hirdetés
flaar-crop-2.jpg

10 éve sufniműhelyként indultak - az Év Európai Yachtja díjra jelölték őket

Ezzel szintet lépett a Flaar Kft., és garázsműhelyből Európa elitjébe került, ami a hajóépítést illeti.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2017. december 27.


hirdetés

Déry Attila régi álmát valósította meg, amikor Mezey Zoltánnal megalapította a Flaar nevű hajóépítő céget Paloznakon - derül ki a hvg.hu cikkéből. A cég már tíz évvel ezelőtt is elfoglalta a a Déry-család garázsát, ráadásul a szomszédok is “örülhettek” a zajnak, az ipari megrendelések révén viszont túl tudták élni az éppen pusztítóvá váló válságot. Ugyanis már az elején tisztában voltak vele, hogy csupán hajóépítésből aligha él meg a cég, több lábon kell állni. Ezért hatmillióért vásároltak egy CNC-gépet, amivel ipari jellegű bérmunkát végeznek.

Már az induláskor a high-tech versenyhajók piacát célozták meg. Kevesen csinálják azt, amit ők: vákuumtechnológiával készült hajóik prémiumnak mondhatók. A tömeggyártásban előállított túrahajók piaca már akkor telített volt, így nem is akartak arra mozdulni.

flaar

Fotó: Flaar Boats, Facebook

A cégnek az első évben 8 milliós éves árbevétele volt, 2010 januárjában vették fel az első embereket, ekkor már megvolt a 300 négyzetméternél nagyobb etyeki gyártócsarnok. Etyeken azóta átálltak az ipari munkákra, a hajógyártás pedig a Balaton melletti Paloznakon folyik egy bérelt csarnokban.

A Flaar M37-es hajóját a speciális hajók kategóriájában jelölte a német Yacht magazin az Év Yachtja díjra. Michael Good, a lap szakértője két éve tesztelte a Balatonon a hajót.

hirdetés

Amikor a Budapest Boat Show előtt Mezey Zoltán az új Flaar M37-es beharangozóját feltette a Facebookra, a szakember kért pár információt, és írtak az új hajóról néhány sort a magazinban.

Pár hónappal később aztán érkezett egy e-mail a magazintól, hogy jelölnék őket a díjra, de ehhez vállalni kellett, hogy szeptemberben a franciaországi Le Rochelles-be, vagy októberben Barcelonába viszik a hajót tesztelésre. Hogy elnyerték-e a díjat, az 2018. januárjában derül majd ki Düsseldorfban, de

a jelöléssel a lap szerint mindenképpen az európai elitbe lépett a magyar cég a hajóépítés területén.

A Flaar eddig mintegy 60 hajót engedett ki a műhelyből, legtöbb közülük a Flaar 18-as (a szám a hajótest hosszúságát jelenti lábban, 1 láb = 30,48 cm), amiből 18 épült, használnak néhányat német, svéd és olasz vizeken is.

További részleteket a Flaar alapításáról, sikereiről és a díjról a hvg.hu-n olvashattok.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
markclark_lotto_fonyeremeny_lottonyertes.jpg

Másodszor is megnyerte a 4 millió dolláros fődíjat a kaparós sorsjegyen egy amerikai férfi

Három év alatt 2,4 milliárd forintnak megfelelő dollárt kapart össze Mark Clark.
Fotó: Michigan Lottery - szmo.hu
2020. június 27.


hirdetés

Ami a többségnek egy életen át nem sikerül, az Mark Clarknak már kétszer is összejött, írja a CNN. Az 50 éves michigani férfi 2017 után idén másodszor is megnyerte egy kaparós sorjegy 4 millió dolláros (1,2 milliárd forint) fődíját.

Sikerszériája három évvel ezelőtt egy benzinkúton kezdődött. Akkoriban az egyik hudsoni kúthoz szállított üzemanyagot. A munka végén vett egy 20 dolláros (6300 forint) sorsjegyet, lekaparta a vonalkódot, ahova azt írták, hogy adja át a kereskedőnek. Miközben beszélgettek, az eladó lekaparta a sorsjegy többi részét, majd meghökkenve a férfira nézett és azt mondta:

"Mark, éppen most nyertél 4 millió dollárt!"

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
JordanFormulaHUPodcastS01EP19.jpg

Eddie Jordan: Baumgartner jó példát mutatott a Forma-1-ben!

Magyarországnak büszkének kell lennie Baumgartner Zsolt Forma-1-es pályafutására – jelentette ki a #FormulaHUPodcast legutóbbi epizódjában hallgató exkluzív interjúban Eddie Jordan, aki csapatfőnökként 2003-ban megnyitotta a királykategória kapuját honfitársunk számára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 30.


hirdetés

Versenyző, bankár, csapatfőnök, pilótamenedzser, tévés szakértő, műsorvezető, rockdobos, mókamester és jövendőmondó: néhány jelző azok közül, amelyekkel Eddie Jordant, a motorsport világának legendáját illetni szokás, a #FormulaHUPodcast exkluzív interjújában pedig sorra bebizonyította, hogy minden egyes jelzőt jogosan aggattak rá az évtizedek során.

Szépemlékű istállója – amelynek aktuális reinkarnációja Racing Point név alatt fut – olyan legendáknak biztosított lehetőséget az F1-ben, mint például Michael Schumacher, de neki köszönhetően nyíltak meg a királykategória kapui Baumgartner Zsolt előtt is.

„Zsolttal kapcsolatban az volt az egészen csodálatos, hogy olyan volt, mintha friss levegő érkezett volna. Fiatal volt, alázatos és gyors. A csajok imádták, a csapat is kedvelte őt. Mindenki odáig volt érte. Szerintem nagyon jó példa volt az országotok számára. A magyaroknak büszkének kell lennie arra, ahogyan viselkedett, ahogyan beilleszkedett a csapatba és amilyen profin bonyolította például az interjúkat. Mindent korrekten csinált, annyira örültem neki, mintha a saját fiam lett volna. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó példát mutatott Magyarországnak a viselkedésével és azzal, amennyire professzionálisan vezetett”

- mondta hazánk első és mindeddig egyetlen F1-es versenyzőjével kapcsolatban Jordan, aki a #FormulaHUPodcast adásában soha nem hallott részletességgel idézte fel a 2003-as történéseket, s elárulta egyebek mellett azt is, hogyan szúrta ki magának már évekkel korábban Baumgartnert.

Nemcsak honfitársunkról és magyarországi élményeiről beszélt az ír fenegyerek, hanem egyebek mellett arról is, hogyan építette fel a semmiből a versenyistállóját, milyen fortélyokat kellett bevetnie annak érdekében, hogy olyan fenoménokat is meg tudjon zabolázni, mint például Ayrton Senna, Damon Hill vagy Jean Alesi, de érdeklődésünkre elárulta azt is: hogyan vált belőle minden titkok nagy tudorává, az évek során leleplezve például Michael Schumacher visszatérését is.

hirdetés

Mi több: a #FormulaHUPodcast stábjának azt is elárulta, hogy tevékeny részese volt annak a folyamatnak, amelynek eredményeként Lewis Hamilton a McLarentől a Mercedeshez tette át a székhelyét.

A sorozat 19. adásában a #FormulaHUPodcast szakújságírói törzsgárdája, a Bethlen Tamás, Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő alkotta trió nosztalgiázik, reflektál a Jordantől hallottakra, ugyanakkor igyekeznek helyretenni a Baumgartner Zsolt F1-es szereplésével kapcsolatos, a magyar köztudatban élő tévhiteket is.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
viddl-hozdl-koronavirus-startup-kijarasi-korlatozas-csomagkuldo-4-1.jpg

ViddL: a magyar startup, amelyik ki tudott törni és bővült a járvány alatt

Márciusban, az első fertőzöttek megjelenése után olyan helyzet állt elő, amire a fiatalok által alapított cég nem volt felkészülve. Mára jelentősen nőtt a forgalmuk. Hogyan csinálták? Erről beszélgettünk.
Szegedi Éva - szmo.hu
2020. június 19.


hirdetés

Míg voltak olyan cégek, amelyeket nehéz helyzetbe hozott vagy egyenesen padlóra küldött a kijárási korlátozás és az, hogy az emberek bezárkóztak a koronavírus-járvány kezdetekor, egy sor üzlet vagy vendéglátóhely bezárt, akadt, akinél éppen most lendült fel az üzlet.

A ViddL csomagküldő startup forgalma kétszer-háromszor akkora lett, és bővült a futárközösségük is.

Pedig márciusban az első hazai koronavírus-fertőzések megjelenése még számukra is ijesztő volt, hiszen olyan helyzet állt elő, amit senki sem látott előre.

„A folyamatban lévő tárgyalások megszakadtak, elérhetetlenné váltak a partnerek” - mondta Tüske Tamás, a ViddL ügyvezető igazgatója.

Az első eset bejelentése után nem akarták átvenni a csomagot a címzettek. Ott volt a futár, ott volt a címzett is, de utóbbi nem akarta megfogni a futár telefonját, hogy azon írja alá az applikációban a csomag átvételét.

hirdetés

"Szerencsére olyan csapattal dolgozom együtt, akik szeretik a kihívásokat, és rögtön azt kezdtük vizsgálni, erre a helyzetre hogyan lehetne reagálni, és a problémákat hogyan lehetne megoldani.”

A ViddL-t 2017-ben alapították olyan fiatalok, akik külföldről hazatérve úgy gondolták, változásra volna szükség a csomagszállításban, jobb technológiai háttérrel az iparágat meg lehetne újítani, különösen azért, mert ezen a területen kevés innováció történt az utóbbi években. Belevágtak és sok munkával, rengeteg próbálkozással és iterációval elérték, hogy mára több mint 100 ezer csomagot szállítottak ki Budapesten. Futárbázisukba eddig több mint 2000 fő regisztrált.

Naponta 40-45 futár dolgozik náluk, napi 800-900 csomagot visznek ki. Rugalmas munkabeosztást biztosítanak a futároknak, akik egy mobilapplikáció segítségével szállítanak a címekre, a címzetteket pedig egy több szintes rendszeren keresztül értesítik a kiszállításról. Mivel folyamatosan optimalizálni próbálják a csomagok útvonalát, képesek szinte órára pontosan megmondani, mikor érkezik a futár. A címzettnek sms-ben, e-mailen és Facebook Messengeren küldik ki az infót. Ha az ügyfél módosít a csomagján, és minden módosított információ megjelenik a futárnál az applikációban.

Az elmúlt években több elismerést is elnyertek, amelyek közül az Innovációs és Technológiai Minisztérium kitüntetésére a legbüszkébbek - ezt a csomagszállításban bevezetett innovációért kapták.

Márciusban a koronavírus-járványra reagálva a ViddL gyorsan váltott és kijött az aláírásmentes küldeményátadással, aminek az a lényege, hogy amikor kimegy e-mailen az értesítés a címzettnek, e-maiben tudja aláírni. Okostelefonon az ujjai segítségével, laptopon az egérpadon. Generálnak neki egy 6 számjegyű kódot, és csak ezt a kódot mondja a címzett a futárnak.

„A futár beírja, látja, hogy a kód helyes, a futár pedig lerakja a csomagot. Mivel a címzettek örülnek ennek a megoldásnak, ezt a koronavírus-járvány lecsengése után is megtartjuk” - mondja Tüske Tamás.

„A másik tapasztalatunk az volt, hogy hihetetlen mértékben megugrott a futárregisztrációk száma. Márciusban 220-an, áprilisban 280-an jelentkeztek csak Budapesten. Láttuk, hogy többféle területről jöttek, például az idegenforgalomból, a vendéglátásból, olyanok, akiknek egyik napról a másikra szűnt meg a munkájuk. Egyfelől nagy számban jelentkeztek a futárok, másfelől hatalmas lett az igény az ügyfelek részéről egy másik szolgáltatásra, így új szolgáltatást indítottunk, ez lett a HozdL.

Mivel nem lehetett elmenni bevásárolni, egyes nagy üzletláncoknál pedig több hetes várólista is volt a házhoz szállításra, jött a következő ötlet, hogy erre is megoldást kínáljunk. A HozdL lényege, hogy a ViddL futár nem csak csomagot visz ki, hanem egyes ügyfeleknek elmegy és bevásárol, akár több helyről is – 9 kilóig vagy 10 ezer forintos összeghatárig.”

Az egyik szempont az volt, hogy minél több futárnak adhassanak munkát, a másik az, hogy segítsenek azokban a körzetekben, ahol jelen vannak. Miután az alkalmazást lefejlesztették, a HozdL-t a partnereik segítségével nemcsak Budapesten, hanem Szombathelyen, Győrben és Debrecenben is el tudták indítani.

"Mi, a ViddL tulajdonosai szerettük volna a társadalmi felelősségvállalásból is kivenni a részünket, ezért a HozdL szolgáltatásban a nyugdíjasoknak ingyen szállítunk."

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
szoboszlai-dominik.jpg

Szoboszlai az év legjobb játékosa az osztrák első osztályban

A 19 éves magyar játékos a klubelnökök és vezetőedzők választása alapján lett a legjobb az ausztriai Bundesligában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. július 05.


hirdetés

A bajnok és kupagyőztes Red Bull Salzburg hivatalos honlapján számolt be róla, hogy a klub magyar válogatott játékosát, Szoboszlai Dominikot választották meg a 2019–2020-as idény legjobbjának az osztrák élvonalbeli labdarúgó-bajnokságban - szúrta ki a Nemzeti Sport.

A bajnokság legjobb játékosát a klubelnökök és a vezetőedzők választották meg.

„A koronavírus-járvány utáni időszakban 17 kanadai pontot szereztem, de őszintén megvallva nem erre figyeltem. Egyszerűen minden trófeát meg akartam nyerni a csapattal. Ezekkel válsz többé”

- nyilatkozta klubja honlapjának a fiatal magyar játékos. A Transfermarkt statisztikája szerint Szoboszlai összesen nyolc góllal és tizennégy gólpasszal zárta az osztrák Bundesliga 2019–2020-as idényét. Legutoljára vasárnap a LASK ellen talált be a kapuba a bajnokság utolsó fordulójában.


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!