hirdetés
cm21.jpg

A kulisszák mögött a Vígszínházban

Mi lehet a függöny mögött? Hogy jutnak a színészek a színpadra? Mekkora az öltözőjük? Hol készülnek a parókáik? A 2013-as VÍGnapon vígan besétálhattunk a kulisszák mögé.
Berei Dániel cikke, Littai Fanni képei - szmo.hu
2013. szeptember 15.


hirdetés

A VÍGtour program keretében körbevezettek minket a színháznak azon a részén, ahova néző egyébként nem mehet. Kern András is velünk tartott, amikor vagy tucatnyian elindultunk a művészbejárón át. A női öltözőben egyebek közt a Rómeó és Júlia és a Makrancos Kata jelmezeit láthattuk. A végletekig kidolgozott, pompás ruhákra vigyáznak, mint a szemük fényére – elvégre akadnak darabok, melyeknek jelmezeit hosszú évtizedekig használják a színészek. Persze, ha egy-egy ruhadarab megsérül, azonnal megvarrják odalent a varrodában.

A készülő anyagok közt ott volt Stohl András jelmeze, amit majd a Danton halálában visel főszereplőként. Ennek a darabnak az az érdekessége, hogy a Vígszínház idén mutatja be először több, a Nemzeti Színházból frissen átszerződő színésszel. László Zsolt 2002-től, Stohl András és Hevér Gábor 2003-tól volt a Nemzeti tagja. Most azonban mindhárman a Vígszínház színpadán szerepelnek az Alföldi Róbert által rendezett Danton halálában.DSC_0157-001DSC_9728-001

A rossz idő ellenére ilyen sokan voltakDSC_9771-001

Parókák mindenholDSC_9823-001

Stohl András jelmeze

hirdetés

Kern András a fodrász-sminkes szobához érve elmondta, hogy átlagosan fél-egy órát tölt el itt minden előadás előtt. Csak parókaválogatással is eltölthetnénk még egyszer ennyit ugyanitt. Parókák mindenhol, és kiderül, hogy ez nem is az összes: jó párat kivittek, hogy a látogatók is felpróbálhassák. Egy sarokban sminkkel és arcfestéssel is várták a legbátrabbakat.

Az öltözők 8-10 négyzetméteresek, a színészeknek tükrös sminkasztaluk is van. A fogas mögött egy ágy áll, a színészek itt pihenhetnek a délelőtt tíztől kettőig tartó próba és az este hétkor kezdődő előadás között. Kern András öltözőjében egy kislány szorgalmasan próbálgatta a kalapokat, és pózolt a tükörben.DSC_0035-001DSC_0052-001DSC_9885-001DSC_9957-001

A zsinórpadlás nagyon izgalmas: korábban kézzel, most géppel irányítják a díszletek mozgását a zsinórok segítségével. A „zsinóros” elmondja, hogy mi, nézők gyakran észre sem vesszük, hogy egy többmázsás fal tűnik el a háttérből, de amikor egy színészt „repülni”látunk, azért is a zsinóros a felelős. A sötét, emeleti lyukból jól látni az eldugott irányítópultot, ahol, ahogy a zsinóros fogalmazott, a „nagyfőnök” ül. Irányítópultján a zenét, a fényeket, a díszleteket és a színészeket is ő felügyeli.

Ahogy a nagyszínpad alatt sétáltunk, láttuk, hogy hatalmas fogaskerekek forgatják (illetve forgatnák, ha épp arra lenne szükség) a forgószínpadot, a zongorista pedig bőszen dobolja lábával az aktuális dallamot. Előadás volt felettük, és az ott dolgozók megkértek, csak akkor fotózzunk, ha épp nem megy a zene - így nem világítunk a zongorista szemébe a vakuval. Az egész hely sötét és poros, mégis ámulatba ejtő. Minden nagy és komplex, a hétszintű színpadba belátni oldalról – ez az a hely, ahol a színészek kimásznak „halálukkor”.DSC_0033-001

A forgószínpad, alulrólDSC_0081-001DSC_0408-001DSC_9894-001

Sír Kán a folyosónDSC_9937-001

Eszenyi Enikő színházigazgató szobája

Eközben Csőre Gábor sportos cicanadrágban és neonzöld melegítőben készítette elő a terepet a VÍGfutásra. A nevezők feladata, hogy előbb felfussanak az emeleti öltőzőbe, jelmezbe bújjanak, majd a színpadra fussanak egy gyors meghajlásra, végül pedig vissza a starthoz. Két fiatal lány 2 perc 50 másodperc alatt teljesítette mindezt, nekik ezúton is gratulálunk.

Gábor azt mondta, hogy szeretné megmutatni mindenkinek „mekkora szívás”, ha a színésznek alig van ideje átöltözni két jelenet közt (mint ahogy ő is megteszi nemegyszer A tévedések vígjátékában). A starttól számítva 4-5 percenként szaladtak el mellettünk a jelmezes versenyzők, elöl Molnár Áronnal, hátul Csőre Gáborral.DSC_0399-001DSC_0401-001

Interaktív kellékbemutató

A nagyszínpadon a színészek bemutatták, milyen is a jelmezzel küzdeni. A közönség hangosan nevetett, amikor Fesztbaum Béla elmeséli, hogy minden színész álma ferde színpadon, hegedűvel a fején, teljes ismeretlenségben játszani egy egész előadást (ahogy ő teszi a Makrancos Katában).

Az alagsori aulában a Dzsungel könyvében szereplő, fiatal színészek tanították a gyerekeket színészkedni. Odafent percenként lehet kedves, járó-kelő, autógrammot osztogató színészekbe botlani, akik mindent megtesznek azért, hogy visszatérjünk a színházukba.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Már biztos, hogy véget ér a Barátok közt, az is kiderült, miért

A Blikk értesüléseit Kolosi Péter is megerősítette. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója szerint rengeteg kísérletet tettek arra, hogy a sorozat erre a szintre ne tudjon eljutni, de ez sajnos nem sikerült.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

Ma reggel derült ki, hogy jövő nyáron befejeződik az RTL Klub 22 éve futó sorozata. A Blikk értesülései szerint az RTL Klub azért döntött a szappanopera befejezése mellett, mert már nem jövedelmező számukra. Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója nem sokkal később a SorozatWikinek adott interjújában megerősítette a hírt.

"A Barátok közt a magyar televíziózás egyik legsikeresebb vállalkozása, korszakalkotó produkció. Bármi történik, ez mindig így marad. Az, hogy a Barátok közt ilyen régóta képernyőn van és ebből több mint másfél évtizedig hatalmas siker volt, sőt volt olyan időszak amikor több mint 70 százalékos közönségarányt hozott, elképesztő teljesítmény" – mondta Kolosi Péter, aki szerint a műsor nézettsége viszont ma már nem éri el a kívánatos szintet.

"Ma a Barátok közt nézettsége már nem éri el a kívánatos szintet, sőt azt a minimumot sem, hogy főműsoridőben tudjuk adni és a saját sávjában ez legyen a legnézettebb műsor. Rengeteg kísérletet tettünk arra, hogy erre a szintre ne tudjon eljutni a sorozat, de ez sajnos nem sikerült."

- fogalmazott.

hirdetés

Kolosi azt mondta, hogy a sorozat nézettsége azután kezdett romlani, hogy Kalmár Tamás producer távozott.

"Ezt követően a sorozat kreatív szempontból egy olyan útvesztőbe került, amely teljesen eltérítette az eredeti gondolataitól, eredeti céljaitól és egy olyan rossz irányba vitték el, ami után már csak idő kérdése volt, hogy ez a nézettségen mikor fog látszani" - fogalmazott a programigazgató.

"Sokszor szóltunk a gyártó vezetőnek, hogy ha ezt az irányt folytatják, akkor el fogjuk veszíteni a Barátok közt nézőit, de nem hallgattak ránk. Később, amikor az Ufa Magyarországnak új német vezetése lett, ők rögtön megértették, hogy mi a problémánk. Nagyon hamar változtattak is a produkció vezetésén, de sajnos úgy tűnik, hogy már késő volt."

Erről a szappanopera jelenlegi producerével is egyeztettek.

"A tartalmi változtatások az év elején megtörténtek, elégedettek voltunk a stáb munkájával és bíztunk a sikerben."

Csakhogy a várt sikerek elmaradtak, mert a nézők nem szoktak vissza a sorozatra. Kolosi szerint már a nyári számokból látszódott, hogy a Barátok köztnek meg kell szűnnie.

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
10233204_original_felesegek_luxuskivitelben_s4_2-e1605088384447-1140x641-1-1024x576-1-1000x563.jpg

Köllő Babett és Vasvári Vivi kitesz egy orosz luxusfeleséget? - elindult a Feleségek luxuskivitelben 4. évada

Ötleteink lennének, kik ugorhatnának be húzónévként a luxusfeleségek közé, ám a sorozat készítői inkább orosz nemzetiségű szereplőt újítottak be a negyedik évadra.
Fotók: Viasat 3 - szmo.hu
2020. december 01.


hirdetés

Távol álljon tőlem, hogy Vörösmartyt a luxusfeleségekkel egy kontextusban emlegessem, de elsőre a „megfogyva bár, de törve nem”-szólam jutott eszembe a látottakról, azt leszámítva, hogy sajnos kicsit azért törve is van ez így az első blikkre. Megfogyva, mert az eredeti bandából már csak egy luxusfeleség, Csősz Bogi maradt, a tavalyi évad után talán a két legnagyobb húzóerő, Köllő Babett és Vasvári Vivien is elhagyta az aranyfedélzetet. Törve, mert a kezdeti szórakoztató proliságot továbbra se igazán találja a sorozat, bár azért jobban nyomon van, mint a járvány miatt félbeszakadt előző évad.

Úgy fest, hogy a luxusfeleség Magyarországon ma hiánycikk, így a mögöttük maradó űrt most egy Oroszországból importált feleséggel igyekeznek a műsor készítői kitölteni: Anfisa Bulgakova még gyerekkorában költözött Magyarországra, menő teniszező férje van, három gyereke, és a természetesség híve.

Első látásra úgy tűnik, végre nem egy újabb vérmes egóharcost dobtak a luxusamazonok vermébe, Anfisa egyelőre csak visszafogottan kamillázik annak láttán, mi fán terem a magyar luxusfeleségvirtus. Ezt pedig a luxicsapat, azaz Csősz Bogi, Yvonne Dederick, Molnár Nini és Polgár Tünde mutatja meg neki, alkalmi mellékszereplőként Yvonne lányával, Mardollal kiegészülve.

Míg az előző évadnak négy rész után véget vetett a koronavírus, addig az újat gyorsan a szigorú korlátozások előtt leforgatták. Az érezhető rajta, hogy ismét nagyon elszeparált környezetben mozognak a szereplők, és azt hihetnénk, hogy puszit is azért nem adnak egymásnak, hogy vigyázzanak – amíg el nem hangzik egyikük szájából, hogy valójában a sminkjükre vigyáznak.

hirdetés

Ahogyan azt már az első rész felvázolja, az új évad is követi majd az előzőek receptjét, amit a vírushelyzet még indokoltabbá tesz: időről időre valamelyik luxusnő fogja az egész bagázst és meglepetéshétvégére viszi őket valamely elszigetelt vidéki létesítménybe, ahol előre megírt konfliktusokba bonyolódnak majd a főszereplők.

Az első részben Yvonne találja ki, hogy boszorkánypartit tart egy vidéki szállodában. A luxusnők persze nem a zónázóval érkeznek, hanem ki lóháton, ki lovaskocsival, Noémit azonnal le is gorombítják, hogy volt pofája fehér ruhában boszorkánynak öltözni. Később bemennek a gondosan félelmetesre díszített házba, Tündéből azonnal törne ki az ADHD, és törölgetne mindent fényesre, de inkább pár gúnyos megjegyzésbe fojtja feszültségét, ami aztán Noémin csattan. El is érkeztünk a Kötelező Összefeszüléshez, Noémi egy jósnővel megtámogatva ki is akad, amiért Tünde egy energiavámpír. A véres, pókhálós falak közt kissé nyögvenyelősen játszódik le a dráma, tekintve, hogy Noémi senkinek sem bírja igazán összefoglalni, mi Tündével a baja, de hát valamivel ki kell ugye tölteni a játékidőt.

Később azért csak kiderül annyi, hogy Tünde küldött neki még az előző évad elején egy nem túl kedves esemest. Újabb felesleges percek után kiderül, miért: mikor Tünde édesanyja alkoholizmusáról beszélt, Noémi utána csak annyit mondott, hogy lépjen már túl rajta, ne drámázzon, hisz a felnőttek dolga a múlton való továbblépés. Sosem mondtam ilyet – állítja Noémi, aki vélhetően nem a legélesebb kés a fiókban, mivel azonnal be is vágják az ominózus visszajátszást.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
1-10.jpg

Véresen és körömrágós-izgalmasan ért véget Nicole Kidman és Hugh Grant sorozata

Hát ezt tudhattuk volna. Mégis érdemes volt kivárni.
Szajki-Vörös Adél, Fotó: HBO GO - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

Állítólag a fél világ azért izgult a mai napig – aki streamingeli, már nézheti, a tévézők ma este láthatják –, hogy miként ér véget a családi drámával fűszerezett krimi az HBO-n (nálunk a Trónok harca óta nem látott sikert ért el a csatornánál). Az azért lehet, túlzás, hogy a fél világ, de hogy rég volt sorozat, ami ennyire megmozgatta a nézőket és a fantáziájukat, az tuti. Seth Meyers például showműsorában mesélte a főszereplő Hugh Grantnek múlt héten, hogy végre egy széria, ami kiszakítja a jelenlegi komor, coviddal terhelt körülményekből, és a baráti körével az első résztől azt találgatják, hogy ki a gyilkos.

Az történt most tehát közösségileg – mert velem is megesett, hogy "szerinted ki az?", és "nem, szerintem, nem ő, mert..." típusú izgi beszélgetésekbe bonyolódtam, amelyek további fantáziálgatásnak adtak alapot –, mint amikor anno, a régi szép időkben az ember a kezébe fogott egy Agatha Christie-regényt, és végig azt gondolta, hogy nagyon okos, mert tudja, hogy az elején elkövetett gyilkosság kapcsán ki a tettes, aztán mégsem az lett, mert a krimi örök királynője, aki a mai napig inspirálja a krimiírókat, mindig túljárt az eszünkön. Mindig az volt a gyilkos, akire nem gondoltunk, és ezt olyan fondorlatosan csinálta, hogy még akkor is, amikor azt gondoltuk, hogy na, rá nem gondoltunk, ő lesz a tettes, aztán mégis még mindig volt valaki, akire TÉNYLEG nem gondoltunk.

A hat részes regényadaptáció, a Tudhattad volna is ezen az elven alapul: a néző önkéntelenül is azon gondolkodik végig, hogy ki a tettes, mert a sorozat igazi képernyőre való alapanyagból, igazi rejtvényfejtős módon manipulálja, már-már – jó értelemben véve  – "aljas" módon a nézőt: annyira el tud kapni, hogy mindenki furán viselkedik, a főszereplőknek van saját flashbackje, gondolat-bevillanása stb., hogy tényleg kénytelenek vagyunk folyamatosan gyanakodni valakire, aki felé a remek színészi gárda és a rendező, Suzanne Bier irányítja gyanakvásunkat. Kivéve, ha már az elején rájövünk. Én, bevallom, egy tipphez ragaszkodtam végig, és be is jött, de aztán volt, hogy meginogtam és bizarr elméletekkel álltam elő: lehet, hogy a nagyapa volt, mert biztos nem véletlenül tették a csodás Donald Sutherlandet ebbe a látszólag hangsúlytalan mellékszerepbe?

Lehet, hogy a legjobb barátnő volt, mert valaki azt súgta, ne feledkezzem meg róla, hogy Grantnek volt egy excsaja még a sorozatban, akit nem nevezett meg. Megingásaim az utolsó húsz percig felbukkantak, de végül bejött a tippem. Persze nem totó ez a sorozat, annál több, még akkor is, ha valaki a Hatalmas kis hazugságok finomságát várta tőle. Én nem vártam, mert ez egy másik sorozat. Izgalmas, a krimi eszköztárára épülő lélektani krimi, melodrámai elemekkel. Néha ellaposodik, néha felfokozódik, de szerencsére végig fenntartja az érdeklődést, és a végére szépen feltolja a feszültséget.

Szóval volt Nicole Kidman figurája, az anya, és volt Hugh Granté, az apa és férj, valamint egy szétvert fejű hulla - korábban: szexi, lelkileg problémás anyuka –, akivel kapcsolatban szépen felépítette a széria, hogy mindkettejüknek – férjnek, feleségnek – lehetett indítéka. Adott volt a nagyvárosi felső középosztály, a jólét, a látszólag békés felszín, és Nicole Kidman méregzöld kabátja, amivel azt sugallták nekünk, meg a göndör vörös hajával, hogy mintha egy modern kori boszorkány lenne, ráadásul vág az esze, pszichológus, és átlát az embereken. Vagy mégsem?

hirdetés

És ott volt Grant, aki szerintem élete egyik, ha nem "a" – legjobb alakítását nyújtja. Ő lesz a fő gyanúsított, kiderül, hogy megcsalta az áldozattal a feleségét, minehol ott a DNS-se a helyszínen, úgyhogy amikor a tárgyalótermi részekre kerül a sor, már szorul a nyakán a hurok, de hát ő Hugh Grant, a szimpi lúzer, nem lehet, hogy ő legyen. Vagy mégis? Azt valahogy gyanítjuk, hogy kettejük közt dől majd el a játszma, mert valahogy az egész kettejük házasságának, annak összeomlásának a története, és ebbe minden más megoldás nagyon B-nek tűnt volna. Például a szomszéd, vagy a gyerek.

A tárgyalótermi feszült pillanatok a sorozat csúcspontjai: itt pukkannak ki a lufik és itt szembesülünk kíméletlenül hosszan a naturális fotókkal is egy anyáról, akinek brutálisan verték szét a fejét, és nem egyetlen ütéssel, hanem bosszúból, hosszan, céllal. Most már dühből is tudni akarjuk, ki volt ez az állat. Ki bújt báránybőrbe farkasként?

És most spoiler következik, aki eddig nem látta a sorozat végét, inkább utána olvassa!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
darth-vader-david-prowse-northfoto-cimkep.jpg

A miskolci punkokkal is kocsmázott a Darth Vadert játszó színész - magyarországi sztorik a most elhunyt David Prowse-ról

Darth Vader teste - a rajongók így emlegették David Prowse-t. Összegyűjtöttük néhány pályatárs és hazai rajongó reakcióját, megemlékezését, köztük Aranyosi Péter humorista történetét arról, hogyan kötött ki a színész egy salgótarjáni kocsmában.
Kövesdi Miklós Gábor, Fotó: Northfoto/SWNS Group - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

David Prowse a mozitörténet egyik legpechesebb színésze, hiszen ő alakíthatta a mozitörténelem talán leghíresebb gonosztevőjét - de csak a testét. A hangját James Earl Jones kölcsönözte, a Jedi visszatér végén pedig, amikor Luke Skywalker leveszi a sötét nagyúr sisakját, Sebastian Shaw arcát láthattuk.

A Star Wars rajongók körében azonban sztárnak számított.

Összegyűjtöttük néhány pályatárs megemlékezését, kiegészítve a dumaszínházas Aranyosi Péter sztorijával, és egy hazai rajongóéval, aki személyesen is találkozott vele.

"Szomorú, hogy Dave Prowes meghalt" - írta Mark Hamill, a Star Warsban Luke Skywalkert játszó színész. -

hirdetés

"Sokkal több volt, mint Darth Vader. Színész, férj, apa, a brit Birodalmi Rend tagja, háromszoros brit súlyemelő bajnok..."

A konkurens franchise, a Star Trek ikonja, William Shatner így emlékezett meg róla:

"Sajnos arra a hírre ébredtem, hogy David Prowse elment. David szó szerint kimagasodott az emberek közül, sok szerepet eljátszott pályafutása során. A legemlékezetesebb szerepe egy félreértett atya, aki szerette volna odaadni a világegyetemet engedetlen ikreinek. #DarthVader"

"Nagy öröm, hogy vele dolgozhattam, és megtiszteltetés, hogy a barátomnak tudhattam" - ezt már Billy Dean Williams, azaz Lando Calrissian nyilatkozta.

A Star Wars-filmekben Nien Nunbot alakító Mike Quinn kihangsúlyozta, hogy bár forgatásokon nem nagyon találkoztak, hisz nem volt közös jelenetük, a különböző Star Wars-találkozókon sokszor léptek fel együtt, és jó barátok lettek.

Antonio Banderas stílusosan csak ennyit írt: "Az erő legyen veled."

Kevesen tudják, de Prowes kétszer is járt Magyarországon.

Először a hatvanas években, még súlyemelőként, másodszor pedig 2003-ban, a Salgótarjánban megrendezett HungaroCon sci-fi találkozón.

Egy hazai Star Wars-rajongó barátom, Balázs Arnold személyesen is találkozott a színésszel. Megkértem, idézze fel az emlékeit:

"Jóban voltam a Csillagok Háborúja Klub tagjaival, és megkértek, segítsek, mert kellett valaki, aki viszonylag jól tud angolul. Egészen korán érkeztünk Salgótarjánba, ott volt David, kezdődött a sürgés-forgás, rendezkedés. Gyorsan dedikált nekünk, közös fotók is készültek. Az egyik főszervező megkért, hogy maradjak David közelében, az asztalánál, segítsek neki, ha bármit szeretne. A dedikálásnál pedig igyekezzek normálisan sorba állítani az embereket, ne egyszerre rohanják meg.

Nekem talán ez volt az első alkalom, hogy személyesen találkozhattam egy kedvencemmel. Mindig furák nekem az ilyen alkalmak, nem nagyon tudtam, milyen okosat lehetne kérdezni. Hiszen rajongóként már szinte mindent tudtam róla addigra. A családjáról beszélgettünk, olyasmikről, amiknek nincs köze a filmekhez.

David kedvesen válaszolgatott, de azért nem volt „bratyizós” fazon.

Neki ez munka volt, hogy beáll a fotókra, válaszolgat a rajongóknak, de kicsit éreztem, hogy unja".

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!