8 következmény, amire jobb, ha felkészülsz, ha nem alszol eleget
Az orvosok szerint 8 óra alvás szükséges a szervezet egészséges működéséhez.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 06.



Mindenkivel megesett már, hogy valamilyen okból kifolyólag nem bírt elaludni, így a másnapi munka igencsak keservesen telt. Kialvatlanul ingerlékenyek és lassúak vagyunk, ám sajnos ezeknél rosszabb mellékhatásokkal is számolnunk kell, ha hosszútávon fennáll az állapot.

Íme 8 hosszútávú hatás, ami a kialvatlanság miatt jelentkezhet.

1. Balesetek

Amíg csak a tévé előtt bóbiskolsz el, nem kell aggódnod, de mindannyian tudjuk, hogy naponta több ezren vesztik életüket az utakon. Elég csak két másodperce lehunynod a szemed ahhoz, hogy végzetes tragédia történjen.

2. Lassabb gondolkodás

A kialvatlanság csökkenti a koncentráló- és problémamegoldó képességet, a reakcióidőt és a figyelmet is. Ez különösen veszélyes, ha kreatív szektorban vagy vezetőként dolgozol: a folyamatos fáradtság akár munkaképtelenné is tehet.

3. Egészségügyi problémák

A krónikus álmatlanság növeli a cukorbetegség, az agyvérzés, a szívelégtelenség, és a magas vérnyomás esélyét. Az insomniával küzdő emberek 90%-ánál előbb-utóbb járulékos betegségek alakulnak ki.

4. Libidócsökkenés

Mivel fáradtan sokkal ingerlékenyebbek vagy, az energiaszinted pedig csökken, nem csoda, ha az együttlétekhez sincs kedved. A hosszútávú alvászavar könnyedén csorbát ejthet a szexuális életeteken, így jobb, ha vigyáztok.

5. Depresszió

Az insomnia közvetlen kapcsolatban áll a depresszió kialakulásával. Sőt, sok esetben a depresszió elsődleges tünetei közé tartozik, így a két panasz vice-verse nélkül táplálja egymást. Míg az egyik nem oldódik meg, a másik sem fog.

6. Gyorsabban öregszik a bőr

Pár átvirrasztott éjszaka után karikás szemmel és felpuffadt arcbőrrel kelünk, ám sajnos nem csak a rövidtávú hatások miatt veszélyes a kialvatlanság. A krónikus alvászavar segíti a ráncok képződését, és a szem alatti táskákkal is meggyűlhet a bajunk.

7. Feledékenység

A folyamatos fáradtság károsítja az agy memóriaközpontját, különösen a hosszútávú memória működését szabályozó részeket.

8. Súlyproblémák

Egy 2004-es kutatás szerint azok az emberek, akik 6 óránál kevesebbet alszanak naponta, 30%-kal nagyobb eséllyel híznak el. A problémát súlyosbítja, hogy fáradtan a magas zsír- és szénhidráttartalmú ételeket kívánjuk leginkább.

Forrás: WEBDM


KÖVESS MINKET:





Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x