hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
A főpolgármester szerint megszűnhet a Budapesti Közlekedési Központ
Az elektronikus jegyrendszer bevezetésének elmaradása döntheti be az egész BKK-t.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 08.


hirdetés

Megszűnhet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek.

Tarlós részben az elektronikus jegyrendszer finanszírozásának sikerétől tette függővé a közlekedési központ sorsát. "Amennyiben nem fog szerződéssel a BKK-hoz kötődni az új jegyrendszer, akkor nagyon nagy eséllyel megszüntetjük a közlekedési központot. A közeljövőben mindenképpen eldől a BKK sorsa" - mondta Tarlós István.

A fővárosi közgyűlés a közelmúltban döntött úgy, hogy február 27-i dátummal felmondják Dabóczi Kálmánnak, a BKK igazgatójának munkaviszonyát. Azóta Nemesdy Ervin a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatja.

Arról korábban mi is írtunk, hogy Tarlós István a BKK elektronikus jegyrendszere bevezetésének csúszása miatt kezdeményezte a BKK vezérigazgatójának felmentését.

Az elektronikus jegyrendszerről szólva a főpolgármester azt mondta: két különböző szerződés van. A főváros egy támogatási keretszerződést kötött az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal; ez most is él, pénzügyi következményei nincsenek.

A másik megállapodást a BKK kötötte önállóan, kétoldalúan a kivitelezővel. Ezt a szerződést a városvezetés nem látta. Ez az, amelyet a közlekedési központ felmondott, amely miatt valószínűleg évekig polgári perben áll majd a kivitelezővel - mondta Tarlós István.


KÖVESS MINKET:




1,8 millió forintos rekordbüntetést fizetett ki a BKK-nak egy bliccelő
205 jegyellenőr és 58 HÉV-jegyellenőr kéri a jegyeket és bérleteket.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Többeknek nagyon mélyen a zsebükbe kellett nyúlniuk tavaly a lógások miatt tudta meg a 24.hu a Budapesti Közlekedési Központtól. Az öt legnagyobb egyösszegű befizetés így alakult:

• 1 848 648 Ft

• 1 792 069 Ft

• 1 745 977 Ft

• 1 462 081 Ft

• 1 332 905 Ft

Mellettük több százan fizettek be a BKK-nak több mint 100 ezer forintot. A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint tavaly mintegy 220 ezer esetben büntettek meg – hivatalosan: pótdíjaztak – utasokat. 2017-ben a megbüntetett utasok száma még 250 ezer volt. A BKK szerint az utasok többsége ugyan csak egy-egy alkalommal mulasztja el a jegy- vagy bérletvásárlást, de vannak olyanok is, akik havonta 10-20 pótdíjat begyűjtenek, és ezzel több százezer vagy akár több millió forintos tartozást halmoznak fel.

A 24.hu információi szerint 2018 év végére 205 jegyellenőr és 58 HÉV-jegyellenőr kérte a jegyeket és bérleteket.


KÖVESS MINKET:



Minden eddiginél nagyobb sportcsarnok épülne Budapesten
Itt rendeznék a 2022-es férfi kézilabda Európa-bajnokságot.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 21.


hirdetés

Húszezer férőhelyesnél is nagyobb sportcsarnok építéséről döntött a kormány.

A hírt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter jelentette be a február 21-én rendezett kormányinfón.

Az építkezés pontos helyét Gulyás Gergely nem mondta meg, az államnak még meg kell vásárolnia a területet. a 2022-es férfi kézilabda Európa-bajnokságra, aminek Magyarország Szlovákiával közösen lesz a házigazdája. A döntő itt lenne a budapesti sportcsarnokban.

Ahhoz, hogy megépülhessen, legkésőbb ősszel dönteni kell a kivitelezőről, és legkésőbb 2020 januárjában meg kell történnie az első kapavágásnak - mondta egy kérdésre válaszolva Gulyás Gergely. Arról is beszélt, hogy a kézilabda bajnokságnak több helyszíne lesz Szegeden és Veszprémben is lesznek emiatt sportfejlesztések.


KÖVESS MINKET:





66,7 milliárd forint hitelt vesz fel Budapest - nagy lyuk van a költségvetésben
Az önkormányzati cégekben is lépést kell tartani a béremelésekkel a Világgazdaság című lap szerint.
Forrás: Világgazdaság, Fotó: Mervai Márk - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés a napokban tárgyalja Budapest idei költségvetésének tervezetét – írja a Világgazdaság.

A lap azt írja, a javaslat szerint Budapestnek idén 266 milliárd forint bevétele és 380 milliárd forint kiadása lesz.

A különbséget a tervezet három forrásból pótolná: 25,3 milliárdot az elmúlt évek maradványaiból, 66,7 milliárdot új hitelek felvételéből, 27,9 milliárdot pedig a meglévő befektetések értékesítéséből.

Ez egyébként együttvéve 119,9 milliárd forint, ami 6 milliárddal több, mint a finanszírozási hiány.

A működési kiadásokat növeli a Világgazdaság szerint az, hogy az önkormányzati cégekben is lépést kell tartani a béremelésekkel, mert így lehet megtartani a munkavállalókat.

A lap megjegyzi, hogy a költségvetés

egyik legnagyobb tétele és kockázata a M3-as metró felújítása,

mert az állami költségvetés ugyan 217,5 milliárd forintot áll a beruházásból, Budapestnek nincs tartaléka arra az esetre, ha a költségek tovább emelkednének.

A kiadások közül jelentős tétel a Fővárosi Állatkert Pannon Park projektje - erre 28,7 milliárd forintot szánnak.

Az útfelújításokra közel 20 milliárdot költene Budapest.


KÖVESS MINKET:





Nehezebb lesz Budapesten közlekedni: megint felújítanak egy villamosszakaszt június közepétől
A 4-es és 6-os vonalán lesz fennakadás.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 21.


hirdetés

A 4-es és a 6-os villamos vonalának két végén is felújítás lesz 2019 nyarán. Az Infostart információi szerint

nyáron a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Margit utca között felújítják a 4-es és a 6-os villamos pályáját.

Leállhat a közlekedés a körúti villamosvonal másik végén is: az Üllői út és a dél-budai végállomások közötti szakasz vágányfelújításáról jelenleg is zajlik a közbeszerzési eljárás.

Az Index megkereste a BKV-t, és a vállalat a kérdésükre azt válaszolta, hogy

a 4-es-6-os villamos Széna tér – Margit utca közötti szakaszának felújítását 2019. június 15 és augusztus 10. között tervezik.

A munkát két ütemben végzik el: a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Mechwart liget és a Török utca között, és emiatt a 17-es villamos menetrendje is változni fog.

Az Indexnek a BKV azt is elmondta, hogy azért kell ilyen gyakran felújítani a Nagykörúton a villamosvonalat, mert ez "Európa egyik legnagyobb forgalmú városi vasúti viszonylata, számos helyen extrém nagy keresztirányú gépjárműforgalom is terheli. A villamosvonal vágányhálózata ezért az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve, a sínek jobban kopnak, a csatlakozó burkolatok hamarabb elhasználódnak." Átfogó felújítás több mint 10 éve volt, de ha a nyári felújításnak vége, újabb 5-10 évig nem kell hozzányúlni ehhez a vonalhoz.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x