hirdetés
mother-and-daughter-2629795_1280.jpg

„A kislányom még csak 4 éves, de már beszélgetek vele a menstruációról – elmondom, miért”

Egy nő nyílt levele, ami sokak számára inspiráló lehet.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 06.


hirdetés

Az elmúlt időszakban (szerencsére!) egyre inkább napirendi ponttá válik a gyerekek testpozitív és szexpozitív nevelése. Hogy mit is jelent ez pontosan? Röviden összefoglalva annyit, hogy

a későbbi önértékelési problémák, tabukkal tűzdelt kommunikáció és szexuális zaklatások nagy része elkerülhető lenne, ha az emberek már kiskoruktól kezdve szeretet- és tiszteletteljes kapcsolatot alakítanának ki a testükkel, megértenék annak működését és határait, és saját maguk döntenék el, mi a jóleső, és mi nem.

Bár mindez magától értetődőnek tűnik, a gyereknevelésbe beültetni cseppet sem egyszerű. Mégis hány éves kortól, milyen szavakkal, milyen módon lehet erről beszélni a kicsikkel úgy, hogy az ne legyen zavarba ejtő vagy ijesztő számikra?

A Popsugar közzétett egy nyílt levelet, amiben egy édesanya megosztotta saját tapasztalatait, és elárulta: ő már a négyéves kislányával is nyíltan beszél a menstruációról. Angela Repke szerint nincs olyan, hogy "túl korai" - már a legkisebb kortól természetessé kell tenni a gyerekek számára a test működésének folyamatait.

"Egy napon a kislányom vért látott a fürdőszobában, és nagyon megijedt. Ekkor elmagyaráztam neki, hogy ez a menstruáció, minden hónapban jön, és nem sérülést jelent. Szerettem volna, hogy megértse, hogy attól még, hogy vérzek, nem ért semmilyen sérülés, nincs szükség orvosra és ragtapasztra" - fejtette ki az anyuka.

Repke hozzátette: ahogy kislánya idősödik, mindig egy kicsivel többet mond neki a témában.

"Szeretném, ha normális dolognak látná a menstruációt, és nem ijedne meg, ha neki is elkezdődik. Még az is lehet, hogy büszke lesz rá! A havi vérzés persze nem mindig kellemes, de szeretném, ha a lányom egy pillanatig sem érezné magát kényelmetlenül miatta. Nagyon unom már, hogy rejtegetnem kell a tamponokat a kezemben, ha egy étterem mosdójába megyek" - tette hozzá Angela, aki szeretné, ha végre minden ember természetes jelenségként tekintene a női test működésére, és olyan könnyedséggel beszélhetnénk az efféle témákról, mint az aznapi ebédünkről.

Ti egyetértetek Angela gondolataival?


KÖVESS MINKET:





hirdetés
katarzyna-kos-68477-unsplash.jpg

Így válassz napszemüveget a felhőtlen nyárhoz

Nyár egyenlő napszemüveg, de a szemeid érdekében egyáltalán nem mindegy, milyet választasz. Most ehhez adunk tippeket!
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2019. június 05.



Ahogy kisüt a nap, már elő is kerülnek a téli álomra száműzött napszemüvegek. És ahány ház, annyiféle: a hatalmas színes keretektől kezdve, a legkülönfélébb formákon át, a pici, éppen szemet takaró darabokig, az egész világ egy napszemüveg kiállítássá válik. De mire jó a divatos kiegészítő, ha éppen a funkcióját nem látja el, hogy védje a szemed a napból érkező sugárzásoktól? Milyen lencsét érdemes választanod, ha sportolsz vagy, ha szemüveges vagy? Hogyan vigyázz a napszemüvegedre, ha megtaláltad az igazit? Most ebben segítünk!

1. Jó lencsét válassz

Kezdjük a legfontosabbal! Hiába néz ki menőn egy napszemüveg, ha nem látsz benne kényelmesen, dobhatod is ki a kukába. Ha szemüveges vagy, érdemes a nyárra beruháznod dioptriás napszemüveglencsékre. Sok optika is kínál külön erre az esetre akciókat.

2. Intelligens napszemüveg

Attól függően, hogy árnyékban vagy napon tartózkodtál, biztos te is keringőztetted már a fejeden a napszemüveget egy forró, nyári napon. Nem a legélvezetesebb elfoglaltság… Ha nem szeretnéd folyton fel-le rakosgatni a napszemüvegedet, akkor az intelligens, fényre sötétedő lencséjűeket neked találták ki. Ezeket egész évben hordhatod és kaméleonként igazodnak a szemeid igényéhez.

3. Csak könnyedén!

Ha a ruha lenge, miért viselnél az orrodon egy dög nehéz szemüveget? A nehéz lencsék hosszú távon kényelmetlenek, ezért válassz inkább egy pillekönnyű műanyag lencsét, aminek a viselése szinte fel sem tűnik. Sőt, az igazán nyerő kombinációért keresd az optikusnál a könnyű műanyag, fúrt, titán és hajlékony kereteket.

4. Rád szabva

Ugye milyen idegesítő, amikor nemcsak az izzadság csorog végig az orrodon, de azt csúszdának használja a napszemüveged is? Szerencsére egy jó optikus ezen is tud segíteni és beállíthatja a szemüveged szárát, hogy biztosan jól illeszkedjen az arcodhoz. Persze, ehhez nem árt, ha már alapból úgy választod ki a szemüvegedet, hogy jól illeszkedjen a fejformádhoz.

5. Sportolj kényelmesen!

És ezalatt nem csak a kényelmes sportcipőre és megfelelő ruházatra gondolunk! Amennyire fontos ez a kettő, annyira lényeges az is, hogy egy rosszul megválasztott napszemüveg ne keserítse meg a sportolás élményét, azzal, hogy kényelmetlen, lecsúszik, nem illeszkedik a sisakhoz. Ha nyáron az első dolgod felpattanni a biciklire, ajánljuk, hogy szerezz be egy törésálló sportszemüveget. Ha pedig szemüveges is vagy, akkor az ívelt sportszemüveg jelentheti számodra a tökéletes megoldást, amely segítségével a periférián is jól láthatsz.

6. Vigyázz a napszemüveged épségére!

A napszemüveget általában tok helyett a fejünk búbjára toljuk fel, vagy éppen a pólónkra akasztjuk, ha nincs rá szükség. Így pillanatokon belül összekarcolódhat a lencséje, ami jelentősen elvesz a tökéletes 3D élményből… Ha szeretnéd, hogy választottad még hosszú ideig veled legyen, kérj rá olyan védőréteget, ami megvédi a szennyeződésektől. Ezeknek a prémium védőrétegeknek köszönhetően a szemüveglencse jobban ellenáll a sérüléseknek, csökkentik a felszínén keletkező fényvisszaverődést, valamint a lencse ellenállóbb a szennyeződésekkel szemben és könnyebb tisztítani.

7. Ne feledkezz meg a tisztításról sem!

Az igazi móka a vízparton kezdődik! Ha a pancsolás közben vízcseppek kerülnek a lencsére, ne hagyd rászáradni, és főként ne a pólóddal próbáld tisztára törölni! Válassz inkább direkt a szemüveglencse tisztításához való nedves törlőkendőt.

8. Csak progresszíven!

Ha progresszív lencsét használsz, akkor sem kell választanod a napszemüveg szintű megfelelő UV-védelem és a minden távolságra történő éleslátás között! A progresszív lencsék olyan optikai csodák, melyek hibátlan látást biztosítanak egészen közelre és nagyon távolra, sőt valamennyi köztes távolságra is és ezek most már elérhetőek napszemüveg és intelligens napszemüveglencse kialakításokban is.

9. Kontaktlencsével is hordj napszemüveget!

Bár ma már léteznek olyan kontaktlencsék is, amelyek jól védenek az UV-sugárzással szemben is, mégsem hanyagolható a napszemüveg. A kontaktlencse ugyanis nem fedi a szaruhártya teljes felszínét, és a szem körüli nagyon érzékeny bőrszöveteket sem, így érdemes napszemüveggel maximalizálnod az UV-védelmet.

+1. Ismerd meg saját vizuális szokásaidat!

Töltsd ki az alábbi tesztet, és tudj meg többet saját vizuális szokásaidról, így könnyebben megtalálhatod a Te igényeidnek megfelelő szemüveget.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
kave-kavezas-pexels-1000x667.jpg

Akár 25 kávét is megihatunk egy nap, nem árt a szívnek

8 ezer embernél vizsgálták meg a kávéfogyasztást. Nem találtak összefüggést a szív- és érrendszeri betegségek és a kávéfogyasztás között. A koffein-túladagolás ugyanakkor veszélyes.
MTI - szmo.hu
2019. június 04.



Az eddig véltnél kevésbé ártalmas a szívre és az érrendszerre, nem teszi rugalmatlanná az artériákat a kávézás, akár napi 25 kávé elfogyasztása sem brit kutatók szerint.

A londoni Queen Mary Egyetem kardiológusai a Brit Kardiológiai Társaság éves manchesteri konferenciáján mutatták be több mint nyolcezer ember bevonásával készült új tanulmányukat.

Ez cáfolta a korábbi tanulmányokat arról, hogy a kávézás növeli a szívinfarktus kockázatát, az artériák merevségét.

A tanulmány készítői három csoportra osztották a résztvevőket. Az elsőbe tartoztak azok, akik átlagosan havonta napi egynél kevesebb kávét, a másodikba a napi egy-három, a harmadikba a háromnál több kávét fogyasztók kerültek. Kizárták azokat, akik napi 25-nél több kávét fogyasztottak. A kutatók nem találtak összefüggést az artériák nagyobb mértékű merevsége és a nagy mennyiségű kávé fogyasztása között.

Eredményeiket még olyan tényezők sem módosították, mint a résztvevő kora, neme, magassága, súlya, az, hogy dohányzott-e vagy fogyasztott-e alkoholt, milyen étrenden élt és volt-e magas vérnyomása.

"A kávé világméretű népszerűsége ellenére különböző jelentések eltántoríthatják az embereket a kávézás élvezetétől. Bár nem tudjuk bizonyítani az általános kapcsolatot, tanulmányunk azt jelzi, hogy a kávé nem ártalmas az artériákra, ahogyan korábbi tanulmányok felvetették.

Bár tanulmányukban voltak olyanok is, akik napi 25 kávét ittak, az átlagos fogyasztó napi 5 kávét ivott. Ezeket az embereket szeretnénk tanulmányozni közelebbről jövőbeni munkánkban, hogy segítsünk megállapítani a kávéfogyasztás biztonságos mennyiségét" - mondta Kenneth Fung, a kutatás egyik készítője.

A koffein túladagolás más hatásai ugyanakkor veszélyesek. A túl sok kávé hányingert, émelygést, hasmenést, szédülést, emésztési, szív- és légzési zavarokat okozhat.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
dohhi.jpg

6 egykori dohányos árulta el, mi segített nekik abban, hogy végleg letegyék a cigit

Mindenkinek más volt a nyerő taktika.
Kép: Pixabay - szmo.hu
2019. június 02.



A dohányzásról való leszokás kérdésében több iskola létezik: egyesek szerint azonnal kell letenni, mások szerint a fokozatosság, a tapaszok, e-cigi, vagy a várandósság a legjobb módszer.

A Yahhoo Lifestyle oldalán most 6 sikerrel leszokott olvasó osztotta meg történetét és tippjeit azzal kapcsolatban, neki, hogyan sikerült a nikotintól való végleges megszabadulás.

"Fél tucatszor próbáltam abbahagyni, de soha nem próbáltam meg komolyan."

Jon Park hét éven át füstölt és azt mondja: nagyon foglalkoztatta, hogyan tudná abbahagyni. - Tudtam, hogy ha megpróbálom, akkor sikerül, de mindenkit azt mondta, hogy az összes dohányos ebben a hitben él- mondta a Yahoo Lifestyle-nak.

A férfi elárulta: az segített neki, hogy végre komolyan eldöntötte, hogy leszokik.

Kezdetben a rengeteg rágógumi és kávé segített neki túljutni a sóvárgás pillanatain.

„A legnehezebb a rutin megtörése” - mondja. A parkban, a kávé mellé, vagy hazafelé a munkából... Nem egyszerű, főleg mivel a cigizés jó alkalom a munkatársakkal való beszélgetésre is" - tette hozzá.

"Nagyon egészségtelenül éltem, és újra randizni akartam."

Abe Navas azt mondja: a szerelmi életén igyekezett javítani azzal, hogy elhagyja káros szokását.

"Nehéz feladat volt - mondta a portálnak. " „Nagyon egészségtelenül éltem, de közben megpróbáltam újra randizni.

Rájöttem, hogy a dohányzás nem szexi és sokakat taszít”

- teszi hozzá.

Navas azt mondja, hogy az első hónap „nagyon kemény volt”. Még olyan filmeket sem nézett, ahol az emberek dohányoztak. Hozzátette: mára lett egy menyasszonya, aki egyébként utálja a cigit.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
sanne-vloet.jpg

Így fest egy modell napi étrendje, aki a divathétre készül

Éhezés vagy méregdrága ételek? Sanne Vloet most felfedi az igazságot a kérdésben.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 03.



Ha a kifutókon és magazinokban szereplő manökenek étkezése kerül terítékre, az ember hajlamos a koplalásra, étkezési zavarokra vagy éppen luxus élelmiszerekre asszociálni.

Mivel a divatipar, környezetük és saját maguk is gyakran képtelen és sanyargató mércéket állítanak, ezért ezek a feltételezések nem ritkán összecsengenek a valósággal.

Szerencsére azonban az egészséges táplálkozás és testkép mantrái egyre inkább teret hódítanak, ez pedig igazán pozitív változás.

Már csak a azért is, mivel az influenszerként vagy épp vloggerként is munkálkodó fiatal nők akarva-akaratlanul még fiatalabb lányok sokaságának példaképeivé válnak.

Akik aztán nem csak stílusukat, alakjukat szeretnék "lemásolni", hanem boldogan megfogadják étkezéssel kapcsolatos tanácsaikat, szokásaikat is.

A holland származású, ám New Yorkban élő, 24 éves Sanne Vloet felismerte ezt a mintát és úgy döntött, hogy YouTube-csatornáján - sok egyéb kulisszatitok mellett - bevezeti nézőit a modellek étrendjének titkaiba is. Legalábbis egy egészséges és kicsattanó lányéba.

Videóját elnézve rájöhetünk, hogy nem egy drága, ám szegényes étrend, hanem egy meglepően egészséges és finomnak tűnő napi adag ölt testet.

Sanne erősnek és egészségesnek szeretné érezni magát, ezért remek alapanyagokból tápláló fogásokat készít. Ezekben az is nagyszerű, hogy egyszerűségük miatt egy igazán zsúfolt napirendbe is beilleszthetőek.

Reggeli 8 órakor: fél banán, kivi - meglepő módon a héjával együtt, kókuszjoghurt, granola, kávé helyett gyömbéres, mentás tea.

Mivel a tejtermékeket igyekszik kerülni, ezért kókuszjoghurtot használ, és videójában azt is megmutatja, hogy hogyan lehet házilag granolát - vagyis gyakorlatilag extrákkal "megfűszerezett" sült műzlit készíteni.

Ebéd 13 órakor: egy szelet rozskenyér humusszal és uborkával, egy szelet rozskenyér avokádóval és kecskesajttal, tojás.

Sanne szinte majdnem minden nap eszik avokádót, mivel az tele van egészséges és jó zsírokkal. Mivel holland, a rozskenyér különösen közel áll a szívéhez.

Az ebédet általában vízzel vagy teával öblíti le - a lényeg, hogy valami egyszerűvel.

A fiatal lány nem szereti kidobni az ételeket, ezért gyakran a maradékot is felekomponálja a fogásokba.

Mivel nem végzett túl sok fizikai tevékenységet a délelőtt folyamán, ebéd előtt nem volt szüksége tízóraira sem.

Ha kíváncsi vagy a videóra és a továbbiakra, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x