hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
1,8 millió forintos rekordbüntetést fizetett ki a BKK-nak egy bliccelő
205 jegyellenőr és 58 HÉV-jegyellenőr kéri a jegyeket és bérleteket.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Többeknek nagyon mélyen a zsebükbe kellett nyúlniuk tavaly a lógások miatt tudta meg a 24.hu a Budapesti Közlekedési Központtól. Az öt legnagyobb egyösszegű befizetés így alakult:

• 1 848 648 Ft

• 1 792 069 Ft

• 1 745 977 Ft

• 1 462 081 Ft

• 1 332 905 Ft

Mellettük több százan fizettek be a BKK-nak több mint 100 ezer forintot. A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint tavaly mintegy 220 ezer esetben büntettek meg – hivatalosan: pótdíjaztak – utasokat. 2017-ben a megbüntetett utasok száma még 250 ezer volt. A BKK szerint az utasok többsége ugyan csak egy-egy alkalommal mulasztja el a jegy- vagy bérletvásárlást, de vannak olyanok is, akik havonta 10-20 pótdíjat begyűjtenek, és ezzel több százezer vagy akár több millió forintos tartozást halmoznak fel.

A 24.hu információi szerint 2018 év végére 205 jegyellenőr és 58 HÉV-jegyellenőr kérte a jegyeket és bérleteket.


KÖVESS MINKET:




Elképesztő manőverekkel próbálnak a trolik befordulni a Bajcsy-Zsilinszky útnál
Videó mutatja meg, hogy a végállomás költöztetése miatt keresztben áll meg az úton, és az áramszedője is leesik.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 25.


hirdetés

Mióta megszűnt a végállomása, azóta számos akadállyal kell megküzdenie a troliknak a Bajcsy-Zsilinszky úton. A 72-es és a 73-as trolibusz a Podmaniczky tér átépítése miatt kényszerül a forgalmat akadályozni.

A tér parkosítása miatt a trolik nem a teret kerülik meg, hanem a Bajcsy-Zsilinszky úton próbálnak meg visszafordulni, akadályt képezve ezzel a többi közlekedőnek.

A Járókelők Facebook-csoportba feltöltött videón jól látszik, hogy a forgolódása hosszasan eltart, az áramszedője lejön, miközben a forgalom már haladna tovább, az autók pedig igyekeznek megkerülni a trolit.

VIDEÓ: A troliról


KÖVESS MINKET:




Két hétre lezárják a Keleti pályaudvart májusban
A vonatokat más állomásokra irányítják és a menetrend is változni fog.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 22.


hirdetés

Május 13-tól két hétre lezárják a budapesti Keleti pályaudvart, mert a vasúti pályán, a felsővezeték-hálózaton, a biztosítóberendezéseken, a peronokon, az utasforgalmi területeken és az üzemi épületeken karbantartási munkákat végeznek - írta az Index.

A MÁV a közleményében azt írta, hogy

a munkálatok után csökken a sebességkorlátozások mértéke és a műszaki üzemzavarok lehetősége, és a műszaki berendezések és eszközök megfelelő üzemkészsége is biztosítható lesz.

A lezárás idejére a vonatokat más állomásokra irányítják át, és a menetrendben is lesznek változások, ezekről a MÁV-csoport a honlapján ad majd tájékoztatást.


KÖVESS MINKET:





Így éltek a híres utcalányok Budapesten
A 19. század második felében többen is úgy vélték, hogy ebben az új, idegen és kiszámíthatatlan világban rengeteg veszély és csábítás leselkedik az emberekre, melyeknek megtestesítői sok esetben az utcalányok voltak.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 22.


hirdetés

A városegyesítés korában, amikor Budapest villámgyorsan csillogó metropolisszá nőtt, a fényei mögött sokan árnyékvilágot is sejtettek, a város bűnös oldalára figyelmeztettek. A 19. század második felében többen is úgy vélték, hogy ebben az új, idegen és kiszámíthatatlan világban rengeteg veszély és csábítás leselkedik az emberekre, melyeknek megtestesítői sok esetben az utcalányok voltak. Ráadásul ennek a csábításnak ezerféle arca és formája volt. A káoszban a rendőrség próbált rendet teremteni – ha már felszámolni nem tudták a prostitúciót, legalább szabályozni szerették volna annak működését. Lássuk, mivel is próbálkoztak, és hogy mivel is kellett szembenézniük!

A rendőrség mindenről tudni akart. Első körben mindenkit számon akartak tartani, akinek bármi köze volt a testi szerelem áruba bocsájtásához. Az utcalányoknak jelentkezniük kellett a rendőrségen, ahol kötelező orvosi vizsgálaton kellett részt venniük.

Akik teljesítették a feltételeket, bárcát kaptak, amivel igazolhatták, hogy törvényes keretek között űzik ezt a foglalkozást.

A hatóságok így egyszerre a nemi betegségek terjedésének is próbálták útját állni, másrészt plusz adóbevételre is szert tettek. Az ellenőrzés az utca lányai mellett a bordélyházakra is kiterjedt, ezeket is nyilvántartásba vették, továbbá ellenőrizték a magánlakásokban működtetett találkozóhelyeket és a kávéházak szeparéit is. A szabályozás persze a valóságban nem működött ennyire hatékonyan. Sokaknak vagy eszük ágában sem volt kiváltani a hatósági igazolványt, vagy nem volt rá lehetőségük, mivel munkáltatójuk szigorú felügyelete alatt álltak. A bárca nélküli prostituáltakat titkos kéjelgőknek minősítették, tettenérés esetén kitoloncolták őket a városból.

Ismerd meg Budapest láthatatlan arcát

Ha érdekelnek még ehhez hasonló történetek, hogy miként nézett ki Budapest egykor és hogyan alakult ki a mai városkép, szeretnéd tudni milyen történeteket mesélnek el egyes épületek és hol találsz rejtett kincseket, akkor az ImagineBudapest sétáit neked találták ki. Több tucat séta közül válogathatsz, a barangolások közben pedig feltárul előtted Budapest ismeretlen arca. A sétákról bővebben itt olvashatsz.

A kerítőket és a „munkaadókat” még nehezebb volt kézre keríteni. Az prostituáltaknak gyakran volt egy férfi kísérőjük, őket apacsként emlegették. Az apacsok védelmet biztosítottak a számukra, viszont ezt egyáltalán nem tették ingyen. Ráadásul sokszor éppen ők voltak azok, akik bántalmazták „védenceiket”. A kerítők még veszélyesebbek voltak. Azokat nevezték így, akik „elszerezték” a lányokat a bordélyházakba. Ráadásul ez a toborzás igen gyakran nem ajánlattételt, hanem erőszakot, kényszerítést jelentett. Sok esetben nem is helyben bocsájtották őket áruba, hanem külföldi városokban. A lánykereskedők többek között Belgrádba, Varsóba, Szentpétervárba, Moszkvába szállították áldozataikat.

Persze olyan is volt, aki a jobb megélhetés reményében lépett erre az útra, és volt, akinek sikerült is. Közéjük tartozott például Pilisy Róza, akit lánykori nevén még Schumayerként emlegettek, Krúdy viszont Pest Rózsájává emelte őt. Róza virágárusként kezdte pályafutását, ám csakhamar kiderült, hogy sokan sok pénzt hajlandóak fizetni a vele töltött időért. Ő pedig jól gazdálkodott a tehetségével, hódolói tekintélyes támogatását befektetve saját bordélyházat nyitott a Magyar utcában. Krúdyval egész életében jó kapcsolatot tartott fenn, ám nemcsak az íróval, hanem az irodalommal is barátságot ápolt.

Bordélyát időnként felolvasó szalonná alakította át, saját maga is írt regényeket.

Mágnás Elza még napjainkban is az ismertebb kurtizánok közé tartozik, őt tragikus halála tette ennyire híressé. Már életében is jól ismerték kortársai a mosogatólányból úrnővé, pontosabban egy bútorgyáros szeretőjévé avanzsált lány történetét. Emiatt az életmódváltás miatt ragadt rajta a Mágnás előnév is. Elzát házvezetőnője és szeretője gyilkolta meg, testét egy utazókosárban dobták a Dunába. A kegyetlen bűncselekmény óriási szenzációt váltott ki, még ma is mesélik a hátborzongató történetet, nemrégiben film is készült róla.

Bár Mágnás Elza tragédiája megrázó volt, életében rengetegen irigyelték őt, sokan szerettek volna hasonló szerencsére szert tenni. A rossz hírű kávéházakban és orfeumokban tanyázó utcalányokat jól ismerték az éjszaka lovagjai, mi Tábori Kornél újságíró tudósításának köszönhetően leshetünk be közéjük. Ott volt például Dundi, aki testvérével közös üzletet vitt: fivére fiákeresként dolgozott, így a fuvar, sőt igazából a kocsi révén a helyszín is biztosított volt a légyottokhoz. A Japán nő valójában Bécsből került ide, de édesanyja ázsiai vonásait őrizte az arca. Ő csendes, visszahúzódó, és állítólag nagyon drága volt.

A Latin nő már sokkal élénkebb személyiség lehetett, ugyanis hat nyelven, köztük latinul és görögül is tudott, ugyanis előző állását tekintve vidéki nevelőnő volt.

A vastag Pistát pedig egyszerűen csak azért hívták így, mert bolondnak tartották.

Ebből a rögtönzött felsorolásból is látszik, milyen összetett világ volt az utcalányoké, mint ahogy az is, mennyire sokféle életmódot jelenthetett ez. A híres szépasszonyok története arra világít rá, hogy nem csak az utcán álló lányokra, de a kitartott nőkre is prostituáltként tekintettek. Velük viszont kevesebb probléma volt, szeretőjük ugyanis általában bérelt nekik lakást, napjaikat annyiban töltötték másképp, mint a férjes asszonyok, hogy esténként mulatókba jártak. A rendőrségnek csak akkor okoztak fejtörést, ha valamilyen tragédia történt velük, ha bűncselekmények áldozataivá váltak.


KÖVESS MINKET:




Tarlós István bejelentette: leaszfaltozzák a budapesti földutakat
Jelenleg még 225 kilométer földút van a fővárosban.
MTI - szmo.hu
2019. február 22.


hirdetés

Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében, amelynek első körében tizenhárom kerületet érintően 8,3 milliárd forintot fordítanak a célra - jelentette be a főpolgármester pénteken.

Tarlós István közölte, hogy a fideszes polgármesterek kezdeményezésére kormányzati finanszírozással indult az útépítési program.

Jelenleg Budapesten még 225 kilométer földút van, és a program első fázisában ennek húsz százalékát burkolják le

- mondta a főpolgármester.

A repülőtéri zajterhelés ügyében megismételte, hogy a Liszt Ferenc-repülőtéren éjszakai - éjfél és hajnali öt óra között - repülészárlatot javasolnak bevezetni.


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x