Most te is utazhatsz a legendás 120 éves földalatti kocsival
Különleges programmal kedveskedik a BKV május 7-ig. Éjszakánként az első földalatti kocsik egyikével, a 120 éves "Öreg Hölggyel" utazhatsz.
Ehhez semmi mást nem kell tenned, mint előzetesen regisztrálni a BKV honlapján. Egy jegy 1000 forintba kerül, a szerelvény a Mexikói út és Vörösmarty tér között, illetve visszafelé szállítanak benneteket. Az időpontokról a BKV honlapján lehet tájékozódni.
Az átadást követően, május 8-án a millenniumi ünnepségekre érkező Ferenc József is utazott a kontinens első kéregvasútján.
A jubileumhoz kapcsolódó kiállítást május 3-ától nézheted meg a Földalatti Vasúti Múzeumban, a Deák téren. A 11-es pályaszámú MillFAV nosztalgia motorkocsit, a BKV egyik legszebb járművét is láthatod.
Sokan talán nem is tudják, hogy a Deák téren, üvegajtók mögött a kisföldalatti egy régen leválasztott szakasza a mai napig megtekinthető.
Az egykori alagút és a megálló ma már a Földalatti Vasúti Múzeum kiállítótere, ahol az eredeti Zsolnay csempék és korabeli járművek között megismerheted a MillFAV történetét, és ízelítőt kaphatsz a kisföldalatti 120 éves múltjából.
A több mint egy évszázados történetet bemutató állandó kiállítás mellett erre az alkalomra időszaki fotókiállítással várnak.
Információt erre a linkre kattintva kaptok.
A századfordulós arculatukat megőrző megállókban korhű ruhákba öltözött hostok és hostessek idézik meg az egykori Budapest hangulatát. Arra kérnek benneteket, hogy ha az utasok közt megtaláljátok az 1896-ből érkezett "időutazókat" készítsetek szelfit velük és küldjétek el a [email protected] Május 7-én szombaton és 8-án vasárnap 9 és 15 óra között a MillFAV járműtelep 6-os kapuja megnyílik, és az Öreg Hölgyet azok is láthatják, akik lemaradnak a túráról. Az elkészült földalatti vasútvonal teljes hossza akkor a föld alatt 3225,56 m; míg 463,20 m felszíni szakasz volt, azaz összesen: 3688,76. Ma 4,4km. A megállóhelyek száma akkor 11 (kilenc földalatti és két felszíni) volt, míg ma szintén 11 állomás van, azonban már mind felszín alatti, és a korábbi díszes, fedett lejáratok helyett ma már egyszerűbb, nyitott lejáratokon közelíthetjük meg az állomásokat. A földalatti vasút forgalmának lebonyolítására akkor 20 motorkocsit szereztek be. Az összefogó közlekedési társaságok megállapodása szerint a tíz fémborítású kocsi a BVVV villamosainak sárga fényezését, a tíz amerikai fenyőléc burkolatú pedig a BKVT járműveinek barna színét kapta, ez utóbbiak egyike a királyi kocsi. Ma 23 jármű bonyolítja le a MillFAV forgalmát. Az indulás időszakában reggel 6 és este 23 óra között közlekedtek a járművek, míg ma az első vonat 4:32 perckor indul, az utolsó pedig 23.58-kor érkezik. Akkor 4 perces időközönként jártak a járművek, ma munkanapokon nap közben 2-5 perc a követési idő. Akkor a maximális sebesség 40 km/h volt, míg ma már 50 km/h. Fotó: Fortepan