hirdetés
vasarlas_ck.jpg

3 kérdés, amit tegyél fel magadnak ruhavásárlás előtt

Ugye ti is vettetek már olyan ruhát, ami egyetlenegyszer sem volt rajtatok? Ha a vásárlás előtt pár kérdést feltesztek magatoknak, talán elkerülhető a pénzkidobás.
Bitay Andrea írása a a Maison blogon, címkép: Pixabay - szmo.hu
2017. szeptember 19.


hirdetés

A MAISON blogon Andi a mindennapi rutinról ír. Aminek legfontosabb része, hogy meg tudjuk becsülni a kis dolgokat és értékelni a szépet.
 

Mostanra egészen kiegyensúlyozottá vált a kapcsolatom az öltözködéssel, pedig nem volt ez így korábban. Nincs igazán érzékem az öltözködéshez, mindig csodálattal néztem azokat a nőket, akik nagyon izgalmas külsőt tudnak maguknak varázsolni mindössze néhány feltűnésmentes darabbal.

Arra már rájöttem, hogy érdemes egy "fókuszpontot" kiválasztani magunkon és arra helyezni a hangsúlyt,

illetve a kiegészítőkkel egészen jól el lehet játszani, ha a változatos megjelenésről van szó. Az amúgy is bizonytalan stílusérzékemet nem erősítette meg, hogy az utóbbi években elég sokat változott a testem, hol vékonyabb voltam, hol kevésbé, hol úgy éreztem, hogy ezt a részt kéne elrejteni, hol azt, aztán úgy, hogy leginkább mindent... A változást a kapszula gardróbom kialakítása hozta meg.

Nagyjából egy évvel ezelőtt ilyenkor kezdtem el nagyon kritikus szemmel átnézni a gardróbomat

hirdetés

és minden olyan holmitól megszabadultam,

- amiben nem éreztem magamat magabiztosan

- amit nem hordtam hónapok óta

- amit először és utoljára a próbafülkében vettem fel

- aminek nem volt jó a mérete

- aminek nem szerettem az anyagát

A célom az volt, hogy teljesítsem a kihívást, ami szerint 3 hónapig csak 33 ruhadarabból öltözködhetek (beleértve a cipőket is). Olvashattátok a blogon, hogy sikerült és nagyon élveztem ezt a folyamatot.

A folyamat részeként egy kis önismeretet is tanultam,

elengedtem azokat a dolgokat, amik nem én voltam és csak arra figyeltem, hogy mi áll jól nekem, mit viselek szívesen. Ahhoz, hogy átlássuk a dolgokat, néha teljesen le kell tisztítani, például kipakolni a gardróbot és nulláról újragondolni. Most már tudom, hogy mi az, ami kényelmes a számomra és nem akarok magamra erőltetni olyat, ami nem én vagyok (csak máson láttam, hogy milyen jól állt neki).

Kevesebb ruhát vásárolok, azokat pedig nagyobb odafigyeléssel. Sosem indulok úgy el ruhát venni, hogy nem tudom, mire van szükségem és az elmúlt egy évben nem vettem impulzusvásárlás alapján semmit.

Természetesen nem mindig tudom pontosan, hogy például most egy virágos inget akarok venni, csak azt tudom, hogy szükségem van egy ingre, ami lehet ilyen, olyan, amolyan, ezt a részt majd a kínálat dönti el. Hosszúra nyúlt bevezető után jöjjön az a 3 kérdés, amit mindig felteszek magamnak a ruhavásárlás előtt.

1. Magabiztosan érzem benne magam?

A legfontosabb kérdés, ugyanis előfordul, hogy nagyon csininek érzem magam valamiben a próbafülke rejtekében, aztán amikor először kilépek az utcára, rájövök, hogy ez túl feltűnő/túl sokat mutat/túl szoros/túl feszes stb. Ha egy szoknya állva éppen jól takar, de ha leülök, akkor biztos állandóan lefele húzogatnám a combomon, akkor azt inkább otthagyom, mert az lenne a sorsa, hogy soha nem veszem fel végül.

Egy farmernadrágban és fehér pólóban is nagyon csinos tud lenni egy nő, ha megfelelő a kisugárzása, nem kell extrázni.

2. Biztosan ár-érték alapján döntök, vagy berántott valami akció, brand vagy elvárás?

Bizony előfordul, hogy meglátok egy fotót az Instagramon, amin az adott influencer x márka ruháiban van és arra gondolok, nekem is itt kéne vásárolnom! Ez azonban olykor hamis igény, aminek nem akarok bedőlni.

Sőt, sokszor nem csak azt vizsgálom meg vásárlás előtt, hogy nem túl drága-e az adott holmi, hanem azt is, hogy nem túl olcsó-e. Kivagyok a gyorsan tönkremenő, ezerforintos fast fashion pólóktól, amiből háromhavonta vehetek újat, ahelyett, hogy vettem volna egy drágább, de jobb minőségűt.

3. Mivel fogom ezt hordani és milyen alkalmakra?

A ruhatáram alapja a kombinálhatóság, mert csak így lehet igazán kihasználni a megvásárolt darabokat. Amikor állok a próbafülkében, akkor mindig átgondolom, hogy mi mással tudom még hordani azt a ruhát és megpróbálok elképzelni 2-3 olyan alkalmat, amikor felvenném.

Ha valami csak egyféleképpen hordható és nem alkalmi ruhát kerestem, akkor maradnia kell a boltban.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
youtuber-nem-iszik-vizet.jpg

Egy éve nem ivott vizet egy osztrák Youtuber az új „száraz böjt” diéta miatt

A nő azt állítja, ez volt élete eddigi legjobb döntése.
Címkép: YouTube - szmo.hu
2020. február 24.


hirdetés

Nagy port kavart a napokban annak a vegán osztrák nőnek a videója, aki elmondta: egy éve nem iszik vizet az új „száraz böjt” diétának köszönhetően - írja a Mirror.

Az Ausztriában élő Youtuber, Sophie Prana elmondta, ez volt élete legjobb döntése, és mind a testére, mind a környezetére nagyon pozitív hatást gyakorolt a változás.

A nő a videójában azt mondta, a lakásában egyáltalán nem tart vizet, és már nem is emlékszik, mikor vett utoljára palackozott ásványvizet. Saját bevallása szerint a folyadékot kizárólag friss gyümölcsökből és zöldségekből szerzi, amik a sima csapvízzel ellentétben szerinte „élő vizet” tartalmaznak.

Ehhez azt is hozzátette, hogy az emberi izomszövetek 99%-ban vízmolekulákat tartalmaznak, azonban a sejtjeinkben található víz nem sima, hanem nagyon összetett szerkezetű víz, amely különleges tulajdonságokkal bír.

Ez az összetett víz állítása szerint már nem H2O, hanem H3O2, amit élő víznek is neveznek. Ez egy viszkózusabb, tömörebb és lúgosabb folyadék, mint a sima víz, negatív töltésű és képes az energia tárolására és továbbadására.

hirdetés

„A megfelelő lúgosság és negatív töltés fenntartása a sejtjeidben és a testedben kulcsfontosságú az optimális egészségi állapot megőrzéséhez”

– mondta Sophie a videójában. – „Ezért nem iszom már sem sima csapvizet, sem palackozott vizet már több, mint egy éve. Gyümölcsökből, zöldségekből és kókuszból szerzem be az élő vizet a sejtjeim számára, hiszen ezekben található a legtisztább formában H3O2.”

Prana állítása szerint már egyáltalán nem érzi magát szomjasnak, hiszen az élő víz folyamatosan hidratálja a testét.

Azonban a megkérdezett szakértők arra intettek, hogy ez az új trend veszélyes, és csodálkozva álltak a Youtuber elmélete előtt az élő víz koncepciójával kapcsolatban.

Az egyik megkérdezett táplálkozási szakértő, Jackie Newgent, azt mondta, komoly szövődményekkel is járhat a száraz böjt a szervezetünk számára, ugyanis a nem megfelelő hidratáltság növeli a vesekő és a húgyúti megbetegedések kockázatát.

„A víz az első számú és legfontosabb tápanyag a szervezetünk számára, hiszen olyan folyamatokban játszik kulcsfontosságú szerepet, mint az emésztés, vagy a tápanyagok szállítása. Ahhoz is vízre van szükségünk, hogy kiürítsük a salakanyagot a szervezetünkből. A víz elengedhetetlen az élet számára.”

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
hamburger.jpg

Csökkenő spermaszám: a pizza, a hamburger és az édességek miatt kisebb eséllyel lehetsz apa

Aki viszont szuperspermát szeretne, az fogyasszon sok zöldséget, gyümölcsöt és halat.
képünk illusztráció, fotó: Pixabay - szmo.hu
2020. február 22.


hirdetés

A rossz étrend és az alacsony spermaszám összefüggésben lehet egymással, legalábbis egy friss kutatás szerint, írja a Daily Mail. A felmérés során közel 3000 férfi spermaminőségét elemezték, akik részletesen beszámoltak étkezési szokásaikról is a kutatóknak.

A mintában átlagosan 19 éves dán férfiak vettek, mert az országban 18 év felett kötelező a katonai sorozás. Ennek során egy általános fizikai felmérést végeznek el, ami magában foglalja a sperma vizsgálatát is.

Ezek alapján kiderült, hogy a pizzát, hamburgert és cukros desszerteket előnyben részesítők átlagos spermaszáma 122 millió volt, szemben az egészségesen táplálkozók 167 milliójával, akik sok halat, gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak. A két szélsőség között helyezkednek el azok, akik vegetáriánus étrendet követnek: ők átlagosan 151 millió spermiumot produkáltak milliliterenként.

Az eredetileg a JAMA Network Open nevű szakfolyóiratban megjelent elemzés szerzői végül arra a megállapításra jutnak, hogy a modern élet és a megváltozott, egészségtelen táplálkozási szokások

"spermageddonhoz" vezethetnek.

hirdetés

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
kezmosas-fertotlenites-semmelweis-egyetem.jpg

Eddig egészen biztosan rosszul mostál kezet, pedig az sokat jelent járvány idején

Kiszúrtuk, milyen hasznos most, a koronavírus-pánik idején a Semmelweis oktatófilmje. Mutatjuk!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. február 27.


hirdetés

Még 2019 szeptemberében tett közzé egy hasznos és fontos videót a Semmelweis Egyetem - akkor, amikor még nem volt talán nyoma sem a koronavírusnak, nemhogy a járványnak.

Most pedig, hogy már a világ több mint 30 országában jelen van a vírusfertőzés, és a tisztaság, elsősorban a kéz tisztasága lényeges a fertőzés elleni védelemben, még a korábbinál is fontosabb a megfelelő, napi többszöri kézmosás.

A felvételen elhangzik, hogy kevesen tudnak helyesen és hatékonyan kezet mosni, pedig ez fontos.

Az egészségügyi világszervezet egy svájci kezdeményezésre alkotta meg a kézhigiéné 6 mozdulatsorát, amit mindenkinek meg kellene tanulnia.

hirdetés

Otthon is így kellene kezet mosnunk, hogy teljesen megtisztítsuk a kézfejünket a kórokozóktól.

VIDEÓ: Az alapvető 6 lépés a kéz teljes tisztaságához

hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
kavezas_ck.jpg

5 dolgot tegyél meg, mielőtt a sokadik kávéhoz nyúlsz

Ahogy közeledik a tavasz, egyre többször ránk törhet a tavaszi fáradtság, ezért egyre gyakrabban próbáljuk magunkat egy kávéval feldobni. Ami nem biztos, hogy a legjobb ötlet.
Forrás: SMARTA blog, Címkép: Soner Köse képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2020. február 27.


hirdetés

"Itt mindenről szó lesz, ami a lakást otthonná, a konyhát varázslatokkal teli izgalmas hellyé változtatja, miközben trükkökkel, bájjal és némi varázsporral megőrizzük nőiességünket. Ha kíváncsi vagy ez mit jelent, gyere és tarts velem!"

Igaz, hogy már tavaszias az idő, aminek lehet örülni, de ezzel még nem vagyunk túl a téli megpróbáltatásain, mert nagyon sok emberre rátörhet már most a tavaszi fáradtság, és egyik kávét a másik után öntjük magunkba. Azonban a kávé sem mindig jó megoldás, hiába van nagyon sok jótékony hatása. Tehát mielőtt lefőzöd a következő kávát gondold végig ezt az 5 dolgot!

1. Számold össze hány kávét ittál már ma!

A túl sok kávé pont az ellenkező hatást váltja ki, mint amiért isszuk. Ráadásul a koffein túladagolásnak is megvannak a veszélyei. De honnan tudhatod, hogy túl sok volt a kávé? A következő tüneteket tapasztalhatod: fejfájás, álmatlanság, indokolatlan ingerlékenység, zavarossá váló beszéd, erős szívdobogás, nyugtalanság, emésztési zavarok, az arc kipirulása.

Általános szabályként, ha napi 3-4 koffein tartalmú kávénál nem iszunk többet, akkor még éppen elkerülhetjük a kávé fogyasztás negatív hatásait.

Free-Photos képe a Pixabay -en.

hirdetés

Érdemes az egyik kávét zöld teára vagy matcha teára cserélni, mert míg a kávé hirtelen növeli az éberséget, viszont nem tart túl sokáig, addig a matcha tea lassabban, de akár 5-6 órán keresztül is érezteti a hatását. Ha nem ismered a matcha felhasználási lehetőségeit, akkor ebben a videómban 3 különböző receptet is mutatok.

2. Igyál egy pohár vizet!

Nagyon sok esetben az éberségünk csökkenése összefüggésben van a dehidratáltsággal, amelynek a tünetei a szájszárazság mellett a fáradtság, rossz közérzet, fejfájás, kábultság, izomgörcsök. Ráadásul a koffein vízhajtó tulajdonsága miatt, ha csak koffeintartalmú italokat fogyasztunk, akkor ezek a tünetek még inkább fokozódhatnak.

Kávéfogyasztás előtt és után igyál egy-egy pohár vizet,

napközben is legyen nálad feltöltött kulacs, és ne felejtsd el meginni!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!