hirdetés
photography-of-woman-surrounded-by-sunflowers-1263986-1000x667-1-1.jpg

A nehezén túl vagyunk, de nem dőlhetünk hátra

A Béres felmérése szerint a legtöbben azt tanulták meg az elmúlt időszakból, hogy mindig figyelnünk kell a higiéniára és támogatni immunrendszerünket.
Szponzorált tartalom (x), Fotók: pexels.com - szmo.hu
2020. június 26.


hirdetés

Beköszöntött a nyár, a járványhelyzettel kapcsolatos tapasztalatainkat lassan múlt időbe rakhatjuk, és akár a nyaralásra is koncentrálhatunk. De pont ugyanúgy, mint mondjuk tavaly nyáron? Aligha. Sok minden van, ami megváltozott azóta, például az is, hogy hogyan gondolkodunk az egészségmegőrzésről.

Folyamatosan kell figyelnünk a higiéniára és immunrendszerünk támogatására – ez a járványhelyzet egyik legfőbb tanulsága a Béres Gyógyszergyár megbízásából készült online felmérés szerint. A kérdőívre válaszolók kevésbé tartottak attól, hogy megfertőződhetnének a koronavírussal, immunrendszerüket pedig leginkább vitaminokkal, ásványi anyagokkal és nyomelemekkel erősítik.

A járványhelyzet sok új dolgot hozott életünkbe, de vajon mik azok, amelyek tartósan befolyásolják szokásainkat?

Változik-e az egészségmegőrzésről való gondolkodásunk? Egyáltalán mennyire gondoljuk úgy, hogy mi magunk is tehetünk azért, hogy elkerüljük a betegségeket?

Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Béres Gyógyszergyár online felmérése. A több mint 1100 válasz összesítéséből kiderült, hogy alapvetően tisztában vagyunk azzal, az immunrendszerünk támogatása milyen fontos szereppel bír a betegségek megelőzésében, és minden 5. válaszoló számára ez a jelentőség a járványhelyzet után csak még inkább felértékelődött.

hirdetés

Lássuk, miről árulkodnak a számok!

A megkérdezettek nem tartanak különösebben attól, hogy valamikor is megfertőződhetnek az új típusú koronavírussal – egy 1-től 10-ig terjedő skálán átlagosan 3,6-es értékben jelölték meg a megfertőződés valószínűségét. A válaszolók több mint egynegyede (26,51%) egyenesen az 1-es értéket jelölte meg, azaz egyáltalán nem tart attól, hogy megfertőződhetne.

Talán azért is gondolják úgy a legtöbben, hogy őket nem veszélyezteti a koronavírus, mert igyekeztek betartani a legtöbb ajánlott óvintézkedést.

A válaszolók háromnegyede (75,62%) a legfontosabbnak a maszk viselését jelölte meg, közel ilyen arányban (74,03%) választották a gyakori kézmosást, míg 65,05% úgy vélte, hogy az immunrendszerének támogatásával is veszi fel a harcot a vírusok ellen.

A kézfertőtlenítő használata (64,24%), a lakásban lévő felületek fertőtlenítése (38,56%), vagy a vásárláshoz gumikesztyű viselése (28%) csak ezután következett a sorban. Az 55 év felettiek jóval nagyobb arányban (84,22%) jelölték meg a maszkviselést, mint az átlag.

Vitaminokkal, nyomelemekkel is erősítjük immunrendszerünket

A kérdőív arra is kíváncsi volt, hogy mennyire van fontos szerepe az immunrendszer támogatásának, ha a betegségek megelőzéséről van szó. A válaszolók elég egységesen kulcsfontosságúnak érzik az immunrendszer támogatását, mivel egy 1-től 10-ig terjedő skálán 8,7-es értékben jelölték meg fontosságát.

És hogy ki mit tesz azért, hogy az immunrendszere egészségesen tartsa?

A leggyakoribb válaszként a vitaminok, nyomelemek, ásványi anyagok fogyasztását (67,99%) jelölték meg a megkérdezettek. A második helyre került a napi 7-8 óra alvás (58,99%), míg a harmadik helyen az egészséges étkezést (51,23%) említették legtöbben, mint immunrendszert támogató rendszeres szokást.

Érdekesség, hogy minden 10. válaszoló relaxál vagy meditál az egészségmegőrzés érdekében, ez az arány a 26-55 év közöttieknél még nagyobb, 14,83%-os. Ugyanígy a rendszeres sport is inkább a fiatalabbak szokásai közé épült be: a 26-55 év közöttiek 31,46%-a, a 26 év alattiak 47,56%-a sportol rendszeresen az egészsége érdekében.

Bár a válaszolók háromnegyede úgy gondolja, hogy járványhelyzet előtt is kellően fontos volt számára az immunrendszerének erősítése, 20%-uk sokkal komolyabban veszi ezt a kérdést, mint korábban.

Nem sajnáljuk a pénzt, ha az egészségünkről van szó

Aki használ valamilyen készítményt az immunerősítéshez, az elsősorban az összetevők alapján (54,42%) dönti el, mit vásároljon. Második legfontosabb szempont, hogy már van jó tapasztalat a készítményről, bevált – 48,72% választ ez alapján. Míg a válaszolók több mint egyharmadának (34,89%) a megbízható gyártó fontos.

A fogyasztók nem tűnnek árérzékenynek, ha az egészségükről van szó: csak 29% dönt az ár alapján készítmények vásárlásakor, a megkérdezettek 16,22%-a pedig havi 5000 Ft-nál is többet költ immunerősítő készítményekre.

Fontos dolgokat tanított meg nekünk a járványhelyzet

Legfőbb tanulsága az elmúlt időszaknak, hogy a higiéniára folyamatosan figyelnünk kell – így vélekedik a válaszolók 68,93%-a. De legalább ilyen lényegesnek tartják azt is, hogy az immunrendszerünk támogatásáról nem szabad megfeledkeznünk (64,79%). A válaszolók fele (52,64%) azt is tanulságként említette, hogy bármikor jöhet egy vírus, ami felforgatja életünket.

Mit mond a szakember?

„Lezajlott a koronavírus-járvány első szakasza, a korlátozó intézkedések lazultak. Hátra dőlni nem szabad, a járványnak sajnos nincs vége, a fertőzés szigetszerűen még felütheti a fejét. Vírusjárvány idején különösen fontos mindent megtenni azért, hogy a szervezetünk védelmét ellátó immunrendszer felvértezve tudja felvenni a harcot a kórokozókkal. Az immunrendszer „karbantartásához”, támogatásához folyamatosan és tudatosan, nyáron is biztosítani kell a megfelelő nyomelem- és ásványianyag-bevitelt, mert bizonyos nyomelemeknek és ásványi anyagoknak nélkülözhetetlen szerepe van ebben” - hangsúlyozza dr. Kónya Csaba, a Béres Gyógyszergyár orvosigazgatója.



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
pexels-gabby-k-5634606.jpg

Halloweeni receptek, amikkel biztos a siker

Rém egyszerű nassolnivalók rémísztő körítéssel.
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. október 28.


hirdetés

Bár Magyarországon nincs Halloween, azért itthon is egyre többen szeretnek ebben az időszakban picit elmerülni a rémisztgetésben, beöltözni, horrorfilmeket nézni, töklámpást faragni vagy éppen egyéb, halloweeni dekorációkkal díszíteni a lakást. A teljes hangulathoz hozzátartoznak az ételek is, így ha bulit vagy gyerekzsúrt rendezel, ezekkel az ijesztő ételekkel nem lőhetsz mellé. Ha ezen kívül szeretnél még Otthoni tippekről olvasni, látogass el a Provident blogjára!

Temető puding

Kezdjük is egy egyszerűvel. Ehhez nem lesz másra szükséged, csak egy jó nagy adag csokipudingra, babapiskótára, csokis kekszmorzsára, étcsokira és egy minimális kézügyességre. Miután megfőzted a pudingot, öntsd egy nagy tálba és szórd a tetejére a kekszmorzsát, mintha föld lenne. A babapiskótákra a megolvasztott étcsoki és egy fogpiszkáló segítségével különféle ijesztő mintákat vagy sírfeliratokat pingálhatsz, majd ha ezzel megvagy, helyezd el őket óvatosan a pudingba süllyesztve.

Boszorkány ujjak

Remek harapnivaló lehet a boszorkány sajtos ujjaiból. Egy jó nagy adag, kb. 45-50 darab ujjacska elkészítéséhez szükséged lesz fél kiló lisztre, két teáskanál sóra, 20 dkg trappista sajtra, 500 g tejfölre, 125 g vajra, kb. 50 szem mandulára, végül egy kicsi ketchupra és egy darab tojásra a díszítéshez. Első lépésként keverd össze a lisztet és a vajat, majd add hozzá a lereszelt sajtot és a tejfölt. Gyúrd össze alaposan, ameddig lágy, könnyen formálható nem lesz. Ha ezzel megvagy, jöhetnek az ujjak! Ehhez elég kisujj vastagságú hurkákat gyúrnod, melyeket a sütőpapírra fektetsz, majd körömként helyezd rá a ketchupba mártott tésztaujjakat. Késsel „berajzolhatod” az ujjperceket, amikor pedig kész a remekmű, kend le mindet egy felvert tojással, majd süsd 20-25 percen át 180 fokra előmelegített sütőben. Ha van kedved, készíthetsz hozzá mártogatós szószt is, vagy ha ételfestéket adsz a liszthez, színezheted is az ujjakat, így a boszorkány ujjakból akár zombi vagy űrlény ujjakat is formázhatsz.

hirdetés

Szörny kekszek

Bár karácsony még odébb van, de Halloweenre is jópofa falatokat készíthetsz mézeskalácsból. Ehhez szükséged lesz 18 dkg lisztre, 10 dkg vajra, egy tojássárgájára, 6 dkg cukorra, 1 kávéskanál vanília aromára, ugyanannyi fahéjra, 1 evőkanál mézre, a díszítéshez pedig színes cukormázakra és figurás szaggatókra. A Halloween miatt a legjobb, ha pirossal és feketével készülsz, utóbbihoz itt is lehet étcsokit használni. Verd habosra a vajat és a cukrot, add hozzá a tojássárgáját és a fűszereket. Ezután lassan add hozzá a lisztet és gyúrd össze mind, majd pihentesd fél óráig a hűtőben. Ha kész vagy, óvatosan nyújtsd ki, szaggasd ki a tésztából a formákat – már sok helyen kapni tök, szellem és koponya formát is – és süsd ki 170 fokon. Kb. 10 perc és kész is vagy, utána a cukormázzal dekorálhatod a süteményeket. Ha nincs kéznél az alkalomhoz illő szaggató, klasszikus mézeskalács figurákat is dekorálhatsz ijesztőre vagy fejüket is szegheted, ha ijesztő hatást szeretnél.

A gyors megoldás: vámpírfogsor

Ez a recept néhány perc alatt megvalósítható, egyszerű, de mutatós darabja lehet a kínálótáladnak. Nem kell hozzá más, csak néhány kerek keksz (lehet sima háztartási keksz vagy éppen zabkeksz is, amelyiket jobban szereted), pici lekvár (ebből legjobb, ha pirosat választasz) és pillecukor. A lekvárral kend meg a kekszek egy-egy oldalát. Vágd a pillecukrot fogformára, tedd rá az egyik keksz lekváros felére, majd helyezd rá fedésként a másik kekszet, így olyan lesz, mintha egy vámpír vicsorogna a vendégekre.

Csontkezek popcornból

Szintén a gyors megoldások kedvelőinek szól a következő recept is, melyhez nem lesz szükséged másra, csak popcornra, némi piros cukorkára vagy gumicukorra és átlátszó kesztyűkre. A legjobb, ha a hajfestéshez gyártott, eldobható műanyag kesztyűket használod. Ezeket csak meg kell tölteni popcornnal, ügyelve, hogy az ujjaknál behelyezd a cukrot körömnek, és ha megtöltötted a kesztyűket, csak felül össze kell őket csomózni, hogy ne szóródjon ki a pattogatott kukorica.

További Otthoni Tippekért látogass el a Provident blogjára!

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
37605940666_92c3632783_b.jpg

Mi lenne, ha 24 órán át nem lennének férfiak a Földön? – így reagáltak a nők a felvetésre

Az egyik nő például azt írta, hogy nem lenne része az őt érő zaklatásokban.
Fotó:Flickr - szmo.hu
2020. október 25.


hirdetés

Mi lenne, ha 24 óra hosszat nem lennének férfiak a Földön? – tette fel a kérdést a Twitteren egy Marcus Occhialini nevű felhasználó, és bár a felvetést legfeljebb poénnak lehet felfogni, a válaszok egy része egyáltalán nem volt vicces, sőt, jól jellemezték világunkat, a nők és a férfiak viszonyát.

A kérdés ötlete a TikTok-ról származott, de a válaszok ott is hasonlóak voltak.

Voltak, akik szerint „paradicsomi állapotnak” nevezték, mások bulit terveztek, van, aki ráébredne, hogy 24 óra semmire sem elég, de akadt, aki annak örülne, hogy 24 órán keresztül nem kellene Donald Trump tweetjeit olvasnia – idézte az Indy100

Sokan azonban sötétebb oldalról közelítették meg a kérdést. Az egyik nő például azt írta, hogy nem lenne része az őt érő zaklatásokban, és ha elmenne este sétálni, nem kellene magával vinnie a borsspray-jét.

hirdetés

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
A_small_cup_of_coffee.jpg

Miért kell reggeli után kávét inni és nem előtte?

Éhgyomorra ugyanis nagyon nem egészséges. Pláne cukorral.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 25.


hirdetés

Emberek milliói számára egy nap csak akkor kezdődhet el igazán, ha megitták első kávéjukat. A bath-i egyetem tanulmánya azonban arra figyelmeztet, hogy a kávét mindig reggeli után kell inni és nem előtte. A brit kutatók ugyanis arra a következtetésre jutottak, hogy az éhgyomorra elfogyasztott kávé felboríthatja a vércukor-szintet.

James Betts professzor, a kutatás irányítója felhívta a figyelmet arra, hogy ez a folyamat különösen akkor jelentkezik élesen, ha egy nyugodtan végigaludt éjszaka után a kávé az első dolog, ami testünkkel érintkezik. Sokkal jobb, ha előbb eszünk valamit, és még mindig szükségét érezzük, hogy erőre kell kapnunk, akkor igyunk csak kávét – idézi a Mirror

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
1-1-scaled.jpeg

Egy kikészült anya vallomása: „kötelező az alvás az oviban, ezért a gyerekem este bulizik”

Nincs magánéletem. A gyerekemnek viszont annál több.
Szajki-Vörös Adél, fotók: Pixabay - szmo.hu
2020. október 28.


hirdetés

Az egész úgy kezdődött, hogy szültem. Általában ekkor kezdődnek a bajok. Illetve egészen pontosan kilenc hónappal korábban, de erről még mindig kicsit tabu beszélni, és egy másik írás témája is lehetne, mennyire nem voltam végig boldogan és hormonok által leszedált, pillangók közt mosolygó, virágkoszorús kismama, amit sokan elvárnak.

Mindemellett a gyermekem vállalása volt életem egyik legjobb döntése, imádom, boldoggá tesz a boldogsága és egyéb közhelyek, de tényleg. Viszont nem alszik.

Na jó, alszik, de nem úgy, ahogy én akarom és nem akkor (ez a gyerekkel kapcsolatban minden másra is igaz, akinek még nincs, készüljön fel erre, és tök hülyén néz ki, ha elkezdesz vitatkozni infantilisan a gyerekeddel, hogy de én meg nem így akarom!).

Az alvás mindig nagyon érzékeny téma a gyerekes szülőknél. Amikor a miénk megszületett, az első hónapokban sunnyogva kerültük más szülőkkel az ezzel kapcsolatos témákat, mert a mi gyerekünk két hetes korától átaludta az éjszakát, és ettől egyértelműen jogos gyűlölet tárgyává váltunk volna.

Amúgy ezt a témát elég nehéz kerülni, mert a következő topikok jöhetnek szóba frissen szülővé vált tesztalanyok között: nektek hogy alszik, hogy eszik (altéma: hogy kakil). Szóval mi hallgattunk, de azóta megnőtt a gyerek, átért a dackorszakba, végignyomtunk együtt egy vidéki karantént, ahol köztünk aludt egy ágyban, amit előtte a saját ágyában tett.

hirdetés

Így itt vagyunk ma, egy óvodás szüleiként, akik nagyítóval keresik a magánéletüket, mert a gyerek csak köztünk alszik el. Aztán 4 évesen kinőtte a délutáni alvást.

Próbáltuk visszaszoktatni a saját helyére, akkor is úgy ébredtünk, hogy köztünk ébredt. És most jön az emberpróbáló probléma, ami a téli időszakban terhel a leginkább, és tuti, hogy nem vagyok egyedül ezzel a dologgal: a gyerek elment az óvodába a nyári szünet után, kevesebbet mozog szabad levegőn, és nem fárad el eléggé estére ahhoz, hogy normális időben aludjon.

Ebben pedig a legnagyobb akadályt az én mumusom, a gyűlöletes óvodai alvás jelenti. Mert az óvodában alvás van: lefekszenek, alszanak két órát, majd miután újratöltődtek az elemek, pörögnek este tízig. Legalábbis az enyém.

Ennek ellenére elvhű szülőként megpróbálom időben álomba énekelni. Nincs rossz hangom, simán el lehet aludni rá (az apja egy perc alatt szokott).

A szokásos tracklista, ha nincs délutáni alvás, mindig beválik, természetesen tartalmaz Csiribirit, Bóbitát, Radnóti Éjszakát, angol egyházi éneket és Lencsilányt. Pár héttel ezelőttig még gombnyomásra működött, de elromlott a gyerek, nem működik.

A tracklista pedig egyre hosszabb. Először Ronan Keating Sztárom a párombeli számát indítottam el halkan a YouTube-ról, mert azért minden nem megy fejből, de álommanó elkerült minket, viszont a gyerek zenei tudása gazdagodik. Simon és Garfunkel lassú klasszikusai után elénekelem a Yesterdayt, pár Elvist,a Hey, Jude-ot, a Blackbirdöt, a Here Comes The Sunt.

Mit gondoltok, mi ütött be legjobban a végén? Leonard Cohentől a Hallelujah. Aminek jobb, ha még nem érti a szövegét, de legalább addig én sem unatkozom. Ma Bob Dylannel próbálkozom, haladjunk a tananyaggal.

Egy alvásszakértő azt mondta egyszer, hogy az altatás normális felső korlátja a másfél óra. Ha erre gondolok... na mindegy, erre inkább nem gondolok, mint ahogy ezekben a pillanatokban is elérzékenyülve gondolok a gyerekre, aki épp édes álmát alussza a pici ágyán az oviban.

Pontosan annyi ideig, amit este ráhúz, hogy nekem ne lehessen rekreációs időm. Ezért inkább megpróbálom annak felfogni (sokszor nem sikerül, és mindketten feszülünk az idegtől).

Konklúzió? Egy kisgyereknek 5 év körül még van, hogy szüksége van a délutáni alvásra. De van, hogy nincs. És a szüleinek sincs. Legkevésbé nekik.

Akit érdekel, szívesen küldök tracklistát, már van külön altató lejátszásim a YouTube-on. Aztán amikor elalszik, kitántorgok a nappaliba - amúgy ez legyen a legnagyobb bajom, tényleg, tizennyolc évesen már nem fogja akarni a  Csiribirit -, meghajolva fogadom a bókot, hogy milyen jó anyuka vagyok. Szerintem meg csak szeretem a zenét és tanulok türelmesnek lenni. [email protected] nehéz. Nektek nem? Hazudtok!:) Legalább egymással, anyákkal legyünk őszinték!

Az egészben persze az a legviccesebb, hogy miután elaludt a gyerek és mindent kipróbált, ami az Ördögűzőbe is elment volna, egy óra múlva már mosolyogva videózom, hogy úgy alszik, mint egy angyal és mutogatom a férjemnek az egy perccel azelőtt készült videót, hogy milyen cuki. Mármint a gyerek, aki ott fekszik és ugyanúgy néz ki, mint a videón. Jóccakát.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!