hirdetés
food-1454354_1280.jpg

10 tipp a mindennapokra, ami segít a fogyásban

Nem ördöngösség egyik sem, mégis sokat segíthetnek, ha le akarsz fogyni.
Fotók: Pixabay - szmo.hu
2017. december 09.


hirdetés

Nem egyszerű dolog megszabadulni a felesleges kilóktól. De léteznek olyan mindennapi trükkök, amelyek segítségével elérheted a célodat.

A Bright Side összeszedett 10 egyszerű tanácsot, ami jól jöhet, ha egészséges életmódra akarsz váltani, és fogyni szeretnél egy kicsit.

10. Ismerd a játékszabályokat

Manapság a legtöbb étteremben lehet egészségesebb alternatívát választani, és azt is megtudhatod, hogy pontosan mi kerül a tányérodra. Ez hasznos lehet, hiszen előfordulhat, hogy egy hamburgerrel sokkal jobban jársz, mint egy majonézes, csirkés salátával.

A McDonald’s menüje is ilyen. Egy klasszikus Hamburger 254 kalória (természetesen sültkrumpli nélkül!), míg egy ropogós csirkés saláta adagja 423 kalória - pedig a neve alapján sokkal egészségesebbnek hangzik.

9. Szerezz be egy uzsonnásdobozt

Ez egy nagyon fontos pillére a fogyásnak, ami sokkal jobban működik, mint bármely csodaszer. Az otthon elkészített ebédekkel nem csak kalóriák ezreit, de pénzt is tudsz spórolni. Egy finom zöldséges tortillatekercs elkészítése főtt tojással csupán negyedóra munka, de 300-400 kalóriával kevesebbet jelent, mintha egy gyorséttermi változat mellett döntenél.

8. Aludd ki magad

Feküdj le egy órával korábban és figyeld meg, ahogy megindul a fogyásod! A Pennsylvaniai Egyetem kutatása bebizonyította, hogy azok, akik kialvatlanok voltak, elkezdtek hízni, míg akik jól kialudták magukat minden este, fantasztikus eredményeket értek el fogyókúrájuk során.

7. Egy jó séta aranyat ér

Ha még nem állsz készen arra, hogy egy edzőterembe merészkedj, kezdetben egy tempós séta is nagyon jó megoldás. Egy jó séta nem annyira megerőltető, ráadásul gyönyörködhetsz a természetben, és kikapcsolódásnak sem utolsó. Ne várj ettől csodát, hiszen nem fogsz egy nap alatt megszabadulni a felesleges kilóktól, de az apró lépések is sokat számítanak.

Ha van lehetőséged egy okosórán vagy lépésszámlálón megmérni, mennyit járkálsz egy nap, látni fogod, mennyit jelent, ha a rendszeres sétálást bevezeted a mindennapjaidba.

6. Ne feledkezz meg a fehérjéről

2015-ben egy neves folyóiratban, az American Journal of Clinical Nutritionben megjelent egy tanulmány, ami szerint a fehérjék segítik a fogyást és az optimális testsúly megőrzését.

A magas fehérjetartalmú diéta alatt sokkal elégedettebbnek fogod érezni magad, és nem leszel állandóan éhes. Ideális reggeli lehet például egy rántotta 2 tojásból, ebédre csirkés tortillatekercs, vacsorára pedig szárnyas vagy hal. De ha nem rajongsz ezért az ötletért, próbálj fehérjében gazdag „nasikat” választani: egy fehérjeturmix, görög joghurt vagy túró is egészséges döntés!

5. A jó zsír

Viccnek hangzik, de hidd el nem az: vannak olyan zsírok, amelyek elősegítik a fogyást, és a vércukorszintedet egyensúlyban tartják. A zsíros tejek, az avokádó, a lazac vagy a mandula is mind ilyen zsírokat tartalmaznak. Persze ezeket sem szabad ész nélkül fogyasztani! A mandulakrém tényleg szuper édesség, de nem kell az egész üveget egy ültő helyedben befalni.

4. Miniedzés

Okkal lettek az ötperces edzéstervek nagyon népszerűek, mert használnak! Próbálj meg felüléseket, guggolásokat vagy fekvőtámaszokat beiktatni a mindennapjaidba. 40 guggolás 2 percet vesz el az életedből, de ha mindennap rászánod magad, látni fogod a változást! A bokádra vagy csuklódra helyezett súlyok pedig egyre keményebbé teszik az amúgy egyszerű edzéseket is.

3. Muti, mit eszel

Fontos, hogy tudd, mik azok az ételek, amelyekről nem tudsz lemondani, és mi az, amit könnyen feladsz. Nem tudod elképzelni az éltedet pizza, tészta vagy sushi nélkül? Írd le, hogy miket szeretsz, rangsorold őket, és próbáld az egészségesebb kedvencedet választani. Legközelebb mikor lemondasz a carbonaráról, helyette rendelj sushit. Így akár egy pohár bor is beleférhet az étrendedbe.

2. Szabadnap

Nagyon kevés esélye van annak, hogy innentől kezdve az életed minden egyes napján csak egészségesen fogsz táplálkozni. Tervezz be egy napot, például minden második héten, amikor bűntudat nélkül azt eszel, amit csak szeretnél. A többi napon így könnyebb lesz tartanod a diétádat.

1. Írd le!

Ha pontosan leírod, hogy mikor mit eszel, megismerheted, hogy milyen szokásaid vannak, és erre tudsz majd építkezni. Egy napló ráadásul emlékeztet is majd arra, hogy mikor ettél utoljára, de arra is felhívja a figyelmedet, ha eljött az idő bekapni egy egészséges rágcsálnivalót. Szóval este, mikor hazaérsz, nem leszel farkaséhes, és nem fogod túlenni magad. Ezt egy kis füzetbe is vezetheted, de nagyon sok applikáció is létezik már, így a naplód mindig a zsebedben lapulhat.

Neked mik a legjobb fogyókúratippjeid?


KÖVESS MINKET:




hirdetés
nyolc-ora-alvas-1000x667.jpg

A nyolc óra alvás mítosz - az alváskutatók szerint a testünk teljesen máshogy van programozva

A nyolc óra alvást a korai kapitalizmus 'vezette be', előtte máshogy aludtak az emberek. És máshogy is kéne.
Daily Mail. Fotó: Pexels - szmo.hu
2019. június 14.



Sokan gondolják úgy, hogy az éjszakai, hét-nyolc óra alvás, majd a napközbeni, állandó éberség természetes emberi igény. Aki napközben szívesen bóbiskolna egy-két órát, annak többnyire bűntudata van, a mai munka világában az emberek túlnyomó többségének ez kivitelezhetetlen luxusnak is számít.

Pedig a szakemberek szerint ez a berögződés egy tévhit. És mindössze két évszázados. Dr. David Cunnington alváskutató, a brit Sleep Health Foundation (Egészséges Alvás Alapítvány) munkatársa szerint

az emberi test alapvetően úgy van beprogramozva, hogy 3-4 órát aludjon, majd pár órát ébren legyen, utána ismét aludjon 3-4 órát, és így tovább. A régi időkben az emberek így is aludtak: kora este szunyókáltak 3-4 órát, majd fél éjszaka fent voltak, és csak hajnalban pihentek le ismét, reggelig.

Az, hogy éjszaka egyben kell végigaludni nyolc órát, a 19. század elején, az egyre nagyobb teret hódító kapitalizmus idején került be a köztudatba.

A "nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás" legendás szlogenjét pedig egy Robert Owen nevű munkajogi aktivista vezette be 1817-ben, akkor még a munkások embertelen agyondolgoztatása és kizsákmányolása ellen.

Ez a szlogen azóta is tartja magát. A mai munkaerőpiacot uraló cégeknek ez tökéletesen megfelel, hiszen így egyhuzamban ledolgoztathatják a nappalt a munkavállalókkal.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
0_ASOS.jpg

„Mintha részegen kaptad volna magadra” – kiakasztja a vásárlókat a legújabb bizarr bikinitrend

Csak bevállalósaknak ajánlott az ASOS új fürdőruhája – olyan, mintha fordítva préselnénk bele magunkat egy, a kelleténél kisebb bikinibe.
Címkép: ASOS - szmo.hu
2019. június 15.



Ha azt hittük, hogy a tavalyi, középen lyukas bikinifelső után már nem érhet minket meglepetés, tévedtünk.

Úgy látszik, a body-szerű, egyrészes fürdőruhák mellett, amik kvázi "sokat takarnak", a tendencia fordítottja is hódító útjára indult - vagyis idén az egy számmal kisebbnek tűnő felsők is virágkorukat élik.

Erre tett rá még egy lapáttal az ASOS márkája, mivel ők az apró méret mellett egy olyan bikinit dobtak piacra, ami egészen egyszerűen úgy fest, mintha fordítva vették volna fel.

"Amikor még részeg vagy az öltözködésnél"

- foglalta össze a márkát előszeretettel parodizáló asbos_sos Instagram-oldal.

A friss trendet igencsak szájára vette az internet népe - azonban nem éppen azért, hogy dicsérjék.

Az új típusba amúgy azt is belemagyarázhatjuk, hogy a szintén reneszánszát élő hasitasi, avagy övtáska mániából is merít, mivel egy olyan típusú csat díszíti az elejét.

Azok pedig, akik amiatt aggódnának, hogy a bikini előnytelenül mozdul egy vízbe csobbanás alkalmával, megnyugtató lehet, hogy a ruhadarabnak van még egy apró hibája: a hivatalos leírás szerint nem lehet vízbe meríteni.

Talán ezért van rajta elől a hatalmas csat, hogy az ember lánya miután megmutatta a nagyvilágnak a vízparton, egyszerűen ledobja.

Az emberek fantáziája természetesen útnak is indult.

Egy kommentelő például "szoptatás-barátnak" nevezte a holmit.

Másnak azt juttatja eszébe, amikor félálomban fordítva veszi fel a melltartóját.

És vannak, akik egyszerűen csak értetlenkednek a bikini láttán...

Ha kíváncsi vagy a ruhadarabra, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
etelmergezes-1000x563.jpg

Nyáron nagyon figyelj: ezt a 6 ételtípust kerüld el, ha biztosan nem akarsz ételmérgezést kapni

Bill Marler ügyvéd húsz éve visz ételmérgezéses, peres ügyeket. Ezt a hat ételtípust ő maga sem eszi, soha.
Te Mind Unleashed. Címkép: Pexels - szmo.hu
2019. június 11.



Megállíthatatlan hasmenés, folyamatos hányás, rettenetes közérzet, és - ami talán az egyik legjellegzetesebb tünet - hidegrázás. Az ételmérgezés velejárói, amelyeket sajnos elég sokan ismerünk. Bár az ételmérgezés csak a legritkább esetben halálos, rendkívül kellemetlen, és ami a legrosszabb benne: az esetek többségében fogalmunk sincs róla, hol szedjük össze.

Bill Marler ügyvéd, aki kifejezetten ilyen kártérítési ügyekre szakosodott, az elmúlt húsz évben 600 millió dollárnyi összeget perelt el éttermektől, élelmiszergyártó cégektől, akik harapnivalóikkal bizonyítottan - persze nem szándékosan - megmérgezték fogyasztóikat.

Az ügyvéd tehát szakértőnek számít, és listázta, melyek azok az ételek, amelyeket soha, sehol nem hajlandó megenni, mert a tapasztalatai szerint ezek a legkockázatosabbak.

1. Nyers osztriga

Bár Magyarországon nem szerepel a top ételek között, külföldi nyaralásokon gyakran belefutunk ebben az ínyencségbe az éttermek kínálatában. Mivel az osztrigát többnyire tényleg sütés-főzés nélkül, nyersen fogyasztjuk, nagyon veszélyes lehet, főleg az utóbbi öt évben.

Marler szerint ennek fő oka a globális felmelegedés, így az osztrigák élőhelyéül szolgáló vizek melegedése is. A melegebb vízben ugyanis többféle baktérium is életre kel és elszaporodik, többek között az ételmérgezést okozók is.

2. Gyümölcssaláta

Marler szerint ez a nyáron különösen népszerű ínyencség "kész pestis." Nem a gyümölcsökkel van a baj, hanem azzal, hogy sokszor puszta kézzel hámozzák és darabolják fel, olyan késekkel, amelyekkel mondjuk nyers húst vágtak előtte. A gyümölcsdarabok tele lehetnek kórokozókkal, persze nem mindegyik, de nem éri meg a kockázatot. Akkor már inkább egy mosott, egész gyümölcsöt együnk meg.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
ex-uzenet-1000x667.jpg

„Basszus, azt hittem, blokkoltalak!” – ilyen üzenetekkel koptatták le egyesek a bepróbálkozó exeiket

Hát, lehet belőlük válogatni... Mi sírva röhögtünk. :D
Independent. Címkép: Pexels - szmo.hu
2019. június 11.



Mindannyiunknak ismerős a helyzet, amikor valaki csúnyán elbánik velünk, összetöri a szívüket, padlóra küld minket a fájdalom. De az élet mindig megy tovább, és mi nagy nehezen mégiscsak feltápászkodunk a padlóról.Többnyire ez az a pillanat, amikor az ex - hogy honnan képesek így időzíteni - hirtelen előbukkan a múlt ködéből, és így vagy úgy, többnyire egy puhatolózó üzenetben újra bepróbálkozik.

Mi pedig nézzük a telefonunk kijelzőjét tanácstalanul, és azon agyalunk, mit válaszoljunk. Az alábbi Instagram és Twitter posztok szerint néhányan ügyesen megoldották, érdemes tőlük tanulni.

#1

"Hé, összefutunk egy kávéra valamikor?"

Válasz:

HahaahahhahahHAHAHAHAHZHAAhahhahahaha

63.1k Likes, 1,155 Comments - Unspirational (@textsfromyourex) on Instagram: "HahaahahhahahHAHAHAHAHZHAAhahhahahaha"

#2

- Helló...

- Basszus, azt hittem, már blokkoltalak!

- Hát nem...bocs, akkor nem is zavarlak.

- Hálistennek.

Hey? is never a good opener anyway

19.6k Likes, 167 Comments - Unspirational (@textsfromyourex) on Instagram: "Hey? is never a good opener anyway"

#3

- Hogy vagy?

- Jól vagyunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x