KULT
A Rovatból

11 színész, aki meg akarta öletni magát a vásznon

Néha még a legnépszerűbb sorozatok szereplői sem érzik jól magukat egy-egy szerepben.

Link másolása

Néha a legjobb sorozatok legjobb színészei is beleunnak a szerepbe, amit alakítanak – vagy csak egyszerűen megutálják azt. A Mentalfloss 11 olyan eset gyűjtött össze, amikor színészek szerették volna, ha kiírják őket a forgatókönyvből. Nem mindegyikük kívánsága vált valóra (egyelőre).

Spoilerek következnek több sorozatról és filmről!

1. Dean Norris / „Hank Schrader” a Breaking Badből

Annak ellenére, hogy Hank a rajongók nagy kedvence volt, az őt alakító Dean Norris azt szerette volna, ha az utolsó évad közepénél megölik. Talán az tett keresztbe a számításainak, hogy két részre osztották a záró évadot, ezért maradnia kellett a forgatások végéig. Emiatt le kellett mondania egy másik sorozattól kapott felajánlást egy pilot-szereplésre.

Norris azt nyilatkozta egy TV-műsorban, hogy miután kifejtette terveit a sorozat készítőinek, ők finoman nemet mondtak: „Az elmúlt öt évben úgy építettük fel a sztorit, hogy te is kellesz az utolsó részekhez.” A színész végül elárulta, hogy nem bánta meg, hogy nem az általa preferált módon ölték meg.

2. Harrison Ford / „Han Solo” a Star Wars-ból

A Jedi visszatér forgatása előtt Ford azt nyilatkozta, hogy a trilógia zárójelenetében szívesen látná Han Solót meghalni. George Lucas rendező beszélte le erről, aki annyit mondott, hogy „nincs jövője a halott Han Solo-játékoknak”. Harminc évvel később az Ébredő erő váltotta valóra Ford álmát. A színész egy rajongói kérdezz-felelekben elárulta, hogy jobb, hogy ilyenkor távozott, így ütősebb lett a legújabb Star Wars.

3. Sophie Turner / „Sansa Stark” a Trónok Harcából

Sophie Turner szeretné, ha a sorozat vége előtt meghalna Sansa, mégpedig úgy, hogy az emlékezetes és sokkoló legyen. Mivel még néhány évad hátravan a Trónok Harcából, és George R. R. Martin, a sorozatadaptáció alapját képező könyvek szerzője még nem fejezte be a történetet, van esély arra, hogy Sansa kívánsága beteljesül.

„Nem akarom túlélni.” – nyilatkozta Turner a Wall Street Journalnek adott interjújában. „Mi értelme annak, hogy szerepelsz a Trónok harcában, és nincs egy ütős haláljeleneted?”

Sophie Turner_youtube

4. Adewale Akinnuoye-Agbaje / „Mr. Eko” a Lostból

A kimondhatatlan nevű színész egyre kevésbé érezte jól magát Hawaii-on a Lost forgatásain, és miután szülei halálhíréről értesült, minél hamarabb haza szeretett volna utazni Londonba. A készítők tiszteletben tartották a gyászt és átírták a forgatókönyvet, így a harmadik évad elején Akkinuoye-Agbaje távozott a sorozatból.

De nem csak a halálhír jelentett problémát Eko karakterével kapcsolatban: „Elég hamar kisiklottak a Mr. Ekoval kapcsolatos terveink.” – ismerte be Damon Lindelof, a sorozat egyik producere. „Látni lehetett rajta, hogy nem élvezi a munkát. A második epizódja után meg is említette, hogy elégedetlen. Eredetileg olyan szereplőnek szántuk, aki szembeszáll Locke-kal a vezetői szerepért.”

5. John Francis Daley / „Dr. Lance Sweets” a Dr. Csontból

Annak ellenére, hogy közkedvelt szereplője volt a sorozatnak, a John Francis Daley alakította karaktert saját kérésére ölték meg. Távozásának oka egy rendezői munka elvállalása volt, de nem akarta cserbenhagyni a Csont készítőit, ezért felépítették a meggyilkolását a tizedik évadban.

Daley azt mondja, hogy a rendezői munka mellett nem tudott volna csak úgy elsétálni. „Hatalmas lehetőség volt. Ez a következő lépés a karrieremben és az életemben: mindig is arról álmodtam, hogy rendező akarok lenni. Egy filmre kaptam felkérést, amire nem tudtam nemet mondani. Az biztos, hogy komoly áldozatot hoztam érte.” – fejtette ki a TVLine.com-nak.

6. Dan Stevens / „Matthew Crawley” a Downton Abbey-ből

Három éven keresztül játszotta Matthew Crawley szerepét a Downton Abbey-ben Dan Stevens. A harmadik évad készítése közben elárulta a producereknek, hogy inkább a színház és a filmek felé szeretne nyitni, ezért kiiírták a sorozatból: egy autóbalesetben halt meg a karaktere.

„[…] Nehéz döntés volt, de szerettem volna új dolgokat kipróbálni.” – mondta Stevens a Telegraph-nak adott interjújában. „Érzem, hogy felszabadultam, de közben szomorú is vagyok, mert közel áll hozzám a sorozat és ez mindig is így lesz.”

Dan Stevens_youtube

7. Sigourney Weaver / „Ellen Ripley” az Alienből

Sigourney azzal számolt, hogy nem lesz folytatása az Alien-triológiának. Amikor értesült arról, hogy a Fox az Alien vs. Predatorra készül, amiben ő nem szeretett volna szerepelni, ő maga kérte, hogy halhasson meg a karaktere az utolsó filmben. Ezt 2015-ben árulta el egy londoni beszélgetésen, ahol elmondta: szomorú lett, amikor megtudta, hogy a Fox akarja továbbvinni az Alien-történetet, az eredetire nagyon büszke volt, de az újban már nem akart részt venni.

8. Isaac Hayes / „Séf bácsi” a South Parkból

Miután kilenc éven keresztül ő adta Séf bácsi hangját, Isaac Hayes 2006-ban ki akart szállni a South Parkból. Mégpedig azért, mert a készítők – Trey Parker és Matt Stone – mélyen megsértették azzal, hogy vallását, a szcientológiát durván kifigurázták. Hayes 1993 óta tagja a szcientológus egyháznak, és meg tudott egyezni abban Parkerrel és Stone-nal, hogy a tizedik évad elején megöljék a karakterét a South Parkban.

„Van helye a világban a szatírának, de van, hogy pofátlanságba és tiszteletlenségbe megy át.” – nyilatkozta korábban. „Emberi jogi aktivistaként nem járulhatok hozzá egy olyan sorozat készítéséhez, ami nem tiszteli a hitet és a vallási gyakorlatokat.”

9. Kal Penn / „Dr. Lawrence Kutner ” a Dr. House-ból

Kal Penn 2009-ben a sorozat forgatása alatt már egy másik helyen is elkezdett dolgozni: az Obama-adminisztráció munkatársa lett a Fehér Házban. Ahhoz, hogy idejét politikai karrierjének szentelhesse, megegyezett abban a készítőkkel, hogy kiírják a sorozatból. A producerek kérésére úgy oldották meg ennek kivitelezését, hogy a karaktere öngyilkos lett.

Penn elmondta az Entertainment Weeklynek, hogy rendkívül megtisztelő számára, hogy a Fehér Házban dolgozhat. A kampány során ismerte meg az amerikai elnököt és néhány stábtagot, akiknek elárulta, hogy szívesen dolgozna velük. Így idővel a kommunikációs stáb munkatársa lett.

Kal Penn_youtube

10. T. R. Knight / „Dr. George O’Malley” a Grace Klinikából

Annak ellenére, hogy a nézők imádták George-ot a sorozatban, a karaktert alakító színész, T. R. Knight egy idő után nem érezte jól magát a bőrében. A producerrel, Shonda Rhimes-szal nehezen dolgoztak együtt, Knight arra panaszkodott, hogy az évek alatt fokozatosan romlott köztük a kommunikáció. Az sem tetszett neki, hogy az ötödik évad elején alig szerepel képernyőn, ezért végül kiíratta magát: a sorozatban elütötte egy busz.

„Az öt éves tapasztalat azt bizonyította be számomra, hogy semmilyen válaszban nem bízom [George karaktere kapcsán].” – mondta az Entertainment Weeklynek. „Tisztelettel meg is hagynám ezt így.”

11. Josh Charles / „Will Gardner” a Férjem védelmében c. sorozatból

Az ötödik évad közepén Josh Charles karakterét, Will Gardnert a tárgyalóteremben lőtte agyon egyik ügyfele. Annak ellenére, hogy már jóval ezelőtt eldőlt, hogy kiírják Charles-t a sorozatból, a rajongók padlóra kerültek és dühösek voltak miatta. A közkedvelt színésznek viszont egy olyan egyszerű indoklása volt a távozásra, hogy lejárt a szerződése, és inkább más kreatív projektbe szeretne fogni.

„Rövid időre szóló szerződésem volt.” – nyilatkozta Charles a Deadline-nak. „Néhányszor meghosszabbítottuk, és a negyedik évem végén, amikor közeledett a lejárata, úgy döntöttem, hogy nem újítom meg. Azért hoztam meg a döntést, hogy legyen lehetőségem új kreatív dolgokban részt venni, szakmailag és emberileg is.”

A sorozat készítői arra kényszerültek a nagy felháborodás miatt, hogy nyílt levélben magyarázzák meg a rajongóknak Gardner halálának okát. Ezt írták benne: „Amikor értesültünk Josh mellbevágó döntéséről több mint egy évvel ezelőtt, nekünk is komoly döntést kellett hoznunk.”

Forrás: Mentalfloss

Ha tetszett az összeállítás, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Zack Snyder tovább kínoz minket: itt a Rebel Moon második része, A sebejtő azonban ezer sebből vérzik
Bizony, ez lett a „scargiver” magyar megfelelője: sebejtő. Persze ez a legkisebb gond a filmmel, amely láttán tengernyi fékevesztett ökörség miatt foghatjuk a fejünket, a tavalyi első résznél mégis jobb lett. Mutatjuk, miben.

Link másolása

A kezdetekről, vagyis a Rebel Moon: 1. rész – A tűz gyermekéről netflixes premierje idején, vagyis 2023 decemberében mi is megírtuk, hogy nem az lett író-rendezője, Zack Snyder megváltó filmje. Pedig nagyon ráférne már egy kis üdvösség, hiszen amilyen ütősen indult a karrierje olyan darabokkal, mint a 2004-es Holtak hajnala, a 2006-os 300 vagy a 2009-es Watchmen: Az őrzők, olyan gyorsan ábrándította ki magából addigi rajongóinak többségét a hatalmas katyvasz Álomháborúval (2011), vagy a vérkomolyan vett, és nagy vehemenciával elkészített, ám jókora luftot rugó DC-s szösszeneteivel (Az acélember – 2013, Batman Superman ellen: Az igazság hajnala – 2016, Az Igazság Ligája – 2017), ráadásul a zombizsánerhez való reményteli visszatérése sem sikeredett túl fényesen Az élőhalottak hadseregével.

A csalódások sorozata pedig így olyan hosszú lett, hogy már egy olyan darab kapcsán sem tápláltunk vérmes reményeket az újjáéledésre, mint a Star Wars nyomdokain járó Rebel Moon című űropera.

Sajnos nem is cáfolt ránk Snyder az első résznek kikiáltott A tűz gyermekével, amiben nagyjából minden filmből volt valami nyúlás, amit a direktora életében látott. Alapvetően A hét szamuráj alapszituját turbósította fel vaskos Star Wars-lopásokkal, és még sorolhatnánk, mi minden mással.

Ha pedig már az első etapnál is ilyen komoly gondok adódtak, abban bízni, hogy a négy hónappal később streamingre felpattintott folytatásra (a két filmet természetesen egyszerre forgatták) Snyder hirtelen mindent kijavít, eléggé halott ügy.

Ritkán fordulnak elő csodák, és talán senki sem hökken nagyot, ha azt mondjuk, A sebejtő (ez a magyar cím de fincsi) sem lőtte ki a Rebel Moont sci-fi műfaj halhatatlanjait rangsoroló képzeletbeli listák élére. De nem lett rosszabb, és ez is valami…

A tűz gyermeke sztorija ott ért véget (vagy inkább maradt abba), hogy a Veldt békés népét gabonáért sanyargató gonosz Atticus Noble (Ed Skrein) a Korával (Sophia Boutella) való bunyóban szétzúzódott a sziklákon, így hőseink úgy hitték, megmenekültek, hiszen parancsnok nélkül nincs sanyargatás. Persze tévedtek. A szedett-vedett banda, köztük Kora, Gunnar (Michiel Huisman), Titus tábornok (Djimon Hounsou), Nemezis (Bae Doona), Tarak herceg (Staz Nair) és Milius (Elise Duffy) visszatérnek a Veldtre, hogy meghozzák a jó hírt, miszerint a szorgos hangyáknak nem kell a náci felhangokkal és dizájnnal pöffeszkedő Anyavilág katonáinak átengedni a megélhetésüket és élelmüket, amikor jön az értesítés: Noble nem halt meg, és öt nap múlva ott is van óriás űrhajójával, hogy begyűjtse a gabonát.

Szóval Koráéknak ennyi idejük van felkészíteni a békés farmereket a harcra, plusz kigondolni egy taktikát, amely segítségével legyőzik majd a jókora túlerőt. Ja, és az Anthony Hopkins hangján beszélő, palástot viselő agancsos robot, Jimmy is itt kószál valahol. A sebejtő tehát folytatja A hét szamuráj-A hét mesterlövész-A három amigó-Egy bogár élete-tematikát, amiben a kis közösséget veszélyeztető gonosz hadakat kell néhány bátor hősnek kitessékelnie a faluból.

Viszont, vagy tán épp ezért, annyi hülyeségre ez a terep nem adott alkalmat, mint A tűz gyermekében, ahol a harcosgyűjtés közepette ide-oda csapódtunk, és csak néha csücsültünk le egy kis dombra egy szusszanás erejéig.

Oké, hülyeségre Snydernél mindig lehet számítani, így most is kapunk olyan jeleneteket, mint pl. amikor a királygyilkosságos puccshoz az élőben ott játszó csellókvartett szolgáltatja rendíthetetlenül, egy pillanatra sem kizökkenve szerepéből a zenei aláfestést, vagy amikor azt látjuk, hogy Noble gigantikus űrhajójának van egy gigantikus kazánháza, amelyben emberek lapátolják a kemencékbe (vagy mikbe) a szenet (vagy mit). Igen, ezzel megy az űrhajó. (Vagy ezzel fűtenek?) És nem gépek végzik a melót, hanem emberek... A Rebel Moonnak kétségkívül van némi steampunkos beütése, na de azért abban is van egy határ…

Az viszont mindenképp A sebejtő számlájára írandó, hogy az akciók ezúttal jobban sikerültek, A tűz gyermeke ugyanis ebben is harmatgyengének számított. A Veldten játszódó ostrom kétségkívül a filmduó legjobb akcióit foglalja magába, Kora és Gunnar pedig ezalatt becsempészik magukat Noble hajójára, hogy belülről robbantsák fel a fenevadat, s itt is találunk megkapó csörtéket.

Na de körülbelül ennyi az a pozitívum, amivel A sebejtő szolgálhat, mivel a karakterek szintjén ezúttal is falakba ütközünk.

Egy csomót mesélnek magukról (hiszen van egy jelenet, amelyben egy asztalnál ülnek hőseink, és szépen sorban mindenki elmeséli a háttérsztoriját, amit persze meg is mutat Snyder, szóval ez is letudva), mégsem ismerjük meg őket igazán, a drámájuk hatástalan marad, és ha meg is hal valaki (márpedig A hét szamuráj alapján nem élheti túl mindenki a kalandot), nem valószínű, hogy krokodilkönnyeket hullatunk majd érte.

Aki pedig azt hitte, hogy mivel A sebejtő a két film közül a második, így végre megnézhetjük Koráék sztorijának lezárását, nos, annak korai volt az öröme. Kapunk egy minifinálét, az igaz, de még sok minden van itt hátra, Snyder tehát valóban arra a merényletre készül, hogy Star Wars-méretű franchise-á dúsítsa vérszegény sci-fi-eposzát. Alig várjuk…

Link másolása
KÖVESS MINKET: