hirdetés
uo-toll-6.jpg

A diszlexia és a diszgráfia kezelésében is segíthet a magyar fejlesztésű UO toll

A Magyar Feltalálók Napján Bagó Ákos formatervező mérnökkel, az UO toll feltalálójával beszélgettünk.
Biacsics Bogi - szmo.hu
2017. június 13.


hirdetés

Felnőttként kialakult írásképpel rendelkezünk, és a megszokott módon ragadunk tollat, ha valamit papírra kell vetni. Ezzel együtt azon sem csodálkozunk, ha hosszútávon ez kéz- vagy hátfájást okoz a kényelmetlen testtartás miatt, pláne, hogy a legtöbben elszoktunk a jegyzeteléstől.

Pedig a bibi nem a kézírással van – mi használjuk helytelenül az íróeszközt.

A magyar fejlesztésű UO toll a helyes íráspozicionálás elsajátításában segít, a kisgyerekek íráskészség fejlesztéséhez is fontos kellék, emellett terápiás céllal alkalmazható speciális segédeszköz, amely a diszgráfia rehabilitációs fejlesztésétől kezdve, többek között az izomsorvadásos betegek életének megkönnyítésére is alkalmas.

uo toll 7

Fotók: Mervai Márk

A toll lehetővé teszi például, hogy ami számunkra természetesnek tűnik - mondjuk egy személyes dokumentum szignálása - az számukra is könnyű, hétköznapi feladattá váljon. A Magyar Feltalálók Napján Bagó Ákos formatervező mérnökkel, az UO toll feltalálójával beszélgettünk.

hirdetés

Milyen céllal indultál neki anno az eszköz megtervezéséhez?

- Az UO toll megtervezése egy iskolai projekt volt 2003-ban. Édesanyám, aki a szakmai háttértudást biztosította, gyógypedagógusként dolgozik, én magam formatervező mérnök vagyok, és mindig is érdekelt a rehabilitáció - ez volt a kiindulópont. Emellett megfigyeltem, hogy a barátaim, iskolatársaim furcsán, kicsavart testtartással fogják a tollat, és engem is idegesített, hogy dolgozatírás közben kényelmetlenül érzem magam.

"
A megfelelő írásfogás nagyon fontos, így a tollat elsősorban azoknak terveztem, akiknek az írás nehezebben megy, akadályokat gördít eléjük.

Úgy gondoltam, ez egy fontos probléma, amit meg kell oldani. Ebből a célból találtam ki az úgynevezett feltámasztást, amely a toll lényegi elme, és amelynek segítségével lehetetlenné válnak a helytelen ceruzatartások. Az írásfejlesztő toll alapvetően nem az azonnali kényelemre összpontosít, hanem hosszú távon könnyíti meg az írást.

Hol és hogyan tudtátok tesztelni a tollakat?

- Összehasonlító kutatásokat végeztünk például az Országos Rehabilitációs Intézetben, különböző általános iskolákban, óvodákban és eltérő tantervű iskolákban. Rádöbbentünk, hogy nemcsak az írásfogás pozicionálásban segít az eszköz, hanem a diszgráfia és kapcsoltan a diszlexia kezelésében, valamint a rehabilitációs fejlesztésben is. Emellett a balkezesek életét is megkönnyíti a toll, sőt időskorúaknak is képes segítséget nyújtani a kézremegés tompításában. Megkönnyíti azon személyek életét, akiknek a folyamatos írás miatt állandóan fárad a kezük.uo toll3

Említetted, hogy a toll rehabilitációs eszköz is, és terápiás célokat szolgál. Alapvetően kiknek szántátok az UO tollat? Ki a fő célcsoport?

- Alapvetően a felnőttek, írásproblémával küzdő személyek és a balkezesek is célcsoportnak számítanak, de legfőképpen kisiskolás gyerekeknek szánjuk. A felnőtteknek már van egy berögzült írásmechanikája, írásfogása, őket nehezebb átszoktatni a tollra, kb. 2-3 hétbe telik. Egy kisiskolásnak, ha odaadod, ösztönből jól fogja meg az eszközt, és képes úgy fejlődni általa, hogy 2-3 év múlva akár el is hagyhatja, és így a helytelen írástartás lehetetlenné válik. Emellett a rehabilitációs terület is nagyon fontos, egyfajta misszió.

Alsó tagozatban először ceruzával tanulnak meg írni a gyerekek. Mikor kezdik el használni az UO tollat?

- Ez így igaz, először ceruzával tanulnak meg írni a gyerekek, éppen ezért már úton is van a ceruzafejlesztésünk, amely ugyanúgy jól pozicionálja a kezet, és így nagyban segít az íráskészség fejlesztésében. Alapvetően nem nagyüzemi módon történik a tollak gyártása, és jó ceruza- illetve tollbetétet találni is nehéz, így a gyártási folyamat lassabb a megszokottnál. Ez egy kézműves termék, a családtagjaimmal gyártjuk a tollakat, a két kezünkkel. A nagymamám például a folyamat csomagolás-részét imádja, úgyhogy ő az, aki mindig lecsap erre a feladatra.uo toll4

Ezek szerint lelkesedésből és küldetéstudatból nincs hiány. Vannak esetleg sikersztorik, amelyek még inkább motiválnak?

- Az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben sokszor elmondják, hogy milyen sokat segít nekik az eszköz, illetve különböző iskolákból is érkeznek pozitív visszajelzések. Rengeteg kedves emlék van, őrzünk például leveleket olyan személyektől, akiknek sokat segített az eszköz a problémáik leküzdésében. Ilyen például egy ismert magyar író, aki a súlyos kézremegés miatt már nehezen ragadott tollat – tőle például egy dedikált könyvet kaptunk, amit ezzel írt alá. Számos sikertörténet van, amely hihetetlenül motiváló.

"
Egy diszgráfiával küzdő fiú például folyamatosan küldött nekünk leveleket. Számára olyan mértékben segített az eszköz a fejlődésben, hogy a tanárai külön szülői értekezletet hívtak össze ennek megcsodálására, megtárgyalásra.

Egy másik klassz történet egy izomsorvadásos fiúhoz köthető: kaptunk tőle egy kézzel írt levelet, amelyet csak az UO tollal tudott papírra vetni. Így vált lehetővé, hogy hivatalos iratokat dedikálhasson, vagy hogy egyáltalán saját szignóval rendelkezzen. Mi például természetesnek vesszük, hogy van sajt aláírásunk, sőt az identitásunk része, és szuper érzés, hogy a toll segítségével egy olyan személy is képessé vált erre, akinek azelőtt hatalmas küzdelem volt kézzel írni.

Az UO írásfejlesztő toll

Különlegessége formájában rejlik, az ujjak és a kéz pozicionálásával fejti ki fejlesztő hatását. A speciálisan kialakított feltámasztás által lehetetlenné válnak azok a helytelen ceruzafogások, amiket gyakran látunk kisiskolásoknál és felnőtteknél egyaránt. Nem egyszerűen ergonomikus kialakítású toll, hanem fejlesztő íróeszköz, amely nem az azonnali kényelemre összpontosít, hosszútávon könnyíti meg az írást.

- bal- és jobbkezesek egyaránt használhatják

- a feltámasztás révén a balkezesek kevésbé takarják az írásukat, testtartásuk egyenes maradhat

- az ép és fogyatékkal élő gyermekeknek a finommotorikus mozgáson keresztül segít a vizuális figyelem, a szem-kéz koordináció, az íráshoz  szükséges manipuláció, és az eszközhasználat fejlesztésében

- a biztos fogással könnyebb a betűformálás, így a gyerekek számára örömtelibbé válik az írás

- alkalmas arra, hogy a központi idegrendszer sérülése miatt az írás részképességet elveszítetteknek visszaadja az írás lehetőségét

- remegő kéznél a kéz súlyán keresztül csillapítja a rezgő mozgást

- hasznos egészséges fiataloknak és felnőtteknek a helyes író-, rajz-, ceruzafogás (újra)tanulására

- tartós használatra készült, újratölthető

- 3 méretben kaphatóuo toll1

Mire jó?

• Segíti az írás nyomatékának, lendületének, folyamatosságának, és az egész íráskép pozitív irányú változását;

• Kiképzése jól illeszkedik a kéz formájához, az íráshoz szükséges izmok munkáját segíti; 

• A csukló folyamatos kondicionálásán keresztül, a figyelem - szem - kéz koordináció összerendeződésével fejleszt;

• Használatával balkezeseknél, az íráskép takarása csökken;

• Gyenge kézizomzatnál a kéz súlyán keresztül segíti az írást;

• Segítségével kézbénulásnál, ízületi betegeknél a kéz -annak feltámasztásával -írókézzé alakul;

• Remegő kéznél a kéz súlyán keresztül csillapítja a rezgő mozgást.

Használható:

• Íróeszközhöz szoktatásnál, kisgyermekeknek firkálásnál.

• Betűelemek, betűk írni tanításánál és gyakoroltatásánál.

• Olvasható írás megtartására gyermekeknél és felnőtteknél.

• Helyes fogás kialakításához gyermekeknél és felnőtteknél.

Terápiásan ajánlott:

• Finom-mozgásban elmaradottaknak 

• Részképesség zavarban, vagy gyengeségben szenvedőknek (elsősorban diszgráfia, mivel azonban komplexen fejlesztünk, ezért diszlexia, diszcalculia esetében is)

• Izomsorvadásban, izomgyengeségben szenvedőknek

• Izommerevségben szenvedőknek

• Remegő kéz, remegő ujjak esetén

• Ízületi betegségekben szenvedőknek

• Fej- és agysérült embereknél

• Grafomotoros és finommotorikus tevékenység fejlesztésére

• Kézizom sérülteknél

• Központi-idegrendszer mozgásközpont sérülteknél

• Írás újratanításánál



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
605_38235708994_5673_n.jpg

„Afrika legeldugottabb pontján is hallottam magyar szót” - interjú Földvári András utazóval, aki 796 reptéren járt már

Földvári András építtetett vízvezetéket indiánoknak, járt nem létező országokban, és nem fél a vírustól. Könyve, az "Elmentem világgá - 80 sztorival a föld körül" pedig a sikerlista élére repült.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2020. szeptember 12.


hirdetés

A Malévnál kezdte pályafutását, dolgozott az izraeli légitársaságnak, és a Turkish Airlinestól ment nyugdíjba. 796 reptéren utazott át, és alig van ország ahol nem fordult meg. Földvári András arról is mesélt, mit írtak róla megfigyelői, és hogy mikor indul az Antarktiszra.

- Ön valóban igazi világutazó. Barcelonából válaszolt az e-mailemre, most Temesváron fogadja a hívásomat, és lefogadom, hogy mire a cikk megjelenik, megint máshol fogja olvasni. Egy évben átlag hány napot van itthon?

- Azért nehéz megmondani, mert a járvány bezavart. Még soha nem utaztam olyan keveset, mint idén.

Amikor állományban voltam, 45 napot tudtam utazni egy évben. 30 nap szabadságom volt, azt feldaraboltam és hozzácsaptam az állami ünnepekhez. De mióta nyugdíjas lettem, jóval több időm van.

A járvány kitörése óta voltam hosszabb időre Ukrajnában és Lengyelországban.

hirdetés

Ezt az utat Lengyelországban kezdtem, onnan Angliába mentem, Angliából Spanyolországba, onnan ide Romániába.

Tulajdonképpen Temesvárt azért találtam ki, hogy ne kelljen hazamennem, mert akkor karanténba raknak. Mert 80 kilométerre a határtól már érdekes módon nincs járvány. Vasárnap megint utazom tovább Londonba.

Azt szoktam mondani, hogy mindenütt jó, de legjobb útközben.

– Mindenesetre azt elmondhatjuk, hogy meglehetősen kitágította a home office fogalmát.

- Az biztos. World office. Egyébként nagyon sok informatikus ismerősöm van. Az egyik magyar barátom vancouver-i, aki ténylegesen Mexikóban él, és onnan van „bekötve” Vancouverbe. Sokkal jobb a klíma.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
tanar-1.jpg

Átadták az Év tanára díjakat, elismerést kapott még az Év külhoni tanára és az Év virtuális tanára is

'A pedagógus pálya művészet, értékeket közvetítő hivatás. A gyerekek az iskolában tapasztalhatják meg a közösséget, mit jelent egy közösség tagjának lenni, ezért is nagy a tanárok felelőssége' - mondta a nemzetpolitikáért felelős miniszteri biztos.
MTI, fotó: Mónus Márton - szmo.hu
2020. szeptember 12.


hirdetés

A pedagógus pálya művészet, értékeket közvetítő hivatás - erről beszélt Szilágyi Péter nemzetpolitikáért felelős miniszteri biztos az Év tanára díjak átadóünnepségén, Budapesten szombaton.

A gyerekek az iskolában tapasztalhatják meg a közösséget, mit jelent egy közösség tagjának lenni, ezért is nagy a tanárok felelőssége - hangoztatta a miniszteri biztos.

A kormány a magyarság közjogi egyesítése után nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az anyanyelvi oktatás mindenhol elérhető legyen a magyarok számára. Támogatja azokat a határon túli családokat, amelyek magyar oktatási nyelvű intézménybe íratják gyermekeiket, továbbá 140 óvodát bölcsődét létesített, és támogatta 750 intézmény megújulását, több tízezer tanár és diák kárpát-medencei utazását, valamint a középiskolai tanárok továbbképzését - sorolta a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős miniszteri biztosa.

Az Év tanára díjat 2020-ban Orosz Tamás, a Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Technikum és Kollégium testnevelés tanára kapta.

hirdetés

Az Év tanárának ezüst elismerő oklevelét kapta Juhász Jánosné, a mezőkövesdi Szent László Gimnázium és Közgazdasági Technikum igazgatója, magyar-, történelem- és filozófiatanára, valamint Pálné Varga Valéria, a sellyei Kiss Géza Magyar-Horvát Kétnyelvű Nemzetiségi Általános Iskola és Zeneiskola-Alapfokú Művészeti Iskola igazgatóhelyettese és orosz-történelem szakos tanára, továbbá Góczán Bettina, a budapesti Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola német nyelv és irodalom, valamint német hon- és népismeret tanára.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
Red-Carpet-PIECES-OF-A-WOMAN-Vanessa-Kirby-Kornél-Mundruczó-Kata-Wéber-1-Credits-La-Biennale-di-Venezia-Foto-ASAC-ph-Jacopo-Salvi-scaled.jpg

Két díjat nyert Mundruczó Kornél filmje Velencében

Vanessa Kirby főszereplő a versenyzsűri legjobb színésznőnek járó díját hozta el, a film megkapta a 30 fiatal diákból álló zsűri Legjobb Filmnek járó, Arca CinemaGiovani díját is.
Címkép: Biennale di Venezia – Foto ASAC, ph Jacopo Salvi - szmo.hu
2020. szeptember 13.


hirdetés

Szombat este adták át a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál hivatalos versenyének díjait. A hét tagú nemzetközi zsűri, melyben a filmszakma olyan nagy nevei vettek részt mint Cate Blanchett zsűrielnök vagy Matt Dillon, a Legjobb Színésznőnek járó Coppa Volpi díjat Mundruczó Kornél rendező és Wéber Kata forgatókönyvíró Pieces of a Woman című filmjének főszerepét alakító Vanessa Kirby-nek ítélte oda.

A hír azután érkezett, miután egy nappal korábban a film megkapta a 30 fiatal diákból álló zsűri Legjobb Filmnek járó, Arca CinemaGiovani díját is. Az idén 19. alkalommal átadott diákzsűri díj is a versenyfilmeket jutalmazza, és a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál egyik legnépszerűbb hivatalosan elismert párhuzamos díja.

A fesztivál versenyprogramjában idén különösen nagy presztízs volt részt venni, mert a járvány hatására a legtöbb A-kategóriás filmfesztivál elmaradt, vagy online formára váltott. Velence ezzel szemben úgy döntött, hogy idén is megtartja az eseményt, így különösen erős szerzői filmes mezőnyből válogathatott.

Végül 18 film versenyezhetett Európa legrégebbi filmfesztiváljának hivatalos versenyprogramjában, ebbe válogatták be a Pieces of a Woman című alkotást is.

hirdetés

Jelenet a Pieces of a Woman című filmből

A világpremiert a Variety (“Érett, mesterien eljátszott emberi dráma”), The Guardian (“A színészi mesterkurzusnak is tekinthető film a maga módján okoz sérülést és nyűgöz le”), The Wrap (“Nemcsak új nyelvezetre való áttérés, de a forma jelentős visszatérése”), és számos más rangos filmkritikus értékelése követte.

A legismertebb nemzetközi filmkritikákat összesítő oldalon, a Rotten Tomatón jelenleg 89%-on áll, amely kimagaslónak számít.

A pozitív hangvételű kritikákat a nemzetközi filmforgalmazás nagy neveinek megkeresése kísérte. A Pieces of a Woman legközelebb az amerikai kontinensen, a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon mutatkozik be, ahol épp a velencei díjátadóval egyidőben tartották első gálavetítését.

Vanessa Kirby Mundruczó Kornéllal és Wéber Katával a vörös szőnyegen

A filmes és színházi munkáival világszerte elismert Mundruczó Kornél hetedik nagyjátékfilmjének történetében Martha (Vanessa Kirby) és Sean Carson (Shia LaBeouf) szülői örömök elé néző bostoni pár, akiknek az élete visszafordíthatatlanul megváltozik egy tragikus otthonszülés hatására. A transzcendens történetben a fiatal édesanya gyásza az egész családját megrázza. A nő saját utat választ, amely során megtanul együtt élni hatalmas veszteségével és képessé is válik a továbblépésre.

Mundruczó Kornél első angol nyelvű külföldi gyártású filmjének executive producere Martin Scorsese.

A produkció főbb szerepeiben Vanessa Kirby és a világhírű Shia LaBeouf játszanak, míg a további szerepekben többek között az Oscar-díjas Ellen Burstyn, Molly Parker, Iliza Shlesinger, Benny Safdie, Jimmy Fails és Sarah Snook is láthatóak lesznek.

A Pieces of Woman az amerikai-kanadai BRON Studios és a Little Lamb gyártásában, a Creative Wealth Media és a hazai Proton Cinema közreműködésével készült. A film forgatókönyvét Wéber Kata saját, többszörösen díjazott színdarabja alapján írta. Az alkotás Executive Producere Petrányi Viktória (Proton Cinema), aki Mundruczó Kornéllal együtt alapította meg produkciós vállalatukat, a Proton Cinemát, és az egyetemi évektől kezdődően minden filmjükön együtt dolgoznak. A vágást Jancsó Dávid jegyzi.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
DSC09903-1000x668.jpg

Államilag elismert iskola lett a Budapest School – A következő lépés a nemzetközi terjeszkedés

Halácsy Péterrel, az iskola egyik alapítójával beszélgettünk.
K.U.D., címlapkép forrása: Budapest School - szmo.hu
2020. szeptember 20.


hirdetés

Halácsy Péter, a Prezi egyik alapítója, 2015-ben néhány társával hozta létre a Budapest School mikroiskola-hálózatot, amelyről már többször írtunk.

Idén szeptembertől már 14 helyszínen közel 400 gyerek tanulhat a BPS egyedi szakmai programja alapján óvodás kortól a középiskola végéig.

Ráadásul vége a diákok magántanulói státuszának, mostantól ugyanis államilag elismert iskolaként működnek, programjuk akkreditált, egyedi programként alkalmazható általános iskolában, gimnáziumban és szoftverfejlesztő technikumban is.

Az akkreditációhoz vezető út hosszú volt és rögös, de szükség volt rá. A Budapest School tanulóinak különböző iskolákban kellett vizsgázniuk, ez pedig Halácsy Péter szerint sok szorongást okozott a szülőknek és bonyodalmakat a tanároknak.

"Több magyar és nemzetközi oktatási és tanügyigazgatási szakértővel konzultáltunk folyamatosan, rengeteg iskola működését tanulmányoztuk, több mint 107 jogszabályt vettünk figyelembe. Mindenki azt kérdezi, hogy tudunk a mi oktatási módszereinkkel megfelelni a Nemzeti Alaptanterv követelményeinek, de messze nem ez volt a legnagyobb probléma”

hirdetés

– számolt be tapasztalatairól Halácsy a Szeretlek Magyarországnak. A BPS-modell ugyanis tökéletesen illeszkedik a Nemzeti Alaptantervhez.

Halácsy Péter, a Budapest School egyik alapítója

"Egyetlen jogszabály sem definiálja a tantárgy fogalmát, csak azt, hogy legyen matematika vagy etika. Nálunk a tantárgyak ugyanúgy kapnak szerepet, mint a NAT által definiált kulcskompetenciák, fejlesztési területek. Azaz ott vannak a programunkban, foglalkozunk velük, csak épp nálunk nem ezek adják a mindennapok struktúráját, hanem a tanárok szabadon válogathatnak össze egy-egy foglalkozásba tantárgyi követelményekből, a korszellem kihívásaiból, a gyerekek érdeklődéséből. Nagyobb gondunk volt azzal a szemlélettel, hogy az állam szeretné, ha mi mindent eldöntenénk 12 évre előre az iskolában. Például a programunkban rögzíteni kellett az érettségire való felkészítést. Ez valahogy annyira magától értetődő volt számunkra, hogy az iskoláinkban felkészítjük a gyerekeket az érettségire, hogy korábban nem került be a programba, de akkreditált iskolaként elengedhetetlen, hogy ezt is leírjuk” – említ egy olyan követelményt, amelynek meg kellett felelniük.

Az akkreditáció során sokszor szembesültek azzal, hogy XXI. századi iskolaként olyan kérdések merülnek fel bennük, amelyekre korábban nem igazán volt példa, és a jelenleg hatályos jogszabályi környezet nem igazán halad a korral.

"Mai friss frusztrációm, hogy kiderült, egy iskola például nem indíthat telephelyet év közben. Hiába lehetne beköltözni például egy decemberben elkészülő épületbe, amely sok szempontból kényelmesebb és ideálisabb lenne a gyerekek és a tanárok számára is, erre nincs lehetőség. Szeptember 1-jéig bezárólag lehet bármit módosítani. Persze, ennek is megvan az oka, és nem a minisztérium rosszindulatáról van szó: amikor a jelenleg is hatályos törvény készült, az év közbeni költözés, mint opció, fel sem merült”

– jegyezte meg.

Az akkreditáció folyamata során folyamatosan egyeztettek az Emberi Erőforrások Minisztériumával és a szakhatósággal, menet közben pedig újabb és újabb kérdések merültek fel. Nem triviális például a szellőztetés kérdése az iskolákban.

Laikusként azt gondolnánk, nincsenek szigorú követelmények ezzel kapcsolatban, azonban ez nem így van. A Pozsonyi úti telephelyen például a szellőztetéssel volt gond. Vagyis tulajdonképpen nem volt, hiszen voltak ablakok, sőt, egy modern levegőztető rendszert is beépítettek, hogy biztosan jó levegőben tanulhassanak a diákok, azonban az ÁNTSZ előírásainak így nem feleltek meg, mert a hivatal csak az ablakokat nyithatóságát nézi. Végül sikerült megoldást találni, de azt, hogy milyen részletekkel kellett megküzdeniük, jól mutatja ez a példa is.

"A jogszabály alkotásakor nem léteztek ilyen profi berendezések, ezért nyilván nem ejtenek erről szót. Sok hasonlóba futottunk bele. Februárban például - még a COVID-19-től teljesen függetlenül - felmerült bennünk a távoktatás kérdése és konzultáltunk a minisztériummal, amely teljesen elzárkózott ettől a lehetőségtől. Aggályosnak tartották a gyermekek biztonságának való biztosítását, ha távoktatásra kerülne sor. Kicsit életszerűtlen példa, de felvetettem, mi van, ha a tanár például épp a Nemzetközi Űrállomáson van és tartana egy lebilincselő órát a csillagászatról" – mesélte nevetve Halácsy. Végül az élet ezt a kérdést felülírta, és a tavaszi félévben gyakorlatilag minden iskola a digitális oktatásra állt rá.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!