Tatabányán 2013 végén négyszáz fős teltház előtt lépnek fel, aligha hitték volna el – és ez csak egy a vidéki helyszínek közül, ahol tömegek várták a koncertjüket, pedig egyébként a szervezők többségének az alacsony nézőszámok miatt fáj a feje.

Álmaik azóta is folyamatosan motiválják őket: minden év elején megbeszélik, hová szeretnének eljutni és mit kell majd tenniük azért, hogy elérjék a kitűzött célokat. Eddig pedig nemhogy elérték, de rendszeresen túl is szárnyalták ezeket. Sanyi szerint két évvel ezelőtt tartottak azon a szinten, amit indulásukkor mostanra jósoltak maguknak. Ehhez persze évről évre alkalmazkodniuk kellett az aktuális viszonyokhoz, hiszen a zeneipar rendkívül gyors tempóban változik, és a tartós érvényesüléshez folyamatosan lépést kell tartani vele.

Ahogy Peti fogalmaz, minden egyes lélegzetvétel számít, nemcsak a koncertek – például egy maraton esetén sem magán a versenyen dől el a dolog, hanem a megelőző edzések során. „Nekem az út fontosabb, mint a végeredmény”, mondja.

A zenekarnak eddig két nagylemeze jelent meg, a bemutatkozó Cirkuszt 2012 őszén követte a Kísérlet című album, amit az előzőnél jóval zúzósabb hangzásvilág jellemez. Ezzel párhuzamosan színpadképük is megújult: a díszletet a hatalmas ITI felirat dominálja, aminek megvilágításáról külön fénytechnikus gondoskodik.

2011-ben egy angol nyelvű EP-t is elkészítettek, a Hipnotizőr király, Albérletem, Hatdiplomás, valamint a Nézz rám a buszon című számok tükörfordításaival. Többek között ezzel léptek fel Európa egyik legrangosabb zenei seregszemléjén, a hollandiai Eurosonic fesztiválon. Jelenleg harmadik albumukon dolgoznak, megjelenés az év második felében várható, de egy beharangozó dalt (Ördögöd van angyalom) már közzétettek róla.

itiportre-01

itiportre-08

Budapesti Egyetemi Napok, 2013 novembere - Fotó: Boldizsár Márk

Az ITI kezdettől fogva a nemzetközi mércét tartotta szem előtt – ezért is vannak állandó fellépőruháik, ami itthon szinte egy zenekarra sem jellemző, pedig világszerte bevett gyakorlatnak számít. Ahogy Sanyi magyarázza, a U2 például már 1991-es Achtung Baby című lemezével egységes arculatot épített maga köré, és még csak nem is ők voltak az elsők. „Magyarországon ez egyáltalán nem megszokott, de ettől csak még nagyobbat robbant, mikor mi bevezettük.”

Felmerül a kérdés, változott-e valamit a személyiségük a népszerűség hatására. Peti leginkább a megnövekedett felelősséget érzi magán: „Így, hogy ennyien járnak a koncertjeinkre, sokkal jobban oda kell figyelnem például arra, hogy rendben legyen a hangom – nem tehetem meg, hogy egy megfázás miatt több száz embernek okozzak csalódást.” Sanyi annyit tesz hozzá, hiába lettek teljesen mások a körülmények, ők négyen ma is ugyanakkora lelkesedéssel ugrálnak a színpadon, ahogy azt 2010 januárjában tették. „Bármennyire profi is a körülöttünk működő gépezet, az egész alapja továbbra is a közös zenélés öröme, ami semmivel nem lett kisebb.”

A jövőt illetően annyi biztos, hogy továbbra sem fog csökkenni a lendületük. Bő két hónapos tavaszi turnéjuk már el is kezdődött, utána nem sokkal pedig jön a fesztiválszezon, amikor végképp nem lesz megállás. Gyakorlatilag mindenhol nagyszínpadon, a lehető legjobb időpontban fognak játszani. Közben harmadik lemezük anyaga is körvonalazódik, ami hangzásvilág tekintetében valószínűleg a Cirkusz és a Kísérlet között áll majd. De ezen a téren nem terveznek előre: mindig a próbateremben, ösztönösen dől el a dolog.

Intim Torna Illegál - Ördögöd Van Angyalom (a harmadik lemez behangozó dala)

Nem kétséges, hogy mindannyian valódi hívatásként tekintenek zenekarukra: nekik ez ugyanúgy munkahely, mint másoknak egy iroda. Peti szavaival élve: „Zenésznek lenni életstílus, nemcsak egy szakma – többet kell beleadni a sikerhez, de sokkal többet is kapsz vissza.”

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!


KÖVESS MINKET:




hirdetés
1-33.jpg

Ennyi dráma két életre is elég - Hulk, azaz Mark Ruffalo 800 meghallgatáson járt, mielőtt befutott

Megálmodta, hogy agydaganata van. Nem gyúr, nem extra jóképű, és csak jóra használja a hírnevét generációjának egyik legnagyszerűbb színésze.
fotó: Instagram - szmo.hu
2019. július 19.



Háromszor jelölték Oscar-díjra, számtalan remek rendezővel dolgozott együtt, és az utóbbi években a Bosszúállók-franchise egyik vezető alakja annak ellenére, hogy éveken át főként kisebb költségvetésű független produkciókhoz adta a nevét. Sokszínű a karrierje, és sokan nem tudják róla, hogy sokáig komoly személyes dráma árnyékolta be a magánéletét. Összegyűjtöttünk pár érdekességet a Hulk alakítójáról.

Küzdelmes gyermekévek

Mark Ruffalo 1967-ben született a Wisconsin állambeli Kenoshában. Boldog gyermekkora volt, de nem nehézségek nélküli. Diszlexiás volt, ami azt jelentette, hogy hiába volt intelligens, az olvasás fájdalmasan küzdelmes volt a számára. Ezen kívül figyelemzavaros is volt, azaz ADD-vel diagnosztizálták, amitől csak még jobban szenvedett az iskolában, és amikor a tanulásra került a sor.

Nem verekedett, inkább birkózott

Nem csoda hát, hogy inkább a fizikai területen találta meg önmagát. Mivel édesapja háromszoros birkózóbajnok volt a városban, ő is kacérkodni kezdett a sportággal, és általános és középiskolai éveiben is birkózott, sőt, versenyekre járt több államban. Ez a tapasztalata aztán nagyon jól jött akkor, amikor egy gyilkosságot elmesélő, valós történet alapján készült Foxcatcherben hivatásos birkózót kellett alakítania (ennek a filmnek köszönheti az egyik Oscar-jelölését is).

Ha elesett, felállt, és felállt újra

#TBT

824.3k Likes, 7,785 Comments - Mark Ruffalo (@markruffalo) on Instagram: "#TBT"

A küzdés, a nehézségekkel való találkozás úgy tűnik, Ruffalo egész életét végigkísérte. Állhatatos személyisége segítette át a kemény időszakokon. Egy, a Moviemaker magazinnak adott interjújában elárulta, hogy 800 (!!) meghallgatáson vett részt, mielőtt befutott volna filmszínészként.

Egy évtizeden keresztül bárpultosként dolgozott

Sok sztár élettörténetében hasonló motívum, hogy pincérként, éttermi/kávézói alkalmazottként keresték a kenyerüket, míg a nagy lehetőségre vártak. Ruffalo azonban nem pár hónapot, vagy évet, hanem egy egész évtizedet töltött a bárpult mögött, míg felelősséggel otthagyhatta a melót, hogy átnyergeljen a színészetre. A bárpultosoknak egyébként nem árt, ha jó a humorérzékük, a szociális és kommunikációs képességeik, tehát nem volt hiábavaló ez az évtized sem. Végül egy Kenneth Lonergan nevű drámaíró fedezte fel egy véletlen találkozás során, és kezdte felkérni a munkáiban való szereplésre.

Agytumorral műtötték

Éppen kezdett komolyabb filmekben szerepelni és eljött a várva várt siker, amikor a színészt agydaganattal diagnosztizálták 2002-ben. Szerencsére a daganat jóindulatú volt és gyorsan eltávolították, ám a betegség következtében Ruffalo arca részlegesen lebénult. Mégis sikerült teljesen felgyógyulnia, a karrierje pedig még nagyobb sebességgel indult be, mint valaha. 2003-ban már Az élet nélkülem című drámában játszott Sarah Polley oldalán, 2004-ben pedig mellékszereplő volt minden idők egyik legegyedibb szerelmes filmjében, az Egy makulátlan elme örök ragyogásában. Az agydaganatra egyébként úgy derült fény, hogy Ruffalo megálmodta - majd elment az orvoshoz, hogy vizsgálják meg.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Thor_Comic-Con_Panel.jpg

Mindenkit meglepett a Marvel, amikor 10 új szuperhősfilmet jelentett be

Ováció fogadta, hogy Mahershala Ali játssza majd a vámpírvadász Pengét, de jön a The Eternals Angelina Jolie és Salma Hayek főszereplésével. Az persze nem meglepetés, hogy egy raklapnyi folytatás is érkezik.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 21.



Egy sor új szuperhősfilmet és folytatást jelentett be a Marvel filmstúdió a San Diegó-i Comic Con szórakoztatóipari vásáron a hétvégén - számolt be a BBC News.

A popkultúra rajongóinak legnagyobb éves találkozóján az egyik legnagyobb meglepetést az a bejelentés okozta, hogy az Oscar-díjas Mahershala Ali játssza majd a vámpírvadász Pengét. Ezt a szerepet korábban Wesley Snipes alakította.

A Marvel stúdió elnöke, Kevin Feige több tucatnyi hollywoodi filmsztár kíséretében beszélt a közönségnek a stúdióban készülő tíz új szuperhősfilmről. Mahershala Ali megjelenését nagy ováció fogadta.

Natalie Portman megerősítette, hogy a negyedik Thor-filmben is szerepelni fog. A Thor: Love and Thunder című produkcióban ismét Jane Fostert játssza, de ezúttal vele lesz Thor pörölyének ereje is. A 2021. november 5-én debütáló filmet Taika Watiti rendezi, Thor szerepében Chris Hemsworth látható.

Lapozz a többi filmért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
tomcruise-Copy-1000x618.jpg

Egyszerűen hihetetlen, hogy Tom Cruise nem öregszik - kijött a Top Gun 2 trailere

És egy nap alatt már majdnem 10 millióan nézték meg.
Metro - szmo.hu
2019. július 19.



Tom Cruise-ról mostanában elég ellentmondásos híreket hallhattunk. Például azt, hogy Justin Bieber kihívta őt egy nyilvános bunyóra Twitteren, de az 57 éves szupersztár nem reagált a merész húzásra.

Vagy azt, hogy Tom megtiltotta volt feleségének, Nicole Kidmannek, hogy részt vegyen közös fogadott fiuk, Connor esküvőjén, mivel a színésznő válásukkor elhagyta a szcientológus vallást is.

Most viszont Hollywood egyik legidőtállóbb nagyágyúja olyasvalamivel állt elő, amiben - valljuk be - ő az egyik legjobb. Kijött ugyanis az 1986-os filmklasszikus, a Top Gun folytatásának első előzetese.

A film címe Top Gun - Maverick (Maverick volt a beceneve a Cruise által játszott, fiatal, szemtelen és ambíciózus vadászgép-pilótának az első részben).

A sztár elárulta, hogy rajongói harminc éve nyüstölik a vadászgépes filmlegenda folytatásáért, ezért "ideje volt, hogy szállítsam nekik."

A filmet, amely 2020-ban kerül a mozikba, a Paramount Pictures jegyzi, Joseph Kosinski rendezi, és elképesztő sztárparádé vonul fel benne.

A filmben szereplő sztárokért és a trailerért kattints.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
1-35.jpg

Fehér éjszakák: könny hull, vér fröccsen, tűz a nap és elrohad egy kapcsolat az év horrorjában

Magyarországon forgott az Örökség rendezőjének filmje, amiben számos tabudöngető dolog történik, de nem öncélúan.
Szajki-Vörös Adél, fotó: YouTube - szmo.hu
2019. július 22.



Ari Aster 1986-os születésű, szakmájában fiatalnak számító rendező, aki számos rövidfilm után 2018-ban hirtelen megrendezte az Örökséget, amivel meglehetősen felforgatta a horrorfilmes műfajt. Állóvíznek azért mondjuk nem nevezném a zsáner tavaly előtti állapotát, hiszen időről időre felbukkannak markánsan egyedi darabok, de amit Aster csinált az Örökségben, az egyedibb volt az egyedinél is.

Egyszerre volt gyomorforgató és szívszorító, irritáló és mélyen elgondolkodtató, drámai horror és horrorisztikus dráma. Az Örökség egy családban történt, az elképzelhető legborzalmasabb tragédia utóéletét mesélte el, de igazából azt mutatta meg egy kis okkult csavarral, hogy

milyen az, amikor az élet legszorosabbnak szánt közössége, a család valójában széttartó

és csak a felszínen működőképes, a mélyben valójában rothadó, nihilista közeg, amiben egy kisgyereknek is csak a legiszonyatosabb sors juthat.

Az Örökség Aster elmondása szerint eredetileg drámának indult, végül a horror zsáner-fiókjában kötött ki egyes erős jelenetei miatt, pedig valójában beskatulyázhatatlan. A Fehér éjszakák is nehezen bekategorizálható - mint amúgy számtalan fontos film a filmtörténetből - , de azért érződik rajta a szerzői szándék, vagyis az, hogy Asternek elvileg ez lett volna az első horrorfilmje. De azért drámából is van bőven.

LET THE FESTIVITIES BEGIN. From @Ari.Aster, writer and director of @HereditaryMovie​, this is #MIDSOMMAR ? Join us - July 3

5,486 Likes, 761 Comments - Midsommar (@midsommarmovie) on Instagram: "LET THE FESTIVITIES BEGIN. From @Ari.Aster, writer and director of @HereditaryMovie​, this is..."

A film erős jelenetsorral indít, ami rendesen megadja az alaphangot. Spoilermentesen: a főszereplő lánnyal, Danival (Florence Pugh fantasztikusan megrázó alakítást nyújt) egy borzalmas családi tragédia történik, ami szinte feldolgozhatatlan. Ő is küzd vele. Közben van egy pasija, Christian (Jack Reynor), aki nem épp az érzelmi intelligenciájával menőzhetne, és már a baj előtt is szakítani akarna a lánnyal, és ráadásul van egy haveri köre, akik arra biztatják, hogy hagyja már ott a csajt, keressen egy másikat, aki biztos nem depizne ennyit, viszont jókat akarna szexelni.

Christian azért még annyit tesz a kapcsolatért és a lányért - és kábé ez az utolsó dolog, amit megtesz érte - , hogy elviszi magával Svédországba, ahová eredetileg a fiú baráti társaságával indult volna. Egyikük, Pelle a helyi faluból származik, ő vezeti be a társaságot a közösség hagyományaiba. Igazából egy nyári fesztivál miatt jöttek, ez lesz az az esemény és a hosszú, véget nem érő svéd nappalok és fehér éjszakák, valamint a csodás magyar - khm, bocsánat, svéd - táj, zöldellő-virágos dombok, fehér ruhás férfiak-nők képe, ami magával ragadja Danit.

A lány már érkezésekor hallucinálni kezdi a lábába kapaszkodó füvet-természetet, és ezek a képek - például a lélegző virágok képei - végig fel-feltűnnek a filmben, vizuálisan még emlékezetesebbé téve azt.

Közben azonban elég ellentmondásos ez a természetközeli univerzum: a közösség - ami valójában egy szekta - törvényei, szabályrendszerei sokszor erőltetettnek, erőszakosnak, épp természetellenesnek hatnak. Persze a film tele van utalásokkal, szimbólumokkal - például a szereplők bibliai nevei, illetve a Christian nevű karakter sorsa -, de egyes motívumok néhol kimódoltnak tűnnek.

A Fehér éjszakák olyan látványvilággal bír, amit nem felejt el egyhamar az ember. A vakító világosban, napsütötte, idilli környezetben történő borzalmak új szintre emelik a horrort, és bár a film rokonságot mutat bizonyos svéd folk-horrorokkal, az idei érkező amerikai főhősök kívülállósága az ő szemszögükből ábrázolja ezt a nagyon furcsa univerzumot.

Az érkező társasággal ugyanis már egészen hamar szokatlan dolgok történnek, és mire a végére ér a történet, egyértelmű lesz, hogy mi miért történt, minden körbeér, és hogy Dani miért tudja meghozni úgy a végső, drámai döntését, hogy azt érezzük: az ő figurája, az ő háttértörténetével az egyetlen, akitől el tudjuk fogadni a megdöbbentő tettet.

☼ "WICKED" (@vanityfair) ☼ "FEROCIOUS" (@variety) ☼ "DELIRIOUSLY FUN" (@thrillist) ☼ "LIVES UP TO THE HYPE" (@wmag) On the longest day of the year, let the countdown to #MIDSOMMAR⁠ ⁠ begin. Happy Solstice! ?

3,680 Likes, 261 Comments - Midsommar (@midsommarmovie) on Instagram: "☼ "WICKED" (@vanityfair) ☼ "FEROCIOUS" (@variety) ☼ "DELIRIOUSLY FUN" (@thrillist) ☼ "LIVES UP TO..."

Előtte azonban még látunk szerelmi mágiát a gyakorlatban, rituális öngyilkosságot, darabokra hasadó koponyákat és loccsanó vért, tradicionális nemi erőszakot és eközben egy olyan jelenetet, ami talán a leghatásosabb mind közül: nők veszik körbe a hősnőt és mélyről üvöltenek, sírnak vele, őserővel. Asternek már két filmjében hallottam ugyanazt a szörnyű, női gyászüvöltést, amit úgy tűnik, csak ő tud kihozni a színésznőiből.

Reposting from @thehaxancloak ?? - - - - - - In early 2017 I met @ari.aster on the premise that he had written a script almost entirely while listening to my music. What followed, I don't think either of us could have anticipated. Writing the music for @midsommarmovie has been an amazing experience and true collaboration. The film is a truly unique vision, executed by a true artist, and it's a complete joy to have been invited on the journey of its creation. Soundtrack out 5 July @officialmilanrecords and @archaicdevices

2,634 Likes, 49 Comments - Midsommar (@midsommarmovie) on Instagram: "Reposting from @thehaxancloak ?? - - - - - - In early 2017 I met @ari.aster on the premise that he..."

Ari Aster szándékai szerint ez volt az utolsó horrorfilmje. Viszonylag gyorsan megvolt vele, egyből az Örökség tavalyi premierje után zöld utat kapott, majd

röpke egy év alatt el is készült vele, mintha le akarta volna tudni ezt a fajta filmnyelvet.

Talán tényleg mindent elmondott így, amit akart, és lehet, hogy ezt nem is tudta volna fokozni. Mindkét film a szeretetvágyról, a szeretet haláláról és valamiféle sötét újjászületésről mesél, és meglehetősen borúlátóan beszél az emberi természetről. Kíváncsi vagyok, mit mond majd rólunk legközelebb.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x