hirdetés
 
 
6 fontos mondat, ami gyakran elhagyja a legboldogabb párok tagjainak száját
Ha boldog kapcsolatra vágysz, használd ezeket a mondatokat minél gyakrabban!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 12.


hirdetés

Egy kiegyensúlyozott párkapcsolatban nagyon fontos, hogy cselekedeteink érzéseinket tükrözzék, de nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy időről időre szóba is öntsük őket.

1. Itt vagyok neked

Azok a párok, akik következetesen emlékeztetik egymást arra, hogy számíthatnak a másikra, nagyobb valószínűséggel küzdenek meg sikeresen minden kihívással, amit eléjük állít az élet. Talán egyiküknek lelki problémái vannak, a másikuk egy mérgező barátságban vergődik. Bármi legyen is a probléma, felbecsülhetetlen az a tudat, hogy az embernek van egy feltétel nélküli támogatója, akire mindig számíthat.

"Ez azt jelenti, hogy a partnered szükségleteit helyezed előtérbe és nem számít, hogy mit mond, vagy mire van szüksége, te ott leszel és támogatod. Ha a partnerek nem biztosak a másik hajlandóságában és abban, hogy számíthatnak rá, akkor a kapcsolat hamar lerombolódhat"

- mondta Samantha Rodman pszichológus a HuffPostnak.

2. Segíthetek ebben?

"Bevinni a bevásárolt cuccokat, beágyazni, navigálni a technológiai katasztrófákat, zsonglőrködni a túl sok tennivalód között - még ha valójában nincs is szükséged segítségre, jó érzés tudni, hogy valaki ott van, ha szükség lenne rá"

- állítja Winifred M. Reilly családi és házasság terapeuta.

A legboldogabb párok független emberek, de sose feledjük, hogy ugyanakkor csapattársak is. Ha úgy érzed, hogy a partnered ideges, lépj közbe és kérdezd meg, hogy tudsz-e bármiben segíteni neki.

"Néha az embernek eszébe sem jut segítséget kérni, de ha a parnered magától felajánlja a segítségét, az életmentő lehet. Az együttérzés jele és azt mutatja, hogy tényleg törődik a párja jólétéről"

- teszi hozzá Shannon Chavez pszichológus és szexterapeuta.

3. Csodásan nézel ki

Rendszeres emlékeztetőt kapni arról, hogy a párod még mindig vonzódik hozzád - igen, még olyan sok idő után is - elég jó érzés. Nem kell egész nap nyálas bókokkal bombáznotod egymást (ha csak nem erre buktok) de egy apró megjegyzést elengedni arról, hogy milyen csodásan is fest a másik az adott pillanatban egy kis extra lépés a boldogságotok felé.

"Az ilyen bókok azt sugallják, hogy a partnered lát téged és észreveszi a megjelenésed változásait. Még mindig fel tudod kelteni az érdeklődését"

- magyarázza Chavez.

4. Hiszek benned

Amikor az önbizalomhiány belép a képbe, egy olyan ember, aki hisz benned, hatalmas segítség lehet. Akár ha munkahelyi előléptetést kaptál, ami kicsit megijeszt, vagy attól félsz, hogy nem tudod majd betartani az egészségesebb élet irányába tett lépéseidet, a partneredtől kapott megerősítés emlékeztethet arra, hogy képes vagy elérni bármilyen célt.

Persze másként is ki lehet fejezni. Például: "Bízok az ítélőképességedben." vagy "Tudom, hogy jól fogsz dönteni." Ha arról biztosítuk életünk párját, hogy jól tudja navigálni saját életét, magabiztosabb lesz és nagyonn biztonságban érzi majd magát.

5. Köszönöm

A legboldogabb kapcsolatokban lévő párok gyakran köszönetet mondanak egymásnak. Nem Valentin napon vagy egy születésnapon, emlegetik fel partnerük cselekedeteit; inkább egész évben, a leghézköznapibb dolgokért is köszönetet mondanak.

"A kis mindennapi 'köszönömök' többet érnek minden romantikus költészetnél." - jelenti ki Spencer Northey házassági és családi terapeuta. "A valóság az, hogy ez a szokás, hogy elismerjük azokat a kis dolgokat, amelyeket egymásért és a háztartásért teszünk, megerősíti egymás iránti érzéseinket és megbecsülésünket."

6. Sajnálom

A hibákkal való megküzdés és annak elismerése, hogy tévedtél, együtt jár azzal, hogy néha lenyeld a büszkeséged, ami nem mindig könnyű. De az a képesség, hogy őszintén bocsánatot tudsz kérni a partneredtől, meg tudja akadályozni, hogy egy kisebb nézeteltérés hosszútávú konfliktussá mérgesedjen.

Forrás: huffpost.com


KÖVESS MINKET:




Láttad a BÚÉK-ot? És a Ruben Brandtet? Most tesztelheted tudásod!
Ha ismered és szereted a magyar filmeket, akkor könnyedén nyerhetsz akár egy új iPhone XS mobilt!
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2019. február 11.


hirdetés

Ha kisujjadban vannak a hazai filmek ezt a tesztet neked találták ki! A Nagy Magyar Filmteszt Diákoknak egy szórakoztató filmismereti teszt. Ha rászánsz néhány percet, akkor nem csak jól szórakozhatsz, de sok érdekeset megtudhatsz a magyar filmekről.

A most futó magyar filmek mellett, mint a mozikban taroló BÚÉK, Rossz versek vagy éppen a Ruben Brandt a klasszikusokra és kultfilmekre is rákérdeznek a Nagy Magyar Filmteszt Diákoknak 2-ben. Most erre a linkre kattintva tesztelheted tudásodat, amivel nyerhetsz is!

A DUE és a Magyar Nemzeti Filmalap a tavalyi siker után idén újra meghirdette népszerű filmes vetélkedőjét. A Nagy Magyar Filmteszt Diákoknak 2. fődíja egy vadiúj iPhone XS, ám a második és harmadik helyezett sem távozik üres kézzel – jutalmuk szintén egy-egy okostelefon lesz.

Ha bekapcsolódsz a játékba, akkor először egy 24 kérdéses online tesztet kell kitöltened. Ha a végére érsz, megkapod a helyes válaszokat, így meglátod, hogy mennyire vagy képben a magyar filmekkel.

A tesztet bárki kitöltheti, de a nyereményjátékban csak a 14 és 20 év közötti fiatalok vesznek részt. Az online tesztkitöltési lehetőség március végéig nyitva áll! Az online játék lezárása után az abban legjobb eredményt elért 14 és 20 év közötti versenyzők meghívást kapnak a középdöntőbe. Ez Budapesten lesz, az Akvárium klubban. A szervező DUE Médiahálózat és a Magyar Nemzeti Filmalap egy egész délutános programra várja majd itt a filmek szakértőit és szerelmeseit. Itt bepillanthatnak a filmkészítés kulisszatitkaiba, találkozhatnak ismert magyar színészekkel, filmes szakemberekkel, vloggerekkel, és persze ingyenes meglepetés filmvetítés is lesz. A programkavalkád végén egy színpadi döntőben mérkőzik meg a középdöntőben legeredményesebb 12 játékos a díjakért.

Reméljük Te is köztük leszel és szurkolhatunk Neked a 2019. április 29-i izgalmas és látványos döntőn, az Akvárium Klubban, mely egyik fontos eseménye és egyben nyitánya is lesz az április 30-i Magyar Film Napja országos programsorozatnak.

A felkészüléshez hasznos információkat kínál a DUE Médiahálózat a Filmteszt-helpdesk sorozatában a due honlapján: www.due.hu.

Ha kedvet kaptál a játékhoz, akkor próbáld ki a Nagy Diák Médiaismereti Tesztet, ahol játszva nyerhetsz egy jó kis mobiltelefont, vagy a Nagy Diák KRESZ-tesztet ahol egy ingyen jogsi és egy új moped a fődíj.


KÖVESS MINKET:



Ez volt az a 15 gyógyszer, amit a legtöbben váltottak ki 2018-ban Magyarországon
Szívgyógyszer, köszvény vagy fekélyek elleni készítmény, koleszterinszint-csökkentő is szerepel a listában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 12.


hirdetés

Az Index összeállítást közölt a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai alapján arról, milyen receptköteles gyógyszert szedtek a legtöbben Magyarországon 2018-ban.

Tavaly legalább 1,5 millióan váltottak ki valamilyen antibiotikumot. Több mint félmillió embernek írtak fel értágító és vérhígító gyógyszereket, amelyek az infarktus és stroke kezelésére utalnak. Némileg többen szedtek valamilyen gyomorsavtermelést gátló szert reflux, gyomor- és nyombélfekély gyanúja miatt. Félmillió betegnek koleszterinszint-csökkentőt írtak fel, emellett több százezren váltottak ki köszvény és más mozgásszervi fájdalmak elleni gyógyszert.

A jogszabályok miatt a gyógyszerek nevét nem lehet leírni, a bennük lévő hatóanyagokról azonban részletesen ír a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő. A statisztikából megállapítható a csak receptre felírt, tb-támogatásban részesülő gyógyszerek toplistája. Ezeket háziorvos vagy szakorvos írhat fel, a kiváltáskor pedig regisztrálják a taj-számokat. Így létrejön egy olyan nyilvántartás is, ami arról szól, hogy 2018-ban hány beteg váltott ki legalább egy alkalommal egy adott hatóanyagú gyógyszert.

Az Index összeállítása szerint ezek voltak a legnépszerűbb gyógyszerhatóanyagok tavaly (a legtöbb betegnek felírt gyógyszerfajták alapján)

amoxicillin és enzim-inhibitor – antibiotikum (1 342 367 felhasználó)

kolekalciferol – D3 provitamin csontritkulás ellen (708 459 felhasználó)

azitromicin – antibiotikum (700 265 felhasználó)

acetilszalicilsav – vérhigító stroke és infarktus megelőzésére (682 572 felhasználó)

pantoprazol – gyomorsav-termelést gátló szer (663 339 felhasználó)

perindopril and diuretics – értágító (553 575 felhasználó)

nebivolol – szívgyógyszer (534 006 felhasználó)

allopurinol – húgysavcsökkentő köszvényeseknek (515 556 felhasználó)

rosuvastatin – koleszterinszint-csökkentő (507 826 felhasználó)

amlodipin – szívgyógyszer (489 764 felhasználó)

famotidin – gyomorsav-termelést gátló szer (488 329 felhasználó)

levofloxacin – antibiotikum (475 529 felhasználó)

cefuroxim – antibiotikum (474 144 felhasználó)

diclofenac – fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő (461 196 felhasználó)

naproxen – fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő (452 722 felhasználó)

A NEAK adataiból az is kiderül, hogy több mint 400 ezren használt tavaly vesekárosodásra, anyagcsere-betegségekre alkalmazott kálium-kloridot, stroke után létrejött, kóros görcsök kezelésére szolgáló gyógyszert és allergia tüneteit enyhítő antihisztamint. Több mint 300 ezer embernek írtak fel pajzsmirigy-alulműködés kezelésére szolgáló gyógyszert vagy asztma, hörghurut, tüdőtágulat esetén fellépő hörgőgörcs elleni szert.


KÖVESS MINKET:




Vajon tényleg hatásos a bárányszámolgatás? – 5 hit és tévhit az alvásról
Eredjünk az egészséges alvással kapcsolatos mítoszok nyomába.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 10.


hirdetés

A kulturális beidegződésektől kezdve a családi hiedelmeken keresztül egészen a modern, orvosi tippekig számtalan forrás próbál utat mutatni azzal kapcsolatban, miként is érhetjük el a szervezetünk és életünk kifogástalan működéséhez oly fontos tökéletes alvás állapotát. Íme pár felvetés és hozzá kapcsolt valóságtartalom!

1. Egy gyors "power nap", vagyis energetizáló szundi vagy egy szieszta valóban jó ötlet, ha fáradt az ember?

A szieszta valójában nem egy és ugyanaz, mint a power nap. Előbbi néhány országban egyfajta kulturális normának számít - különösen a meleg éghajlatú tájakon -, ahol az emberek ebéd után beiktatnak egy rövid pihenőt. Ezt mi is megtehetnénk, mivel cirkadián ritmusunk, vagyis a testünkben működő óra természeténél fogva a délután folyamán tesz egy kisebb mélyrepülést, amikor éberségünk átmenetileg szünetel. Hogyha rendkívül fáradtak vagyunk napközben, akkor érdemes lepihenni kicsit - főleg, ha a munkánk fokozottan megkívánja a koncentrációt (például a sofőrök esetében). Egy 15-25 perces szundi még nem enged át minket a mély alvás fázisába, de mégis felfrissítően tud hatni az éberségünkre és visszaállítja az agy tanulási képességét, sőt még a hangulatot is javítja. A kisebb szunyókálások nem tudják helyettesíteni az éjszakai alvást.

2. Egy óra éjfél előtti alvás tényleg felér kettő éjfél utánival?

Nem, de mindenkinek meg kell győződnie arról, hogy szervezete elég alvást kap.

3. Bepótolhatjuk a hétközben kimaradt alvást egy hétvégi plusz adaggal?

Bizonyos mértékig igen, de fontos megjegyezni, hogy a hét folyamán mutatott teljesítményünk nagyban romlik, ha az éjszakai alvásaink mértéke nem elegendő. Az alvás végső soron sokkal jobb beruházás, mintha sokáig dolgoznánk és megfosztanánk magunkat tőle.

4. Ha felébredünk az éjszaka közepén, az azt jelenti, hogy alvászavarunk van?

Nem feltétlenül. Mindenki felébred egyszer-egyszer éjszakánként, de hogyha ez zavaróvá és gyakorivá válik, akkor érdemes kikérni a háziorvos véleményét.

5. A bárányszámolgatástól tényleg hamarabb elalszunk?

Az Oxfordi Egyetem által 2002-ben végzett kutatás szerint nem. A kognitív pszichológus, Dr. Allison Harvey szerint ez a módszer "túl evilági ahhoz, hogy hatékonyan távol tartsa aggodalmainkat". A tesztcsoportokban azok, akik idilli, gyönyörű helyekre gondoltak, átlagosan 20 perccel korábban aludtak el, mint azon korábbi éjszakáikon, amikor nem idéztek fel távoli helyeket. A bárányszámolgatók pedig tulajdonképpen tovább ébren maradtak, mint egy számolgatás mentes estéjükön.


KÖVESS MINKET:




9 meglepő hozzávaló, ami hihetetlenül fel tudja tuningolni a reggeli kávéd
Jó kísérletezést!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 10.


hirdetés

Nem is gondolnánk, hogy néhány egyszerű konyhai hozzávalóval mennyire fel tudjuk pörgetni a reggeli kávét és rutint. Ráadásul legtöbb esetben nemcsak az ízhatás fokozódik, hanem egészségesebbé is válik kedvenc italunk. Íme néhány példa:

1. Vaj

Lehet már hallottál is a golyóálló-, avagy vajas kávé néven elhíresült italról, de mindig csodálkoztál, miért is esik erre az emberek választása. A kulcsa a bio vajban rejlik, melyből elég egy teáskanálnyit a bögrébe helyezni és nem csak egy csodásan gazdag, puha, krémes kávé lesz a végeredmény, hanem a tápanyagtartalom is megsokszorozódik, és hosszabb ideig érezhetjük magunkat kicsattanóan, szinte "golyóálló" állapotban.

2. Kurkuma

A kurkuma természetes gyulladásgátló tulajdonsága miatt sokak kedvenc természetes táplálékkiegészítője lett. Ha hozzáadod ezt a fűszert a kávédhoz, az nemcsak egészségügyi előnyökkel jár, hanem meleg, gazdag, földes ízekkel is megajándékozza majd a reggeli italt. Naponta legfeljebb nyolc gramm kurkuma az ajánlott mennyiség.

3. Só

Talán kávénk megsózása nem hangzik túl étvágygerjesztőnek, azonban pár kávé-rajongó szerint egy csipetnyi csodákra képes. Azt mondják, a só meg tudja szüntetni a nem kívánt keserűséget is. Ráadásul az ízhatást is növeli és a folyadékháztartást is javítja. Azért arra vigyázzunk, hogy ne rázzunk túl sokat a bögrébe, sőt a legjobb főzés előtt az alaphoz adni negyed teáskanállal.

4. Fekete bors

Az őrölt fekete bors pikáns íze igazán jellegzetes, ráadásul fogyasztása számtalan egészségügyi haszonnal jár. például segíti az emésztést és antioxidánsként is szolgálhat. Nem csoda hát, hogy néhány kultúrában a reggeli kávé borsozása régi hagyomány. Érdemes kipróbálni, ha igazán nagy "ütéssel" akarjuk beindítani a napot.

5. Kardamom

A Közel-Keleten sok kávéfogyasztó csempészi ezt fűszert a mindennapi kávéjába. Néhányan a csészébe csepegtetik, mások pedig kardamom magokat főznek együtt a kávéval. Akárhogy is, a végeredmény enyhéz földes íz és vaníliás felhang.

6. Fahéj

Ha a fahéj szerelmese vagy, ez az ötlet tetszeni fog. Egy kis fahéj a kávéban megnöveli az antioxidánsok szintjét, megvédhet a magas vércukorszinttől és javíthatja a szív egészségét.

7. Zselatin

Első hallásra furcsának tűnhet, de egy kanál zselatin belekeverése a kávédba rendkívül egészséges kezdése lehet a napodnak, mivel aminosavakat és fehérjét is tartalmaz. Por állagban íztelen és színtelen, tehát valószínűleg észre sem fogod venni a jelenlétét.

8. Tojás

Mindannyian tudjuk, hogy a tojásnak magas a fehérjetartalma és tápanyagban gazdag, ám nem igazán tűnik ésszerűnek, hogy a kávénkba is tegyünk belőle. A tojáskávé azonban egy bevett skandináv szokás. Általában úgy készítik, hogy a tojás belsejét főzés előtt a kávéhoz adják, ám valamikor az ital a héjat is tartalmazza.

Forrás: simplemost.com


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x