hirdetés
1-41.jpg

A legjobb esős filmjelenetek, hogy jobb hangulatba kerülj

A filmbeli esőkben szokás: csókolózni, sírni, futni, menekülni, szerelmet vallani, és egyéb extatikus tevékenységet végezni. Összegyűjtöttük a kedvenceinket.
Szajki-Vörös Adél, fotó: YouTube - szmo.hu
2019. május 09.


hirdetés

Vigyázat, cikkünk egy csomó spoilert tartalmaz, lévén az esős jelenetek általában a filmek legkatartikusabb pontjai. Bár fogadni mernénk, hogy láttál jó párat ezek közül.

1. Négy esküvő és egy temetés

Hugh Grant ezzel a szereppel lopta be magát világszerte a nézők szívébe, s ennek az is volt az oka, hogy nagy találkozás volt ez közte, filmbeli karaktere és az önmagát a figurába keserű humorral beleíró Richard Curtis forgatókönyvíró között. A jelenetben is megmutatkozik a karakter bája, aki hebeg-habog, önironikus és mindent túlbeszél az egész filmben, itt a film végén például szerelmet vall, majd arra kéri a lányt, hogy ne menjen hozzá feleségül, és erre mondjon igent. Végül is érthető, hogy a sztori végére már elege lett a sok esküvősdiből.

2. A szív hídjai

Meryl Streep és Clint Eastwood fantasztikus párosa nagyot alakít Eastwood klasszikussá vált romantikus mozijában, melynek legszívszorítóbb jelenete ez. Eddigre már tudjuk, hogy Streep karaktere, a jóravaló háziasszony nem fogja otthagyni férjét és két kamaszkorú gyermekét Eastwoodért, a világjáró fotósért, akármennyire is végzetesen beleszerettek egymásba. De akkor is nagyon drukkolunk, hátha kiszáll az autóból az utolsó pillanatban és átül a férfiéba. Miközben tudjuk, hogy helyesen cselekszik.

3. A remény rabjai

Stephen King novellájából készült ez az emlékezetes mozi, ami évek óta vezeti az IMDb top 250-es listáját. Mindenki szívébe belopta magát Andy, az ártatlanul elítélt rab, aki megkísérli a lehetetlent és kiszökik egy szigorúan őrzött börtönből. Mindezt persze a legnagyobb viharban teszi, és a természet is a segítségére van benne. Igazi sokszornézős mozi.

4. Ének az esőben

Ezt a filmet senkinek sem kell bemutatni, és ezt a jelenetet sem. Gene Kelly pozitív személyiségétől, fülig érő vigyorától és szellemes koreográfiájától lesz olyan, ami igazán felejthetetlenné teszi az esőtáncot, amit egy szerelmi jelenet előz meg, tehát a főhősnek mindenképpen oka van arra, hogy vidáman térdig gázoljon a pocsolyába.

5. Álom luxuskivitelben

A Truman Capote regénye alapján készült film zárójelenete melodramatikus, ugyanakkor nagyon szép: Audrey Hepburn karaktere először még kidobja a macskát a taxiból, majd szomorúan végighallgatja a férfi vallomását, aki szereti, de dühös rá, amiért képtelen elköteleződni, majd amikor George Peppard figurája otthagyja a taxiban, gyötrődve felhúzza a gyűrűjét és az esőben bőrig ázva rohan vissza oda, ahol kidobta a cicát. Aztán persze csókolóznak. Mármint a férfi és ő.

6. Szerelmünk lapjai

Minden van ebben a jelenetben, ami egy igazán jó szerelmi kataklizmaszcénához kell: van benne szerelem, düh, felhánytorgatott sérelmek és elfojthatatlan szenvedély - de legfőképp eső. Képzeljük el ugyanezt a párbeszédet egy padon ülve a napsütésben: hát, nem ugyanaz. Ráadásul ha tudjuk, hogy Ryan Gosling és Rachel McAdams épp ennek a filmnek a forgatása közben jött össze, és épp úgy, hogy először utálták egymást - ez is hozzáad a műélvezethez.

7. A kárhozat útja

Paul Newman utolsó filmje méltó tisztelgés volt a színészóriás előtt és méltón vett tőle így búcsút a filmvilág. Sam Mendes 2002-es filmje igazi klasszikus noir, az alvilág figuráinak drámáit, bukásait énekli meg. Ez az esős jelenet a film csúcspontja, és érdemes elidőzni a képein. Nem véletlen, hogy a film egyetlen Oscar-díját Conrad L. Hall kapta a fényképezéséért.

8. Jurassic Park

Gyermekkorom egyik alap-moziélménye volt a Jurrasic Park, amiben dramaturgiailag kiemelt helyet kapott az a bizonyos vihar. Már Michael Crichton regényét olvasva is hátborzongva képzeltem el, milyen lehet a szereplők számára a totális kiszolgáltatottság egy szigeten, távol a civilizációtól, leállt elektromos autókkal és nem működő elektromos kerítéssel, végtelen esőben, éjszaka, amikor őskorból feléledt lények hada kavar körülöttük és nem tudhatják, mikor megy nekik egy szörnyeteg. Egyszerűnek tűnik, de nagyon ki van találva, és nagyon működik.

9. Hetedik

Ha esős filmekről van szó, az egyik alapdarab David Fincher klasszikussá vált thrillere, melynek atmoszféráját meghatározza a sötét vizuális világ, a szűk terek, a nedves utcák, ami tökéletes hátteret biztosít a szorongatott helyzetben létező főszereplőknek, illetve a borzalmas gyilkosságsorozatnak, amit csakis egy bomlott elme követhetett el. Az üldözési jelenetnek is külön ízt ad a tocsogás.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
apey1.jpg

„Vannak hatalmas rajongóink, akik feltetováltatták a szövegeinket” – 10 éves az Apey & the Pea

A zenekar frontemberét, Áron Andrást a Budapest Parkos jubileumi koncert apropóján kérdeztük. Azt ígéri: a színpad 90 percig lángolni fog.
Láng Dávid; címkép: Horpáczi Dávid - szmo.hu
2019. szeptember 17.



Áron András, művésznevén Apey a hazai könnyűzene egyik legsokoldalúbb egyénisége: két zenekarával, az Apey & the Pea-vel és a Trillionnal igazi odalépős, kemény metálban és rockban utazik, egy szál gitáros szólóestjein azonban egészen más arcát megmutatva a lírai dalok jutnak főszerephez.

Arról kérdeztük, hogy csapódott le ez a kettősség a rajongóinál, mit adott számukra a tavalyi Nagy-Szín-Pados győzelem és az idén tavasszal lenyomott európai turné, valamint mire számíthat a közönség szeptember 19-én a Parkban.

– Hogyan éltétek meg ezt a 10 évet a zenekar alapítása óta? Gyorsan elrepült, vagy épp ellenkezőleg, nagyon is soknak tűnt?

– Egyszerre érzem azt, hogy nagyon gyorsan elpattant ez a tíz év, és közben érzem természetesen azt a rengeteg pillanatot, amit együtt megéltünk, és ahogyan formálódtunk, változtunk. Soknak nem érzem, előbb-utóbb mindig előjön egy újabb riff, amitől mindhármunk gyomrában megmozdul valami, és írni akarunk valami újat.

– Mit adott nektek a tavalyi Nagy-szín-pad győzelem, mit köszönhettek neki így utólag visszatekintve?

– Kijutottunk a EUROSONIC-ra, ami a legnagyobb showcase fesztivál Európában. Játszottunk a Sziget nagyszínpadon, a Strand nagyszínpadán, és a még nagyobb VOLT Fesztivál nagyszínpadán, egész nyáron kizárólag királyi bánásmódban volt részünk.

Szakmailag kaptunk egy óriási elismerést, jó érzés volt, hogy kicsit mindenki magáénak érezte a győzelmünket, amiben annyi mindenki segített: rajongók, zenekarok, barátok. Sosem fogjuk elfelejteni, hogy ennek a részesei lehettünk.

Fotó: Bodnár Dávid

Fotó: Bodnár Dávid

– Jelzésértékű-e szerinted, hogy utánatok idén is egy keményebb műfajban utazó zenekar, a Useme nyert, a Dalban pedig tavaly az AWS? Elmosódhatnak ezáltal a metálszíntér és a mainstream határai, egyáltalán jó lenne-e az?

– Szerintem amíg olyan zenekarok nyernek bármit, és kapnak platformot, akik szívből csinálják ezt az egészet, és nem egy gyárból kipréselt tucat rádió valami, addig én mindenkinek örülök.

– Mekkora az átfedés az Apey & the Pea, a Trillion és a szólókoncertjeid közönsége között? Vannak olyanok, akik mindenhová követnek?

– Vannak, akikkel minden koncerten találkozom az első sorban, bármilyen városban is vagyok, bármelyik formációval. Ez mindig nagyon jó érzés. Van, aki eddig nem volt keményzene-hívő, de ráakadt a szólóanyagaimon keresztül, és ugyanígy visszafele is, vagy a Trillion irányába. Mára szerintem pont tökéletesen elkülönültek egymástól tisztes távolságba, és inkább segítik egymást.

– Meg szoktak lepődni a rajongóid, amikor a hangos-zúzós zenekari koncertek után az egy szál gitáros fellépéseidet is megnézik?

– Volt már olyan, hogy szólókoncertemen hallottam, amint valaki azt mondja:

"De akkor most ezt fogja nyomni egész végig? Azt hittem zúznak, mi ez a szar?"

Ez természetesen benne van a pakliban, de elég ritka. (nevet)

– Mennyire válik el a két éned? Bensőséges-akusztikus, vagy tombolós dalokat írsz könnyebben?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
rambo-v--1000x527.jpg

Belsőségben gazdag bosszúorgia lett a Rambo V, de Stallone mintha elfelejtette volna, hogy kell rambózni

A 2019-es Rambo V – Az utolsó vér, megpróbált egy klasszikus akciófilmként viselkedni és tisztelettel hozzányúlni John Rambo történetéhez. Az már más kérdés, hogy ez a terv sikerült-e.
B.M. képek: Youtube - szmo.hu
2019. szeptember 20.



Ez a film egy rettentően ritmustalan, kiegyensúlyozatlan, belsőségben gazdag bosszúorgia lett, de csak a végére. Aki akciót vár, az várhat… nem viccelek, nagyjából 80 percet, mire akármi is történik a 101 perces műben. Addig Sly szenved és szomorúan néz, ami

egy igazán jó színésznek jutalomjáték lett volna,

de Stallone mintha elfelejtette volna, hogy kell rambózni. Pedig a negyedik rész – a stílusosan John Rambo című film szépen lezárta volna a sorozatot, és amúgy sem rossz színész Sylvester Stallone.

Ez a mozi kegyetlen, irreálisan véres, Sly puszta kézzel tépi ki valakinek a kulcscsontját, vagy Indiana Jones-szerűen Kali-Ma-zik egyet (akik látták az Indiana Jones és a Végzet templomát, azok tudják mire számítsanak). A játékidő nagy része viszont egy butuska, kőegyszerű történet, nézzük: A bevezetés próbált kemény lenni, Rambo, mint kiváló nyomkövető eltévedt turisták után kutat az esőben és jön egy árvíz, menekülni kell, és a három személyből csak egyet sikerül megmentenie. A látvány közepes, a helyszínek többsége gyenge számítógépes effekt, a pszichológiai terhet nem tudjuk átérezni a számunkra, és a történet számára, teljesen lényegtelen mellékszereplők halálán keresztül…

inkább langyos, mint erős kezdés volt, és innen volt még lejjebb.

Ezután Rambo mindennapjait követhetjük, mint visszavonult cowboy, aki egy farmon éldegél fogadott lányával és annak nagymamájával. A story szerint a lány csinál egy nagy butaságot, rengeteg klisé történik és a főhősnek kell megmentenie. Itt van egy dolog, amiben legalább bátrak mertek lenni a készítők,

ezért jár a buksisimogatás.

Nem gondoltam volna, hogy egy bizonyos dolgot meg mernek lépni, aki látta a filmet, az tudja miről beszélek, elég kevés váratlan dolog van benne.

Értem én hogy Stallone már öreg, de a végső küzdelemig csak cammog, vagy csúnyán néz, esetleg kulcscsontokat töröget. A mozgása lassú, az akció tele van gyors vágásokkal, hogy ne tűnjön fel senkinek a kézitusánál, hogy már idősödik Rambo (az Elrabolva 3 kerítést mászó Liam Neeson-jelenete jutott eszembe egy párszor). Érthető módon ezért is alig van benne ilyen típusú harc, főleg kések repkednek és emberek robbannak.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
napfonat.jpg

Klippremier: széki népdalt formált saját képére öt énekhanggal a Napfonat

Egyik tagjukról Eszter dalának nevezték el, és igazi nyári hangulatú, Duna-parti piknikezős videót is forgattak hozzá.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



A Napfonat 2018 tavaszán alakult, energikus női, ütős hangszerekkel kiegészített a cappella együttesként. Mottójuk a következő: "Egység, kör, több szólam, ritmus, összhang, figyelem, mélység, lágy és sokszínű nőiesség..."

Az együttes tagjai külön-külön is izgalmas zenei világokat képviselnek, különféle stílusok, zenei (jazz, népzene, könnyűzene), és kulturális (Felvidék, Erdély, Oroszország) hátterükből fakadóan. Ez a sokféleség egyedi (hang)színt és világzenei jelleget kölcsönöz az együttesnek.

Kompozícióik sajátos módon fogalmazzák újra a magyar és más nemzetek (orosz, szlovák, lengyel, spanyol, cigány, indiai, tahiti stb.) népdalainak világát, polifonikus hangzásba öltöztetve őket, kiemelve a népzene erejét és szépségét, az énekhang felszabadító hatását.

2018 tavaszától több teltházas koncertet is adtak Budapesten. Felléptek például a Fonóban, a Szimpla kertben, az Artus Stúdióban, emellett a Művészetek Völgyében, illetve külföldön is. Meghívott vendégei voltak a lengyelországi Festival Kultury Nebanalnej összművészeti fesztiválnak, melyre idén is visszalátogatnak.

Tagok: Farkas Kriszti (Volkova), Szalay Heni, Szarka Anita, Tóth Eszter, Tóth Orsi

A dalról

"A dal alaptémája Eszterünket dicséri, ezért is adtuk neki végül az Eszter dala címet. Alapvetően nem populáris dalszerkezetekben gondolkodunk a dalainkban, így sokszor hagyjuk, hogy egy-egy téma szabadon hömpölyögjön, vagy épp folyjon át egy másik hangnembe szólisztikus részekkel tarkítva – ahogy történik ez az Eszter dalában is –, így úszunk át a dal második felében a „Szól a világ…” kezdetű széki népdalba."

A klipről

"Éppen egy koncerttel egybekötött alkotói hétvégére készültünk a Dunakanyarba, amikor jött az ötlet, hogy miért ne forgathatnánk egy jó hangulatú klipet a Duna-parton, ha már úgyis ott leszünk. A koncepciónk annyi volt, hogy szeretnénk jól érezni magunkat és magunkat adni a videóban mindenféle körítés nélkül.

Így kitaláltuk, hogy csapunk egy pikniket finomságokkal, borral, jó hangulattal, fürdőzünk a naplementében, zenélünk, táncolunk és aztán megnézzük, mi sül ki belőle.

Úgy érezzük, hogy a Lőrinczi Hunor és Végh Teodóra által készített videó tökéletesen visszaadja annak a délutánnak a felhőtlenségét és megmutat egy kis szeletet abból is, hogy milyen csapat vagyunk mi valójában."

2019. decemberében jelenik meg a Napfonat népdal-feldolgozásokat és versmegzenésítéseket tartalmazó bemutatkozó albuma, melyre már egy saját szerzemény is várható.

Zene: Napfonat (Farkas Krisztina ’Volkova’, Szalay Heni, Szarka Anita, Tóth Eszter, Tóth Orsi)

Video production: Hunor Lőrinczi Photography (Lőrinczi Hunor és Végh Teodóra)

Hangfelvétel, mixing & mastering: Lee Olivér

Fotók: Molnár Anna

Logó: Makhult Gabi


KÖVESS MINKET:




hirdetés
adastra6.jpg

A gondolkodó ember sci-fije lett az Ad Astra

Brad Pitt kiválóan alakítja az útját kereső, tanácstalan férfit az Út a csillagokba című filmben.
B.M. képek: youtube - szmo.hu
2019. szeptember 19.



Vajon miért készít 2019-ben egy szerzői sci-fit a Fox? Vajon az Ad Astra akciójelenetei azért érződnek „out of place”, mert a Disney utólag kötelezte őket hogy beletegyék? Ezekre a kérdésekre talán sosem kapjuk meg a választ, de arra igen, hogy jóra sikeredett-e az Ad Astra?

Úgy érzem, ez az év egyértelműen Brad Pitt éve. Az új Tarantino-filmben is brillírozott a szótlan macsó szerepében, majd ezt James Grey rendező, író sci-fi opusában megspékelte még a macsó, szóltan karaktert egy kis küldetéstudattal és rengeteg szomorúsággal. Elképesztően jól hozza Roy McBride karakterét,

nem egy híres sztárt látunk a vásznon, hanem egy útját kereső tanácstalan férfit.

A többi színész is remekül asszisztál Mr. Pittnek: a casting mintha a ’90-es évek végéről szabadult volna – Liv Tyler, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland. Bár mindenki fontos fogaskereke a sztorinak, itt bizony csak mellékszereplők.

A történetről megpróbálok, spoilermentesen írni, bár sok mindent nem is lehet, ez itt Roy McBride story-ja: édesapja Clifford (Tommy Lee Jones) régen asztronauta volt és eltűnt, még Roy gyermekkorában, a kormány úgy állította be az egészet, hogy hősként kezelje mindenki Cliffordot. A fiatalabbik McBride felnőtt korában szintén asztronautaként dolgozik, a néző itt kapcsolódik a film folyamához, majd

történik egy természeti katasztrófa, ami nem is biztos, hogy olyan természetes.

A kormány megkeresi Royt, elmondják, hogy apja lehet még életben van és küldenie kellene egy titkos üzenetet neki. Természetesen semmi sem az, aminek látszik, van itt csavar bőven, bár aki látott már egy pár sci-fit életében, az minden fordulatot előre fog tudni. De nem is ezen van a hangsúly.

Ez itt Roy McBride belső őrlődése, a magányról, a családi kapcsolatokról, a céljairól. Szó szerint a hatalmas külső űr, belső vívódáshoz vezet.

A felfoghatatlan üres tér magánya, édesapja rejtélye, hogyan hat mindez egy amúgy is magányt kereső emberre, aki nem akar a földön járni. Nagyon érdekes koncepció, rettentő személyes történet. A probléma az, hogy nem ennek lett eladva, hanem egy sci-fi blockbusternek, akcióval és epikus jelenetekkel. Pedig a film épp az ellenkezője.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x