hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
7 ok, amiért sokan irtóznak az online társkereséstől. Igazuk van?
Sok egyedülálló szomorkodik otthon magányosan, mert úgy érzi, nincs hely, ahol ismerkedhetne, de az online társkereső oldalaktól pedig irtózik.
Jánosi Vali írása a Személyescoach blogon, Fotók: Pexels - szmo.hu
2019. február 12.


hirdetés

Jánosi Valéria párkapcsolati coach és mediátor. Általában azért keresik meg, mert ellaposodott a viszonyuk, romboló veszekedésekbe bonyolódtak, megcsalták egymást, vagy éppen „szépen” szeretnének elválni. Dolgozik olyan szülőkkel is, akik nehezen értenek szót kamasz gyerekeikkel, és szükségük van arra, hogy egy közvetítő jelenlétében ismét visszataláljanak egymáshoz.

Blogján pedig segítséget találnak azok is, akik maguk szeretnék megoldani problémáikat.

A félelmeik egy része jogos, ugyanakkor egy kis odafigyeléssel, erőfeszítéssel ezek a félelmek legyőzhetők. Társkereső coachként dolgozom, és a kliensemnek legalább a fele elborzad attól, hogy online társkereső oldalon találja meg a párját. Íme a 7 leggyakoribb kifogásuk.

1. Az Igazinak magától kell betoppannia az életembe.

Aha. Ez így van a mesékben, a hollywoodi romantikus filmekben. Csakhogy ez itt a nagy magyar büdös valóság, ahol úgy tűnik, hogy lassanként a negyven felé ballagva még mindig nem futottál össze spontán módon a nagy Ő-vel. Vagy ha igen, akkor annak már vége van, és évek teltek el azóta, hogy egyedül vagy. A realitás az, hogy nem mindenki találkozik össze spontán módon élete párjával egy buliban, baráti körben vagy a munkahelyén.

A kérdés az, hogy akarsz-e tovább várni még éveket a spontán találkozásra, a sorsszerűségre, vagy vállalod a felelősséget az életedért, és nekiállsz tudatosan keresni? A döntés mindenképp a tiéd. Lehet várni az isteni beavatkozásra, a karmára, akármire, de megeshet, hogy ez újabb éveket jelent, és közben lassan kifutsz az időből, és nem lehet már gyereked. Vagy választhatod azt is, hogy szembenézel a félelmeiddel, és ezek ellenére tudatosan kezdesz keresni abban a reményben, hogy hamarosan megtalálod a párodat. Lehet, hogy ez nem hangzik romantikusan. De a megismerkedés pillanatától a romantika épp úgy alakul, mintha filmbe illő módon találkoztatok volna.

2. A társkeresőkön csak a lúzerek vannak fenn, akik már nem kellenek senkinek.

Ez így egész egyszerűen nem igaz. A társkeresőkön azok vannak fenn, akik elhatározták, hogy a saját kezükbe veszik az életük irányítását, és nem a vakvéletlenre/sorsra bízzák az életüket. Ők azok, akik felelősséget vállalnak az életükért, és szeretnék elérni a céljaikat.

Valóban vannak köztük nagyon sérült emberek, akik tele vannak frusztrációval, félelemmel, de ilyenekkel az utcán, szórakozóhelyen, baráti körben is simán találkozhatsz. Szerintem egy érett, felnőtt ember el tudja dönteni, hogy akar-e velük ismerkedni vagy sem.

3. Nekem úgyse fog írni senki.

Ez már egy sokkal személyesebb félelem, ami az önbecsülésedről szól. Arról, hogy nem tartod magad elég jó nőnek/férfinak, vonzónak, érdekesnek, talpraesettnek. Az, hogy kinek hányan írnak, nagyrészt attól függ, hogy menyire jó fényképet tett fel magáról, illetve mennyire tartják előnyösnek a fizikai paramétereit (súly, magasság). Ezen valóban sok múlik, de ha a külsőd miatt aggódsz, akkor ezért is sokat tudsz tenni. Hozd ki magadból külsőre is a legtöbbet! Menj el fodrászhoz, csinálj egy jó sminket, öltözz fel szépen, és egy fotóssal készíttess magadról igazán jó képeket!

Egyébként pedig nem az számít, hogy hányan írnak neked. Egy társkereső sikerességét nem az méri, hogy hány levelet kap, hány randija van egy héten, hanem az, hogy megtalálta-e azt az egy embert, aki a társa lesz. Teljesen mindegy, hogy hányan írnak! Ha kevés levelet kapsz, jelentheti azt is, hogy jól szűrtél, és tényleg csak azok keresnek meg, akik potenciális partnereid lehetnek.

4. Én biztos, hogy nem írok senkinek!

Ezt főleg lányok szokták mondani, mert attól félnek, hogy a férfiak azt gondolják majd róluk, hogy rájuk akarnak akaszkodni. A társkereső tréningjeim során mindig megkérdezem erről a férfi résztvevőket, és eddig még egy se akadt, aki azt mondta volna, hogy ez nagyon gáz. Sőt, hosszan fejtegették, hogy mennyire örülnek annak, ha egy lány rájuk ír. Lányok! Azért vagytok fenn a társkereső oldalakon, sőt azért fizettek, hogy minél előbb találjatok egy társat. Miért nehezítitek a helyzeteteket egy 19. századi álszemérmes erkölcsi hülyeséggel? Szerintem egy lány is nyugodtan írhat egy fiúnak, és el lehet viselni a visszautasítást, ha a pasi másként gondolja.

5. Nem tudom, ki van a másik oldalon, és biztosan be fog csapni.

Ez így van. Az ismerkedés kezdetén fogalmad sincs, hogy ki van a másik oldalon. Könnyen lehet, hogy a másik ember még nős, és csak kalandokat keres, az is lehet, hogy a magát 190 centisnek és 70 kilósnak állító társkereső valójában 150 centi és 100 kiló. De ez az első találkozón úgyis ki fog derülni. Az is megtörténhet, hogy a másik egy igazi pszichopata vagy bántalmazó. Ha érett, felnőtt ember vagy némi emberismeret birtokában, akkor ezt is ki fogod szűrni.

Igen, tényleg lehetnek, sőt biztos vagyok benne, hogy lesznek is rossz tapasztalataid, béna, elfuserált randijaid. Ez sajnos a csomag része. Kell hozzá egy jó adag kudarctűrő képesség. Amikor vezetni tanultál, az se ment elsőre tökéletesen, ugye? Most sok békával kell találkoznod, mire az egyik királyfivá változik.

6. Borzasztóan rettegek a vakrandiktól. Mi van, ha nem fogok tetszeni?

Nos, ez is benne van a pakliban. Találkozol egy vonzó ismeretlennel, aki a randi végén azt mondja neked: “Sajnálom, de nem téged kereslek”. Ez valóban fájdalmas, mert el kell búcsúznod a reményeidtől, és az is valószínű, hogy megtépázza majd az önbecsülésedet. Amit tehetsz: hazamész, kisírod magad, és másnap kezded elölről az egészet.

Érdemes tudatosítani magadban, hogy amit a másik mond, az igaz: nem olyat keres, amilyen te vagy. Nem azt mondta, hogy értéktelen, szerencsétlen és ronda vagy! Valaki mást keres. Attól te még igenis értékes, vonzó, érdekes nő/férfi vagy, csak neki másmilyen az ízlése. Menj tovább, és keresd meg azt, akinek pont te tetszel!

7. Mit mondjak, ha nekem nem tetszik a másik?

Sokan félnek attól, hogy visszautasítsák a másikat, mert attól tartanak, hogy azzal megbántják őt. Persze, nem mindegy, hogyan csinálod a visszautasítást, de akiben ez a félelem felmerül, az nem szokott durva lenni. A legnagyobb hiba, amit ilyenkor el szoktak követni, hogy nem mondják meg, hogy nem akarnak még egyszer találkozni, hanem hitegetni kezdik a másikat, de rendre kisiklanak a találkozás elől.

Ez sokkal rosszabb, mintha egyenes lennél, mert a másik még esetleg napokig, hetekig reménykedik a folytatásban, felépíti a saját légvárait. Sokkal fájdalmasabb ezektől hetek múlva elbúcsúzni, mint ott és akkor a randi végén. Igen, szomorú lesz, ha visszautasítod, de túl fogja élni, te pedig ki fogod bírni, ha egy majdnem ismeretlen ember megharagszik rád.

Azt gondolom, hogy a fenti félelmek egy részének tényleg van alapja. A kérdés, hogy ezeket a félelmeket kifogásnak használod-e arra, hogy megmenekülj az életedért való felelősségvállalás elől, vagy inkább szembenézel ezekkel a félelmekkel, tudatosan átverekszed magad rajtuk, és felelős felnőtt emberként elkezdesz társat keresni.

Ha úgy érzed, kezd zátonyra futni a kapcsolatod, vagy nem tudsz zöldágra vergődni a kamasz gyerekeddel, olvasd a Személyescoach blogot!

KÖVESS MINKET:




Eddig rosszul vezetted a háztartást: dobd ki a vécékeféd, és moss sokkal többet!
És még annál is többet. A szakértők ezt javasolják.
The Guardian, fotók: Pixabay, Giphy - szmo.hu
2019. február 21.


hirdetés

Hány törülközőre van szüksége egy embernek? Hetente cseréljünk lepedőt? Mivel tisztítsuk a vécékagylót? Szakértők - vannak köztük tisztasági expertek, de higiéniával foglalkozó egyetemi professzorok is - válaszoltak 10 modern háztartási dilemmára, a The Guardian pedig megírta, mire jutottak.

1. Hány darab törülközőre van egy embernek szüksége?

Minden családtagnak saját kell, s mivel gyakran - pár naponta - kell őket mosni, jó, ha mindenkinek van öt darab. Egy felmérés szerint az átlagember 11 naponta mossa ki a törülközőjét. Negyven fokon érdemes őket mosni, akárcsak az ágyneműt.

2. Milyen gyakran cseréljünk ágyneműt?

Hetente. Minél ritkábban mossuk a lepedőt és a huzatokat, annál több elhalt hámsejt kerül az ágyunkba. A szakértők azt is javasolják, hogy a pizsamát pár naponta cseréljük. Az átlagember egy felmérés szerint 16 naponta cserél ágyneműt.

3. Viselhetjük bent az utcai cipőnket?

Jobb, ha nem. De mezítláb sem jó lenni, mert ilyenkor ellepik az izzadt talpnyomok a csempét. Noha a padló alacsony kockázatú a baktériumterjedést illetően, mégis azt javasolják, hagyjuk a csizmát és az edzőcipőt az előszobában, biztos, ami biztos alapon.

4. Milyen gyakran mossuk ki a farmernadrágunkat?

Mivel a nadrág sok baktériumot tárolhat, a legmániákusabb szakértők szerint ha a házon kívül hordjuk, minden használat után érdemes kimosni. Ezzel mondjuk a farmergyártók nem értenek egyet, a Levi's vezetője például egyszer elárulta, hogy egy évig nem mosta ki a farmerét. A Love Your Clothes kampány azt javasolja, tegyük a farmernadrágot 24 órára a fagyasztóba, mivel ez elpusztítja a kórokozókat és az általuk okozott szagot is. A szakértők általános vélekedése az, hogy egy-két hetente érdemes kimosni a nadrágokat.

5. Mi a helyzet a vécékefével?

Van olyan expert, aki soha nem engedné, hogy egy ilyen használati tárgy átlépje a küszöbét. Egy másik szakértőnek van vécétisztító eszköze, de sörték nélküli, szilikonból. Azért nem javasolják a használatát, mert "folyékony baktériumleves" áll a tartója alján. Inkább azt tanácsolják, hogy vastag gumikesztyűvel és vécépapírral tisztogassunk.

6. Hogyan tisztítsuk a törlőrongyokat?

Ezek nem magukat tisztítják, pedig az ember azt gondolná. A szakértők azt tanácsolják, 60 fokon, mosógépben mossuk őket, tisztítószert is adagolva a dobba. A konyharuhákat minden használat után érdemes a szennyesbe dobni. A mikroszálas anyagokat javasolják, melyeket a nap végén forró, hipós vízben kell kimosni.

7. Milyen gyakran töröljünk port?

A felületeken lévő kémiai anyagok beépülnek a háztartás porába, ezért érdemes hetente letörölni mindent.

8. Milyen gyakran porszívózzunk az ágy alatt?

Gyakrabban, mint gondolnánk. Pár hetente, egyhavonta mindenképpen, de ha az illető asztmás, javasolt pár naponta. Fontos odafigyelni minden, hasonlóan nehezen elérhető hely portalanítására.

9. Milyen gyakran végezzünk takarítást a fürdőszobában?

Legalább hetente egyszer, azonban ahol kisgyerek van, ott még gyakrabban. Az egyik szakártő "ötperces kihívást" javasol naponta: töröljük át a mosdót, a vécét, kicsit hipózzuk is, gyorsan töröljük ki a kádat, és nyissuk ki az ablakot.

10. Melyik a jobb: ha reggel zuhanyozunk, vagy ha este?

Ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények. Van, aki szerint tisztán kerüljünk ágyba, mert akkor reggel is tisztán kelünk fel, míg mások szerint a reggeli zuhanyzás az ideális.


KÖVESS MINKET:



Csalóka látszat: a legboldogabbnak tűnők lehetnek a legmélyebb depressziósok
Nem feltétlenül az a legbúskomorabb, aki annak látszik. Az orvosok és a pszichológusok immár jól ismerik a 'mosolygó depresszió' fogalmát.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Ez annyit jelent, hogy az illető mások előtt boldognak tűnik, csak belül szenved a depresszió tüneteitől. A szakma egyelőre nem fogadja el, mint egy patologikus állapot meghatározását, leginkább az „atipikus depresszió” áll közel hozzá, de kétségtelen, hogy vannak, akik kedélybetegek, de ezt sikeresen tudják a külvilág előtt álcázni. Éppen ezért nehéz a diagnosztizálása is – írja a Daily Mail.

A jelenség minden bizonnyal sokakat érint, erre utal az is, hogy az utóbbi években feltűnően megnőtt a témára való Google-keresések száma.

A „mosolygó depressziósoknak” látszólag semmi okuk nincs arra, hogy szomorúak legyenek: többnyire van munkájuk, otthonuk, családjuk. Kedvesek a többi emberrel, jókat lehet velük beszélgetni, vagyis a külső szemlélő számára olyanok, mintha normális életet élnének. Közben belül reménytelennek látják az életüket, sőt, a szuicid gondolatok sem állnak távol tőlük.

Az az erőkifejtés, amellyel mindennapi életüket kell élniük, nagyon sebezhetővé teszi őket az öngyilkossággal szemben, mert azoknak, akik a depresszió más formáiban szenvednek, nincs elég erejük arra, hogy eldobják maguktól az életet.

Ugyanakkor – legalábbis rövid időre – javulhat a hangulatuk egy-egy pozitív élmény hatására – hívja fel a figyelmet Olivia Rames cambridge-i kutató, aki szerint ennek az állapotnak a tünete lehet a túlzott evés, a súlyosság-érzés a karokban és a lábakban, és a könnyű sértődés kritika vagy elutasítás esetén. A „mosolygó depressziósok” általában este a legrosszabb kedvűek, és a szokásosnál nagyobb az alvásigényük. Ők azok, akik bizonyos dolgokban eleve kudarcra számítanak, akik nehezen teszik túl magukat kellemetlen vagy megalázó helyzeteken és hajlamosak túlságosan sokat töprengeni negatív eseményeken.

A depressziósok közül 15-40%-ra tehető a „mosolygóshoz” közelálló kedélybetegek aránya. Ez általában már fiatalon elkezdődik és sokáig eltarthat.

Segítségre van szükségük, de ez nem könnyű, mert többnyire maguk sem gondolják, hogy bármi problémájuk lenne – ez különösen akkor fordul elő, amikor látszólag ugyanúgy megbirkóznak a feladataikkal és a napi rutinnal, mint azelőtt. Ha pedig szembesítjük őket vele, bűntudatuk, szégyenérzetük lesz.

Pedig csakis úgy tudunk úrrá lenni a problémákon, hogy komolyan vesszük őket. Ha idáig eljutnak, akkor már elindulhatnak azon az úton, hogy segítséget kérjenek, és kitörjenek az őket visszatartó depresszió falai közül. A meditáció és a fizikai tevékenységnek is rendkívül jó hatása lehet a mentális egészségre. Az amerikai Rutgers egyetem felmérése szerint azoknak, akik hetente kétszer meditáltak és sportoltak, nyolc hét alatt 40%-kal csökkent a depresszió-szintjük. Ugyancsak fontos a kognitív viselkedési terápia, amely során meg lehet változtatni szemléletünket.

Az egyik legfontosabb, hogy találjuk meg az élet értemét.

Viktor Frankl osztrák ideggyógyszer szerint ne az legyen a célunk, hogy feszültségmentes, felelősség és kihívások nélküli állapotban éljünk, hanem az, hogy legyen valami az életünkben, amiért megküzdünk.


KÖVESS MINKET:





Miért hárítják el a férfiak a takarítást?
Sztárcsaládok mondták el, hogy náluk milyenek a hétköznapok.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Bár állítólag nincs egyértelmű összefüggés a takarítási szokások és a kapcsolaton belüli hierarchia között, azért elgondolkodtató, hogy a legtöbb párnál a nő takarít, és a férfi a domináns.

Sok családban az egyik legfőbb vitatéma a rendrakás: ki csinálja, mi a dolga a férfinak, mi történik, ha mégis rászánja magát a családfő? A másik téma, hogy ki a dominens a párból, ki hordja a nadrágot? A legtöbb helyen a nő mossa, a férfi hordja a nadrágot... De van azért kivétel is.

Az otthoni munkamegosztásról meséltek Kefírék, Sánta Laciék és Kabát Petiék.

VIDEÓ: Az RTL Fókusz beszámolója


KÖVESS MINKET:





Mi vár a kisgyerekes anyukákra szülés után? – segíthetnek a részmunkaidős lehetőségek
Ma már egyre több opciója van annak, aki minél hamarabb szeretne visszatérni a munkaerőpiacra.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 20.


hirdetés

Sokakban merül fel a kérdés: a kisgyerekes édesanyáknak milyen lehetőségeik vannak a munkába való visszatérésre. A hatályos jogszabályok alapján ugyanis ezt akár már a szülés után fél évvel is megtehetik.

Sokan csak részmunkaidőben vállalnak állást az első időszakban, de hazánkban a részmunkaidős foglalkoztatás még mindig gyerekcipőben jár. 2017-ben a 20-64 év közötti magyar foglalkoztatottak 6 százaléka dolgozott részmunkaidőben, ezzel szemben az EU-átlag 18,8 százalék.

Pedig munka lenne elég, számos munkáltató kínál részmunkaidős lehetőségeket, akár rugalmas időbeosztással is.

Ráadásul a Pepita.hu tavalyi felmérése alapján a kisgyerekes anyukák csaknem ötven százaléka azonnal vállalna munkát, ha napi négy órában megtehetné.

Részmunkaidő, fix munkakörnyezetben

Az édesanyáknak szülés után lehetőségük van arra, hogy gyermekük 3 éves koráig részmunkaidős foglalkoztatást kérjenek munkáltatójuktól. Tehát a korábbi munkakörben, fix időbeosztásban és helyszínen vállaljanak munkát. A foglalkoztatás előnye a kiszámíthatóság, azonban hátrány lehet, hogy nem feltétlenül megoldható, hogy a gyermek bioritmusához és a mindennapi feladatokhoz igazodjon a megszokott munkarend.

Rugalmas munkaidő, rugalmas helyszínnel

A maga ura lehet, aki KATA-s egyéni vállalkozóként dolgozik. Jó példa erre a Rendi.hu, ami gyakorlatilag "a takarítás Uberje". A cég lakások és irodák számára nyújt takarító szolgáltatást, működése pedig nagyon egyszerű: egy weboldalon keresztül megérkezik a rendelés az ügyfelektől, a takarítók a megrendelések közül maguk választják ki, hogy melyiket vállalják el.

Tehát ők határozzák meg, hogy mikor és mennyit dolgoznak,

és persze a helyszín is rugalmas, választhatják a hozzájuk közelebb eső helyszíneket is. Ugyanilyen rendszerben dolgozhatnak például ingatlanértékesítőként vagy akár külsős vállalati tanácsadóként is.

Rugalmas munkaidő, otthonról dolgozva

A kényelmes otthoni munkának számos formája létezik már: mi osztjuk be az időnket és a vállalt munka mennyiségét is. Szóba jöhet a borítékolás, értékesítés, adatrögzítés, online ügyfélszolgálati munka is. A technológiai fejlődés ugyanis ma már lehetővé tesz olyan munkákat is, amelyekhez csak a szakmai tapasztalatunkra és egy laptopra van szükségünk.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x