hirdetés
cm30.jpg

9 milliónál is többen látták a Parfümöt

Csemer Boglárka klipjét kevesebb mint két hét alatt több mint 9 millióan nézték meg világszerte 150 országban. Mi van a számok mögött?
Képek: Boggie Facebook-oldala - szmo.hu
2014. január 27.


hirdetés

Egy hete mi is beszámoltunk róla, hogy egy magyar előadó, Csemer Boglárka dalának klipjének szédületes sikeréről. A Parfüm című dal, és francia nyelvű változata néhány nap alatt meghódította a világhálót. A siker a gyönyörű dal és Bogi énekhangja mellett a szenzációs klipnek köszönhető. Ebben a mozgó, éneklő Bogit "valós időben" retusálják gyönyörű szupersztárrá egy Photoshophoz hasonló - valójában persze nem létező - programmal.

A videót először magyar médiumoknak küldték el, azonban nem váltott ki semmilyen visszhangot - egyedül a Recorder számolt be róla. Utána a stáb ezért felelős tagja, Liter Zsófi egy nap alatt több mint 40 mértékadó nemzetközi portálnak, weboldalnak, blognak küldte el a klipet - ez hozta meg a fordulatot. Először a Kotaku és a Gizmodo, majd az Elle, a Daily Mail és aYahoo adott hírt a klipről.

Parfüm - a magyar nyelvű változat:

Ennek nyomán jó értelemben elszabadult a pokol, és a klip különböző változatait néhány nap alatt több mint egymillióan nézték meg világszerte. A folyamat azóta sem állt meg, Bogi hivatalos Facebook-oldalán naponta akár többször is megköszöni a különböző országok közönségének az érdeklődést. Minden köszönetnyilvánítás alá egy cikket linkel, ami az adott országban számol be a Parfüm klipjéről. Köztük volt például Pakisztán, Kína, Szerbia, Uruguay és Norvégia is- hogy csak az utóbbi néhány nap "terméséből" szemezgessünk.

hirdetés

Persze az itthoni érdeklődés is feléledt az énekesnő, illetve Boggie elnevezésű jazzy pop formációja és a klip iránt: sorra számoltak be a sikerről a különböző tévéműsorok, újságok és netes portálok. Miután január 26-án, vasárnap Bogi szerepelt a Tv2 Mokka című műsorában, majd egy másik kereskedelmi tévében is megjelent, vasárnap délutánra annyian kattintottak a weboldalára, hogy az a nagy érdeklődés miatt összeomlott.

csapat

Bogi Nagy Bálint és Lőrincz Nándor, a klip rendezői és Szőke Dániel operatőr társaságában

7milka

Ezt a tortát sütötte Bogi családja annak örömére, hogy a Parfüm nézettsége átlépte a 7 milliót

Ennek megfelelően a számok is ugrásszerűen növekedtek tovább: a Vimeón a legnépszerűbb, itt már 4 millió felett, az egy hónappal korábbi ottani feltöltés majdnem félmilliónál jár, a Youtube-on a magyar nyelvű változat közel 2,5 milliónál, a francia majdnem 2 milliónál tart, a kínai Youku-n 724 ezer felett jár. Ez testvérek között is a 9 millióhoz közelít, pedig nyilvánvaló, hogy messze nem vettük számba az összes videómegosztót, ahol a klip jelen van.

A Youtube-ot nézve ez bizony nem akármi. Az Artisjus magazinjában, a Dal+szerzőben negyedévenként listázza az eltelt időszak YouTube-os nézettségeit, a legutóbbi összesítésben (25. oldal) a legnézettebb klip (Majka és Curtis: Elvitted a szívemet) három hónap alatt ért el 1,4 milliós nézettséget (az eddigi legjobb eredmény 5,8 millió volt Majkáék egy másik számával). Boggie hivatalos Facebook-oldalán is lemérhető a változás: egy hete 1500 körül járt a rajongói száma, most pedig kis híján 10 ezernél jár.

bogitrokan

Fotó: Trokán Nóra

Bogi egy másik gyönyörű dala, amit hamarosan egy film zenéjében "hallhattok" viszont

Boggie névjegye a hivatalos Facebook-oldalán

A Jazz sur Seine fesztivál egyedüli magyar fellépője a frankofón énekesnő, Boggie, aki már kisgyermek kora óta a zene szerelmese. Klasszikus majd a jazz zenén keresztül sok mindenbe belekóstolt már a fiatal dalszerző, aki zongoristájával karöltve alkotja saját dalait.

Első közös sikerük a Magyar Jazz Szövetség által is jutalmazott Japánkert volt.

Boggie már több éve tagja a budapesti Francia Intézet által szervezett sanzon verseny zsűrijének. Nem véletlen, hogy frissen megjelent albumán három nyelven is énekel. Az album a egyik legnagyobb magyar független kiadó, a Tom Tom Records gondozásában jelent meg 2013 áprilisában, és egészen a Mahasz lemezeladási lista 4. helyéig kúszott.

A Sziget Fesztivál, Művészetek Palotája vagy a párizsi Sunset&Sunside jazz club Boggie virágzó karrierjének éppúgy fontos állomásai mint a budapesti, bécsi vagy frankfurti fellépései.

2012-ben kapott már ízelítőt a párizsi közönség Boggie bájából, játékos dalaiból és vibráló hangjából. 2013-ban ismét bámultba ejti majd a párizsi közönséget, dalaival pedig egy érzelmekkel, gondolatokkal teli világba kalauzol bennünket.

Mit is lehet ehhez hozzátenni? További sok sikert, Bog(g)i(e)! :)


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
mobilfox-19-evesen-napi-25-ezer-tokot-gyart.jpg

Kevin mindössze 19 éves, de napi 25 ezer mobiltokot gyárt le és hat országba exportál

A Mobilfox garázscégnek indult, ma már közel száz embernek ad munkát.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 04.


hirdetés

A Mobilfox két éve még csak egy kicsi garázscég volt, ma már azonban 2 szinten, 1400 négyzetméteren, közel száz emberrel, és részben automatizált gépsorokon készítik a tokokat. A gyártási folyamatot Gyetván Csaba a YouTube csatornáján mutatta be.

Az alapanyag, vagyis az átlátszó, sima műanyag tok Kínából érkezik, már vonalkóddal ellátva.

Miután a tokok megérkeznek, modell szerint szortírozzák őket. Ezután jön a minta nyomtatása, amit 18 nyomtatóval végeznek. Egy gép nagyjából öt-hat perc alatt készít el 7 darab tokot.

Mivel még csak a gépek üzembe helyezése zajlik, a nyomtatóterem egyelőre nem megy teljes kapacitáson, de később akár 1000 tok is készülhet egyetlen óra alatt.

Mindez azonban felveti a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdéseket. Bár a tokok teljes mértékben műanyagból készülnek,

hirdetés

a Mobilfox alapítója, Diller Kevin azt mondja, hogy mivel ezek ütésálló termékek, nem törnek el, így hosszabb az életciklusuk, mint egy sima szilikon toknak.

Ennek kicsit ellentmond, hogy a fő célcsoportot a tinik alkotják, akik mivel igazodnak a trendekhez, gyorsan változik az ízlésviláguk, így kérdéses, hogy valójában meddig használnak egy-egy tokot.

A cég egyébként már 6 környékbeli országba is exportálja termékeit, Szlovákiában pedig vezet a mobiltok-piacon.

A csomagolási fázis részeként a díszes dobozba a tok mellé kerül még egy törlőkendő, és a célország nyelvének megfelelő üdvözlőkártya is.

Ahogy a videóban Gyetván Csaba is fogalmaz: „hogy aztán ez a felhajtás egy végtelenül banális műanyag eszköz köré fújt méretes marketinglufi, vagy olyasvalami, ami nélkül ezt a bizniszt nem lehetne csinálni, azt mindenki eldöntheti magában.”

Akit érdekel, itt végignézheti a teljes videót:

Napi 25 ezer mobiltokot gyárt és hat országba exportál, 19 évesen

A Mobilfox kicsi gasrázscég volt, mikor az első videómat forgattam náluk 2 éve. Most 100-an dolgoznakitt és 6 környékbeli országba is exportálják már a tokok...


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
ZZ_4980-1-2.jpg

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a test már az első perctől fogva tiltakozik – interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon világbajnokkal

Ő az egyetlen ember a világon, aki két alkalommal is teljesítette a 20-szoros Ironmant. 43 éves volt, amikor 2008-ban elkezdett sportolni, ma az egyik legismertebb magyar triatlonista, nevét Mexikótól Svájcon át az USA-ig mindenhol ismerik, Racemachine a beceneve.
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. november 23.


hirdetés

Csak az extrém kihívások érdeklik, saját magát edzi és motiválja. Szőnyi Ferenc minden versenyén a teljesítőképességének határait súrolja és úgy tűnik, 56 évesen is megállíthatatlan.

Egy hétköznapi ember számára felfoghatatlan megmérettetéseken vesz részt, legtöbbünknek egynapi edzésprogramja is bőven megerőltető lenne.

Eddigi pályafutása során 173 Ironmant teljesített, csak a tavalyi versenyein 2000 km-t futott. Edzésprogramja körülbelül ötször annyi, mit a versenyeken megtett távok.

Ugyan a vírushelyzet miatt idén le kellett mondania a versenyekről, Szőnyi Ferenc minden nap a jövőbeli új kihívásokra készül. A BioTechUSA által támogatott triatlonista kemény és következetes edzésekkel, tudatos étkezéssel és étrendkiegészítőkkel készül a jövő évi versenyszezonra.

43 évesen kezdtem el sportolni és ez az egész életemet megváltoztatta, életformámmá vált. A sport rengeteget adott mentálisan és fizikálisan is, általa lettem igazi életszerető ember: erős, kitartó, fegyelmezett, szorgalmas és progresszív – avatott be minket Szőnyi életformájával kapcsolatos gondolataiba. A hétköznapokban nem követ speciális diétát, ám testét folyamatosan karban tartja és az edzések között figyel a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenésre is, emellett pedig rendszeresen szed étrend-kiegészítőket.

hirdetés

Egész évben a BioTechUSA étrend-kiegészítőit használom, ezek végigkísérnek a versenyek előtti felkészülési időszakban és a megmérettetések közben is. Zab shake-kel indul a napjaim többsége, aztán pedig további termékekkel folytatódik. C-vitamin, multivitamin, koenzim, L-karnitin és végül Arthro Guard italpor kerül a poharamba reggelente. 2500-3000 kalóriát viszek be egy nap, igyekszem minőségi, tápanyagokban gazdag, de szénhidrátokban szegény ételeket fogyasztani. Kerülöm a vöröshúsokat és zsírokat, törekszem rá, hogy magas fehérjetartalmú ételeket válasszak, amiket szezonális, friss gyümölcsökkel és zöldségekkel egészítek ki.

A vírushelyzet Szőnyi 2020-as versenyterveit is befolyásolta, az egész szezont újra kellett terveznie, de nem csügged. Mindig van újabb nagyszabású terve és számára a versenyek továbbra is ugyanarról szólnak: rájönni, hogy hol van a teljesítőképességének a határa vagy létezik-e egyáltalán.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
nonna5.jpg

„Kapnak majd hideget-meleget” – roma influenszereket képeznek a Corvinuson

Az egyedülálló tanfolyam célja, hogy fiatal roma nőket készítsen fel kultúrájuk hatékony és vonzó megjelenítésére az interneten.
Báthory-Beck Nóra, fotók:nonnababy, romainfluencer/facebook - szmo.hu
2020. december 05.


hirdetés

Antal Szabina most 28 éves, azt mondja, egész gyerekkorát nélkülözésben töltötte. Édesanyja egy vidéki kisvárosban, roma nőként, egyedül nevelte őt és három másik testvérét, gyári és alkalmi munkákból tartotta el őket. Aztán Szabina egy ösztöndíj segítségével Budapestre került egyetemre. Szülésznőként és egészségügyi politikai szakértőként végzett. Aztán eltelt jó néhány év, tavaly férjhez ment és elkezdett babáknak szundikendőket – ahogy ő hívja, ölelgetőket – készíteni.

„Lassan egy éve van egy saját márkám és egy felületem, ahol az általam készített ölelgetőket, csörgőket és egyéb játékokat árulom.

Azért jelentkeztem a Roma Kulturális Influenszer képzésre, hogy a legjobb szakemberektől tanulhassak és segítséget kapjak a vállalkozásom sikeres működtetéséhez”

– meséli Szabina, aki hozzáteszi, hogy úgy érzi, már most rengeteg hasznos ötletet és tudást kapott, pedig még nincs is vége a tanfolyamnak.

„Eddig számomra a legtanulságosabb az önismereti rész volt. Ez nagyon sok segítséget adott ahhoz, hogy jobban megismerjem magam és ezáltal a céljaimat, a küldetésemet is.

hirdetés

Nekem például teljesen új volt magammal kapcsolatban, hogy amikor le kellett írnunk 10 jó és 10 rossz tulajdonságunkat, akkor a rosszakkal nagyon gyorsan kész lettem, a jókon pedig hosszan gondolkodnom kellett. Rájöttem, hogy sokszor hajlamos vagyok a kishitűségre.

Viszont ezt jó, hogy megtudtam magamról, mert szerintem egy influenszer csak akkor lehet sikeres, ha önazonos”- magyarázza Szabina. Ezzel oktatója, Baranyi Marcsi is egyetért, aki egyéni coach és trénerként éppen azért vállalt részt a képzésben, hogy segítsen a tanulóknak eligazodni ebben a sokszor bonyolult és kegyetlen világban.

„Én romaként, médiamunkásként és vállalkozóként is segítem a tanulókat, velem azért másként beszélnek a saját tapasztalataikról, személyiségükről, missziójukról, mert jobban megértem ezeket a problémákat, hiszen a saját bőrömön is tapasztaltam őket.

A vállalkozói tapasztalatommal pedig sokat tudok nekik a gyakorlati kérdésekben segíteni” - mondja Baranyi Marcsi.

A képzésben egyébként a Budapesti Corvinus Egyetem több munkatársa is részt vesz. A 21 influenszer-diák tanul marketinget, webdizájnt, kommunikációt, interjú, videó és fotókészítést, és még sok más hasznos dolgot, ami ahhoz kell, hogy sikeresek legyenek az általuk kitalált projektben. Ez egyébként a felvétel előfeltétele volt, akik ide jelentkeztek, mindannyian rendelkeznek már egy saját projekttel.

„Rengeteg jó ötletet hoztak a diákok, például van, aki romákról szóló érzékenyítő podcast-sorozatot szeretne készíteni, vagy más kirekesztett csoportokról beszélni a széles nyilvánosságnak. Mi ehhez egy sok területet átfogó tudást adunk ingyen, ezt a piacon egyébként csak részletekben, és nagyon drágán tudnák megkapni”

– magyarázza az oktató.

Aki hozzáteszi, hogy ő maga is azért sodródott a média világába, mert változtatni szeretett volna azon a képen, ahogy a romákat ábrázolják. A szakember szerint a képzésen résztvevő fiatalok is így éreznek, csak az ő felületük ehhez most már az online térben van.

„Azért adtuk a programnak az influenszer képzés elnevezést, hogy ezt az eddig inkább negatív tartalmú fogalmat egy picit átírjuk. Azt szeretnénk, hogy akik itt végeznek, azok minőséget, fontos tartalmat és értéket közvetítsenek a felületeiken.”

Merthogy a képzésre szánt pénzt ugyan az EU AMASS kutatási támogatási programja adta, a tematikát és a teljes tudásanyagot a program oktatói találták és dolgozták ki, Prof.Dr. Kárpáti Andrea irányításával, aki a BCE Kommunikáció és Szociológia Intézetében, a Vizuális Kultúra Kutatócsoport vezetőjeként irányítja ezt a kutatást. Azt mondja: amikor megnyerték a pályázatot, amelynek egyébként csak az egyik projektje a roma influenszer képzés, egyértelmű volt, hogy a Corvinuson tartják majd az órákat.

„Természetes volt, hogy saját intézményünkben legyen a tanfolyam, amelynek profilja: a közösségi média és kommunikáció, amit az intézet dolgozói is oktatnak, kutatnak” – mondta a Professzor asszony.

A vezető szerint már most elérték a céljukat, hiszen látszódik, hogy a hallgatók elkezdték a gyakorlatban is használni azt a tudást, amit a képzés során szereztek.

„Megismertettük hallgatóinkkal a közösségi média lehetőségeit, értékes kulturális tartalmak vonzó közvetítésére. Sok olyan szakemberrel is beszélgethettek, akik sikeresek ezen a területen, és jó szerepmodellek”

– fogalmazott Kárpáti Andrea.

A képzésre roma újságírót és médiajogászt is hívtak már, aki felkészítette a diákokat arra, hogy milyen lehetőségeik vannak, ha a származásuk miatt bántják őket a közösségi média felületein.

„Kapnak majd hideget-meleget. Egy médiajogász segített nekik eligazodni abban, hogy mikortól számít valami gyűlöletbeszédnek, hogyan védhetik meg magukat, de beszélt konfliktuskezelési és kommunikációs technikákról is”

– meséli Baranyi Marcsi oktató.

A legutóbbi órán például az ismert Romani Design divatmárka kitalálójával és tulajdonosával, Varga Erikával beszélgethettek a hallgatók.

„Beszélt a 10 évvel ezelőtti indulás körüli kihívásokról és a jelenlegi világsikereikről is. Beszélgettünk a szegregációról, a diszkriminációról. Látni, hogy a diákok is sokat inspirálódnak ezekből a történetekből” – fogalmazott Baranyi Marcsi.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
127523571_227572235391137_3306329364857433171_n.jpg

Nemzetközi innovációs versenyt nyert a magyar gimnazisták közösségépítő társasjátéka

Az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban minden tanulónak van egy különleges projekt éve, amikor diákvállalkozásokat hozhatnak létre, hogy így találkozzanak az alkalmazott közgazdaságtannal. Pólya Emese és osztálytársai egy kommunikációs társasjátékot alkottak, ami olyan sikeres lett, hogy már több díjat is bezsebelt.
Báthory-Beck Nóra, fotók: metamorf - szmo.hu
2020. november 28.


hirdetés

A projektről, a sikerekről és a Metamorf társasjátékról Pólya Emesével beszélgettünk.

Ki segített nektek felépíteni a Metamorf vállalkozást?

A Junior Achievement programon keresztül kaptunk profi mentorokat, akik segítettek kidolgozni a vállalkozást. Ők a versenyszférából jövő üzletemberek, akik a szabadidejükben foglalkoztak velünk és a projektjeinkkel. A mi mentorunk Balog Gyöngyvér volt, ő egy digitális kommunikációval foglalkozó szakember, aki korábban a Sziget Kft-nél, majd az ENSZ-nél dolgozott.

Hányan álltatok össze erre a projektre?

Mi nyolcan voltunk lányok, mindannyian egy osztályból.

hirdetés

Mi volt a célotok ezzel a vállalkozással? Gondolom, nem tudtátok rögtön, hogy társasjátékot szeretnétek készíteni.

Hát nem. Hetente egyszer ültünk össze ötletelni, és körülbelül egy hónap után döntöttük el, hogy egy társasjátékot szeretnénk megalkotni. Először kicsi színes papírokon ragasztottuk a táblára, hogy egyáltalán mik a céljaink, mi az, ami motiválna bennünket, hová szeretnénk eljuttatni ezt a vállalkozást.

Végül kiderült, hogy mindannyian valamilyen társadalmi célt szeretnénk szolgálni, és valahogyan közösséget építeni. Abban is egyetértettünk, hogy jó lenne erre valamilyen eszköz. Ez lett a Metamorf.

Elmondod, milyen játék ez? Hogyan kell játszani?

Ez egy közösségépítő társasjáték, aminek a segédeszközei kérdéseket, interaktív feladatokat tartalmazó kártyalapok. Jelenleg három pakli van, ami elérhető hozzá. Az alapszett, amit először készítettünk el a Sárga Pakli. Ez egy kicsit általánosabb és ezáltal tágabb körben használható játék. Tökéletes családi, baráti összejövetelekre vagy csapatépítőkre. Akár tízen-húszan is játszhatják egyszerre. Ezt már 12 éves kortól ajánljuk.

A Piros Pakli főleg társadalmi témákat feszeget, és van még a Zöld Pakli, ami angol nyelvű. Itt nyilván meghatározó, hogy milyen szinten beszél valaki angolul.

A kártyákon kis piktogramokkal jeleztük, hogy milyen típusú kérdéskártyák, merthogy különböző interaktív feladatokat raktunk bele, így a játékosok nem ragadnak le ott, hogy kérdésekre kell válaszolniuk, hanem van lehetőségük a szabad asszociációra, a tartalmas vitára és a mozgásra is. Elsődleges célunk volt, hogy mindenki kifejthesse a véleményét és megnyílhasson a saját tempójának megfelelően.

Azért, hogy a kicsit zárkózottabb játékosok is végig benne tudjanak maradni ebben az alapvetően nyitottságot igénylő játékban, minden játékosnak van egy küldetése is. Például, hogy figyelje a játékostársak jellemvonásait.

És ki nyer?

Természetesen ez egy olyan játék, ahol a közös élmény, egymás megismerése a nyeremény. Nem hirdetünk győztest vagy vesztest.

Azt jól tudom, hogy már tavaly karácsonykor kész volt a Metamorf társasjáték és el is kezdtétek árulni?

Először az iskolai vásáron árultuk, ez egy fontos mérföldköve ezeknek a vállalkozásoknak, mert egy szakmai zsűri dönt arról, hogy melyek azok, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek, és akár később is életképesek maradhatnak. A Metamorfnak nagy sikere volt, később meg is nyertük az AKG versenyét.

De nem ez volt az egyetlen verseny, amit megnyert a társasotok.

Idén augusztusban bejutottunk a Social Impact Award finalistái közé - ez egy mentorprogrammal egybekötött, nemzetközi vállalkozói verseny - ahol az országos döntőn elnyertük a szakmai zsűri 1000 eurós díját, így most már a prágai zárófesztiválra készülünk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!