hirdetés
macarena.jpg

12 végtelenül irritáló nyári sláger

Ez nem jelenti azt, hogy utáljuk az összes számot, csak azt, hogy már a könyökünkön jönnek ki.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2015. augusztus 03.


hirdetés

A nyári sláger fogalmát úgy határozta meg az egyik ismerősünk, hogy rendszerint olyan - zeneileg és szövegében kissé bugyuta - szám, amit szerencsére csak egy nyáron át kell hallgatni. Mivel egy évvel később jön a következő. Mármint a következő fülbe mászó és agyon játszott, éppen ezért roppant idegesítő szám.

Erősen szubjektív, ezért helyenként talán igazságtalannak tűnő listánk következik, amelyben megpróbáltunk (persze hatalmas hézagokkal) körülbelül harminc évet felölelni. Ne vegyétek túl komolyan az összeállítást!

1. Neoton Família - Pago, pago 1983

Minden tiszteletünk azoké magyar pop- és rockzenészeké, akik több éves, kitartó munkával, hatalmas erőfeszítésekkel külföldön is ismertté váltak és ott is sikereket értek el. Nos, a Neoton Família nem tartozik közéjük. Akkora hátszéllel, amekkorát ők kaptak Erdős Pétertől a szocialista Magyarországon, nem volt nagy kunszt a slágerlisták élére kerülni, úgy, hogy közben "gondos kezek" olyan előadókat penderítettek parkolópályára, mint Cserháti Zsuzsa.

Nem tudjuk eldönteni, hogy a dallam vagy a szöveg bugyutább-e a hazai strandok és diszkók egykor kötelező nyári slágerében. Döntsétek el ti!

2. Neoton Família - Nyár van 1985

A másik olyan szám a magyar popzenekartól, amelytől sikoltozni tudnánk. Rengeteget hallottuk, a szöveget kívülről tudjuk, és sajnos erős dallamtapadást okozott gyermekkorunkban ez a "disco hit". Ha választanunk kellene, mit játsszanak le időnként a Neotontól, inkább a Vándorének lenne, abban még volt lélek, és akkor még három Éva énekelt az együttesben. Azok a régi szép idők. Hiába, már a nosztalgia sem a régi...

3. E-rotic - Max don't have sex with your ex 1995

Valami elképesztően közönséges produkcióval rukkolt elő húsz éve a germán popipar. Első albumuk, a Sex Affairs durrant nagyot, olyan slágerekkel, mint az alábbi szám vagy a Sex on the Phone, illetve a Fred Come to Bed. Förtelmes szóviccek voltak a szövegeikben. A következő, 1996-os lemeznek itthon mérsékeltebb sikere volt, bár Japánban például aranylemez lett. Pár év alatt el is tűnt a látókörünkből az E-rotic. Hála Istennek.

4. Mr. President - Coco Jambo 1996

Első, második, harmadik és negyedik hallásra is primitívnek tűnt ez a dal. Számunkra megfoghatatlan, miért válnak slágerré az ennyire egyszerű "zenék". A titok nyitja részben az lehet, hogy a kiadók ilyenkor hatalmas összegeket költenek reklámra, vagyis arra, hogy minél többször játsszák le ezeket a számokat a rádiók. De az is megeshet, hogy tévedünk, és ezek a dalok nagyszerűek, a mi fülünk pedig bot. Az alábbi videót 100 millió alkalommal tekintették meg eddig. Most komolyan, miért???

5. Los Del Rio - Macarena

Ezek a spanyol ajkúak! A Vamos a la playa (1983) után is képesek voltak csak úgy ontani a nyári slágereket. Ontani? Egyenesen rázúdítják ezeket a dalokat a mit sem sejtő Európára. Nem történt másként a Macarena című szerzeménnyel sem. Az 1990-es években jelent meg először albumon a popduó száma, majd a 2000-es évek elején futott egy újabb kört. Szinte az egész világon ismerik a Macarenát, több feldolgozása is készült. Nem viccelünk, volt olyan ismerősünk, aki az alábbi videóból akart megtanulni táncolni, hogy menő arc legyen a dizsiben.

6. Aqua - Barbie Girl 1997

Azok közé a pop együttesek közé tartoznak, akikkel ki lehet kergetni bennünket a világból, annyira rühelljük őket. Ezt a "dalt" pedig egyáltalán nem tartjuk vicces paródiának, ez maga a hangjegyekké vált borzalom. Nem csupán az Aqua számai idegesítőek, a köréjük teremtett vizuális világgal sem vagyunk kibékülve.

7. Bellini - Samba di Janeiro

Ez a leegyszerűsített, műkedvelő "szamba" elképesztően irritáló lett. Különösen fájdalmas tény, hogy a Bellini név nekünk sokat jelent, mivel a fiatalon elhunyt olasz opera szerzőre, Vincenzo Bellinire és a reneszánsz festőre, Giovanni Bellinire emlékeztet. Viszont a szám sikere nagyszerű visszajelzés arról, hogy a popzenei iparban a latinos(nak tűnő) szerzeményekre óriási igény mutatkozik és sok pénzt lehet velük keresni.

8. Las Ketchup: Ketchup Song 2002

A családi formációt egy spanyol producernek köszönheti a világ. A Muñoz-lányok 2001 óta aktívak, bár eddig összesen két albumot jelentettek meg. Úgy tűnik, a Ketchup Song, vagyis az Aserejé sikere elég volt ahhoz, hogy hosszú ideig meg lehessen élni belőle.

9. O-Zone - Dragostea Din Tei 2004

Az 1999 óta létező moldvai együttessel robbant be a köztudatba a román pop. Marius Moga producer szárnyai alatt készült a dal, amely a legenda szerint szerencsés véletleneknek köszönhetően lett világsláger. 2004 nyarán ez volt az egyik legtöbbet játszott szám, ezért megdöbbentő volt, amikor néhány hónappal később, 2005 januárjában a fiúk bejelentették, hogy a banda feloszlott.

10. 2007 – Rihanna featuring Jay-Z: Umbrella

Rómában töltöttük a nyári vakációt, és a szállodában csak néhány tévécsatornát lehetett fogni a tévén, ezek közül egyetlen zenei volt. Ott ment orrvérzésig ez a szám a végtelenül idegesítő refrénnel. A helyzet az, hogy azóta képtelenek vagyunk végighallgatni akár csak egy Rihanna számot is.

11. Oceana - Endless Summer (Official Video UEFA EURO) 2012

Juj! - ez volt az első reakciónk erre a dalra. És most sem gondoljuk másképp.

12. Calvin Harris - Let's Go ft. Ne-Yo 2012

A lakossági house egyik tipikus példája. Rendszerint a magukat nagyon menőnek gondoló bárok nyomatták egész nyáron, kissé idegesítő hangerőn. Az igényes elektronikus zene nem itt kezdődik, az effektezést kivéve semmi köze hozzá. Ez szimpla bóvli diszkó szám. És iskolapéldája annak, hogy a latinos vonallal vagy Rióval bármilyen tré produkciót el lehet adni.

TI MILYEN SZÁMOKAT TENNÉTEK A LISTÁRA? ÍRJÁTOK MEG KOMMENTBEN!

Ha tetszett az összeállítás, nyomj egy lájkot!


KÖVESS MINKET:





hirdetés
hiperkarmaakusztik.jpg

Bérczesi Robi: Szeretek egy szál gitárral játszani

A hiperkarma különleges, akusztikus koncerttel készül a Városmajori Szabadtéri Színpadon. Erről kérdeztük Bérczesi Robit, a zenekar frontemberét.
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2019. augusztus 21.



A hiperkarma igen sűrű évet tudhat maga mögött: év elején jelentette meg ötödik, Napsütötte rész című lemezét, végig turnézták a tavaszt és a fesztiválokat, Bérczesi Robi Artisjus-díjat kapott dalszövegeiért és kiadta az Én meg az Ének című életrajzi regényét is. Most pedig augusztus 24-én egy különleges, akusztikus koncertre is készülnek a Városmajori Szabadtéri Színpadon.

- Idén az ötödik lemezetek, a Napsütötte rész mellett megjelent az életrajzi könyved is, amiben nagyon őszintén meséltél az elmúlt tíz évről. Milyen érzés most, hogy a könyv megírásakor kibeszélted magadból ezeket a dolgokat és kitártad azokat olvasók elé?

- Jó érzés volt kiadni magamból ezeket a dolgokat, így olyan, mintha tiszta lappal új életet kezdenék. Persze, így is maradtak árnyékos részek a történetben, de korántsem annyi, mint régen.

- A Napsütötte rész sokkal éneklősebb, vidámabb, mint az előző lemezek. Te is most már inkább így tekintesz az életre?

- Azért ezek a "vidám" dalok is csak a hiperkarma eddigi stílusához képest vidámak, amúgy komoly témákat feszegetnek ezek is, de valóban jóval felszabadultabban, mint az eddigiek.

- Könnyebben megszólalnak ezek a dalok akusztikus változatban? Hogyan alakítjátok ilyenkor a repertoárt?

- Igen, az új dalok akusztikus változatait jóval könnyebb kidolgozni, mint pl. az Amondóét, amit nem is fogunk előadni ezen a koncerten. Általánosságban véve a 2. és a 3. albumunk az, amelynek a dalai kevésbé adják meg magukat akusztikusban.

- Az utóbbi időben egyre többször hallani téged akusztikus felállásban, az Én meg az Ének 2. kapcsán is. Miben másak számodra ezek a koncertek, mint a megszokott, „hangos” koncertek?

- Szeretek egy szál gitárral játszani, nagyobb szabadságot ad, mint a zenekari felállás, és amióta egy vokálpedált is bevetettem, olyan, mintha külön vokálénekesek is kísérnének.

- Csak hiperkarma számok lesznek, vagy az Én meg az Ének dalaiból is játszotok majd?

- Kizárólag hiperkarma számokból áll a repertoár.

- A hiperkarma 20-ig ez lesz az utolsó budapesti koncertetek. Mivel telik majd számodra az év hátralévő része?

- Új dalokat jelentetünk meg a készülő 6. stúdiólemezünkről, én személy szerint továbbra is egy szál gitározom, és a hiperkarmával is vállaltunk néhány vidéki koncertet. Ezen kívül próbálunk ezerrel az Arénára, ritkán, vagy még soha nem játszott dalokkal, érdekességekkel készülünk.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
baratok-kozt-epulet-matyas-kiraly-ter.jpg

Egy korszak lezárul: a Barátok közt 20 év után már késő délután képernyőre kerül

Jó hír viszont, hogy az új részeket a korán és későn tévézők is elcsíphetik.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 21.



Sokak esti rutinja változhat meg némiképp szeptembertől, ugyanis a hamarosan 21 éves születésnapját ünneplő Barátok közt ősztől új időpontokba kerül.

Az 1998. október 16-a óta futó széria az RTL Klub egyik legrégebbi és legnépszerűbb sorozata és indulása óta a főműsoridőben láthatták a nézők, aki pedig lemaradt az aktuális részről, az RTL Magyarország egy másik csatornáján visszanézhette.

Jelenleg 21:10-től látható, azonban az őszi műsorrend nyomán ezentúl más időpontokban találkozhatunk a Mátyás király tér lakóival - adta hírül a SorozatWiki, akik számára az RTL Magyarország Marketing és Kommunikációs Igazgatósága is megerősítette a változás hírét.

Szeptember 2-től késő délután és késő este vár a Barátok közt: a friss részek hétköznap negyed 6 körül, a Híradó előtt kerülnek adásba és negyed 11 körül újra levetítik őket.

A főműsoridőben a Híradó mellett a Fókusz és a Drága örökösök megy majd, a 9-es sávot pedig a csatorna 1-én induló új realityje, a Love Island kapta.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
DBOGI20190820035.jpg

Nagy Feró életműdíjat kapott, a Halott Pénz és Rúzsa Magdi is nyert - átadták a Petőfi Zenei Díjakat

Pápai Joci újabb elismerést zsebelt be Az én apám című dalával, de a Follow The Flow és a Bagossy Brothers Company sem ment haza üres kézzel a Strand Fesztivál nyitónapján megtartott díjátadóról.
MTI, Fotó: Bodnár Boglárka/MTI - szmo.hu
2019. augusztus 21.



Tizenkét kategóriában már a negyedik alkalommal adták át a Petőfi Zenei Díjakat a Zamárdiban tartott Strand Fesztivál nyitónapján kedd este. Több jelöltet a Petőfi Rádió 2018. március 1. és 2019. március 1. között legtöbbet játszott száz magyar dala közül választotta ki egy százfős, elismert zenészekből, producerekből, zenei szerkesztőkből, újságírókból, koncert- és fesztiválszervezőkből álló szakmai grémium.

Az év zenekarára, az év női és férfi előadójára, az év videoklipjére és az év akusztikus koncertjére június 18. és augusztus 12. között szavazhatott a közönség és a szakmai testület. A végeredménybe a szakmai zsűri és a közönség szavazatai 50-50 százalékban számítottak bele.

Az év zenekara a Halott Pénz, az év női előadója Rúzsa Magdi, az év férfi előadója Ákos lett.

Az év videoklipjének a Follow The Flow Nem tudja senki című dalának videoklipjét, az év akusztikus koncertjének pedig a Bagossy Brothers Company tavaly november 5-ei koncertjét választották.

Az életműdíjat Nagy Feró, a Beatrice és az Ős-Bikini frontembere kapta.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
1-21.jpg

Valami nagyon durva történt 20 éve a mozikban - 1999, a filmtörténet legjobb éve

Mátrix, Hatodik érzék, Harcosok klubja, Sztárom a párom. Csak pár cím, hogy elájulj tőle: mindez ugyanakkor készült.
Szajki-Vörös Adél - szmo.hu
2019. augusztus 22.



Sokunk kedvenc filmjei ebből az évből valók. Olyan különleges volt ugyanis 1999-ben a csillagállás, hogy megdöbbentően sok filmremek született. Nemcsak akkorra elismert alkotók jutottak el a pályájukon egy fontos fordulópontra 1999-ben, hanem elképesztően eredeti elsőfilmek is születtek, melyek rendezői bombaként robbantak be a filmvilágba. Van, aki azóta sem tudta megismételni az akkori sikerét, és van, akinek ez csak egy dobbantó volt további emlékezetes filmjeihez.

Ami különösen érdekes ebben az évben, hogy több hasonló gondolkodású alkotó jelent meg egyszerre, illetve több, hasonló témát feldolgozó, különleges film is készült el, ami nem meglepő: ugyanabban a közhangulatban születtek meg, amikor hasonló problémák foglalkoztathatták az ugyanabban az érában gondolkodókat. A teljesség igénye nélkül összegyűjtöttünk pár mozit ebből az évből, melyek nélkül a filmművészet nem kérdés, hogy kevesebb lenne.

Hatodik érzék

M. Night Shyamalan harmadik nagyjátékfilmje sok szempontból vágott elébe a trendeknek. Először is egy, nem az intellektusáról ismert népszerű akciósztárt pottyantott a főszerepbe. Bruce Willisről korábban nem tudtuk volna elképzelni, hogy pszichológust játsszon, pláne azt nem, hogy élete legjobb alakítását nyújtsa egy ilyen szerepben. A halottlátó kisfiú, Haley Joel Osment a másik hidegrázósan erős színészi játékot nyújtja, és akkor még nem beszéltünk a remek filmvégi csavarról, amitől jól kikerekedett a szemünk 1999-ben.

Harcosok klubja

Érdemes ezt a filmet pár évenként újranézni, már csak azért is, mert amit Brad Pitt és Edward Norton művel benne, az maga az elszabadult színészi zsenialitás. Aki pedig hagyta őket és a saját elméjét is elszabadulni, az David Fincher volt, aki rögtön a második nagyjátékfilmjével a legmagasabbra repítette magát szakmailag. Ez volt a Hetedik. A Harcosok klubja - SPOILER - egy mentális leépülés pontosan elmesélt története, miközben a fogyasztói társadalom végtelenül keserű kritikája is. Meg még egy csomó minden, ez a film egy külön cikket érdekelne, annyira sűrű a szövete.

Magnólia

Paul Thomas Anderson rendező már második filmjével, a Boogie Nightsszal kitörölhetetlenül beírta magát a múlt század kultúrtörténetébe, míg a Magnóliával feltette a pontot az i-re (bár sokan az előbbit szeretik tőle, a Boogie Nights ugyanis egy popkulturális eposz a pornó születéséről, míg a Magnólia inkább egy nagyszabású tabló, annyi drámával és melodramatikus elemmel, amennyi csak a csövön kifért, és sok szomorú sorsú szereplőjével, akik mind csak arra vágynak, hogy szeressék és elfogadják őket. Minden esélye megvolt rá a Magnóliának, hogy egy giccshalmaz legyen, de nem lett az.

Tágra zárt szemek

Azt beszélik, Stanley Kubrick utolsó filmje volt az utolsó csepp a pohárban Nicole Kidmannek és Tom Cruise-nak, mielőtt végleg szétváltak útjaik. A Tágra zárt szemek ma már egyik olvasatában hátborzongató dokumentum egy súlyos krízist átélő házasságról egy valós színészházasság tragédiájával a háttérben, valamint mozgóképes filozófiai elmélkedés az összetartozásról és megcsalásról, valamint a féltékenységről. Az is tök kísérteties, ahogy Cruise filmbeli figurája belecsöppen egy rejtélyes szektás univerzumba, miközben jól tudjuk, hogy a valóságban a szcientológai egyház vert éket a színész és egymás után két felesége közé is. Persze nemcsak a magánéleti vonulat miatt izgi a film. A késői Kubrick sötét világnézetével egybeforrnak a Tágra zárt szemek nyomasztó, esztétizáló képei és az üzenet: igazából soha nem lehet tiéd a másik, még akkor sem, ha a legközelebb áll hozzád.

A bennfentes

Michael Mann Az utolsó mohikán és a Szemtől szemben után készítette el pályája egyik csúcsdarabját, a főszerepben Al Pacinóval és Russell Crow-val. Utóbbi simán megkaphatta volna az Oscart az igaz történetben nyújtott lefegyverző alakításáért, de nem kapta, mint ahogy 6 további jelölését sem váltotta szoborra A bennfentes. Pedig a dohányipart leleplező, a teher alatt összeroppanó kisember és az őt meginterjúvoló 60 minutes-riporter kálváriája igazi mai sztori volt, mélységgel, katarzissal, gyönyörűen fényképezve. Michael Mann azóta is Oscar-nélkül, a film pedig mementója egy hollywoodi mesterember kiállásának az igazság mellett.

Lapozz a Mátrixért, az Amerikai szépségért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x