hirdetés
01
A Római-part régen és most
Ottjártunkkor maga volt a nyugalom szigete a fővárosi Balaton-part. Lazuljatok el ti is és tegyetek velünk egy sétát!
Képek: Fortepan, Kardos Ildikó - szmo.hu
2014. augusztus 14.


hirdetés

A Duna óbudai partszakasza régóta kedvelt színhelye családi programoknak, kirándulásoknak, edzéseknek és a meghitt hangulatú randevúknak. Nyaranta kivirul és egy kis balatoni hangulatot csempész a fővárosban rekedteknek, az éheseket hekk- és lángosillattal, a gyerekeseket a tartalmas szabadtéri, „frisslevegős” időtöltéssel, a szerelmeseket a vízparti romantika ígéretével csábítgatva.

1930

Már az 1800-as években is pezsgett itt az élet. A Rómain rendezték meg az első hazai evezőversenyt 1842-ben, melynek győztese nem mellesleg Clark Ádám, a Lánchíd építője volt. Az Evezős Szövetség 1892. évi megalakulása után nagy lendülettel fejlődött itt a dunai vízisport, nem hiába működött ezekben az években a Római-parton huszonhárom csónakház működött – úgy mint a Bíbic, a Csillag, a Hattyú – csárdákkal, vendéglőkkel és szabadstrandokkal.

19371938adria_csonakhaz_1930

A vendéglők közül a legrégebbi és legnagyobb hírnévvel büszkélkedő volt a Bivalyos, 1798-ban építették a gázlónál kialakult vásártér mellé. Nevét a bivalykereskedők után kapta, akik a helyszínen vásárolták meg a gazdáktól az állatokat. A csárda az 1930-as évektől a fejlődő római-parti élet és a vadevezősök kedvelt szórakozóhelyévé lett.

Az idő során jócskán átalakult a part hangulata. A változás mindig is a sajátja volt, már csak a természetnek köszönhetően is: a laposan ereszkedő partot (és ezzel együtt a csónakházakat, vendéglőket, nyaralókat) gyakran öntötte el az árvíz. Miután a főváros vízisport-paradicsomává vált, vállalati, egyesületi és magán-csónakházak tucatjait építették fel itt; a tömeges érdeklődés a ’70-es évek végétől azonban hanyatlásnak indult, a vízminőség romlása miatt pedig a kijelölt fürdőhelyeket is megszüntették. Az új évezred lakópark-építési tervek tömkelegét hozta magával, aminek sajnos a régi csónakházak és műemlék-épületek látták kárát.

0203040506

A rendszerváltás után egyre több szórakozóhely, étterem nyílt a parton. Attól függően, hogy milyen illatfoszlány számotokra a legínycsiklandozóbb, válogathattok a lángososbódék, hekk-sütödék, pizzázók, palacsintázók örökzöld kínálatából, de ha inkább gyrost ennétek a görögös hangulatú tavernában vagy limonádét szürcsölnétek csíkos napozóágyakban az olaszos hangulatú bisztrónál, akkor is akad számotokra hely.

08
09101112
1314162122

Ha szerinted is hangulatos, nyomj egy lájkot!


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Eldőlt: elbontják a Nyugati téri felüljárót
A döntést viszont még a Fővárosi Közgyűlésnek és a kormánynak is jóvá kell hagynia.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 17.



A Főváros Közfejlesztések Tanácsa 2019. május 14-i ülésén döntött arról, hogy hamarosan elbontják a Nyugati téri felüljárót - írja a pestbuda.hu. A felüljáró bontása már évek óta tervben volt, de úgy tűnik, hamarosan tényleg eltűnik. Tarlós István főpolgármester a szerda reggeli Kossuth Rádiónak adott interjújában azt mondta,

a bontásra azért van szükség, mert a felüljáró városképi szempontból rendkívül csúnya.

A Nyugati téri, kétszer egysávos, 420 méter hosszú felüljárót 1981. november 10-én adtak át, építése az észak-déli metró beruházásához kapcsolódik, ugyanis akkor úgy gondolták, hogy az autós felszíni közlekedésnek kell előnyt adni. A felüljáró bontása viszont az elmúlt években többször is felmerült a portál szerint, de eddig a szakemberek azt mondták, csak akkor lehet elbontani a felüljárót, ha épül helyette egy közúti aluljáró. Ez pedig a portál szerint azért lett volna költséges, mert a "Nagykörút tele van nagy átmérőjű alapközművekkel, így azok alá kellett volna vinni az alagutat".

A főpolgármester viszont azt mondta, hogy a tervezést végző FŐMTERV szerint mégis megoldható a szintbeli keresztezés. A közfejlesztési tanács pedig ezt a javaslatot elfogadta. Ugyan utaltak rá, hogy a megoldás nem lesz egyszerű, hiszen azt is biztosítani kell, hogy az ott közlekedő a 4-es és a 6-os villamosok a jelenlegi gyakorisággal közlekedhessenek.

Tarlós István ugyanakkor azt is elmondta, hogy a felüljáró lebontását még a Fővárosi Közgyűlésnek és a kormánynak is jóvá kell hagynia, de a portál szerint azt is megemlítette, hogy eddig mindkét testület minden esetben jóváhagyta a közfejlesztési tanácsi döntéseket, így most is erre számít.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Agyonszerkesztett fotóval hirdeti Budapestet egy thaiföldi utazási iroda
Hát, így még biztos soha nem láthattuk a magyar fővárost... De talán nem is baj. :D
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 15.



Érdekes hirdetésre bukkant egy thaiföldi utazási iroda oldalán a Bangkok Charlie Facebook-oldal. A plakáton ugyanis eredetileg egy európai körutazását hirdetnek, viszont az egész tulajdonképpen egy Photoshop-katasztrófának tűnik.

Ha ránézünk a fotóra, akkor először a magyar főváros, Budapest ugrik be, igen ám, de közben egy képen igazából minden szerepel, amit egy turista a Magyarország-Csehország-Ausztria körúton láthat.

A másik poén, hogy az utazás igazából 7 nap és 4 éjszaka, tehát körülbelül mondjuk pont ennyi fog megmaradni egy turista fejében a körútról. A Facebook-oldal, ami rátalált a különleges ajánlatra tulajdonképpen csak "szelfikörútnak" nevezi ezeket az ajánlatokat.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Látványos videó: így néz ki madártávlatból a megújuló Városliget
A magasból is megnézhetjük, hol tartanak a Liget Budapest Projekt fejlesztései.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 11.



A Városligetbe látogatók idén is több elkészült projektelemet vehetnek majd birtokba.

Még ebben az évben átadják Magyarország egyik legkomplexebb játszóterét. Befejeződik az egyik legszebb épület, az Olof Palme Ház rekonstrukciója is, az épületet Millennium Háza néven ősszel nyílik meg a századfordulós Budapestet megidéző interaktív tárlattal. A Millennium Háza előtt egy kialakítanak egy új, gyönyörű rózsakertet is.

Hamarosan elkészül az Európa legnagyobb és legmodernebb múzeumi háttérintézménye, az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ (OMRRK) is.

A végéhez közelít a Szépművészeti Múzeum szoborgyűjteményének a jövőben otthont adó Komáromi Csillagerőd. A Magyar Zene Háza kivitelezési munkálatai a tervek szerint haladnak, a kivitelezés magasépítési szakaszba lépett, az új ismeretterjesztő központ várhatóan 2021 végén nyitja meg kapuit. Idén elkezdődik az egykori Petőfi Csarnok területén felépülő Új Nemzeti Galéria, valamint a Magyar Innováció Házaként megnyíló Közlekedési Múzeum épületének kivitelezése.

A jövő évben újabb sportpályákat és egy két kilométeres futókört is átadnak.

Az ifjúsági sportpályákat rengeteg iskolás és hobbi futó használja, de oda járnak edzeni a Rippel fivérek és a Rippel Brothers Akadémia artista növendékei is.

A nemzetközi hírű magyar artisták, többszörös Guinness-rekorderek Rippel Ferenc és Rippel Viktor gyakran tart növendékeinek órát a modern pályákon.

2020-ban az autóval érkező már használhatják a Dózsa György úti 800 férőhelyes mélygarázst.

A Néprajzi Múzeum ikonikus épületének kivitelezése már javában zajlik az 56-osok terén, a világ legjobb középületének választott múzeum 2021-re készülhet el.

Jövőre a Városligeti Gyermek és Ifjúsági Színház építése is elindul, 2022-ig pedig megvalósul a Városliget 100 hektáros parkjának teljes kert- és tájépítészeti megújítása.

A megújuló Városliget parkrészei igazán népszerűek. A Kutyás élményparkban negyedmillióan jártak az elmúlt évben. Gyakori vendégek itt a sztárok is, köztük Kulcsár Edina, aki kiskutyájával Fifikével elsőként tesztelte a parkot.

Látogatott a látássérültek pihenését szolgáló Vakok Kertje, amit Agárdi Szilvi énekesnő is kipróbált sorstársaival.

A Liget Budapest Projekt keretében tavaly befejeződött a Szépművészeti Múzeum történetének legátfogóbb rekonstrukciója és modernizációja is, így újra régi pompájában látható a több mint 70 évig lezárt Román Csarnok.

Ha érdekel a látványos videó is, lapozz

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Bezár a Keleti 2 hétre, teljesen megváltozik a vonatok menetrendje
Május 13-tól és május 26-ig a Keleti pályaudvarról induló és oda érkező vonatokat más budapesti pályaudvarra irányítják. Ne indulj útnak rutinból!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 09.



Jövő hétfőtől bezár a Keleti pályaudvar, szinte az összes budapesti vonalon változások lesznek. A hírről az MTI is megjelentetett egy közleményt, de a Máv a honlapján is megírta, mi minden módosul.

Mint azt korábban már megírtuk, május 13-tól 26-ig, két hétre zárják le Keletit karbantartás miatt.

Ebben az időszakban az érintett vonatok mindegyike módosított menetrend alapján közlekedik.

A felújításra azért van szükség, hogy a Keleti pályaudvaron csökkenjen az üzemzavarok, a meghibásodások száma, megelőzzék a sebességkorlátozások bevezetését, pontosabban közlekedjenek a vonatok. A munkák azzal kezdődtek egyébként, hogy megtervezték egy sor bódé elbontását a pályaudvar épületében.

A legfontosabb változás a menetrendben: a győri vonalról az IC-k és a railjetek a Délibe érkeznek, a pécsi IC-k Kelenföldön fordulnak. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalról a személyvonatok és zónázók egy része Kelenföldre érkezik, másik fele Kőbánya-felsőn fordul. A Pécelig közlekedő személyvonatokat és a piliscsabaiakat összekötik. A Békéscsabára induló és onnan érkező vonatok a Nyugati pályaudvarról indulnak és oda érkeznek, a záhonyi sebesek Szolnokon fordulnak vissza.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x