hirdetés
pecs_pipacs_kiefer-6.jpg

Adatvédelmi tájékoztató

A Szeretlek Magyarország Kft. adatvédelmi és adatkezelési irányelvei
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. május 07.


hirdetés

A Tájékoztató célja, hatálya

Ennek az Adatvédelmi Tájékoztatónak a célja, hogy rögzítse a Szeretlek Magyarország Kft., mint adatkezelő (továbbiakban: Társaság vagy Adatkezelő) által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket, valamint adatvédelmi és -kezelési politikánkat. A Tájékoztató tartalmát magunkra nézve kötelezőnek ismerjük el.

A Tájékoztató hatálya nem terjed ki azon szolgáltatásokra és adatkezelésekre, melyek a honlapunkon hirdető, vagy azon más módon megjelenő, a Társaságon kívüli harmadik személyek promócióihoz, nyereményjátékaihoz, szolgáltatásaihoz, egyéb kampányaihoz kapcsolódnak. A Tájékoztató hatálya nem terjed ki olyan weboldalak, szolgáltatók szolgáltatásaira és adatkezeléseire sem, melyekre a honlapunkon található hivatkozások vezetnek. Az ilyen szolgáltatásokra a szolgáltatást üzemeltető harmadik személyek adatkezelési tájékoztatójában foglalt rendelkezések irányadók, és ezekért az adatkezelésekért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Hol talál meg bennünket?

hirdetés

Adatkezelő megnevezése:

Szeretlek Magyarország Kft.

Székhely és postacím: 1012, Budapest, Várfok u. 12.

Telefon: +36-1/793-93-56

E-mail: [email protected]

A társaság adatvédelmi nyilvántartási azonosítója: NAIH-89840/2015.

Fogalom meghatározások

Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül a Személyes adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen a Személyes adatok gyűjtése, rögzítése, rendszerezése, tagolása, tárolása, átalakítása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, betekintése, felhasználása, közlése, továbbítása, terjesztése vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, korlátozása, törlése és megsemmisítése.

Adatfeldolgozó: az a szolgáltató, aki az Adatkezelő nevében személyes adatokat kezel, például az általunk megbízott könyvelő cég, vagy a tárhelyszolgáltató, ahol szervereink működnek.

Adatkezelő: aki az adatkezelés céljait és eszközeit – önállóan vagy másokkal együtt – meghatározza, jelen esetben a Társaság.

Adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése.

Adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele úgy, hogy a helyreállításuk nem lehetséges.

Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

Érdekmérlegelési teszt: egy több lépésből álló módszer, amelynek során a Társaság összeveti az adatkezelői érdekeket az érintett alapvető jogaival és ennek alapján dönti el, hogy az adatkezelés jogszerű lesz-e. Az Érdekmérlegelési tesztet írásban végezzük el, és az érintetteket kérésre ennek részleteiről is tájékoztatjuk.

Felhasználó/Érintett: az a természetes személy, aki megadja a Társaság számára valamely Személyes adatát.

Gépi feldolgozás: a következő műveleteket tartalmazza, ha azokat részben vagy egészben automatizált eszközökkel hajtják végre: az adatok tárolása, az adatokkal végzett logikai vagy aritmetikai műveletek, az adatok megváltoztatása, törlése, visszakeresése és terjesztése.

Honlap: jelen esetben az Adatkezelő által üzemeltetett szeretlekmagyarorszag.hu címen megtalálható internetes oldal és a hozzá tartozó közösségi oldalak

Hozzájárulás: a Felhasználó akaratának önkéntes, konkrét, megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő Személyes adatok kezeléséhez. Ilyen például, ha Ön a Társaság honlapján bejelöl egy erre vonatkozó négyzetet, vagy ha a Megrendelő kitöltésekor aláírásával egyértelműen jelzi hozzájárulását.

Külső szolgáltató: a Társaság által megbízott szolgáltatók, amelyek számára a szolgáltatásaik biztosítása érdekében Személyes adatok továbbításra kerülnek vagy kerülhetnek, illetve akik a Társaság részére Személyes adatokat továbbíthatnak. Külső szolgáltatónak minősülnek továbbá azon szolgáltatók is, amelyek nem állnak a Társasággal együttműködésben, azonban azáltal, hogy hozzáférnek Társaság honlapjához, a Felhasználókról adatokat gyűjtenek, amelyek akár önállóan, akár más adatokkal összekapcsolva alkalmasak lehetnek a Felhasználók azonosítására.

Személyes adat: olyan adatok, amelyeket megad nekünk, és az Ön személyes azonosítására szolgálnak – ilyen például a neve, az e-mail címe, a számlázási adatai.

Szolgáltatás(ok): az Adatkezelő által biztosított Szolgáltatások (például Hírlevél), vagy külső szolgáltatók által biztosított Szolgáltatások (például a Honlapon a kommenteléshez használt facebook-modul)

Tájékoztató: az Adatkezelő jelen adatkezelési tájékoztatója.

Milyen személyes adatokat kezelünk?

Ha Ön a Honlap felületét látogatja, rendszerünk automatikusan rögzíti az Ön IP címét.

Az Ön döntése alapján a Honlapon keresztül elérhető Szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódóan kezelhetjük az alábbi adatokat: név, lakóhely, e-mail cím, arckép.

Újságírói/szerkesztői tevékenységünk során kezeljük mindazon természetes személyek adatát, akik a cikkeink és videóink előállításában közreműködtek, akár készítőként, akár nyilatkozóként, akár úgy, hogy a szerkesztett tartalomban hivatkoznak rájuk. Az általunk leggyakrabban kezelt ilyen Személyes adatok lehetnek: az érintett neve, fotója, beosztása, munkahelye.

Amennyiben Ön részünkre e-mailt vagy facebook-üzenetet küld, rögzítjük az Ön nevét, e-mail címét, és azt a szolgáltatás nyújtásához szükséges mértékben és időtartamban kezeljük.

Ha Ön a Nap szépe rovat számára küld e-mail-t, amelyhez fotókat is csatol magáról, Társaságunk az Ön nevét, e-mail címét, bemutatkozóját és fényképeit a szolgáltatás nyújtásához szükséges mértékben és időtartamban kezeli.

Az általunk lebonyolított eseti nyereményjátékoknál az alábbi Személyes adatokat kezeljük: név, születési idő, cím, e-mail, telefonszám.

Szerződéseinkkel összefüggésben kezeljük a velünk szerződő fél törvényes vagy meghatalmazott képviselőjének és a szerződéses kapcsolattartónak a nevét, telefonszámát és e-mail címét.

Függetlenül a fentebb leírtaktól előfordulhat, hogy Szolgáltatások üzemeltetéséhez technikailag kapcsolódó szolgáltató a tájékoztatásunk nélkül a honlaponkon adatkezelési tevékenységet folytat. Az ilyen tevékenység nem minősül az Adatkezelő által folytatott Adatkezelésnek. Mindenen tőlünk telhetőt megteszünk az ilyen adatkezelések megakadályozása és kiszűrése érdekében.

Az általunk kezelt további adatok köre

Weboldaluk automatikusan gyűjt adatokat ún. cookie-k (sütik) alkalmazása révén.

A cookie egy kis fájl, amely egy sor karaktert tartalmaz, és amely akkor kerül a számítógépre, amikor Ön egy webhelyet keres fel. Amikor ismét felkeresi az adott webhelyet, a cookie-nak köszönhetően a webhely képes felismerni az Ön böngészőjét. A cookie-k tárolhatnak felhasználói beállításokat és egyéb információkat is.

Visszaállíthatja böngészője beállításait, hogy az utasítsa el az összes cookie-t, vagy hogy jelezze, ha a rendszer éppen egy cookie-t küld. Azonban lehet, hogy bizonyos webhelyfunkciók vagy -szolgáltatások nem fognak megfelelően működni cookie-k nélkül.

A weboldalainkon használt saját cookie-k:

Név: facebook_page_url* - Funkció: eltárolja, ha már ajánlottuk valamelyik facebook oldalunkat az olvasónak. Így ugyanazt az oldalt nem ajánljuk többször. Tárolási idő: 2 hónap.

Név: szmo-app-promo - Funkció: Eltárolja, hogy ajánlottuk-e már a mobil alkalmazásunkat az olvasónak. Tárolási idő: 30 perc.

Név: nexturi - Funkció: scrollozáskor a következő alátöltendő cikk url-jét tárolja. Biztosítja, hogy egy cikkel egy látogatáskor csak egyszer találkozzon az olvasó. Tárolási idő: session (a látogatás időtartama).

Név: promo_post_url* - Funkció: tárolja, hogy az adott kiemelt cikk megjelent-e már az olvasónak. Egy cikket egy nap csak egyszer emelünk ki. Tárolási idő: 24 óra.

* A cookie elnevezése az aktuálisan ajánlott facebook oldal url-je.

Vannak a rendszerek működtetése során technikailag automatikusa rögzítésre kerülő adatok is. Ezek az Ön számítógépének azon adatai, melyek a Szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak, és amelyeket rendszerünk a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít. Ide tartozhat az Ön IP-címe, az Ön által használt operációs rendszer és böngésző program típusa, azoknak az internetoldalaknak az adatai, ahonnan eljutott hozzánk, és azon oldalak adatai is, amelyeket nálunk látogatott, valamint a látogatás ideje és időtartama. Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer az Ön külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Az adatokhoz kizárólag Társaságunk fér hozzá.

Az Adatkezelés célja

Az általunk folytatott adatkezelések célja:

- online tartalomszolgáltatás;

- az Ön azonosítása, az Önnel való kapcsolattartás;

- a Felhasználói jogosultságok (az Ön által igénybe vehető Szolgáltatások) azonosítása;

- a honlapunkon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtásának biztosítása

- az Ön által generált tartalmak (pl. kommentek, olvasói fotók) közzétételéhez tárhely biztosítása;

- az Ön által igénybe vett szolgáltatások és a hirdetések testreszabásának elősegítése;

- statisztikák, elemzések készítése;

- közvetlen üzletszerzési illetve marketing célú megkeresés (pl. hírlevél, eDM, stb.);

- egyedi esetekben nyereményjátékok szervezése, lebonyolítása, a nyertesek kiértesítése és részükre a nyeremény biztosítása;

- munkavállalóinkról a jogszabályok által előírt nyilvántartások vezetése, bevallások és jelentések küldése;

- potenciális munkavállalók toborzása, kiválasztása;

- üzleti tevékenyégünkkel összefüggő kapcsolattartás;

- a tevékenységi körünkbe tartozó szerződések megkötésének és teljesítésének elősegítése;

- az informatikai rendszerünk technikai fejlesztése;

- a Felhasználók jogainak védelme;

- az Adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítése.

A Felhasználók által a szolgáltatás igénybevétele során hozzáférhetővé tett adatokat a Társaság felhasználhatja arra, hogy felhasználói csoportokat képezzen, és a felhasználói csoportok részére a Társaság weboldalain célzott tartalmat, és/vagy hirdetést jelenítsen meg.

Adatkezelő a fent ismertetett bármelyik adatkezelési cél megvalósítása érdekében kezelhet Személyes adatokat.

Az Adatkezelés jogalapja

A Szeretlek Magyarország Kft. csak olyan személyes adatot kezel, amelynek kezeléséhez Ön önkéntesen, a megfelelő tájékoztatás után előzetesen hozzájárult, vagy amelynek kezeléséhez a Társaság jogos érdeke fűződik, vagy amelynek kezelését törvény írja elő.

Adatkezelés a Felhasználó önkéntes hozzájárulása alapján

A Szeretlek Magyarország Kft. a legtöbb adatot a Felhasználók önkéntes, előzetes, megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kezeli, amely nyilatkozat tartalmazza a Felhasználók kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy az oldal használata során általuk közölt Személyes adataik, illetve a róluk generált Személyes adatok felhasználásra kerüljenek. Amennyiben az Adatkezelés során a Felhasználók adatainak a továbbítására kerül sor, úgy a tájékoztatás kiterjed erre a tényre is.

A hozzájáruláson alapuló adatkezeléskor Ön a hozzájárulását bármikor visszavonhatja, ez azonban nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

Adatkezelés az Adatkezelő jogos érdeke jogcímén

A Honlapra történő belépéskor az Ön IP címét az Adatkezelő jogos érdekére tekintettel és a Szolgáltatás jogszerű biztosítása érdekében, az Ön külön hozzájárulása nélkül is rögzítjük. Ennek célja a jogellenes felhasználás és a jogellenes tartalmak kiszűrése.

A Társaság a tartalomszolgáltatás keretében a cikkek és videók létrejöttében közreműködők, vagy abban hivatkozottak személyes adatait (különös tekintettel a megszólalók nevére, munkahelyére, beosztására, képmására) az Adatkezelő jogos érdekére tekintettel, és a tájékoztatáshoz és a véleménynyilvánításhoz való alapvető jogok biztosítása alapján kezeli, nyilvánosan hozzáférhető archívumában tárolja, a jogszabályok által meghatározott keretek között.

Abban esetben, amikor az Adatkezelés jogalapja az Adatkezelő jogos érdeke, a Társaság a GDPR vonatkozó rendelkezéseivel összhangban érdekmérlegelési tesztet végez, melynek eredményéről az érintettek írásbeli kérésére tájékoztatást nyújt.

Adatkezelés Szerződés teljesítése jogcímén

A Társaság Szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezeli a vele vevőként, szállítóként szerződött természetes személyek személyes adatait.

Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

Adatkezelés Törvényi kötelezettség teljesítése jogcímén

A Társaság törvényi kötelezettség teljesítése jogcímén, jogszabályokban előírt adó és számviteli kötelezettségek teljesítése (könyvelés, adózás) céljából kezeli a vevőként, szállítóként vele üzleti kapcsolatba lépő természetes személyek törvényben meghatározott adatait.

Az Adatkezelés elvei

Személyes adatokat csak törvényesen és tisztességesen szerzünk meg, a jóhiszeműség és az átláthatóság elvei mentén kezelünk, a jogszabályokban vagy a jelen Tájékoztatóban meghatározott célból, a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig. A kezelt Személyes adatok köre arányban áll az Adatkezelés céljával, azon nem terjeszkedhet túl.

Ha a Személyes adatokat az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra szeretnénk felhasználni, arről a Felhasználót tájékoztatjuk, és ehhez megszerezzük előzetes, kifejezett hozzájárulását, illetve lehetőséget biztosítunk arra, hogy a felhasználást megtiltsa.

A jelen Tájékoztatóban meghatározott Adatfeldolgozók részére történő adattovábbítás a Felhasználók külön hozzájárulása nélkül végezhető.

Az általunk kezelt Személyes adatokat a jelen Tájékoztatóban meghatározott Adatfeldolgozókon, valamint a jelen Tájékoztatóban hivatkozott Külső szolgáltatókon kívül harmadik félnek nem adjuk át. Ezalól kivétel képeznek a hivatalos bírósági, rendőrségi megkeresések, valamint az adatok statisztikailag összesített formában történő felhasználása, mely az érintett Felhasználó beazonosítására alkalmas egyéb adatot semmilyen formában nem tartalmazhat, ezáltal nem minősül Adatkezelésnek, sem adattovábbításnak.

Az általunk kezelt Személyes adat helyesbítéséről, korlátozásáról illetve törléséről az érintett Felhasználót, továbbá mindazokat értesítjük, akiknek korábban a Személyes adatot Adatkezelés céljára továbbítottuk. Az értesítés mellőzhető, ha ez az Adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

A Felhasználó szavatol azért, hogy a Szolgáltatások igénybevétele során általa más természetes személyekről megadott vagy hozzáférhetővé tett személyes adat kezeléséhez (például a Felhasználó által generált tartalom közzététele során) az érintett természetes személy hozzájárulását jogszerűen beszerezte. A Felhasználó által a Szolgáltatásokba feltöltött, megosztott felhasználói tartalomért minden felelősség a Felhasználót terheli.

Adatkezelő a megadott Személyes adatokat nem ellenőrzi. A megadott Személyes adatok megfelelőségéért kizárólag az azt megadó személy felel.

Bármely Felhasználó e-mail címének, valamint a regisztráció során megadott Személyes adatainak megadásakor egyben felelősséget vállal azért, hogy a megadott adatok és a hozzájárulások tőle származnak, a valóságnak megfelelnek, és a megadott adatok felhasználásával kizárólag ő veszi igénybe a szolgáltatást. E felelősségvállalásra tekintettel egy megadott e-mail címen és/vagy adatokkal történt belépésekkel összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt a Felhasználót terheli, aki az e-mail címet regisztrálta és az adatokat megadta. Amennyiben a Felhasználó szolgáltatás igénybevételéhez a regisztráció során harmadik fél adatait adta meg, az ezzel kapcsolatos felelősség őt terheli és a Társaság jogosult a Felhasználóval szembeni kártérítés érvényesítésére. A Társaság ilyen esetben minden tőle telhető segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

16. életévét be nem töltött személy Személyes adatait csak a felette szülői felügyeletet gyakorló nagykorú személy hozzájárulása esetén kezeljük. Társaságunknak azonban nem áll módjában a hozzájáruló személy jogosultságát, illetve nyilatkozatának tartalmát ellenőrizni, így a Felhasználó illetve a felette szülői felügyeletet gyakorló személy szavatol azért, hogy a hozzájárulás megfelel a jogszabályoknak.

Termékeink továbbfejlesztése, a Szolgáltatások értékelése, javítása és bővítése céljából az általunk kezelt adatokkal összefüggésben kutatásokat végezhetünk, illetve azokról anonim statisztikákat készíthetünk (továbbiakban: Kutatási tevékenység). A Kutatási tevékenység során az adatokat csak anonim módon használjuk fel, azokból az egyedi Felhasználó személye nem azonosítható. A Kutatási tevékenység során keletkező, anonim kutatási eredményeket Társaság jogosult a Szolgáltatások fejlesztése, illetve új Szolgáltatások bevezetése, továbbá meghatározott Felhasználóknak célzott on-line és hagyományos hirdetések, valamint hírlevelek küldése céljából felhasználni, illetve az anonim kutatási eredményeket harmadik személyek számára értékesíteni. Felhasználó az ilyen célból történő adatkezeléshez kifejezett hozzájárulását adja.

Az Adatkezelések időtartama

Az automatikusan rögzített IP címeket a rögzítésüket követően legfeljebb 30 napig tároljuk.

Az Ön által küldött e-mailek esetén az e-mail címet, nevet és az e-mail csatolmányait maximum 3 évig kezeljük, kivéve, ha egyedi esetben az Adatkezelő jogos érdeke a Személyes adat további kezelését indokolja, az Adatkezelő e jogos érdekének fennállásáig.

A honlapunkon nyújtott szolgáltatásokkal összefüggésben megadott Személyes adatokat mindaddig kezeljük, amíg a Felhasználó az adott Szolgáltatásról – az adott felhasználói névvel – ki nem iratkozik, vagy egyébként nem kéri a Személyes adatok törlését. Ez esetben a Személyes adatot töröljük.

A szerződés teljesítése és a törvényi kötelezettségek teljesítése céljából kezelt adatokat a Társaság az adatok kezelésére vonatkozó jogszabályokban meghatározott időtartamig, illetve azon időtartamig kezeli, amíg az adatok tárolása, kezelése jogos érdek érvényesítése szempontjából szükséges.

Az általunk szervezett nyereményjátékok résztvevőinek Személyes adatait az adott nyereményjáték végéig kezeljük, kivéve, ha a Felhasználó egyéb célú adatkezeléshez is hozzájárult.

Marketing célból továbbá közvetlen üzletszerzésre megadott Személyes adatok kezelése mindaddig fennmarad, amíg a Felhasználó nem kéri azok törlését.

Ha a Felhasználó jogellenes, megtévesztő Személyes adatot használ, bűncselekményt vagy rendszer elleni támadást követ el, akkor jogunkban áll a Személyes adatait a lefolytatandó büntetijogi, polgárjogi eljárás végéig megőrizni.

Amennyiben bíróság vagy hatóság jogerősen elrendeli a Személyes adat törlését, a törlést a lehető legrövidebb időn belül végrehajtjuk.

A rendszer működése során automatikusan, technikailag rögzítésre kerülő adatokat a rendszer működésének biztosítása szempontjából indokolt időtartamig kezeljük.

Ki jogosult megismerni a Felhasználók adatait?

A kezelt adatokat a Szeretlek Magyarország Kft. illetékes munkavállalói, valamint a jelen tájékoztatóban megjelölt adatfeldolgozók munkatársai jogosultak megismerni abban a körben, amelyben ez a feladataik ellátásához szükséges.

A Személyes adatok biztonsága

Gondoskodunk a Személyes adatok biztonságáról, megtesszük azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítjuk azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozzuk azok véletlen elvesztését, jogtalan megsemmisülését, jogosulatlan hozzáférését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását, jogosulatlan terjesztését.

E kötelezettség teljesítésére minden olyan harmadik felet felhívunk, akiknek Személyes adatokat továbbítunk.

Adetvédelmi incidensek kezelése

Ha Ön adatvédelmi incidensről szerez tudomást, bejelentheti a központi e-mail címünkön, az [email protected] címen. Ilyen esetben haladéktalanul megvizsgáljuk a bejelentést, és ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a Felhasználók jogaira és szabadságaira nézve, késedelem nélkül tájékoztatja az érintetteket, valamint bejelentést teszünk a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóság felé.

Az adatvédelmi incidensekről nyilvántartást vezetünk.

Melyek az Ön adatkezeléssel kapcsolatos jogai?

Ön bármikor jogosult:

- tájékoztatást kérni személyes adatai kezeléséről,

- kérni személyes adatai helyesbítését,

- kérni személyes adatai kezelésének korlátozását (visszavonni hozzájárulását egyes adatkezelésekhez vagy az igényelt kapcsolattartási formát megváltoztatni),

- kérni személyes adatai törlését (teljes egészében visszavonni adatkezelési hozzájárulását),

- kérni személyes adatai más adatkezelő személyhez való továbbítását (adathordozhatóság).

Tájékoztatáshoz való jog

Ön Személyes adatainak kezeléséről bármikor tájékoztatást kérhet írásban, az [email protected] címre küldött e-mailben, vagy a Szeretlek Magyarország Kft. postacímén: Budapest, 1012, Várfok u. 12.

A tájékoztatáskérés kiterjedhet Önnek az Adatkezelők által kezelt adataira, azok forrására, az Adatkezelés céljára, jogalapjára, időtartamára, az esetleges Adatfeldolgozók nevére és címére, az Adatkezeléssel összefüggő tevékenységekre, valamint a Személyes adatoknak továbbítása esetén arra, hogy kik és milyen célból kapták vagy kapják meg az Ön adatait.

A kérésére 30 napon belül, írásban válaszolunk. A tájékoztatás ingyenes, ha a kérelmező még nem nyújtott be a Szeretlek Magyarország Kft-hez azonos területre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az adott évben. Ellenkező esetben a tájékoztatás a felmerülő költségek megtérítése ellenében történik.

Helyesbítéshez való jog

Ön kérheti az általunk kezelt adatai helyesbítését, megjelölve a helyes adatokat. A Szeretlek Magyarország Kft. a helyesbítést elvégzi nyilvántartásaiban, és ennek megtörténtéről értesíti az érintettet.

Személyes adatok korlátozásához vagy törléséhez való jog

Ön bármikor korlátozás és díjfizetési kötelezettség nélkül írásban részben vagy egészében visszavonhatja a már megadott adatkezelési hozzájárulását, indoklás nélkül. Társaságunk a hozzájárulás visszavonásáról történt értesítését követően haladéktalanul gondoskodik az adatkezelés megszüntetéséről, véglegesen törli nyilvántartásából a visszavonással érintett személyes adatokat, felhívja a törlésre az adatfeldolgozót és az esetleges adattovábbítással érintett személyeket, eleget tesz törvényes nyilvántartási kötelezettségének.

Ez alól kivételt képeznek azok a személyes adatok, amelyeket a törvényi a Társaság kötelezettség teljesítése céljából vagy jogos érdekből, további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelhet.

Adahthordozhatósághoz való jog

Ön írásban vagy más módon kérheti, hogy az általunk kezelt adatait az Ön által megjelölt harmadik fél adatkezelőhöz továbbítsuk (adathordozhatóság). A Szeretlek Magyarország Kft. a kérelemtől számított 30 napon belül továbbítja az adatokat, a továbbított adatokat egyben nyilvántartásából törli, és erről Önt értesíti.

Adatfeldolgozás

Az Adatkezelő tevékenysége ellátásához az alábbi Adatfeldolgozókat veszi igénybe:

Tárhelyszolgáltató:

Tárhely.eu Kft.

Székhely: 1144, Budapest, Ormánság u. 4.

Cégjegyzékszám: 01-09-909-968

Adószám: 14571332-2-42

Adatvédelmi irányelvei: https://tarhely.eu/dokumentumok/adatvedelmi_szabalyzat.pdf

Mobil applikáció- és push üzenet-szolgáltató

OneSignal

Székhely: 2194 Esperanca Avenue, Santa Clara, CA 95054

Adatvédelmi irányelvei: https://onesignal.com/privacy_policy

Levelezési szolgáltató

Google

Adatvédelmi irányelvei: https://policies.google.com/privacy?hl=hu

Könyviteli szolgáltató:

ProvocaTeam Kft

Székhely: 1203, Budapest, Téglaégető u 8. fszt 1.

Cégjegyzék-szám: 01-09-873556

Adószám: 13794310-2-43

Számlázási szolgáltató:

KBOSS.hu Kft.

Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.

Cégjegyzékszám: 01-09-303201

Adószám: 13421739-2-41

Adatvédelmi irányelvei: https://www.szamlazz.hu/adatvedelem/

Postai szolgáltató:

Magyar Posta Zrt.

Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Cégjegyzék-zám: 01-10-042463

Az Adatfeldolgozók önálló döntést nem hoznak, kizárólag a Társasággal kötött szerződés, és a kapott utasítások szerint jogosultak eljárni.

Az Adatfeldolgozók a részükre a Társaság által továbbított és általuk kezelt vagy feldolgozott Személyes adatokat a GDPR által előírt rendelkezésekkel összhangban rögzítik, kezelik, ill. dolgozzák fel.

Az Adatfeldolgozók további adatfeldolgozó igénybe vételére csak a Társaság hozzájárulásával jogosultak.

Külső szolgáltatók

A Szolgáltatások oldalaihoz kapcsolódóan Táraságunk webanalitikai és hirdetéskiszolgáló Külső szolgáltatókkal működik együtt. E Külső szolgáltatók hozzáférhetnek az Ön IP címéhez, ezen felül pedig sok esetben kattintásmérők használatával biztosítják a Szolgáltatások személyre szabását vagy elemzését, statisztikák készítését.

Az Külső szolgáltatók által elhelyezett cookie-kat Ön bármikor törölheti a készülékéről, a böngésző(k) megfelelő beállításainak kiválasztásával pedig általában visszautasítható a cookie-k használata. A Külső szolgáltatók által elhelyezett cookie beazonosítása az adott cookie-hoz kapcsolódó domain alapján történhet. A Külső szolgáltatók a részükre továbbított Személyes adatokat saját adatvédelmi tájékoztatóik szerint kezelik.

A Társasággal együttműködő Külső szolgáltatók: Adverticum Kft., Digitális Közösségmérési Tanács Kft., Evomedia Kft, Etarget SE, Facebook Inc., Gemius Hungary Kft., geolad GmbH, Google LLC., HOPPex Kft.

A Google Analitycs cookie-kat használ abból a célból, hogy segítse az adott honlap használatának elemzését. A Google AdSense cookie-t helyez el és web beacont (web jelző) használ információgyűjtés céljából. A cookie által tárolt információkat (beleértve az Ön IP-címét) a Google Inc. szerverein tárolja az Egyesült Államokban. A Google Inc. átadhatja a gyűjtött információkat harmadik felek részére, amennyiben ezt törvény írja elő, vagy az adott harmadik felek a Google Inc. megbízásából feldolgozzák az információkat. A Google Inc. a Google AdSense és a Google Adwords remarketing keretében olyan, a látogatókat nyomon követő cookie-kat helyez el a Érintettek készülékén, amelyek a látogatók online magatartását figyelik, és amelyek alapján a Google Inc. a Érintetti magatartáson, érdeklődési körön alapuló reklámot tesz számukra elérhetővé más weboldalakon. A nyomon követő cookie lehetővé teszi a Google Inc. számára a honlaplátogató azonosítását egyéb weboldalakon is.

A Google Inc. adatvédelmi irányelvei: http://www.google.hu/intl/hu/policies/privacy/

A Google Inc. weboldalán a Google Inc. adatokkal kapcsolatos tevékenységéről és a cookie-k letiltásáról, a hirdetések személyre szabásáról további hasznos információk találhatóak itt: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/ads/

A Gemius Hungary Kft. cookie-t alkalmaz az internetező által használt böngésző beazonosítása, az új és visszatérő látogatók megkülönböztetése, és a látogatókra vonatkozó statisztikák készítése céljából.

A Gemius adatkezelési gyakorlatának részleteiről, a kezelt adatok köréről és a Gemius által alkalmazott cookie megtiltásának módjáról a Gemius weboldala tartalmaz bővebb felvilágosítást: http://www.gemius.hu/hu/privacy_policy_hu

A weboldal a geolad GmbH által, hirdertéstargeting és analitikai célokra használt cookie-kat is tartalmaz. A cookie-kat a legrelevánsább hirdetések kiszolgálása érdekében és a hirdetési kampányok hatékonyságáról készült statisztikák készítése céljából, anonim ügyfélprofilok alapján használja fel a geolad GmbH. A geolad cookie-k, a fentebb említettek mellett, webanalitikák elkészítéséhez is felhasználásra kerülnek annak érdekében, hogy a felhasználók jobb ügyfélélményben részesüljenek.

A geolad szolgáltatásairól a következő linken keresztül tud leiratkozni: https://lus.gtarget.info/nonrich/00040001/?pub=szema&action=optout

Egyéb Külső szolgáltatók

Vannak olyan Külső szolgáltatók, amelyekkel Társaságunk nem áll szerződéses jogviszonyban, azonban ettől függetlenül is hozzáférnek a Honlaphoz, és ezáltal a Felhasználókról vagy a Honlapjon folytatott felhasználói aktivitásokról adatokat gyűjtenek, amelyekből esetenként – önállóan vagy más, e Külső szolgáltató által gyűjtött adatokkal összekapcsolva – alkalmasak lehetnek a Felhasználó azonosítására.

Ilyen Külső szolgáltatók lehetnek különösen, de nem kizárólagosan: Facebook Ireland LTD., Google LLC, Instagram LLC., Infogram Software Inc, PayPal Holdings Inc., Playbuzz Ltd., Twitter International Company., YouTube LLC

E Külső szolgáltatók a részükre továbbított Személyes adatokat saját adatvédelmi irányelveik szerint kezelik.

Adattovábbítás lehetősége

A Társaságunk köteles minden olyan rendelkezésére álló és általa szabályszerűen tárolt Személyes adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amely Személyes adat továbbítására jogszabály vagy jogerős hatósági kötelezés kötelez. Ilyen adattovábbítás, valamint az ebből származó következmények miatt a Társaság nem tehető felelőssé.

Az Adatkezelési Tájékoztató módosítása

Az Adatkezelő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Tájékoztatót egyoldalú döntésével bármikor módosítsa.

A jelentősebb módosításokról a Társaság a Felhasználókat felugró ablakban értesíti, és ismételt jóváhagyásukat kéri.

Jogorvoslat

Bármilyen, adatkezeléssel kapcsolatos kérdéssel, észrevétellel kapcsolatban Társaságunk elérhető az [email protected] e-mail címen.

Ön az Adatkezeléssel kapcsolatos panaszával közvetlenül a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is fordulhat. Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; telefon: +36-1-391-1400; e-mail: [email protected]; honlap: www.naih.hu

Jogainak megsértése esetén lehetősége van az illetékes törvényszékhez, a fővárosban a Fővárosi Törvényszékhez fordulni. Kérésre tájékoztatjuk a jogorvoslat lehetőségéről és eszközeiről.

Az adatkezelés alapjául szolgáló jogszabályok

- az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete(„Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”),

- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény

- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)

- a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. CXIX. törvény

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
holiday-shopping-1921658_1920-1000x666.jpg

Felkészültél az internetes vásárlásra?

Nyakunkon az év végi vásárlási dömping, a webshopok sorra hirdetik akciókat, és közeleg egy új szabályozás is, ami az internetes bankkártyás vásárlást érinti. Kvízünkből kiderítheted, eleget tudsz-e minderről!
Szponzorált tartalom - szmo.hu
2020. december 03.


hirdetés

Talán neked is van olyan ismerősöd, aki idén végképp rászánta magát az internetes vásárlásra, még akkor is, ha korábban idegenkedett tőle.

Egy májusban készült elemzés szerint a tavaszi hónapokban 50.000 új online vásárló jelent meg az e-kereskedelemben.

Érthető, hogy a vásárlás ezen formája egyre népszerűbb: gyors, kényelmes, praktikus, biztonságos. Nem kell sehova elmenni, nem igényel sok időt, és így a járványhelyzet közepén mindenképpen biztonságosabb, mint egy zsúfolt üzletben válogatni.

Az internetes vásárlás biztonságossága azonban nem csupán azt jelenti, hogy a webáruházban böngészve nem kaphatjuk el a koronavírust. Érdemes betartani néhány alapszabályt, hogy ha interneten fizetünk a bankkártyánkkal, az valóban biztonságos legyen, ne tudjanak illetéktelenek visszaélni adatainkkal.

Hamarosan módosul az internetes bankkártyás vásárlás jóváhagyási folyamata: egy EU-s szabályozás miatt januártól több lépésben kell igazolnunk, hogy a fizetéshez használt bankkártya birtokosai vagyunk. Ha nem vagy képben, lehet, hogy nem fogsz tudni bankkártyával fizetni a neten. Teszteld, tudásod és kvíz végén megtudhatod, mit érdemes még megtenned.

hirdetés
Hogyan készüljenek fel a többlépcsős azonosításra az OTP Bank ügyfelei?

„Az OTP Banknál már novembertől új szintre lépett az internetes bankkártyás vásárlás. Azok az ügyfeleink, akiknek be van állítva az Internetes biztonsági kód szolgáltatás, már idén is találkozhatnak kétlépcsős azonosítással. Január 1-től ez minden kártyabirtokosnak kötelező lesz, amikor európai kereskedőtől, vagy szolgáltatótól vásárol kártyájával az interneten. Ha ügyfeleink továbbra is szeretnének így vásárolni, első lépésként be kell állítaniuk az Internetes biztonsági kód szolgáltatást, érvényes mobiltelefonszámuk megadásával” – mondja Takács Domokos az OTP Bank Bankkapcsolati Főosztályának igazgatója.

Az OTP Bank ügyfeleinek kétféle lehetőségük lesz az internetes bankkártyás vásárlásaik többlépcsős jóváhagyására.

A legkényelmesebb megoldás, ha az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazást használják. Ehhez érdemes az alkalmazást a legújabb verzióra frissíteni, továbbá engedélyezni kell a felugró értesítéseket a telefonkészülék beállításaiban.

A bank ügyfelei ezen kívül az SMS-ben kapott egyedi kódot megadásával is jóváhagyhatják a vásárlást, viszont ehhez már a 3 jegyű TeleKódot is meg kell adniuk. Telekódja minden kártyabirtokosnak van, ez alapértelmezetten a kártyához tartozó számlaszám utolsó három számjegye. Fontos, hogy az alapértelmezett Telekódot meg kell változtatni ahhoz, hogy internetes vásárlások jóváhagyásához használható legyen.

Az OTP Bank ügyfelei az otpmindennap.hu/kartyabiztonsag oldalon részletesen is tájékozódhatnak teendőikről.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
system-3541597_1280.jpg

Jövőálló megoldások a bankszektorban - vagy ez már maga a jelen?

Már 5-10 évre előre tekintenek, miközben a jelenben is a lehető legújabb technológiákkal dolgoznak. Az újításokra nyitott szemlélet pedig minden évben egyre több szakembert vonz az OTP Bank fejlesztési központjához.
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2020. december 03.


hirdetés

Az OTP Bank innovatív szervezetfejlesztési projektje idén hazavihette a HR Fest Futureproof Organizations kategóriájának fődíját. De mit jelent az, ha egy szervezet jövőálló? Milyen innovációkon dolgoznak a bankban? Popovics Lászlóval, Az Elosztott Rendszerek Fejlesztési Igazgatóságának vezetőjével beszélgettünk.

Ma már egyre több minden átkerül a digitális térbe. Hogyan érzékelhető ez a trend a pénzügyi szektorban?

A koronavírus járvány nagyon sokat segített abban, hogy az emberek nyitottabbak legyenek általában a digitális szolgáltatásokra, mert bár fizikailag nem tudnak kimozdulni, attól még ugyanúgy szeretnék elintézni az ügyeiket. Úgyhogy ilyen szempontból szerintem ez egy nagy lehetőség is a kultúraváltásra.

Azt gondolom a bankszektorban is igaz, hogy a koronavírus lerövidített egy eredetileg több éves folyamatot.

A másik, szintén nagyon fontos tényező, hogy a technológia exponenciális ütemben gyorsul. Csak egy példa erre: nézzük meg, mennyi technológiai újítás született az 1800-as évekig, majd hasonlítsuk ezt össze azzal a fejlesztésmennyiséggel, amely az ipari forradalmat követően érkezett meg az életünkbe. Nem egy olyan technológiai előadást hallottam, ahol arról volt szó, hogy ez a fejlődés nem áll meg, hanem egyre gyorsabbá válik és ehhez is kell alkalmazkodni. Ezek a változások a pénzügyi szektort sem kerülik el, a technológiai fejlődés folyamatosan új kihívásokat biztosít.

hirdetés

Idén a legtöbb cég számára jelentős feladatot jelentett az, hogy a munkatársak számára akár nagy létszámban is lehetővé tegyék a home office bevezetését. A digitális munkavégzésre való átállás mit igényelt a dolgozók részéről, hogyan lehetett kezelni a hirtelen átállást?

Nálunk ez viszonylag könnyebben megoldható volt, mert szervezeti egységünk, az Elosztott Rendszerek Fejlesztési Igazgatósága zöldmezős „beruházásként” jött létre, így már eleve, a kezdetektől úgy alkottuk meg mind a rendszereket, mind pedig a folyamatokat, hogy ugyanúgy lehessen távolról is a dolgozni, mint az irodából. Úgyhogy részünkről ez inkább csak egy döntés meghozatalát jelentette, miszerint másnaptól mindenki otthon marad és onnan folytatjuk a munkát. Inkább az új helyzetből adódó szociológiai és a mentális kihívásokat kellett kezelnünk. Hiszen az olyan szociális kapcsolatok, mint például a munkatársak közös teázása, és az ezt kísérő beszélgetések az otthoni környezetben nehezen megvalósíthatók.

Tudatosan törekszünk ezért arra, hogy hetente több olyan online eseményt is szervezzünk, ahol teret adunk a kötetlen együttlétre.

Úgy hiszem, jó ideig fenn kell még tartanunk ezeket a fórumokat, hogy erősítsük az egymás közötti kötelékeinket. Erről többször írtam is LinkedInen: eleinte mindenki tapsolt, hogy milyen jó a home office, viszont mostanra nyilvánvaló, hogy ezzel bizonyos mértékig el is idegenedhetnek az emberek a vállalattól és egymástól is. Éppen ezért ugyanúgy nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy továbbra is a vállalat részének érezzék magukat a munkatársak, ne azt éljék meg, hogy egyik napról a másikra megszűntek fontos részei lenni egy nagyobb egésznek, és pusztán csak egy feladat ellátására koncentrálnak, amelyet tulajdonképpen bárhol, bármelyik cégnél csinálhatnak.

Említette, hogy zöldmezős rendszerben kezdődött a munka az igazgatóságon. Ez mit jelent pontosan?

Feladatom eleinte a leánybankokra is kiterjedő innováció-kutatás volt az OTP Csoporton belül. A tapasztalat az volt, hogy az újítások nagyon nehezen mennek át a szervezetben – természetes emberi reakció, hogy kulturálisan eleinte ellenállunk a változásoknak -, illetve minden terület úgy vélte, az ő módszere, megoldása a legjobb, így továbbra is szerette volna a saját megoldásait használni. Viszont ahhoz, hogy ezek az innovációk mégis alkalmazhatóak legyenek a Csoport egészében, szükség volt egy olyan szervezeti egységre, ahol az elejétől a végéig kezelni tudunk egy-egy innovációs folyamatot, azaz, nálunk van a kutatásfejlesztési, a fejlesztési és az üzemeltetési feladatrendszer is. Az eredmény mára, hogyha valamit megálmodunk, azt így el tudjuk vinni egészen az éles üzemig, ezáltal olyan új, innovatív megoldások vezethetők be a bankba, amelyeket egy ilyen képesség híján csak nagy küzdelem árán lehetne megoldani. A változás 2018-ban kezdődött, akkor jött létre az igazgatóságunk, ami olyan szempontból is egy nagyon nagy lehetőség volt, hogy saját elképzelésünk alapján alakíthattuk ki az egyedi szervezeti kultúránkat is. Így, amikor megjelent a HR Fest pályázati kiírása, nem volt kérdés, hogy gyakorlatilag azt írjam le a pályázat részeként, amit a munkatársaimmal közösen megálmodtunk, megvalósítottunk és aminek működőképességében azóta is töretlenül hiszünk.

Az OTP Bank sok nagy cégtől eltérően saját fejlesztői csapattal dolgozik külsős cégek bevonása helyett. Miért jobb ez a működés?

Valóban így van, nálunk ez olyannyira igaz, hogy 100%-ig belső erőforrásból dolgozunk. Ez két szempontból előnyös: az egyik a tulajdonosi szemlélet, azaz, amit alkotnak a kollégák, azt teljes mértékben sajátjukénak érzik, másrészt sokkal nagyobb elkötelezettséget és felelősségvállalást is jelent, hiszen, ha bármi hiba van, nincs kire mutogatni, maguknak kell megoldani a problémát. Célunk az, hogy jó minőséget produkáljunk, hiszen minél kevesebb hibával dolgozunk, annál kevesebbszer kell például éjszaka felkelni, elemi érdekünk az, hogy a lehető legjobb minőségben dolgozzunk. Másrészről pedig azt gondolom, hogy mivel üzletileg kritikusan fontos rendszerekkel foglalkozunk ezen a területen, kiemelten fontos az, hogyha bármilyen fennakadás történik, akkor a lehető leggyorsabban tudjunk beavatkozni. Ez egy külső szállító esetében sokkal időigényesebb lenne, saját fejlesztő kollégáinkkal ezzel szemben szinte azonnal meg tudjuk kezdeni a korrekciót.

Idén milyen új fejlesztések születtek?

A legnagyobb fejlesztésünk a teljes bankszektort érintő, rendkívül összetett feladatot jelentő azonnali fizetési rendszer bevezetéséhez kapcsolódott. Az ehhez szükséges egyenlegkezelő rendszert Magyarországon egyedüliként mi fejlesztettük belső erőforrással, és úgy gondolom, hogy ezt olyan színvonalon és olyan minőségű fejlesztéssel oldottuk meg, ami európai szinten is egyedülálló. Különlegessége, hogy a hét minden napján, a nap 24 órájában működik, szoftververzió frissítésnél sem igényel leállítást, illetve, ha problémát észlelünk, azt is ki tudjuk küszöbölni úgy, hogy közben folyamatosan elérhetők az általunk fejlesztett rendszerek.

Egyre inkább az a felhasználói igény, hogy - a social media platformokhoz hasonlóan -, a pénzügyi rendszereket is bárhol, bármikor el lehessen érni.

Ezért is volt fontos, hogy egy olyan kompetenciát alakítsunk ki, amivel az ilyen folyamatos üzemet lehetővé tevő rendszereket létre lehet hozni.

Többször utaltunk már a HR Fest-en elnyert díjra, a Futureproof Organizations kategórában. Mit jelent az, ha egy fejlesztés vagy egy szervezet jövőálló?

Akkor jövőálló egy szervezet, ha a kollégák hosszútávon együtt tudnak dolgozni. Ezt a technológiai szektorban még nehezebb megoldani, mert a már említett gyors ütemű fejlődés miatt viszonylag gyorsan elhasználódnak, cserélődnek a technológiák, nehéz egyben tartani úgy a csapatot, hogy mindenki lépést tudjon és akarjon tartani ezzel. Ezért a kezdetektől azt tartottuk szem előtt, hogy a változás iránti nyitottságra motiváljuk az itt dolgozókat. Hajlandóak legyenek tanulni, képezni magukat, így a kollégák képesek megtanulni és használni az újdonságokat. Az is fontos szempont, hogy így mi sem veszítjük el azt a tudást, amivel már rendelkeznek. Folyamatosan tudjuk alkalmazni a legújabb technológiákat, anélkül, hogy cserélnünk kellene a szervezetben dolgozókat. Úgy vélem ez egy nagyon fontos és nagyon erős megtartó erő, éppen azért, mert a munka változatos, folyamatos a kihívás, ugyanakkor biztonságot ad, hogy a munkatársak hosszútávon tudnak számítani a bankra.

Az OTP Bank számára mit jelent ez a díj?

Ez egy nagyon nagy megerősítés, arra, hogy amit megálmodtunk és kialakítottunk, az egy jó irány. A visszajelzés fontos, ezért is szerettük volna megmérettetni magunkat ezen a versenyen. Sok külföldi banki vezetővel is tapasztalatot cserélünk, ők is jelzik, hogy a világ ebbe az irányba megy, de azt gondolom, hogyha elnyerünk egy ilyen díjat, az egy objektív visszajelzés arra, hogy jó úton vagyunk.

Hogy jön össze egy japán filozófia, az ikigai és a technológia?

Az ikigai lényege abban rejlik - a japán filozófia is erről szól -, hogy tudatában vagy annak, mi az a cél, amiért minden nap felkelsz. Ha egy technológiai kolléga örömmel megy be minden nap dolgozni, azzal a céllal, hogy megint valami újat alkosson, az motivációval tölti fel, ő is boldogan fogja végezni a munkáját, és mi, vezetők is boldogok lehetünk, hiszen az ilyen kollégákkal biztosak lehetünk benne, hogy elhivatottak a szakmájuk iránt.

Ez a fajta elkötelezettség elengedhetetlen a jó teljesítményekhez és a jó megoldások létrehozásához. A növekedési szemléletmód a változásokra való hajlandóságot mutatja, azt, hogy egy új lehetőségként tekintünk bármilyen újdonságra és nem ragaszkodunk görcsösen a régi beidegződésekhez, megszokásokhoz, hanem nyitottak és kíváncsiak vagyunk. Ez a változási készség az, ami hosszútávon fenntarthatóvá teszi a szervezetet, azáltal, hogy a kollégák folyamatosan képezni fogják magukat és elsajátítják azokat az új ismereteket, amelyekre feltétlenül szükségünk van.

Az OTP Bank, és benne az ERFI is, népszerű a gyakornokok körében is, sokan próbálnak bekerülni ide. Mi a siker titka?

Rendszeresen tartunk egyetemeken előadásokat, illetve az eddig már nálunk viszonylag nagy számban megfordult gyakornokok is tovább viszik az igazgatóságunk a bank jóhírét. A személyes ajánlás sokkal erősebb, mint adott esetben egy reklámtevékenység, mert egy ismerősnek a véleményében sokkal inkább megbízunk. Így akik nálunk töltik szakmai gyakorlatukat, ők a mi abszolút hiteles „influenszereink” az egyetemeken.

Az is vonzó, hogy sok olyan technológiával dolgozunk és kísérletezünk is, amelyek egyedülállók az országban.

Említhetném példaként a kevert valóságot, de dolgozunk blockchainnel, mesterséges intelligenciával, digitális alkalmazottakkal is, amelyek a jövőben várhatóan mind hangsúlyosabbak lesznek. Ez a K+F terület azért is különleges, mert nem olyan dolgokkal foglalkozunk, amelyek egy-két éven belül lesznek relevánsak, hanem mi inkább 5-10 év távlatában gondolkodunk. Így megalapozzuk azt a tudást, amire akkor lesz szükségünk, amikor már a technológia is megjelenik, azaz, mi addigra már nem kutatni fogjuk a lehetőségeket, hanem felkészültek leszünk az új technológia bevezetésére és használatára.

A szakmai gyakornokoknak milyen esélyeik vannak arra, hogy később tartósan a banknál maradjanak?

Vannak többen is, akik gyakornokból mára kollégává váltak. Rendszeresen veszünk fel így munkatársakat, nyilván ez függ attól is, hogy mennyi szabad helyünk van, de a legjobbakat mindenképp igyekszünk megtartani. Egyébként olyan szempontból is nagy lehetőség ez, hogy az OTP Csoport nemcsak magyarországi karriert kínál azoknak, akik beválnak a bankban, hanem nyitva állnak régiós lehetőségek is, hiszen a bank a térség meghatározó pénzügyi szolgáltatójaként további 10 országban van jelen Kelet-Közép-Európában.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
shutterstock_609103169.jpg

Kezdjük tisztább levegővel az új évet!

Több sport, egészségesebb étkezés, dohányzásról való leszokás – sokan vágnak neki hasonló fogadalmakkal az új évnek. A dohányzás abbahagyásával nemcsak a saját, hanem a környezetünkben élők egészségéért is tehetünk!
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. november 03.


hirdetés

Az év vége és az új év közeledtével sokan számot vetnek az idei történésekkel és tesznek hosszabb vagy rövidebb életű fogadalmakat a következő évre. Egy 2019-es kutatás szerint például a megkérdezettek 60 százaléka tett újévi fogadalmakat. A legtöbben, 71 százalék azt tervezte, hogy egészségesebben él majd, 65 százalék többet sportolt volna és 54 százalék fogyni szeretett volna.

Itt az ideje letenni a cigarettát!

Az új évben tehát sokan szabadulnának a káros szenvedélyeiktől, így például a dohányzástól is – a kutatás szerint a megkérdezettek közel negyede. A dohányzás káros következményei a másodlagos füstöt belélegző, passzív dohányosokra is hatással vannak, így a cigarettát letevők nem csak a saját egészségükért tehetnek a leszokással.

A dohányzás ráadásul még mindig világszerte rengeteg embert érint: az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint több mint 1 milliárd ember dohányzik szerte a világon. A helyzet Magyarországon sem jobb: az Eurostat 2014-es felmérése szerint Magyarországon az uniós átlagnál többen vannak azok, aki naponta rágyújtanak, annak ellenére, hogy rengeteg információ áll rendelkezésre arról, mennyire káros a cigarettázás.

Vegyi anyagok garmadája

hirdetés

Nézzünk pár beszédes adatot például arról, milyen anyagok találhatóak a dohányfüstben. Az FDA, az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszer-engedélyeztetési Hivatala szerint több mint 7000 vegyi anyag található a füstben, és ezek közül 93-ról már bizonyították, hogy káros vagy potenciálisan káros az egészségre.

Miközben sokan még mindig elsősorban a nikotint tartják a különböző, dohányzással összefüggésbe hozható betegségek kialakulásért leginkább felelős anyagnak, a tudomány mai állása szerint az égés, illetve az égés során a füstben keletkező káros anyagok felelősek elősorban a dohányzással kapcsolatos betegségekért (a függőség kialakulásáért azonban a nikotin felelős). A füst ráadásul nemcsak a dohányzóknak okoz problémát, a cigaretta égése közben keletkező káros anyagok a dohányzók környezetében lévőkre is hatással vannak.

A dohányfüsttől ráadásul nem is könnyű megszabadulni: kutatások szerint a maradványaik 2 hónappal azután is megtalálhatóak voltak olyan ingatlanokban, ahonnan dohányos költözött ki, egy kaszinóban pedig a dohányzási tilalom bevezetése után fél évvel is kimutathatóak voltak.

Kedvező folyamatok szinte azonnal

A legjobb megoldás természetesen az, ha el sem kezdünk dohányozni. Viszont ha dohányzunk, akkor saját magunk és szeretteink egészségéért is azzal tesszük a legtöbbet, ha véglegesen leszokunk. A dohányzás abbahagyásával ugyanis időarányosan csökken a megbetegedések valószínűsége, és nagyon gyorsan kedvező élettani folyamatok indulnak el a szervezetben.

Közös érdekünk az ártalomcsökkentés

Azon felnőtt dohányosok számára, akik valamilyen okból mégsem szoknak le, léteznek a cigarettánál potenciálisan kevésbé káros, különféle füstmentes technológiák is. A füstmentes technológiákban közös, hogy füst és égés nélkül működnek, így nagy valószínűséggel kiküszöbölhető a füstben található ártalmas anyagok egy része. Ha nincs égés és füst, kevesebb káros és potenciálisan káros anyag szabadul fel.

Ezeknek a füstmentes technológiáknak a hatása teljesen eltérő, még a hasonló elven működő technológiákon belül is nagy eltérések lehetnek. Ilyen füstmentes technológia például az elektronikus cigaretta és az egyéb, kémiai reakcióval működő vagy a különféle elveken működő dohányhevítéses technológia. A dohányhevítéses technológiák olyan hőmérsékletre hevítik a dohányt, ami már elég ahhoz, hogy a dohány- és nikotinpára felszabaduljon, de még nem történik égés. Ezzel szemben az elektronikus cigaretták és az egyéb, kémiai reakcióval működő technológiák dohány helyett nikotintartalmú folyadék vagy nikotinsó felhasználásával állítanak elő nikotinpárát.

Azonban fontos tudni, hogy a füstmentes technológiák sem kockázatmentesek, hiszen egyrészt a hosszú távú hatásuk még nem ismert, másrészt így is jut nikotin a szervezetbe, ami egy függőséget okozó anyag, és többek között megemeli a vérnyomást és fejfájást okozhat. Tehát a dohányzás ártalmainak teljes kiküszöbölését továbbra is kizárólag a dohány- és nikotintartalmú termékek fogyasztásának teljes abbahagyása jelenti.

A cikk társadalmi célú reklám, megrendelője a Philip Morris Magyarország Kft.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.


hirdetés


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!