Nyíregyháza, 2016. november 25. Vásárlók érkeznek nyitáskor az egyik elektronikai áruházba a fekete péntek (Black Friday) napján Nyíregyházán 2016. november 25-én. A fekete péntek csaknem ötven éve a hálaadást követõ péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedõk. Egyre több üzlet csatlakozott Magyarországon is a fekete péntekhez. MTI Fotó: Balázs Attila
Ezek a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok Magyarországon
A vásárlás hetekkel korábban, már november közepén elkezdődik. Sokan online rendelik a karácsonyfát is.
Szeretlek Magyarország
2016. december 22.

A szórakoztató és elektronikai cikkek mellett az adventi naptár, a Soy Luna, az intelligens gyurma, a Lego és a Star Wars az idei karácsony slágerei.

A Google és Magyarország az Árukereső.hu együtt megvizsgálta, hogy idén milyen keresési trendeket követnek a hazai fogyasztók a karácsony előtti hetekben. Míg régebben a karácsonyi ajándékok beszerzése az adventtel kezdődött, addig a Google adatai alapján évek óta megfigyelhető, hogy a vásárlás hetekkel korábban, már november közepén elkezdődik. Ez az eltolódás részben a kereskedők novemberi akcióival és leárazásaival magyarázható.

Idén november 25-én, a Black Friday napján, az Árukereső.hu-n a látogatások száma átlagosan négyszer magasabb volt, mint egy átlagos novemberi pénteken. Ahogy tavaly, idén is a szórakoztatóelektronikai cikkekről, elsősorban az okostelefonokról és játékkonzolokról szólt ez az időszak. A legnépszerűbb termékek közül néhány, a teljesség igénye nélkül: Huawei P9, Apple iPhone 5s, Samsung Galaxy S7, Xbox One, Sony PlayStation 4.

Sokan keresnek adventi koszorút, adventi naptárat és karácsonyi díszeket is, valamint meglepő módon egyre többen szeretnék online megrendelni karácsonyfájukat is. Míg 2015-ben a Jégvarázs volt a karácsonyi szezon sztárja, a keresések alapján idén a Soy Luna termékek törtek az élre. Továbbra is sokan keresik az úgynevezett "intelligens gyurmát", ami 2015 decemberének volt a nagy felfedezettje, de még idén is népszerű.

A játékok közül idén a Lego és a Fisher Price termékek iránt a legnagyobb az érdeklődés. Az Star Wars új epizódjának bemutatója miatt a filmhez kapcsolódó termékek is keresettek.

Fotók: Balázs Attila / MTI

A keresések alapján a Google szerint az utóbbi évek egyik legjellemzőbb trendje a mobileszközök terjedése. Magyarországon ma már a lakosság 61%-a rendelkezik okostelefonnal, ami közel a duplája a 2014-es adatoknak. Ez a vásárlói szokásokra is hatással van.

A vásárlók egyre gyakrabban gyűjtenek ötleteket és keresnek termékleírásokat a mobiljukon. Az online adatgyűjtés sokszor a boltban, nézelődés közben történik. Az online és offline vásárlási élmény egyre inkább összekapcsolódik, kiegészíti egymást.

A mobiltelefon átformálta az életünket: gyakran vásárláskor is használjuk

“A mobiltelefonok elterjedése teljesen átformálta az életünket. Azzal, hogy napjaink elengedhetetlen részévé vált az okostelefon, alapvetően megváltoztak a vásárlási és fogyasztói szokásaink. Úgynevezett szándék-vezérelt pillanatok jöttek létre, amelyekben azért fordulunk a telefonunkhoz, mert valamilyen helyzetben azonnali megoldásra van szükségünk” - mondta Bíró Pál, a Google magyarországi iparági vezetője.

Ezért is különösen fontos, hogy egy weboldal mobiltelefonra is optimalizálva legyen, ahol a vásárló a keresett információt könnyedén megtalálja. Kifejezetten erre a célra fejlesztette ki a Google a Testmysite oldalt. Ezen a felületen bárki letesztelheti, hogy egy adott weboldal mennyire felhasználóbarát a mobil eszközön és konkrét javaslatokat kaphat a fejlesztésre szoruló területekre is. Ez azért lényeges, mert a felmérések szerint a vásárlások mintegy 53%-a megszakad, ha egy oldal 3 másodpercen belül nem töltődik be.


KÖVESS MINKET:



Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!